Fitness Seller

Aankondiging Labtesten XXL Nutrition

Ben ook heel benieuwd in hoeverre Aminolabs op de hoogte is van wat hier gaande is. Mailen?

Even offtopic : wil je nu mod worden of niet? want door zo'n reactie begin ik toch te twijfelen ...
Heb je ook de forum regels afgedrukt en op posterformaat boven je bed gehangen?
('k kan je ook eentje geven van mijzelf om daar te hangen ;))

Ik heb nooit gezegd dat ik mod wilde worden..

Is het nu al geweten hoeveel fructose B&F precies onder hun whey (en waarschijnlijk alle andere eiwitproducten van hun huismerk) mengen? Ik schat tussen de 10 en 15%, maar ik had dit wel eens bevestigd willen horen. Elk eiwitsupplement waar suiker aan toegevoegd is, is in mijn ogen verdacht omdat dit enkel nut heeft als goedkoop vulmiddel gezien de zoetkracht van suiker honderden malen kleiner is dan die van de kunstmatige zoetstoffen. En wie wil er nu fructose (het ongezondste koolhydraat) in een supplement? Supplementeren doe je om je voedingsstoffenbalans te verbeteren, niet om het nog verder te verslechteren! Koop nooit een eiwitsupplement waar suiker (fructose) aan toegevoegd is!!!

Misschien weet Galen of hier een test voor bestaat. Je kan iig op het label zien dat eerst fructose komt en pas daarna smaakaroma. Bij een minimum smaakaroma van 3% zit je dus ook op een minimum van 3% fructose, maar gezien de afwijking zal het flink meer zijn. En ja, dat is dan een goedkope vuller. :pepsi:
Het hele product is dus gemaakt voor smaak en niet voor eiwitten. Al snap ik niet helemaal het nut van alanine, geeft dat ook zoetheid??

Ja dat weet ik. Maar ik vraag me af of ze het pikken dat B&F de schuld hun in de schoenen schuift, wat er aan hun samenwerking verandert etc.

Dit is gewoon een 1,2tje tussen die twee.

Aminolabs doet niks anders dan smaken toevoegen voor de huismerk whey van suplementenverkopers en daarbij wat amino's er in zodat er een fijn hoog percentage eiwit op het label kan.

Dan is dat excuses gekomen dat ik al weg was van kantoor, want ik heb het niet gezien. Ik heb juist nog een 2e post gemaakt om aan te geven dat ik genegeerd werd (terwijl alle andere posts werden beantwoord), en dat ik me wegens het uitblijven van excuses niet meer geremd voelde om de feiten te delen.

Je moet je ook goed afvragen of het verkopen van whey die structureel niet voldoet aan het label wel eerlijke concurrentie is. En daarbij consumentenbedrog. Als je dan slecht uit een test komt en een concurrent (wij) die wel al jarenlang zelf test en vecht voor goede kwaliteit komt goed uit de test dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat we dit naar buiten brengen.

Maar dit heb ik nooit gedaan en toch werden we van van alles beschuldigd, dan komt er blijkbaar eindelijk nadat ik mijn eigen post nog moet quoten een excuses maar dat zijn dan krokodillentranen in mijn ogen.[/QUOTE]

Snap niet wat de mensen je eigenlijk kwalijk nemen.
Ik was klant bij Body en Fit, en vind het niet meer dan normaal dat dit naar buiten is gekomen.
Het is u volste recht om gebruik te maken van een grote blunder van u concurrent.
Uzelf vecht al jaren om zo'n zaken te voorkomen.
Ben er 100% zeker van dat als het andersom had geweest, Body en Fit hetzelfde had gedaan.
Ook al ben ik nog maar nieuwe klant, ik begrijp volledig dat je hier gebruik zou van maken.
Ikzelf zit in de verkoop en zou het mij ook niet laten om de concurrentie te bespelen met hun eigen gemaakte fouten.
Hier is maar 1 verantwoordelijke, en dat is degene die 1000den mensen voor gek heeft gehouden!!!
Ik hoop verder op een lange eerlijke samenwerking ;-)

Dit is gewoon een 1,2tje tussen die twee.

Aminolabs doet niks anders dan smaken toevoegen voor de huismerk whey van suplementenverkopers en daarbij wat amino's er in zodat er een fijn hoog percentage eiwit op het label kan.

Als ik Aminolabs was, had ik daar een hoog geldbedrag voor gevraagd (:

Of natuurlijk gewoon niet aan zijn begonnen. Maargoed, dat was waarschijnlijk 'geen optie'.

• Topic Starter Topic Starter
Dan is dat excuses gekomen dat ik al weg was van kantoor, want ik heb het niet gezien. Ik heb juist nog een 2e post gemaakt om aan te geven dat ik genegeerd werd (terwijl alle andere posts werden beantwoord), en dat ik me wegens het uitblijven van excuses niet meer geremd voelde om de feiten te delen.

Je moet je ook goed afvragen of het verkopen van whey die structureel niet voldoet aan het label wel eerlijke concurrentie is. En daarbij consumentenbedrog. Als je dan slecht uit een test komt en een concurrent (wij) die wel al jarenlang zelf test en vecht voor goede kwaliteit komt goed uit de test dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat we dit naar buiten brengen.

Maar dit heb ik nooit gedaan en toch werden we van van alles beschuldigd, dan komt er blijkbaar eindelijk nadat ik mijn eigen post nog moet quoten een excuses maar dat zijn dan krokodillentranen in mijn ogen.
Snap niet wat de mensen je eigenlijk kwalijk nemen.
Ik was klant bij Body en Fit, en vind het niet meer dan normaal dat dit naar buiten is gekomen.
Het is u volste recht om gebruik te maken van een grote blunder van u concurrent.
Uzelf vecht al jaren om zo'n zaken te voorkomen.
Ben er 100% zeker van dat als het andersom had geweest, Body en Fit hetzelfde had gedaan.
Ook al ben ik nog maar nieuwe klant, ik begrijp volledig dat je hier gebruik zou van maken.
Ikzelf zit in de verkoop en zou het mij ook niet laten om de concurrentie te bespelen met hun eigen gemaakte fouten.
Hier is maar 1 verantwoordelijke, en dat is degene die 1000den mensen voor gek heeft gehouden!!!
Ik hoop verder op een lange eerlijke samenwerking ;-)

Kijk ik voel me alweer een stuk beter :wl:

Fructose is helemaal niet het 'ongezondste koolhydraat', is gewoon fruitsuiker. HFCS is natuurlijk niet gezond, maar dan spreek je dus meer over geconcentreerde sausjes etc. Al kunnen die ook nog wel met mate.

HFCS is een polymeer dat ongeveer 50% glucose en 50% fructose bevat.
Bij de vertering wordt het dus gewoon afgebroken tot 50% glucose en 50% fructose.
De glucose en fructose worden vervolgens in het bloed opgenomen.

De reden waarom HFCS ongezonder is dan andere complexe koohydraten zoals zetmeel is omdat het 50% fructose bevat tewijl zetmeel een 100% glucose polymeer is.

Tafelsuiker (sucrose) is een dimeer dat 1 glucose en 1 fructose molecuul bevat. Het is dus kwa samenstelling (verhouding glucose versus fructose) ongeveer hetzelfde als HFCS, alleen een veel korter polymeer.

Fructose is de grote gezondheidsboosdoener (obesitas, diabetis, cholesterol, trigliceriden,...), glucose is onschadelijk en ideaal voor glycogeen synthese in de spieren.
Koolhydraten die enkel glucose bevatten zijn gezond, koolhydraten die fructose bevatten zijn minder gezond.
Fructose is dus dubbel zo ongezond als sucrose en HFCS.

Pure fructose, zoals B&F die toevoegt in hun wei, is het ongezondste koolhydraat.

Kijk ik voel me alweer een stuk beter :wl:

Hier ben ik het wel deels mee eens. Weet niet wat jullie verstandshouding is. Maar op zich kan XXL hier best mee aan de haal gaan om terrein te winnen.

Vraag is of de marketing van xxl wel op kan tegen b&f, qua doelgroep zeg maar.

Bij de vertering wordt het dus gewoon afgebroken tot 50% glucose en 50% fructose.

De reden waarom HFCS ongezonder is dan andere complexe koohydraten zoals zetmeel is omdat het 50% fructose bevat tewijl zetmeel een 100% glucose polymeer is.

Tafelsuiker (sucrose) is een dimeer dat 1 glucose en 1 fructose molecuul bevat. Het is dus kwa samenstelling (verhouding glucose versus fructose) ongeveer hetzelfde als HFCS, alleen een veel korter polymeer.

Fructose is de grote gezondheidsboosdoener (obesitas, diabetis, cholesterol, trigliceriden,...), glucose is onschadelijk en ideaal voor glycogeen synthese in de spieren.
Koolhydraten die enkel glucose bevatten zijn gezond, koolhydraten die fructose bevatten zijn minder gezond.

Pure fructose, zoals B&F die toevoegt in hun wei, is het ongezondste koolhydraat.

Klopt, in de VS zou 'high fructose corn sirop' (maïs siroop met hoog fructose gehalte dus) hieraan gelinkt zijn.

Ze voegen dit daar dan ook overal aan toe als zoetstof.

Eens met de post, maar fructose is in bepaalde mate niet zo ernstig als je doet voorkomen. Kleine hoeveelheden doen geen kwaad, wat ik begrijp is dat er in de b&f shake niet veel fructose per 100 gr. zit. per shake is het zo minimaal dat ik me afvraag waarom zoveel aandacht eraan wordt besteed.

Eens met de post, maar fructose is in bepaalde mate niet zo ernstig als je doet voorkomen. Kleine hoeveelheden doen geen kwaad, wat ik begrijp is dat er in de b&f shake niet veel fructose per 100 gr. zit. per shake is het zo minimaal dat ik me afvraag waarom zoveel aandacht eraan wordt besteed.

Een voedingssupplement dient om je voedingsstoffenbalans te verbeteren, niet om het nog verder te verslechteren. De enige legitieme bron van fructose is vers fruit, en zelfs dat met mate. Het probleem is dat wij allemaal al VEEEEELLLL te veel fructose binnenkrijgen via de suiker (sucrose) die overal aan onze voeding wordt toegevoegd. Als je het dan ook nog eens aan je eiwitshake gaat toeveogen ben je gewoon dwaas bezig.

Fructose in een eiwitsupplement betekent 2 dingen:
- je wordt opgelicht omdat het je eiwitgehalte omlaag trekt
- de maker van het supplement mist elementaire kennis en/of ernst in zijn beroep

Heb niet alles gelezen dus misschien mis ik iets

maar is het niet een beetje vroeg om fructose de grote boosdoener te noemen. ik meen me te herinneren dat er laatst nog een onderzoek gedaan is waaruit bleek dat actieve sporters vrij grote hoeveelheden fructose konden consumeren voor een langere periode zonder negatieve effecten op de gezondheid.

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:54 ----------

ik heb toch nog steeds het idee dat simpelweg te veel kcal eten (wat wel makkelijker gemaakt wordt doordat fructose overal inzit inderdaad) echt een veel grotere boosdoener is wat dat betreft, maar zoals ik al zei heb ik hardly genoeg van de literatuur gelezen om dat met zekerheid te durven verkondigen

Het probleem is dat wij allemaal al VEEEEELLLL te veel fructose binnenkrijgen via de suiker (sucrose) die overal aan onze voeding wordt toegevoegd. Als je het dan ook nog eens aan je eiwitshake gaat toeveogen ben je gewoon dwaas bezig.

Laten we eerlijk zijn, een BB'er met een uitgebalanceerd voedingsschema heeft al een veel lagere suikerinname en consumeert over het algemeen natuurlijke voedingsmiddelen (veel vlees/vis, granen/rijst etc.)

Dat beetje fructose in een shake gaat dan echt geen aanzienlijk verschil maken, voor de meeste BB'ers is een whey shake het "lekkerste" wat ze naar binnen mogen werken op een dag.

De mensen die al teveel fructose binnenkrijgen en ook nog eens eiwit shakes nemen zijn over het algemeen niet serieus met een dieet bezig.

website van het jaar 2013 en 2014.

hihihi

Bestel al 8 jaar ofzo bij body en fit. Maar voor mij niet meer. Heb duizenden euro's uitgegeven aan die zaak. Vond de service de laatste jaren zoiezo drama. Is niet meer wat het was. Maar mij niet meer hier gezien, stelletje boeven. Doen alsof ze niet weten, wat de percentage van hun whey, dat kan niet je niet verkopen als zo een grote zaak als body en fit. Bestelde ook wel eens bij xxl maar xxl nutrition wordt mi nieuwe supplementenboer. En als ze denken dat ze met die 25% actie klanten terug winnen, think again.

Al die moeilijke woorden zijn geen bewijs dat fructose ongezond is.

Al die moeilijke woorden verklaren niet waarom fructose ongezond is.

In plaats van te gooien met dimeren en polymeren, post een paar links naar degelijke wetenschappelijke studies die aantonen dat fructose ongezond is.

Terug
Naar boven