Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.081
Ben ik nou echt super aso als ik perse/eigenlijk zo wil wonen/leven

1691416900115.png

1691416917414.png

1691416960321.png

pfffffff wat heeft het anders voor zin voor altijd opgesloten in een betonnen pod met alleen maar straat en andere betonnen pods eraan en omheen zo kun je toch niet leven

1691416900115.png

1691416917414.png

1691416960321.png

pfffffff wat heeft het anders voor zin voor altijd opgesloten in een betonnen pod met alleen maar straat en andere betonnen pods eraan en omheen zo kun je toch niet leven

Kan toch prima?

1691416900115.png

1691416917414.png

1691416960321.png

Daar is niets mis mee, de vraag is wel in hoeverre je beeld daarvan, in het bijzonder binnen Nederland, realistisch is. Ook is de vraag hoe je het pad van je huidige woonsituatie in die situatie komt via allerlei tussenstappen en tijdelijk ongemak.
Volgens mij hoor ik ook vliegtuig- of autoweggeluiden. Tenzij als hyperbool schets je het ook wel heel erg zwart/wit.

Als antwoord op je vraag: dat ligt eraan wat je verwacht van het niveau van allerlei voorzieningen (gwl, bezorging) en zaken als aanrijtijden van hulpdiensten?

• #2.084
Daar is niets mis mee, de vraag is wel in hoeverre je beeld daarvan, in het bijzonder binnen Nederland, realistisch is.
Daar zeg je iets ja. Maar het is toch niet zoals een lamborghini of villa willen? Hoewel een villa ook wel zo kan zijn natuurlijk.

In principe qua bouw kan het heel betaalbaar zelfs goedkoop zijn, maar zijn het allemaal vakantiehuisjes waar je niet in mag wonen. Of waar vind je nog zo'n soort plek waar je kan bouwen.

Is het realistisch met normaal werk, zonder letterlijk de loterij te winnen?

Ook is de vraag hoe je het pad van je huidige woonsituatie in die situatie komt via allerlei tussenstappen en tijdelijk ongemak.
Ja dat is een tweede.

Ik probeer het idee concreter te maken zeg maar, om dat pad te kunnen zien. Maar in mijn hoofd kan alles veel makkelijker dan wat andere mensen in de realiteit toestaan. Net als werk wat feitelijk gewoon kan maar neeee mensen moeten moeilijk doen. Zou feitelijk gezien met een paar maanden werk grond kunnen kopen, dan weer een paar maanden en muurtjes zetten. Maar ik weet/zie niet wat de door de maatschappij in de praktijk voor mij toegelaten weg is.

Volgens mij hoor ik ook vliegtuig- of autoweggeluiden. Tenzij als hyperbool schets je het ook wel heel erg zwart/wit.

Als antwoord op je vraag: dat ligt eraan wat je verwacht van het niveau van allerlei voorzieningen (gwl, bezorging) en zaken als aanrijtijden van hulpdiensten?
Oh ik had geen geluid aan, het ging alleen om de beeldvorming. En ik ben nog niet geriatrisch he. :roflol: homegym natuurlijk, internet en een pooltafel en we redden ons wel. Maar ver weg van enkele naasten zou wel een nadeel zijn inderdaad. Anders zou de keuze voor locatie 100% vrij zijn, hoewel moet je je in je meest essentiele levenswensen/vereisten beperken omdat het anders een stukje rijden is naar die enkele naasten waar je contact mee zou willen?

• #2.093
Is er dan niet ook geen electra? Zie wel eens voorbeelden van Amerikanen die ergens in the middle of nowhere internetkabel en sceptic tank laten leggen. Gas doen we niet meer aan of is niet nodig toch? Offgrid hoeft niet perse maar kan zo opgelost worden lijkt mij.

Is er dan niet ook geen electra? Zie wel eens voorbeelden van Amerikanen die ergens in the middle of nowhere internetkabel en sceptic tank laten leggen. Gas doen we niet meer aan of is niet nodig toch? Offgrid hoeft niet perse maar kan zo opgelost worden lijkt mij.
De typo is leuk, zou een goede gebruikersnaam zijn! :D

Alles moet wel speciaal worden aangelegd, kosten per huis zijn veel hoger. De boodschappen en andere aankopen doen is zonder auto een uitdaging en/of brengt ook extra kosten met zich mee.

Ook in NL hebben boerderijen en andere huizen ver buiten de bebouwde kom een gastank voor butagas. Bij fornuizen wordt vaak aangegeven of ombouwen mogelijk is.

Om alles met elektra (en eventueel houtkachel) te doen moet het wel goed geïsoleerd zijn.

Een septic tank moet ook geleegd worden.

Er gaat een DBB-er emigreren naar Noorwegen en van een ander een neef naar een ander Scandinavisch land, zij zullen daar wel het eea over meemaken.

Offgrid kost alles wel meer.

Of waar vind je nog zo'n soort plek waar je kan bouwen.

Is het realistisch met normaal werk, zonder letterlijk de loterij te winnen?
In Wallonië gemakkelijk. In Vlaanderen ook nog wel, maar een pak prijziger dan Wallonië (maar een pak goedkoper dan NL).
In BE zeker mogelijk, zelfs betaalbaar in de Ardennen, en al heel goedkoop als het een plaats is waar je niet mag domicilieren.
Je was me voor :p

En bijvoorbeeld de tussenstap van officeel wonen in het beton en een vakantiewoning in het groen, zodat je bijvoorbeeld met deels remote werken of thuiswerken zoveel mogelijk minstens van de tijd wel in het groen zit?

En bijvoorbeeld de tussenstap van officeel wonen in het beton en een vakantiewoning in het groen, zodat je bijvoorbeeld met deels remote werken of thuiswerken zoveel mogelijk minstens van de tijd wel in het groen zit?
Dat kost nog meer.

• #2.099
De typo is leuk, zou een goede gebruikersnaam zijn! :D

Alles moet wel speciaal worden aangelegd, kosten per huis zijn veel hoger. De boodschappen en andere aankopen doen is zonder auto een uitdaging en/of brengt ook extra kosten met zich mee.

Ook in NL hebben boerderijen en andere huizen ver buiten de bebouwde kom een gastank voor butagas. Bij fornuizen wordt vaak aangegeven of ombouwen mogelijk is.

Om alles met elektra (en eventueel houtkachel) te doen moet het wel goed geïsoleerd zijn.
Het hoeft voor mij allemaal niet zo offgridbasic voorzieningen kunnen best geregeld worden. Ok internet kabel door een bos laten trekken voor 1 woning kost wat, maar het totaalplaatje van een lapje grond en daar een hutje met kabel op zetten kan lijkt mij nog steeds veel goedkoper zijn dan een 180m2 rijhuis waar meerdere hypos en 'dichtbij school winkels en ov' woz waarde in de prijs zitten.

Een septic tank moet ook geleegd worden.
Oh dacht dat dat permanente 'fire and forget' oplossingen waren? Hoe zit dat dan bij veel afgelegen huizen in NL? of is het hier meestal wel gerioleerd?

Er gaat een DBB-er emigreren naar Noorwegen en van een ander een neef naar een ander Scandinavisch land, zij zullen daar wel het eea over meemaken.
Ja het lijkt mij dat zoiets hier ook moet kunnen. Zou eigenlijk voorbeelden met sommetjes van hier willen vinden. Niet dat ik hier vast zit, hmm. Maarja kan ook geen noorweegs of zweeds en is ook zo koud daar.

• #2.100
Zat niet echt aan een tussenstap te denken. Daar zit ik eigenlijk al in toch? Hoe ik nu zit kan ik thuiswerken en dan van een paar maandjes inkomsten grond kopen, nog een paar maandjes later de internetkabel en wat muurtjes zetten, over en daar doorwerken en uitbouwen. (A la The Sims :heart: ) Heb eerst aan 1 (huis)kamer genoeg :o In theorie. Of bijvoorbeeld van een jaar thuiswerken in een keer alles compleet contant afrekenen.

Alles blijft afhankelijk van een inkomen natuurlijk, dat vroeg ik me niet af. Zat meer te denken dat zonder zo'n mogelijkheid in het vooruitzicht werken helemaal geen zin heeft. En toen dacht ik; is om je huis heen over gras willen kunnen lopen nou echt te veel gevraagd? Am I the a**hole here?

Terug
Naar boven