- Waardering
- 12.185
Als het zo ver komt zal ik je een bedankje sturen.Prima als dat je keuze is, maar dan moet je de jankers niet haten aangezien zij jou die mogelijkheid beiden.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het zo ver komt zal ik je een bedankje sturen.Prima als dat je keuze is, maar dan moet je de jankers niet haten aangezien zij jou die mogelijkheid beiden.
Dus mijn huidige kleine bijdrage is geen bedankje waard?
Waar is mijn woning dan?Dus mijn huidige kleine bijdrage is geen bedankje waard?
Oh nee ik had @Sparks79 bedankt. https://forum.bodybuilding.nl/topics/coronavirus.425231/page-851#post-10717202
Als het aan mij ligt al zal mijn bijdrage nooit voldoende zijn voor een eigen woning.
Ik ben benieuwd wat er bij jouw berekening allemaal tegenover je belastinggeld staat.Maar volgens mijn berekening heb ik voorlopig mijn eigen belastinggeld nog niet terug.
Inwonenden krijgen een deel van de uitkering dus het gaat niet zo hard. Waar ik ook weer belasting van betaal.Als het aan mij ligt al zal mijn bijdrage nooit voldoende zijn voor een eigen woning.
Ik ben benieuwd wat er bij jouw berekening allemaal tegenover je belastinggeld staat.

Volgens mij heb je geen recht op uitkering als je eigen vermogen hebt (auto, huis, ect).
Is dat niet alleen van toepassing in het geval van de bijstand?Volgens mij heb je geen recht op uitkering als je eigen vermogen hebt (auto, huis, ect).
Zou goed kunnen, niet in thuis. Maar bijstandsuitkering is toch wat je krijgt wanneer je niet wil werken?Is dat niet alleen van toepassing in het geval van de bijstand?
Ja. Dus wie is nu verantwoordelijk voor wat?Ik was toen inderdaad wat jaren loonslaaf. En ik ben een bedrijf begonnen en inderdaad nubinnen,failliet of strugglend.
Oh en dat huis met overwaarde had ik net voor de enorme stijging verkocht zonder overwaarde.Had een jaartje moeten wachten voor de X3, hindsight 20/20 he.
Zou goed kunnen, niet in thuis. Maar bijstandsuitkering is toch wat je krijgt wanneer je niet wil werken?
En dit weet jij omdat…Als het systeem goed werkt, krijg je geen bijstandsuitkering als je niet wilt werken.
Uiteraard zijn mensen die niet willen werken net iets te verstandig en zeggen dit niet uit zichzelf en verkloten gewoon sollicitatiegesprekken.

Voor hen of mijzelf? Bij overlijden of zorg thuis blijft ik/het zoals het is? Als ze moeten verhuizen zou dat een punt zijn maar nee geen plan voor, zou van de details van die regeling afhangen en of ik dan niet gewoon simpel een sociale huurwoning zou krijgen. Misschien kan dat nu eigenlijk al, dat weet ik niet.Hé Chris, misschien niet iets waar je over na wil denken, maar gezien je situatie wel verstandig om te doen. Heb je een plan voor als je ouders van zorg afhankelijk worden of komen te overlijden?
Geen recht is een groot woord, je huis wordt niet zomaar afgenomen. Als je ver boven je middelen woont/leeft met hoge maandelijkse kosten en een dikke auto (of meerdere) voor de deur dan kan daar naar worden gekeken ja. Maar zo duur/luxe is het hier niet hoor, en praktisch afbetaald.Volgens mij heb je geen recht op uitkering als je eigen vermogen hebt (auto, huis, ect).
Ik heb ooit in loondienst gewerkt daarna had ik een paar maandjes ww. Dat is al een tijdje geleden. Daarna gaan zzp-en en daarbij bouw je standaard geen ww op, kun je wel zelf regelen (betalen) of een potje voor maken natuurlijk. Inderdaad alle spaargeld opgegeten.Volgens mij kom je in de bijstand als je ww-potje op is door alle uitkeringen die daaruit richting jezelf zijn gegaan. Of je als zzp’er zo’n potje opbouwt geen idee.
Dus het kan zomaar zijn dat je als zzp’er een je eigen vermogen moet opeten.
Bij werkweigering kun je een % gekort worden op de uitkering. Aan de andere kant verschilt het per gemeente of de plicht om te solliciteren etc gehandhaafd wordt. Ook is er een bijstandsuitkering voor ondernemers waarbij je niet hoeft te solliciteren maar met je bedrijf door mag gaan, waarbij de uitkering eerst een lening is, heb ik ook eens gehad. Ook heb ik een consulent van de gemeente gehad die die er geen nut in zag om werk onder mijn niveau voor te schotelen/verplichten en me mijn eigen ding liet laten proberen.Als het systeem goed werkt, krijg je geen bijstandsuitkering als je niet wilt werken.
