AndroidHealthClinic

Lifts 17 jarige

Bezoekers in dit topic

Tuurlijk geen natty hahahaha, de top in welke sport dan ook zit er vol aan
Sure, ik ben ook niet naïef hoor. Maar ik had niet verwacht dat minderjarige jochies van 17 tegenwoordig ook al naar de spuit grijpen. En verder ging ik er vanuit dat TS natty is. Dan is de vergelijking met een wedstrijd PL-er die gebruikt ook nogal krom.
 
Laatst bewerkt:
Eens hoor, maar als je de fitnesscommunity bekijkt, zijn er toch heel veel leugenaars. Ik kan me zo enkele e-statters van bn herinneren. En hier heb je toch ook fake natties? Dat is idd diep treurig, maar het is zeker niet ondenkbaar.

Ik snap dat je het zou kunnen denken hoor, maar ik heb er eigenlijk zelf niets aan als ik zou opscheppen over lifts die ik niet eens gehaald heb.
 
Tuurlijk geen natty hahahaha, de top in welke sport dan ook zit er vol aan:o

Welkom op het internet waar minderjarige e-statten. Zag laatst een post van een coach die aangaf dat zijn trainees vaak 2xbw squaten, maar als hij ze onder parallel liet squaten ze opeens nog maar 1,5x bw konden:roflol: Zelfde met bench als jij je borst niet raakt dan bench je dus niet.

Makkelijk zeer zeker niet, maar met een goed trainingsschema en wat doorzettingsvermogen kun je nog wel echt gainen of dat 5kg is of 2kg laat ik in het midden. Feit blijft dat veel mensen na 5 jaar roeptoeteren dat ze aan hun natty limiet zitten en niet meer wegkomen met hun simpel schema waar ze de eerste 5 jaar nog zulke dikke gains op maakte. Als je 5 jaar traint begin je pas net en dan ga je het verschil zien tussen het gedeelte wat maar wat doet en zelf hun 'schemas' maken en mensen die iets volgen wat door coaches met verstand is gemaakt.

Daarom is de deadlift ook zo’n goede oefening. Die valt bijna niet te cheaten.
 
Hallo allemaal,
Ik ben net 17 geworden en train nu net een jaar en ik wilde weten of mn lifts een beetje goed zijn voor iemand van mijn leeftijd:
Deadlift: 175kg
Squat: 140kg
Bench press: 100kg

Alvast bedankt voor de reactie.
Netjes, heb je hiervoor nog andere sport gedaan? Fysiek zwaar werk/klussen?

Imo kunnen kortere mensen vaak in verhouding wat buffer worden..geen idee waarom, maar zie het gewoon wel vaak.

Of hebben manlets meer last van compensatiedrang?
Meer testosteron per kg lbm. :P
 
Al wordt er hier op het forum regelmatig gedaan of er na 12 jaar trainen nog wel 'makkelijk' 5a10kg VVM op kan:o


Dat kan alleen als je in die 12 jaar zo'n beetje alles fout hebt gedaan wat je fout kon doen qua training en voeding.
In zo'n geval heb je ZO veel laten liggen dat je ondanks het aantal trainingsjaren eigenlijk nog nooit écht het beginners-stadium bent uit gekomen.

Als ik naar mezelf kijk, dan blijkt duidelijk dat zo'n 80% van wat ik aan VVM heb kunnen opbouwen, zich in de eerste 7-8 trainingsjaren heeft gemanifesteerd.

De rest was 'kilootje' VVM per 1 a 2 consistente trainingsjaren en nog later per 2 a 3 jaar.

DAT is de realiteit van de naturelle trainee en daarom is het ook zo belangrijk dat je:

a. Lol in het hele trainingsgebeuren an sich hebt, ook het onderweg zijn is het doel zeg maar.

b. Kunt waarderen wat je daadwerkelijk hebt bereikt, ipv van mopperen over wat je 'hebt laten liggen'. (is dat namelijk ook zo?)

c. Je jezelf niet vergelijkt met anderen zoals dat spreekwoordelijk met appels en peren wordt gedaan.

d. Een scherp beeld voor ogen hebt van wat je stats waren toe je ooit begon versus wat je uiteindelijk bereikt hebt en dat als maatstaf voor persoonlijk succes hanteert.
 
Makkelijk zeer zeker niet, maar met een goed trainingsschema en wat doorzettingsvermogen kun je nog wel echt gainen of dat 5kg is of 2kg laat ik in het midden. Feit blijft dat veel mensen na 5 jaar roeptoeteren dat ze aan hun natty limiet zitten en niet meer wegkomen met hun simpel schema waar ze de eerste 5 jaar nog zulke dikke gains op maakte. Als je 5 jaar traint begin je pas net en dan ga je het verschil zien tussen het gedeelte wat maar wat doet en zelf hun 'schemas' maken en mensen die iets volgen wat door coaches met verstand is gemaakt.
True, true..

Ik blijf lekker maar wat doen. Want ergens ben ik gewoon best tevreden..

Dat kan alleen als je in die 12 jaar zo'n beetje alles fout hebt gedaan wat je fout kon doen qua training en voeding.
In zo'n geval heb je ZO veel laten liggen dat je ondanks het aantal trainingsjaren eigenlijk nog nooit écht het beginners-stadium bent uit gekomen.

Als ik naar mezelf kijk, dan blijkt duidelijk dat zo'n 80% van wat ik aan VVM heb kunnen opbouwen, zich in de eerste 7-8 trainingsjaren heeft gemanifesteerd.

De rest was 'kilootje' VVM per 1 a 2 consistente trainingsjaren en nog later per 2 a 3 jaar.

DAT is de realiteit van de naturelle trainee en daarom is het ook zo belangrijk dat je:

a. Lol in het hele trainingsgebeuren an sich hebt, ook het onderweg zijn is het doel zeg maar.

b. Kunt waarderen wat je daadwerkelijk hebt bereikt, ipv van mopperen over wat je 'hebt laten liggen'. (is dat namelijk ook zo?)

c. Je jezelf niet vergelijkt met anderen zoals dat spreekwoordelijk met appels en peren wordt gedaan.

d. Een scherp beeld voor ogen hebt van wat je stats waren toe je ooit begon versus wat je uiteindelijk bereikt hebt en dat als maatstaf voor persoonlijk succes hanteert.
Amen!:goodposting::exactly:
 
Tuurlijk geen natty hahahaha, de top in welke sport dan ook zit er vol aan:o
Behalve korfbal, o nee, wacht... dat is geen sport, maar een nichtenhobby. :duh:
 
Ben zelf ook net 18 geworden ( 27 april ) Me stats zijn:
Deadlift 170
Bankdrukken 100
Squat 130
 
Ik coach nu iemand die 210 squat, 145 bencht en 255 deadlift op 18-jarige leeftijd.

Genen bepalen veel.

Succes met je doelen.
 
Wat zouden een beetje haalbare doelen zijn om voor mij over een jaar te halen?
 
Back
Naar boven