AndroidHealthClinic

Lendenen trainen zonder deadlift

Hunter1981

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
19%
Ik zou graag mijn lendenen (en onderste rugspieren) trainen voor meer stabiliteit en bescherming van de wervelkolom. De deadlift is helaas uitgesloten vanwege mijn knieën.

Welke oefeningen zijn aangeraden voor een beginner zonder daarom druk te zetten op de knieën, of teveel druk op de wervelkolom?

M.a.w. een compleet veilige oefening, snelheid van spiermassaopbouw is hierbij van geen belang, alleen stevigheid op termijn.

hyper extensions en good mornings, eventueel stiff legged deadlifts

Hmmm denk dat alleen de hyperextensions overblijven van die 3, prima oefening

• Topic Starter Topic Starter
Thanks ! Daar kan ik wel iets mee

Kan natuurlijk altijd een plate voor je borst houden om m te verzwaren na verloopt van tijd

Hip thrusts?

Hmmm denk dat alleen de hyperextensions overblijven van die 3, prima oefening

Een hyperextension is toch gewoon een good morning waarbij je heupen vast staan en je geen stang gebruikt ?

reverse hypers daarentegen ...

---------- Post toegevoegd Fri 9 Nov 2012 om 08:25 ----------

Ik zou graag mijn lendenen (en onderste rugspieren) trainen voor meer stabiliteit en bescherming van de wervelkolom. De deadlift is helaas uitgesloten vanwege mijn knieën.

Welke oefeningen zijn aangeraden voor een beginner zonder daarom druk te zetten op de knieën, of teveel druk op de wervelkolom?

M.a.w. een compleet veilige oefening, snelheid van spiermassaopbouw is hierbij van geen belang, alleen stevigheid op termijn.

Wat is er mis met je knieen en wervelkolom ?

back extensions en op een seated row machine de bar van de lat pulldown pakken en dan je hele lichaam stil houden armen gestrekt en met je onderrug aanspannen en naar de vloer komen parallel geen idee hoe de oefening heet.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er mis met je knieen en wervelkolom ?

knieën : kraakbeenlijden en gerafelde meniscus
lunges gaan net, als ik niet te diep ga, maar doe geen andere beenoefeningen om knieën te ontzien, ze kraken zelfs bij poging tot deadlift

rug : lichte disculgaire bulging heet t dacht ik, zou later hernia kunnen worden, wil nu reeds rugspieren verstevigen om welvelkolom beter te ondersteunen

Aan allen, bedankt voor de oefeningen, ga ze verwerken in mijn schema

knieën : kraakbeenlijden en gerafelde meniscus
lunges gaan net, als ik niet te diep ga, maar doe geen andere beenoefeningen om knieën te ontzien, ze kraken zelfs bij poging tot deadlift

rug : lichte disculgaire bulging heet t dacht ik, zou later hernia kunnen worden, wil nu reeds rugspieren verstevigen om welvelkolom beter te ondersteunen

Aan allen, bedankt voor de oefeningen, ga ze verwerken in mijn schema

Bij rack-lifts (deadlifts vanaf een verhoging dus) ga je veel minder diep met je knieën dus dat moet nog lukken met kraakbeenlijden, maar goed dan blijf je met je rug zitten.

Ik weet ook niet of belaste oefeningen voor je rugspieren je wel opleveren waar je naar op zoek bent. Lijkt me meer dat je iets hebt aan hyperextensions, of zelfs supermans. Ik zie niet in wat absolute kracht of spiermassa toevoegt. (meer ik ben geen kinesist dus wat weet ik er ook van).

zorg er voor dat je niet alleen je rug traint als je rug klachten heb.
uit ervaring weet ik als je je buik er ook goed bij pakt dat het voor een flinke stabilisatie verbetering zorgt

Terug
Naar boven