AndroidHealthClinic

Liespijn tijdens deadlift

rob91

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik heb elke keer als ik zwaar deadlift, tijdens de lift steken in mijn liesstreek. Dit kan denk ik maar 1 ding zijn; veel te strakke hip flexors. Dit vind ik wel raar aangezien ik altijd uitgebreid opwarm:

- Eerst foam rollen
- Dan wat dynamic stretches om mijn heupen open te krijgen
- Een paar explosieve vertical jumps
- Paar leg swings e.d. zodat mijn spieren ''los'' komen

Verder deadlift ik altijd na het squatten omdat ik 5x5 SL doe. Hoe zou ik nog beter kunnen opwarmen zodat ik die pijn niet meer heb? Ik dacht aan nog meer stretches, maar tijdens het squatten heb ik nergens last van en haal ik makkelijk diepte met goeie vorm. Wat raden jullie aan?

Aan 1 kant? Of beide? Kan ook nog een liesbreuk zijn..

In voor antwoord, zelf ook last van gehad paar maanden terug, maar toen ik weer ging deadliften was het spontaan weg.

Aan 1 kant? Of beide? Kan ook nog een liesbreuk zijn..
Volgens mij kan je dan amper meer lopen van de pijn, zit er een bobbeltje @ TS?

• Topic Starter Topic Starter
Is alleen aan de rechterkant. Ik moet zeggen dat ik ook aan een liesbreuk dacht, maar dat lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk. Ik heb het al 2 jaar en enkel bij de zwaarste setjes deadliften. Nou ben ik geen dokter, maar het voelt niet raar en er zit ook geen bobbel. Zou je 2 jaar rond kunnen lopen met een liesbreuk zonder het te weten?

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

Wat ik zo bizar vind.. Ik zie weleens filmpjes voorbij komen over stretching voor het trainen. Die mensen zijn letterlijk 15 min lang ononderbroken aan het stretchen. Is this real life?

Sumo of gewoon?

Thanks voor de tip van die paused deadlift, zal ik in het vervolg ook eens proberen. Ik deadlift altijd met 2 warmup setjes om zo alles eens warm te maken. Hoeveel deadlift je trouwens? Heb dat pijn aan de lies ook gehad, wel alleen maar in het begin toen ik begon met trainen. En zelfs toen deed het niet echt veel pijn, ik voelde het gewoon. Weet ook niet waaraan dat ligt, heb het in ieder geval nu niet meer.

Thanks voor de tip van die paused deadlift, zal ik in het vervolg ook eens proberen. Ik deadlift altijd met 2 warmup setjes om zo alles eens warm te maken. Hoeveel deadlift je trouwens? Heb dat pijn aan de lies ook gehad, wel alleen maar in het begin toen ik begon met trainen. En zelfs toen deed het niet echt veel pijn, ik voelde het gewoon. Weet ook niet waaraan dat ligt, heb het in ieder geval nu niet meer.

Twee warmup setjes zijn wat mij betreft te weinig! De paused deadlifts zijn heel handig om goede vorm te leren, maar ook om glutes en hamstrings goed te leren gebruiken bij deadlifts. Ben bezig met stronglifts en zit op 5x100kg. Mijn max zou ik niet weten.

Bedankt ziet er goed uit die info over de warmup. Ga ik zeker proberen.

Terug
Naar boven