MuscleMeat

Lijst van studenten / meeneem maaltijden

  • Topic starter Dusky
  • Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 7K
  • Volgers 19

Bezoekers in dit topic

Hm, ik kan het topic zo ff niet meer vinden. En ik weet zelf ook niet meer precies hoe het zat.

Vind het wel vreemd dat hier ineens niet meer moeilijk gedaan wordt over brood. Altijd als je het woord brood hier laat vallen krijg je een shitstorm over je heen. Moet er wel bij vermelden dat ik nu aan het cutten ben.

Maar daarnaast, ik ben zelf ook geen fan van brood, eet liever andere dingen.

Maar goed, dit topic is volledig ontspoort van z'n oorspronkelijke doel (wat inderdaad niet zo nuttig was als ik dacht), dus mijn abbo gaat weg.

Is niets mis met brood, als je voedingsschema uit ALLEEN brood zou bestaan dan was het een ander verhaal.
 
Hij heeft wel gelijk:rolleyes:

Zolang je geen podium intenties hebt zou ik me niet zo druk maken om brood. En dat het de hormoonaanmaak beínvloed hoor ik voor het eerst, vertel eens..
Dat vind ik zon dooddoener. Het past bij je doelen en je persoonlijke invulling daaraan, of het past niet. Podiumambities hebben daar geen hol mee temaken.
 
Dat vind ik zon dooddoener. Het past bij je doelen en je persoonlijke invulling daaraan, of het past niet. Podiumambities hebben daar geen hol mee temaken.

Klopt.. Laat ik het zo zeggen voor de mierenneukers onder ons:
Zolang je niet naar een vetpercentage wilt wat gelijk staat aan de buffels op het podium zou ik me niet zo druk maken om brood.
 
Klopt.. Laat ik het zo zeggen voor de mierenneukers onder ons:
Zolang je niet naar een vetpercentage wilt wat gelijk staat aan de buffels op het podium zou ik me niet zo druk maken om brood.
Right.
Wat een bekrompen kul toch weer.
 
enige reden is het ~1% zoutgehalte in brood. Snap daarom zelf ook niet waarom beginners moeilijk gaan doen met iedere dag rijst koken. Als je je aan je macro's houdt ben je h4rdk0r genoeg
 
I know. Maar als dan iemand met nog een stuk mindere stats dan ik mij advies gaat geven, dan ben ik niet snel geneigd om dat aan te nemen. :P

Nee ik heb geen podium intenties. Maar ik heb nu echt al overal het advies gehad om geen of zo weinig mogelijk brood te eten. Iets met hormoon aanmaak heb ik al gehoord en volgens mij nog wel meer.

Wat een onzin... Ik zeg toch ook niet tegen mijn hoogleraar (Moleculaire Celbiologie) als hij het over hypertrofie heeft dat alles wat hij zegt onzin is omdat hij minder gespierd is?
 
Right.
Wat een bekrompen kul toch weer.

Jij weet het blijkbaar beter, grijp je kans om mij van mijn ongelijk te overtuigen!

---------- Post toegevoegd Thu 13 Dec 2012 om 17:27 ----------

enige reden is het ~1% zoutgehalte in brood. Snap daarom zelf ook niet waarom beginners moeilijk gaan doen met iedere dag rijst koken. Als je je aan je macro's houdt ben je h4rdk0r genoeg

+1

En brood is flink bewerkt.. mahja phuck that!
 
Jij weet het blijkbaar beter, grijp je kans om mij van mijn ongelijk te overtuigen!
Andere doelen, andere voorkeuren, prioriteiten en anderen lichamen.

Er zijn genoeg mensen die opblazen van brood. Niet alleen door het zout, maar ook door de gluten. Kan demotiverend werken, maar hoeft natuurlijk niet.
Veel mensen die snel vettig worden, raken niet goed verzadigd van (volkoren) brood. Is ook niet zo gek, want onder andere E621 zit vaak in zowel het brood als het beleg. Ook je kipfilet (die vaak maar 75% kip is). E621 is een smaakversterker die je eetlust opwekt. En natuurlijk, dat opzicht maakt je nog niet vetter, maar kan je dieet wel lastiger maken. Waarom zou je het jezelf moeilijk willen maken? En wat maakt het daarbij uit of je naar 5% of naar 15% wilt? Het is toch nooit prettig om je eigen doelen lastiger te maken?

Ach, en zo zijn er nog wel meer redenen te verzinnen waarom iemand geen brood zou willen eten, maar doet dat er toe? Brood is niet per definitie goed of slecht, maar is (zoals alle voeding) totaal afhankelijk van iemand zijn persoonlijke voorkeur.
Podiumambities, of een vetpercentage alsof je op het podium staat is daarbij niet belangrijk. Zeker niet als je simpelweg het beste uit jezelf wilt halen, op een manier die het beste bij je pas.
 
Andere doelen, andere voorkeuren, prioriteiten en anderen lichamen.

Er zijn genoeg mensen die opblazen van brood. Niet alleen door het zout, maar ook door de gluten. Kan demotiverend werken, maar hoeft natuurlijk niet.
Veel mensen die snel vettig worden, raken niet goed verzadigd van (volkoren) brood. Is ook niet zo gek, want onder andere E621 zit vaak in zowel het brood als het beleg. Ook je kipfilet (die vaak maar 75% kip is). E621 is een smaakversterker die je eetlust opwekt. En natuurlijk, dat opzicht maakt je nog niet vetter, maar kan je dieet wel lastiger maken. Waarom zou je het jezelf moeilijk willen maken? En wat maakt het daarbij uit of je naar 5% of naar 15% wilt? Het is toch nooit prettig om je eigen doelen lastiger te maken?

Ach, en zo zijn er nog wel meer redenen te verzinnen waarom iemand geen brood zou willen eten, maar doet dat er toe? Brood is niet per definitie goed of slecht, maar is (zoals alle voeding) totaal afhankelijk van iemand zijn persoonlijke voorkeur.
Podiumambities, of een vetpercentage alsof je op het podium staat is daarbij niet belangrijk. Zeker niet als je simpelweg het beste uit jezelf wilt halen, op een manier die het beste bij je pas.


Ik ben niet overtuigd..

Je zult echt niet snel bloated worden van brood hoor, al helemaal niet als je niet aan de roids zit.

Verder is er geen bewijs dat smaakversterkers de eetlust opwekken.. Kom maar met je bronnen!

al met al, doelen bereiken word er hier dus niet moelijker op.
 
Kip HEUUUUUL veel KIPPP
 
Verder is er geen bewijs dat smaakversterkers de eetlust opwekken.. Kom maar met je bronnen!

inderdaad...

Een niet-experimenteel gecontroleerde, correlationele studie bij Chinese mannen en vrouwen vond een positief statistisch verband tussen glutamaatinname en Body Mass Index[10]. In deze studie werden twee zeer verschillende groepen vergeleken: een relatief kleine groep (n = 132) mannen en vrouwen die geen monoglutamaat zei te gebruiken bij voedselbereiding,' en een ruim vier keer zo grote groep (n = 620) die in gevarieerde mate dit additief zei te gebruiken en zelf een schatting gaf van de hoeveelheid. De groepen verschilden verder sterk op rookgedrag, vetgebruik, bloedcholesterol, alcoholconsumptie, voedingssamenstelling (vet, eiwit, koolhydraten, vezel) en hoeveelheid voeding. Het ongecorrigeerde verschil in BMI tussen de groepen bedroeg gemiddeld slechts 3,6% (een BMI van 22,3 vs. 23,1). Licht overgewicht (BMI >25) kwam in beide groepen voor, maar in wisselende mate: 12% bij niet-MSG-gebruikers, 25% bij MSG-gebruikers. Duidelijk overgewicht (BMI >30) kwam in beide groepen nauwelijks voor, dus ook niet onder MSG-gebruikers. In het model (type analyse), waarbij de onderzoekers zo goed mogelijk trachten te corrigeren voor alle gevonden en relevante verschillen tussen de twee groepen, werd de kleinste directe samenhang gevonden tussen MSG en BMI. Deze studie is nog niet herhaald, en er is ook nog geen experiment gedaan waarbij werd vastgesteld of de samenhang slechts correlationeel is of mogelijk causaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat

en dan nog, over hoeveel MSG hebben we het hier bij zeg 6 boterhammen per dag ?
 
Hij heeft wel gelijk:rolleyes:

Zolang je geen podium intenties hebt zou ik me niet zo druk maken om brood. En dat het de hormoonaanmaak beínvloed hoor ik voor het eerst, vertel eens..

Ik hoor dit ook voor het eerst, het is gwn BS as always zolang er geen bronnen, onderzoeken zijn is het niet te vertrouwen.


Btw TS: ik was 60 kilo toen ik starte met bb iedereen begint wel ergens:)

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 14:41 ----------

enige reden is het ~1% zoutgehalte in brood. Snap daarom zelf ook niet waarom beginners moeilijk gaan doen met iedere dag rijst koken. Als je je aan je macro's houdt ben je h4rdk0r genoeg

Of je maakt fkn 700 gram rijst voor de hele week...
 
Wie weet nog iets lekkers wat je in een tortilla kan doen?
 
En zelfs dat vind ik geen reden. Alsof zout negatief zou zijn....

In de cut wel als je er vocht door vast houd :p

Overigens heb je als bodybuilder zout gewoon nodig omdat je behoorlijk wat zweet.. Zeker in de bulk zou ik me er niet druk om maken.
 
Brood bevat gewoon redelijk wat zout dus dan hou je wat meer vocht vast, big deal.

OT : Ik eet altijd rijst met kipfilet en groenten over de middag. Tussendoor gewoon appel,banaan, droge worst.

Rijst in de pan ( uit een zakje) met een beetje boter, water toevoegen, bouillonblokje erbij, laten uitkoken en dat dan in een tuberware pot en dan smijt je daar gewoon een hoop groenten en kipfilet/hesp/kalkoenfilet bij. Je kan eventueel nog wat saus toevoegen ook. Als je het 's ochtends maakt blijft het echt nog relatief warm tot aan de middag.
 
Back
Naar boven