XXL Nutrition

last van me onderrug

jeronimus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
81kg
Hallo allemaal,

Anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met fitness na dat ik last begon te krijgen van mij onderrug. Ik volgde toen het stronlifts programma omdat ik het een leuk schema vind om te doen.

Nu ben ik bij twee verschillende fysio therapeuten geweest voor mijn rug klachten. De eerste was een sport fysio therapeut die bij mij constateerde dat ik de oefeningen verkeerd deed beteft de houding van me rug en de belasting daar van. Alleen hield ik de rug klachten en werden ze zelfs erger door de oefeningen die ik moest doen.

De tweede fysio was chiropractor doe heel gemakkelijk mijn blokkade wist te verhelpen en als ik nu maar 2 a 3 keer per week planking oefeningen blijft de rug pijn weg. Hij constateerde ook dat me rug een zwakke plek is.
Verder denk ik zelf dat ook mijn algemene lichaamshouding bijdraagt aan de rug pijn.

Nu wil ik eigenlijk toch weer gaan beginnen met fitness en eigenlijk weer stronglifts ( het is een programma wat ik makkelijk kan volhouden, met andere programma vind ik het moeilijk om de motivatie te behouden)
nu ben ik alleen bang dat me rug klachten dan weer snel terug komen.
Ik weet op dit moment even niet meer wat wijsheid is om te doen.
Nu is dit de uitgelezen plek om tips te vragen, denk zelf dat het handig is eerst me rug klachten helemaal op te lossen en daarna pas weer echt te gaan fitnessen. Ik woon in Utrecht en wat zouden jullie mij aanraden om te gaan doen.

Rustig aan beginnen, niet te zwaar en goed op je houding trainen.

Iemand met meer ervaring laten kijken naar hoe jij de oefeningen uitoefent en hem je tips laten geven?

• Topic Starter Topic Starter
rustig aan beginnen levert helaas bijna direct weer rug klachten op, het al meerdere malen advies gevraagd aan medewerkers van de sportschool en volgens hun deed ik de oefeningen goed tot dat ik dus bij de fysio kwam.

kent iemand misschien een goede sport fysiotherapeut in Utrecht

rustig aan beginnen levert helaas bijna direct weer rug klachten op, het al meerdere malen advies gevraagd aan medewerkers van de sportschool en volgens hun deed ik de oefeningen goed tot dat ik dus bij de fysio kwam.

Weenie welke sportschool je zit maar vaam weten de medewerkers er echt te weinig vanaf.
Is een veel sportscholen zo. Vraag het aan mensen in je sportschool die al ervaren zijn met de oefening?

Fysio physics in Ijsselstein. Gegarandeerd binnen 1-3 behandelingen pijnvrij. Zo niet, zal je altijd doorverwezen worden naar bv een orthopeed.

9 van de 10 medewerkers bij sportscholen zijn zelf geen die hard krachtsporters dus hebben er ook weinig verstand van. Een idee is om de grootste en breedste knaap van de sportschool te vragen om hem even naar je uitvoering te laten kijken :cool:

Terug
Naar boven