Fitness Seller

Aankondiging Labtesten XXL Nutrition

• Topic Starter Topic Starter
Hier ben ik het wel deels mee eens. Weet niet wat jullie verstandshouding is. Maar op zich kan XXL hier best mee aan de haal gaan om terrein te winnen.

Vraag is of de marketing van xxl wel op kan tegen b&f, qua doelgroep zeg maar.

Kijk RobG ik richt me toch op de fanatieker krachtsporter dat is een beperkte maar hele mooi doelgroep. Dat vinden wij leuk en daar liggen onze roots. Dan wordt je nooit mainstream maar dat ambieer ik ook helemaal niet. Hierdoor laten we veel klanten liggen maar ook dat vind ik niet erg. B&F richt zich op de massa (grotere doelgroep) en daarin onderscheiden wij ons dus.

Het gaat mij helemaal niet om maar meer te verkopen en meer winst te maken ten koste van alles. Het gaat mij om tevreden klanten in de groep waar wij ons richten en dat het allemaal leuk blijft om te doen. We groeien nog elk jaar en constant verbeteren we.

Binnen nu en 6 maanden hebben we vrijwel overal een mooi nieuw label op en komen er weer volop nieuwe producten. Ook wordt de site verder aangepakt en zo gaan we lekker door :)

Wat het ook is, al degene die de whey kochten bij Body en Fit, zijn bedrogen. Wat er dan ook in mag zitten, je had niet waarvoor je betaalde. Ook kan ik moeilijk geloven dat dit niet geweten was. Dit betuigt dan van weinig kennis en professionalisme. Hoe groter je bent, hoe meer mensen je raakt, dus reden te meer om zeker te zijn van wat je verkoopt!!

Wat een grap krijg een email van body en fit met:
Om iedereen te bedanken voor een fantastisch 2014 geven we korting op onze 25 meest populaire Body & Fit producten. Dat betekent dus ook korting op Whey Perfection, Smart Protein en Isolaat Perfection! Fantastische 2014? Wat een grap

HFCS is een polymeer dat ongeveer 50% glucose en 50% fructose bevat.
Bij de vertering wordt het dus gewoon afgebroken tot 50% glucose en 50% fructose.
De glucose en fructose worden vervolgens in het bloed opgenomen.

De reden waarom HFCS ongezonder is dan andere complexe koohydraten zoals zetmeel is omdat het 50% fructose bevat tewijl zetmeel een 100% glucose polymeer is.

Tafelsuiker (sucrose) is een dimeer dat 1 glucose en 1 fructose molecuul bevat. Het is dus kwa samenstelling (verhouding glucose versus fructose) ongeveer hetzelfde als HFCS, alleen een veel korter polymeer.

Fructose is de grote gezondheidsboosdoener (obesitas, diabetis, cholesterol, trigliceriden,...), glucose is onschadelijk en ideaal voor glycogeen synthese in de spieren.
Koolhydraten die enkel glucose bevatten zijn gezond, koolhydraten die fructose bevatten zijn minder gezond.
Fructose is dus dubbel zo ongezond als sucrose en HFCS.

Pure fructose, zoals B&F die toevoegt in hun wei, is het ongezondste koolhydraat.
Hangt ook af van de hoeveelheden en de manier waarop het het lichaam binnenkomt; beetje fruit eten is gewoon gezond, een kg/l dextrose of fruitsap wegdrinken niet zo ;)

Beetje kort door de bocht dus, teveel kcal uit suiker is uiteindelijk de boosdoener.

Al die moeilijke woorden zijn geen bewijs dat fructose ongezond is.

Al die moeilijke woorden verklaren niet waarom fructose ongezond is.

In plaats van te gooien met dimeren en polymeren, post een paar links naar degelijke wetenschappelijke studies die aantonen dat fructose ongezond is.

"Al die moeilijke woorden"

Welk woordje begrijp je niet knul?

Als je niet eens weet wat een polymeer of dimeer is en al moeilijke woorden vindt, dan twijfel ik of je ook maar iets gaat begrijpen van een wetenschappelijke studie.

Al die moeilijke woorden zijn geen bewijs dat fructose ongezond is.

Al die moeilijke woorden verklaren niet waarom fructose ongezond is.

In plaats van te gooien met dimeren en polymeren, post een paar links naar degelijke wetenschappelijke studies die aantonen dat fructose ongezond is.

Ik heb er een :p

Consumption of high-fructose corn syrup in beverages may play a role in the epidemic of obesity1,2
http://ajcn.nutrition.org/content/79/4/537.full

Maar.

Obesity Epidemic Not Due to High Fructose Corn Syrup?
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/10/03/hfcs-and-obesity-epidemic.aspx

Lack of evidence for high fructose corn syrup as the cause of the obesity epidemic
http://www.nature.com/ijo/journal/v37/n6/full/ijo2012157a.html

Laatst bewerkt:
Deze is ook interessant:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC552336/

Het essentiele verschil tussen glucose (gebaseerde koolhydraten) en fructose (bevattende koolhydraten) is dat glucose de natuurlijke lichaamseigen brandstof is voor de menselijke cel, het zit in je bloed voor transport naar de cellen en in de vorm van glycogeen (een polymeer van glucose) in je lever en spieren als energiereserve.

Fructose daarentegen is onbruikbaar voor de menselijke cel en moet daarom eerst omgezet worden in de lever naar iets bruikbaars, liefst naar glucose of glycogeen, maar helaas ook vaak naar vetzuren en triglyceriden. En daar begint het naar te ruiken...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hey mijn hele topic met goede resultaten is ontspoord in een B&F rel topic. Ze hadden betere de oorspronkelijke topic open kunnen laten als je het mij vraagt.

Nog beter was het geweest als ze die oplichters met pek en veren het board af hadden gejaagd

that will never happen as long as money is involved.

Nog maar eens herhalen dan, we hebben tientallen aanbiedingen van shops in heel Europa die net zoveel willen betalen aan sponsoring. Maar we hebben eerder een vorm van nalatigheid en naïviteit vastgesteld dan oplichting hier. Dat werd duidelijk na de plots andere houding bij b&f. Ze krijgen van ons een tweede kans, een derde komt er uiteraard niet.

Maar BOT.

Hey mijn hele topic met goede resultaten is ontspoord in een B&F rel topic. Ze hadden betere de oorspronkelijke topic open kunnen laten als je het mij vraagt.

Of misschien geen jongens als david80 in laten vliegen die olie op het vuur gooit? Kinderachtig gedoe tussen de webshopjes pffff.

Nog maar eens herhalen dan, we hebben tientallen aanbiedingen van shops in heel Europa die net zoveel willen betalen aan sponsoring. Maar we hebben eerder een vorm van nalatigheid en naïviteit vastgesteld dan oplichting hier. Dat werd duidelijk na de plots andere houding bij b&f. Ze krijgen van ons een tweede kans, een derde komt er uiteraard niet.

Maar BOT.

als het er daadwerkelijk tientallen zijn bereid voor die prijs, zijn er minstens een paar bereid om boven dat bedrag te gaan en hun plek in te nemen? dat moet je slim uitspelen, nu ben je een dief van je eigen portemonnee;)

Of misschien geen jongens als david80 in laten vliegen die olie op het vuur gooit? Kinderachtig gedoe tussen de webshopjes pffff.

Eerlijk gezegd Tremendes vind ik dat minder erg en toch wel terecht, als je bekijkt wat b&f gedaan hebt tegen XXL na de eerste test, toen de resultaten uitkwamen.

Er wordt een vies spelletje gespeeld vanuit b&f tegenover de consument en tegenover concurrent zoals XXL. En als wij als consumenten uit frustratie een beetje dirt gooien richting B&F, dan worden de topics gesloten.
Kijk wat er nu gebeurt? b&f verkoopt hun "nieuwe" batches voor kleine prijs zogenaamd to restore faith!
Terwijl ik bijna zeker weet dat het gewoon oude batch is die ze op deze manier kwijt willen raken.
En steeds als hen gevraagd wordt over Aminolabs, of er wat mee gaat gebeuren, ontglippen ze elk antwoord.
Ze kunnen helemaal geen schuld op Aminolabs schuiven, omdat zij gewoon allang ervan wisten.

Sorry René dat ik jouw topic vervuil.

