XXL Nutrition

log chrisk

arnold press, standing
27.5+ x 11-11-11-11-11-11

triceps extensions, overhead, ez bar
43.5 x 10-10-10-10-10-10

echt even helemaal geen zin in alle extra meuk. wou dat het effectiever kon allemaal maar heb het idee dat ik 3 uur bezig moet zijn om het maar een beetje te onderhouden.

lu raises
//

pushdown, bands, bar attachment
//

pull apparts, bands
//

aimlab - gridshot ultimate - 97,062/214 @96% // PR
Waarom verminder je het aantal sets dan niet?
Of super/tri sets?
Dan ben je zo klaar.
Of verkort je rusttijd en ga lager in gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Per dag. Als ik zou doen wat ik wil en wat nodig lijkt om vooruit te gaan. Nu al makkelijk een uur met de 2 main oefeningen per dag bezig.
Waarom verminder je het aantal sets dan niet?
Of super/tri sets?
Dan ben je zo klaar.
Of verkort je rusttijd en ga lager in gewicht.
Ik heb wel genoeg sets nodig. M'n huidige indeling is niet eens zo heel veel. Het is gewoon zwaar en kost daarom veel tijd om nuttig te trainen.

Super/tri sets met genoeg reps op de zwaarste oefeningen worden eerder cardio en geen zinvolle stimulans. Curls en extensions kan natuurlijk, maar zware bench en rows x 12 supersets wordt beperkt door cardio niet de spiergroepen zelf. Overhead en triceps gaan zeker niet samen, daarvoor zou weer een heel andere indeling nodig zijn.

Rusttijd is ook nodig om de zwaarste oefeningen zo goed te doen.

Vandaag legs geskipt om 5 uur in OV te zitten en door het slavendoekje te ademen. Wat een gekriebel. Buschauffeur droeg er geeneens een wat is dat nou weer waar kan ik dit rapporteren :mad:

Misschien morgen squats na chest. Probably not.

Super/tri sets met genoeg reps op de zwaarste oefeningen worden eerder cardio en geen zinvolle stimulans. Curls en extensions kan natuurlijk, maar zware bench en rows x 12 supersets wordt beperkt door cardio niet de spiergroepen zelf. Overhead en triceps gaan zeker niet samen, daarvoor zou weer een heel andere indeling nodig zijn.

Rusttijd is ook nodig om de zwaarste oefeningen zo goed te doen.
Probeer anders een eens paar weken een programma van Brian Alsruhe, wie weet bevalt dat.

Probeer anders een eens paar weken een programma van Brian Alsruhe, wie weet bevalt dat.
Denk wel eens om rows bij chest en chinups bij overhead dagen te doen. Veel meer kan ik er denk ik niet van overnemen. Low reps haal ik niet zo uit en cluster sets wordt ik ook niet blij van helemaal niet voor high reps. Is ook maar 1x per week frequency eigenlijk he?

Denk dat ik in theorie juist verder de tegenovergestelde richting op moet, naar nog meer sessies verdelen om zo veel mogelijk vers aan te pakken.

Denk wel eens om rows bij chest en chinups bij overhead dagen te doen. Veel meer kan ik er denk ik niet van overnemen. Low reps haal ik niet zo uit en cluster sets wordt ik ook niet blij van helemaal niet voor high reps. Is ook maar 1x per week frequency eigenlijk he?

Denk dat ik in theorie juist verder de tegenovergestelde richting op moet, naar nog meer sessies verdelen om zo veel mogelijk vers aan te pakken.
Als je daar tijd en zin en energie voor hebt moet je dat gewoon doen.

Je moet niet naar mij kijken om te zien wat je met 4 keer per week in gianset vorm trainen kunt bereiken, maar Brian zelf heeft geen verkeerde stats en fysiek het is dus wel mogelijk.

Als je daar tijd en zin en energie voor hebt moet je dat gewoon doen.

Je moet niet naar mij kijken om te zien wat je met 4 keer per week in gianset vorm trainen kunt bereiken, maar Brian zelf heeft geen verkeerde stats en fysiek het is dus wel mogelijk.
Alle respect hoor, hij is een van de weinige waar ik altijd al fan van ben geweest, maar ik denk dat er ook wel andere zaken meespelen met z'n oude stats, dan het schema. Als een bodybuilder 1x per week traint zeggen we hier dat het vooral zo goed werkt door genoeg te injecteren, daar stap ik niet plots vanaf omdat iemand stoere lifts doet en een leukere instelling heeft dan die pompers. Middelen helpen ook goed om korte rust tussen sets vol te houden.

Maar ik heb weer geen wormparasieten.

Wekelijks heavy light medium oefeningen afwisselen en elke week een andere beweging heavy/light/medium aan bod laten komen wil ik ook wel weer doen. Maar ik zie niet hoe ik dat dan kan combineren met rep progressies die zo goed voor mij werken.

