MuscleMeat

Nieuws Low Carb Protein Bar - 19,4g eiwit en slechts 2,4g carbs per reep. Gezoet met Stevia!

Gauw maar eens mijn dieet aanpassen en de repen toevoegen :D

kan je ook ''teveel'' vezels binnen krijgen?

• Topic Starter Topic Starter
kan je ook ''teveel'' vezels binnen krijgen?

Net zoals met alles kun je ook teveel vezels binnenkrijgen ja. Gevolgen hiervan kunnen zijn diarree, maagkrampen, winderigheid en een opgeblazen gevoel (bloating).
Bij een te groot overschot aan vezels kan het zich zelfs gaan binden aan ijzer, zink, calcium en magnesium en daarmee de opname tegenwerken.

Persoonlijk probeer ik mijn dieet zo vezelrijk (volkoren producten en dergelijke) mogelijk te houden (40 - 60 gram per dag). De eerste rits klachten heb ik zelf geen last van. De tweede kan ik niet beoordelen, maar ik schat dat dit wel niet van toepassing is bij mij.
Sidenote: dagelijks eet ik zo'n 3500 - 4000 kcal (vaak wordt iets als 10 gram per 1000 kcal geadviseerd).

XXL jullie zijn goed bezig de laatste tijd!

We hebben deze week wat nieuwe smaken getest maar ik ben niet helemaal tevreden.

Ik wil graag een Cookies & Cream smaak of Cookie Dough smaak. De producent zucht een keer (hoorbaar aan de telefoon :) ) en gaat weer aan het werk in de keuken :D

We hebben deze week wat nieuwe smaken getest maar ik ben niet helemaal tevreden.

Ik wil graag een Cookies & Cream smaak of Cookie Dough smaak. De producent zucht een keer (hoorbaar aan de telefoon :) ) en gaat weer aan het werk in de keuken :D

Cookie dough klinkt goed!! Of iets met chocolade/brownie?

Cookie dough klinkt goed!! Of iets met chocolade/brownie?

We zullen zien wat er komt, eerst moet de producent met goede samples komen die we kunnen testen. Ze zijn weer druk bezig. Het is niet iets wat ze zo op de plank hebben liggen. Alles moet daar in de keuken worden bedacht en gemaakt.

We zullen zien wat er komt, eerst moet de producent met goede samples komen die we kunnen testen. Ze zijn weer druk bezig. Het is niet iets wat ze zo op de plank hebben liggen. Alles moet daar in de keuken worden bedacht en gemaakt.
Jij hebt het volgens mij best goed. De hele dag een beetje repen lopen testen :meal::eating::D

Ziet er lekker uit, alleen jammer dat het zo prijzig is! Anders had ik hem zeker besteld!

Zat zelf aan een redelijk prijs als de smart bars van body en fitshop te denken.
Die zijn een tientje.
Jammer dat jullie dat niet kunnen realiseren (door de hoge productiekosten?).

Het gaat mij erom dat het niet duur is, voldoende eiwitten en niet teveel kcals.

Jullie zijn jammer genoeg te duur...hopelijk kunnen jullie een soort gelijk product maken maar dan voor de helft van de prijs ;)

Dat moet je wat anders kiezen dan proteïne repen dat zijn NOOIT de goedkoopste bronnen van eiwit.

Ik vind 12 repen voor onder een tientje nog wel betaalbaar.
Maar om 22,95 te betalen vind ik wel weer zonde van me geld.

Deze repen zijn meer als een tientje om te produceren (met verpakking) dus dat zal het niet worden.

Maar voor ieder wat wils er is keuze genoeg ;)

Heb bij de Action ook nog repen zien liggen die waren nog goedkoper :woot:

Heb ze hier liggen :trollface:

208 kcal, 22g koolhydraten , 6g vet, 15g eiwit per reep (6g vezels en 15g suiker).
Van de ingredienten daarentegen wordt je niet blij (wat wil je dan voor 0,70 of iets per reep) :p
PS: Smaak en textuur is te vergelijken met die van de smart bars van b&f.

De ingredinten en voedingswaarden van de Low Carb Protein Bars zien er zeer goed uit. Je betaald er wat meer voor, maar dan krijg je ook kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven