AndroidHealthClinic

Log Aron 2016

Je hebt het de hele tijd over krachtverlies etc. Maar vergeet niet dat tijdens het afvallen je lichaam vaak sneller moe is en minder aan kan. Ik heb ook gemerkt dat tijdens het afvallen het veel lastiger is om zwaar en veel te trainen dan wanneer je op eenzelfde gewicht blijft, ook al is dat gewicht lager.

Alles voelt traag en voor alles moet je hard werken, maar na een tijdje steady op 1 gewicht zal dat weer bijtrekken. Daar hoef je echt niet per se voor te bulken. Als je op hetzelfde gewicht wilt blijven, houd gewoon de weegschaal in de gaten en zorg dat je clean eet. Niemand kan mij wijs maken dat je dan niet sterker kan worden en spiermassa kan opbouwen zonder significante kilo's aan te komen.

Zorg gewoon dat je nu rustig het volume en de kilo's weer opbouwt en niet te snel willen. Komt allemaal goed!

orly Z? :P spiermassa kost toch echt gewicht hoor, echter door droger te worden kan je spiermassa aankomen en gewicht houden maar je kan geen spiermassa aankomen zonder meer te eten dan je verbruikt... sterker worden kan wel uiteraard :P overigens niks wat jullie beiden niet weten, maar niet zo handig gepost :P

Wat wil je nou zeggen? Mijn standpunt is dat wanneer je 100kg weegt en een jaar lang hard traint en goed eet, maar het jaar erop nog steeds 100kg weegt (zonder gekke bulk/cut schommelingen) dat je heus wel spiermassa kan opbouwen.

Is helemaal niet onhandig gepost, gewoon mijn mening/ervaring.

Ik zit al jarenlang tussen de 110 en 120 BW, word nog steeds sterker (met ups en downs wel) en pak ook nog steeds wel wat spiermassa. En ik heb nog nooit een overdreven bulk of cut gedaan, waste of time. Gewoon rustig door bouwen inderdaad.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.024
:popcorn2:
Vanuit strongman-perspectief is het zo gek niet om power cleans in vermoeide toestand te doen. Je moet tenslotte ook kunnen presteren als je al moe bent, en ook tegen het einde van een inspanning (cf. einde set).
Hang power cleans vormen overigens een prima grip- en trap-training, vooral op reps. Mijn favoriete gripoefening, btw (die ik hopelijk binnenkort weer kan doen). :)

Ongeveer mijn gedachtegang. Zal soon hangcleans eens filmen ook.

• #3.025
ben moe...

cube press reps

strict log eerste setjes met barbell
20x5
40x5
65x5
:rolleyes:

floor press
70x12
70x12
70x12

triceps pushdown 2 sec in lockout
10 x25
10x25

barbell row
70x12
70x12

pull up / close hammer grip chinup / chinup / wide hammer grip megamonstersuperset
3/3/3/3
3/3/3/3
3/3/3/3

zijkant schouders met bands en flyes met bands

comment : mwoa

• #3.026
cube squat ME, maar niet te gek

squat technisch, beltless
50x5
70x5
100x5
120x2
130x2
goed

hangclean + front squat
50x8
60x8
lekker

squat
60x20
60x20
boah

bietje abs

comment : lekker volle benen

• #3.027
dag 4, niks speciaals

push press tot 80kg laddertje en weer terug, oefenen techniek. veel te zwaar wel
fat dumbell rows
pull ups en holds aan handdoek
''vermeulen'' ab complex
woodchops met bands, of hoe die shit ook heet

nice complex <3

Ik krijg ook complexen door vermeulen

• #3.030
ik meul ook ver door de plexcom

• #3.034
vandaag deadlift training afgekapt, pakte 10kg schijf op halverwege en schoot me vol in onderrug aan linkerkant. hm ff aankijken, nog geprobeerd te squaten maar alles voelt k*t nu

• #3.036
het ironische is dat ik net zag wat met tymboo's rug was en ik mezelf gelukkig prees dat ik al ff niet meer bij de chiro was geweest.

nu maar naproxen gepakt en zien het morgen wel

auwk*tj man, not good

Klote van je rug. Niet teveel forceren

Wat is een vermeulen complex en wie is die vermeulen?

• #3.039
Terug
Naar boven