MuscleMeat

Laaggeschoolden hebben meer kans op doodgeboren kind

Zou god geen vinger in de pap hebben. Natural selection.

• Topic Starter Topic Starter
wil niet zeggen dat als je ouders successvol zijn dat je dat ook zult zijn

wtf wie heeft m'n sig aangepast ???

crap, misschien wel omdat er gemiddeld minder mensen met een universitaire opleiding zijn ;)

Alsof ze daar geen rekening mee houden in zo'n onderzoek.
Is niet helemaal onzin maar heeft niet te maken met opleiding maar met het milieu waar die mensen uitkomen.
Meestal is het zo dat hoe hoger opgeleid, hoe meer geld en hoe groter de toegang tot allerlei voorzieningen.

Laaggeschoold zijn, betekent vaak lager salaris dan hoogopgeleiden.

Kwaliteit van leven is gewoon slechter en ongezonder.

Laaggeschoold zijn opzich is niet zozeer het risicofactor, ook lage socio-economische status heeft grote invloed op de gezondheid.

Laaggeschoold zijn opzich is niet zozeer het risicofactor, ook lage socio-economische status heeft grote invloed op de gezondheid.
hoger salaris betekent ook harder&meer werken, wat betekent minder tijd spenderen met de kinderen, wat betekent dat ze meer in de criminaliteit gaan beginnen en drugs dealen wat betekent een vroeger graf :)

Ze gaan niet perse in criminaliteit maar zullen wel de goede band met de ouders missen, de kans dat iemand uit een laaggeschoold en arm gezin in criminaliteit komt en ongezond gaat leven is hoger.

Kom op jongens hoe moeilijk is dit nou? Als iemand hoog opgeleid is betekent dat over het algemeen dat zo iemand relatief slim is en een betere maatschappelijke positie heeft, en daarom sneller inziet dat het verstandig is gezond te leven en ook weet wat gezond leven inhoudt.

Van een hoge opleiding op zich word natuurlijk je niet gezonder. Net zoals hoger onderwijs niet voor iedereen is weggelegd, is het vermogen te begrijpen wat je je kind aandoet door te roken, drinken en slecht te eten dat ook niet. Een beetje goede voorlichting helpt wel een beetje, maar heeft zijn beperkingen. Domme laagopgeleide mensen weten ook wel dat een patatje oorlog niet bruist van de vitamines en een shaggie ook niet echt zuiverend werkt. Toch gebruiken ze die spullen veel vaker dan anderen...

Kom op jongens hoe moeilijk is dit nou? Als iemand hoog opgeleid is betekent dat over het algemeen dat zo iemand relatief slim is en een betere maatschappelijke positie heeft, en daarom sneller inziet dat het verstandig is gezond te leven en ook weet wat gezond leven inhoudt.

Van een hoge opleiding op zich word natuurlijk je niet gezonder. Net zoals hoger onderwijs niet voor iedereen is weggelegd, is het vermogen te begrijpen wat je je kind aandoet door te roken, drinken en slecht te eten dat ook niet. Een beetje goede voorlichting helpt wel een beetje, maar heeft zijn beperkingen. Domme laagopgeleide mensen weten ook wel dat een patatje oorlog niet bruist van de vitamines en een shaggie ook niet echt zuiverend werkt. Toch gebruiken ze die spullen veel vaker dan anderen...
niet waar, waar laagopgeleide eerder blowen, zullen hoog opgeleide mensen eerder cocaine/.. gebruiken wat nog erger is :)

Drugs vind je idd overal, dat is geen probleem van één bepaalde groep. Maar heroine en meth is natuurlijk nog wat erger dan coke en komt bij rijken en hoogopgeleiden dan weer wat minder voor...hoewel meth natuurlijk overal wel eens opduikt.

niet waar, waar laagopgeleide eerder blowen, zullen hoog opgeleide mensen eerder cocaine/.. gebruiken wat nog erger is :)

Beste Roxxe, het staat echt niet ter discussie dat hoger opgeleiden een gezondere levensstijl hebben. :)

Stond vandaag in de krant als uitleg:

Laagopgeleide moeders komen vaak in uitvoerende jobs terecht....ze zijn gebonden aan strikte uren waardoor stress veroorzaakt wordt....hoe hoger de functie hoe meer je je agenda zelf bepaalt.

Ook alcoholmisbruik maar vooral roken komen in sociaal zwakkere milieus voor...

hoe hoger de functie hoe meer je je agenda zelf bepaalt.
ORLY? Er zijn altijd nog mensen die hoger zitten, en je vertellen wat je wanneer moet doen. Mijn baas geeft me ook geen telefoon en laptop omdat ik zulke mooie blauwe ogen heb (alhoewel ze wel erg mooi blauw zijn) maar zodat ze me 24/7 kunnen bereiken en ik 24/7 kan werken. Een telco met, zum Bleistift, Manilla of Pondicherry midden in de nacht is nu niet iets wat ik zelf graag zo inplan.

Dude, laatste keer dat ik checkte was ik nog steeds geen redacteur van het BVL. Typte gewoon over wat in de krant staat.

Alsof ze daar geen rekening mee houden in zo'n onderzoek.
Is niet helemaal onzin maar heeft niet te maken met opleiding maar met het milieu waar die mensen uitkomen.
Meestal is het zo dat hoe hoger opgeleid, hoe meer geld en hoe groter de toegang tot allerlei voorzieningen.

idd

Ik denk dat je opleiding niet zozeer een rol speelt, maar wel je intelligentie en sociale achtergrond.

ORLY? Er zijn altijd nog mensen die hoger zitten, en je vertellen wat je wanneer moet doen. Mijn baas geeft me ook geen telefoon en laptop omdat ik zulke mooie blauwe ogen heb (alhoewel ze wel erg mooi blauw zijn) maar zodat ze me 24/7 kunnen bereiken en ik 24/7 kan werken. Een telco met, zum Bleistift, Manilla of Pondicherry midden in de nacht is nu niet iets wat ik zelf graag zo inplan.
Trouwens alsof je eigen uren bepalen niet stresserend zou zijn, vraag dat eens aan een drukke zelfstandige. Denk niet dat stress een factor is, eerder voeding, druggebruik, etc

Terug
Naar boven