Uiteraard zijn mensen die niet willen werken net iets te verstandig en zeggen dit niet uit zichzelf en verkloten gewoon sollicitatiegesprekken.
Waarom zou de ambtenaar wel naar jou wensen moeten luisteren en zich aanpassen in haar manier van werken, maar hoef jij niet naar de wensen van opdrachtgevers te luisteren en jouw manier van werken aan te passen?Ik zal wel een moeilijk tussen geval zijn, maar het zou fijn zijn als ze zich kon richten op mij proberen te helpen (of uit de weg gaan zodat ik minder tijd en moeite aan bureaucratie verspil) in plaats van verplichten wat averechts werkt. Misschien moet ik met een psycholoog praten en zou ik zo een briefje krijgen, maar ik wil gewoon vooruit. Daar is dan best ruimte voor, afhankelijk van de ambtenaar die je in de gaten houd.
Van wie zou die ambtenaar dat moeten steks? Wat zij moeten staat in de wet, wat ik moet ook. Ik moet mijn best doen werk te krijgen en meewerken aan wat de ambtenaar mij voorstelt. Daarbij luister ik naar de wensen van opdrachtgevers, maar als zij mij vragen wat ik in mijn cariere zoek, waarom ik dit werk doe etc, dan beantwoord ik dat eerlijk en houd het sollicitatieproces opeens alweer op.Waarom zou de ambtenaar wel naar jou wensen moeten luisteren en zich aanpassen in haar manier van werken, maar hoef jij niet naar de wensen van opdrachtgevers te luisteren en jouw manier van werken aan te passen?
Beiden is goed om over na te denken.Voor hen of mijzelf? Bij overlijden of zorg thuis blijft ik/het zoals het is? Als ze moeten verhuizen zou dat een punt zijn maar nee geen plan voor, zou van de details van die regeling afhangen en of ik dan niet gewoon simpel een sociale huurwoning zou krijgen. Misschien kan dat nu eigenlijk al, dat weet ik niet.
Nee, andersom. Stel dat jij een huis erft van je ouders (geen idee of ze een koophuis hebben, dat neem ik voor het gemak maar even aan) dan valt dat onder vermogen. En boven dat vermogen krijg je geen bijstand omdat je dan eerst het huis moet opeten.Geen recht is een groot woord, je huis wordt niet zomaar afgenomen.
Je begrijpt het verkeerd.Als je ver boven je middelen woont/leeft met hoge maandelijkse kosten en een dikke auto (of meerdere) voor de deur dan kan daar naar worden gekeken ja. Maar zo duur/luxe is het hier niet hoor, en praktisch afbetaald.
Een werkschuw iemand zoals jij, maakt geen aanspraak op ww. Dat bouw je op door te werken. Jij maakt hooguit kans op een bijstandsuitkeringIk heb ooit in loondienst gewerkt daarna had ik een paar maandjes ww. Dat is al een tijdje geleden.
Jij romantiseertje uitzichtloze toekomst.Daarna gaan zzp-en en daarbij bouw je standaard geen ww op, kun je wel zelf regelen (betalen) of een potje voor maken natuurlijk. Inderdaad alle spaargeld opgegeten.
Bij werkweigering kun je een % gekort worden op de uitkering. Aan de andere kant verschilt het per gemeente of de plicht om te solliciteren etc gehandhaafd wordt. Ook is er een bijstandsuitkering voor ondernemers waarbij je niet hoeft te solliciteren maar met je bedrijf door mag gaan, waarbij de uitkering eerst een lening is, heb ik ook eens gehad. Ook heb ik een consulent van de gemeente gehad die die er geen nut in zag om werk onder mijn niveau voor te schotelen/verplichten en me mijn eigen ding liet laten proberen.
En dan is er natuurlijk nog de kant voor depressies en mentale kwesties, "afstand tot de arbeidsmarkt," die dat allemaal niet hoeven te doen en gewoon hun bijstand houden.
En ja sollicitaties doen maar "niet gemotiveerd" zijn dan wil die werkgever je ook niet. Dan "kom je ermee weg."
Uiteindelijk is een uitkering korten terwijl diegene niks heeft ook niet zomaar gedaan.
Ik zal wel een moeilijk tussen geval zijn, maar het zou fijn zijn als ze zich kon richten op mij proberen te helpen (of uit de weg gaan zodat ik minder tijd en moeite aan bureaucratie verspil) in plaats van verplichten wat averechts werkt. Misschien moet ik met een psycholoog praten en zou ik zo een briefje krijgen, maar ik wil gewoon vooruit. Daar is dan best ruimte voor, afhankelijk van de ambtenaar die je in de gaten houd.