Mijn persoonlijke mening is dat de tweede kans in ging op het moment dat twee dagen geleden Ilco hier excuus aanbood en zei te zijn kapot geschrokken en volledig eerlijk en open wilde zijn.

Een dag later ontkennen ze eenvoudig weg de resultaten uit de tests hier en beweren dat de afwijking slechts 5-7%is.
Er wordt meermaals gezegd dat ze slechts met aminolabs een afspraak gaan maken. Dat is een bevestiging, zwart op wit, dat ze het probleem dus niet gaan en niet willen oplossen.
Verder liegen ze ronduit over de volledige oude voorraad die vernietigd zou zijn en dat het slechts om whey perfection gaat, niet om andere huismerkproducten. Terwijl daarvoor eenzelfde inkoopmethode wordt gehanteerd; afgaan op het percentage eiwit zoals Volac dat vermeld op droge stof.

Ik begrijp volledig de keuze om een goed betalende sponsor het voordeel van de twijfel te geven. Als echter inderdaad meerdere partijen een contract willen tekenen, dan had ik gezien het feit dat veel leden hier nu zelfs anti-fan van B&F zijn, een andere sponsor genomen, omdat er geen voldoende wederzijds belang meer bij is. B&F zal vanaf nu altijd hier te maken hebben met antipathie tegen ze.

Ik respecteer vanzelfsprekend de beslissing van Big-T om gezien de kerstperiode deze keer vergevingsgezind te zijn.

Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening is dat de tweede kans in ging op het moment dat twee dagen geleden Ilco hier excuus aanbood en zei te zijn kapot geschrokken en volledig eerlijk en open wilde zijn.

Een dag later ontkennen ze eenvoudig weg de resultaten uit de tests hier en beweren dat de afwijking slechts 5-7%is.
Er wordt meermaals gezegd dat ze slechts met aminolabs een afspraak gaan maken. Dat is een bevestiging, zwart op wit, dat ze het probleem dus niet gaan en niet willen oplossen.
Verder liegen ze ronduit over de volledige oude voorraad die vernietigd zou zijn en dat het slechts om whey perfection gaat, niet om andere huismerkproducten. Terwijl daarvoor eenzelfde inkoopmethode wordt gehanteerd; afgaan op het percentage eiwit zoals Volac dat vermeld op droge stof.

Ik begrijp volledig de keuze om een goed betalende sponsor het voordeel van de twijfel te geven. Als echter inderdaad meerdere partijen een contract willen tekenen, dan had ik gezien het feit dat veel leden hier nu zelfs anti-fan van B&F zijn, een andere sponsor genomen, omdat er geen voldoende wederzijds belang meer bij is. B&F zal vanaf nu altijd hier te maken hebben met antipathie tegen ze.

Ik respecteer vanzelfsprekend de beslissing van Big-T om gezien de kerstperiode deze keer vergevingsgezind te zijn.

Het inconsistente antwoorden geven gaat ook gewoon door...

We hebben naar aanleiding van de eerste test direct actie ondernomen. Waaruit bleek dat het een onacceptabele hoeveelheid bevatte. We hebben toen de tweede test kwam, op dat moment direct contact opgenomen met de leverancier. Er wordt bij AminoLabs 24/7 voor ons geproduceerd, waardoor we direct de nieuwe batch kunnen aanbieden. Zodra de eerste officiele labanalyses komen, zullen we deze op de website plaatsen. De feestdagen vallen nu erg ongelukkig, maar we doen ons best ze zo snel mogelijk online te plaatsen. De grootverpakking durf ik niet aan te geven of deze een scherpere prijs krijgt dan 59,90. Echter, kun je tot en met eind januari 25% korting claimen met de code WHEYPERFECTION. Dan betaal je voor 4,54kg Whey een prijs van 45 euro :)

Het inconsistente antwoorden geven gaat ook gewoon door...

wtf ik lees het idd ook net.. tijdens de eerste test wijzen naar xxl en dan alles ontkennen.. en nu ineens zeggen dat ze actie ondernomen hebben?.. Dat mensen hier intrappen..

Het zou toch zo mooi zijn als iemand aminolabs een mailtje stuurt om te vragen of hun weten hoe het zit..

Terug
Naar boven