Het is vooral dat wat voor mij lijkt te werken zo haaks staat op de methodes die hij gebruikt. Welke ik vroeger ook heel veel heb geprobeerd zonder dat ik voorbij m'n beginstats er echt nog wat uit wist te halen. Ik mis low reps ook wel, lekker lomp zwaar gaan en korte sets maken, maar het moet wel wat opleveren.

Laatst bewerkt:
calf raises, 1 leg, standing
+0 x 20-20-20

toe raises, standing
+0 x 20-20-20

hip abduction, bands
0.5 b x 40-30-30

atg squat, paused, nylon belt
96 x 5-5-5-5-8

db swing
// wachten op nieuwe straps

aimlab - gridshot ultimate - 92,765

Had eigenlijk wel zin in squats en niet in zwaar benchen, alles maar een dag doorschuiven dan. Wou ook even m'n nieuwe belt proberen voor squats. Zo diep squatten met keiharde dikke leren pl belt gaf nogal wonden. Nylon is wel een stuk fijner.

Heb m al lang. Ondersteunt wel goed natuurlijk en dat is belangrijker bij deadlifts en ohp.

Ik zat laatst wat te googlen en die voor gewichtheffers (= diep squatten) zijn soms smaller aan de voorzijde.

Die had ik voorheen maar vond het niet genoeg ondersteunen.

Nu deze

Afweging tussen minder support en meer bewegingsvrijheid, voor minder dan 20 dollar met een Tempelierskruis (officieel: Jeruzalem kruis) rondlopen spreekt me wel aan, even los van het gebruik. :D

bench
106 x 9-12 // PR uhmm ok.
108.5 x 7-8-6-3 // laatste sets geen goede positie ofzo sloopt gelijk je hele schouder

incline
73.5 x 14----- // fucking stroeve schouder van die rot sets bench

laat maar verder

Eerste set bench ging super kut terwijl het wel licht voelde. Ik dacht nou dat wordt een training maar door zien te grinden. 2e set ging zo makkelijk dat ik maar bleef reppen. En was misschien niet eens RIR0, laatste rep vertraagde pas iets. Niks geen rep progressie, gewoon gewicht erbij I guess. Blijft een kut oefening als je ook maar 1 mm niet goed in positie komt ofzo zoals met latere sets gebeurde. Misschien maar decline van maken. Of gewoon voor altijd schrappen. Maar ik wou wel 110x12 doen en eventueel naar 140 (voor reps?) werken.

db seal row
50+ x 10-10-10-10-10-10

chinups @103
+0 x 10-10-10-10-10-10

curl, incline
17.5 x 16-12-11-11-11-11

curl, hammer, bands
//

aimlab - gridshot - 95,357
3daimtrainer - horizontal lvl 10 - 244,505
3daimtrainer - bounce lvl9 (pink) - 109,203

Tijdens het uurtje avondeten kauwen aimtrainen en naar RP weekly webinar luisteren, adhd bijna helemaal voldaan.

Lichte 20RM bench vervangen met 20RM dips en zware bench dag met voeten verhoogd als soort decline doen om die kracht gains veiliger te maken? (ik weet dat ik dan nergens last van krijg)

Zoiets maar dan op bench. Hoewel floor press zo ook wel fijner is. En met dips kom ik eigenlijk ook in zo'n houding, maar dan vanzelf door de vrije beweging.

Zou er iets krom zijn of gebrekkige thoracic extension hebben dat die hoek nodig is om veilig te benchen?

db ohp, one hand, paused
40 x 5-5-5-5-5-

triceps extensions, overhead, ez bar
33.5 x 17-15-15-15-15-

pushdown, bands, rope attachment
2*0.5 o x 20-16----

lu raises

pull apparts

aimlab - gridshot ultimate - 96,206

elevated pistol squat, paused @103
+30 vest x 10-10-10-10--

rack pull, below the knee
141 x 10-10-10-10--

aimlab - gridshot ultimate - 94,754

Nieuwe muis :heart: :heart:

WhatsApp Image 2020-12-15 at 13.21.50.jpeg

Wat groter en betere vorm dus past fijner in m'n hand, meer controle. Bij de eerste aim tests lukte het al meteen een paar procent beter op een snel bewegend doel blijven, van 33% naar 38% raak. En geen draadje is erg chill. Nog wat wennen aan de grip en aan dat er geen draadje is, merk al gelijk een soort phantom limb phenomeen. :o

incline
91 x 10-8-8-8-8-

bench, bridged decline, close grip
88.5 x 18-15-12---

side raises, seated
// 17.5+ x 14-14-14-14--

face pull, bands, lying
r+y + r+y x 25-20-20

upright rows, bands
// r+ x --

aimlab - spidershot speed - 95000