AndroidHealthClinic

log chrisk

Van wie zou die ambtenaar dat moeten steks? Wat zij moeten staat in de wet, wat ik moet ook. Ik moet mijn best doen werk te krijgen en meewerken aan wat de ambtenaar mij voorstelt. Daarbij luister ik naar de wensen van opdrachtgevers, maar als zij mij vragen wat ik in mijn cariere zoek, waarom ik dit werk doe etc, dan beantwoord ik dat eerlijk en houd het sollicitatieproces opeens alweer op.

Overigens moet/mag ik van deze ambtenaar een deel blijven zoeken naar werk als zzper, deels naar mijn ervaring etc, en moet ik een deel open staan voor ander soort werk. Daarvoor heb ik een persoonlijkheidstest gedaan, maar daar heb ik weinig aan gehad dus zal dat slechte nieuws de volgende keer eerlijk vertellen. Ben benieuwd/we zullen zien wat de ambtenaar daaruit besluit.

Maar zie je niet de praktische beperkingen van een "werkplicht"? Zoals gezegd zijn de opdrachtgevers niet verplicht iemand uit de bijstand aan te nemen en zitten zij niet te wachten op ongemotiveerden of depressievelingen. Kun je boos worden over wie er naar wie moeten luisteren wat dat ook betekent maar dat is feitelijk niet te handhaven.
Grappig dat jij je nu ineens verschuilt achter gefabriceerde wetten terwijl je meermaals hebt aangegeven je daar niet in te kunnen vinden aangezien die indruisen tegen universele grondrechten.

Zie jij niet de bezwaren van een belastingplicht bij te dragen aan de levensonderhoud van mensen die daar zelf niet kunnen of willen voorzien.

Beiden is goed om over na te denken.

Hoe wil je een sociale huurwoning betalen zonder inkomen? Sta je überhaupt wel ingeschreven?

Nee, andersom. Stel dat jij een huis erft van je ouders (geen idee of ze een koophuis hebben, dat neem ik voor het gemak maar even aan) dan valt dat onder vermogen. En boven dat vermogen krijg je geen bijstand omdat je dan eerst het huis moet opeten.
1000041476.jpg

Je begrijpt het verkeerd.

Een werkschuw iemand zoals jij, maakt geen aanspraak op ww. Dat bouw je op door te werken. Jij maakt hooguit kans op een bijstandsuitkering

Jij romantiseertje uitzichtloze toekomst.
Aanvullend.

Regels omtrent bijstand met eigen woning (dat zou de situatie na overlijden kunnen zijn) is iets anders dan simpele vermogenstoets.

Aanvullend.

Regels omtrent bijstand met eigen woning (dat zou de situatie na overlijden kunnen zijn) is iets anders dan simpele vermogenstoets.
Ja, afhankelijk van de overwaarde?
Hoe dan ook, zijn dingen om over na te denken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.504
Beiden is goed om over na te denken.

Hoe wil je een sociale huurwoning betalen zonder inkomen? Sta je überhaupt wel ingeschreven?
Een uitkering en huursubsidie?

Nee, andersom. Stel dat jij een huis erft van je ouders (geen idee of ze een koophuis hebben, dat neem ik voor het gemak maar even aan) dan valt dat onder vermogen. En boven dat vermogen krijg je geen bijstand omdat je dan eerst het huis moet opeten.

1000041476.jpg
Hoe ga je dat huis opeten. Dat moet dan verkocht worden. Dan zit je dakloos spaargeld op te eten, of je koopt daarvan een nieuw huis zonder overwaarde en dan heb je weer recht op de bijstand. Dit is natuurlijk niet praktisch zeker gezien de woningmarkt en mensen worden niet zomaar op straat gezet. Van wat ik heb gelezen wordt het volgens mij ongeveer zo gehandhaafd als scheefhuurders.

Of ik moet met de opbrengst van verplichte verkoop in een huurhuis totdat dat geld op is, en daarna alsnog weer bijstand, hoe dan ook zie ik hierin geen probleem?

Een werkschuw iemand zoals jij, maakt geen aanspraak op ww. Dat bouw je op door te werken. Jij maakt hooguit kans op een bijstandsuitkering
Je hebt het niet goed gelezen: ik kreeg lang geleden een paar maanden ww na mijn loondienst. Dat is feitelijk al gebeurd. Overigens maak ik niet alleen kans op een bijstandsuitkering, ik heb die al.

Grappig dat jij je nu ineens verschuilt achter gefabriceerde wetten terwijl je meermaals hebt aangegeven je daar niet in te kunnen vinden aangezien die indruisen tegen universele grondrechten.
Hierdoor denk ik hij dus heel bewust is van de situatie waar hij zich in bevindt en hoe hij daar doelbewust in kan blijven.

Een uitkering en huursubsidie?
Oké. Als het zo simpel is, waarom maak je daar nu geen gebruik van?

Hoe ga je dat huis opeten. Dat moet dan verkocht worden. Dan zit je dakloos spaargeld op te eten, of je koopt daarvan een nieuw huis zonder overwaarde en dan heb je weer recht op de bijstand. Dit is natuurlijk niet praktisch zeker gezien de woningmarkt en mensen worden niet zomaar op straat gezet.
Nee, mensen worden niet zomaar op straat gezet. Maar als jij je hypotheek niet kan betalen, kan de bank jouw huis wel opeisen. En ja, een excursieverkoop gebeurt niet zomaar, daarvoor moet je er echt een potje van maken. Maar in die tussentijd heb je wel je boodschappen en energierekening. Hoe ga je die periode zonder inkomsten en warmte overbruggen?

Nee, mensen worden niet zomaar op straat gezet. Maar als jij je hypotheek niet kan betalen, kan de bank jouw huis wel opeisen. En ja, een excursieverkoop gebeurt niet zomaar, daarvoor moet je er echt een potje van maken. Maar in die tussentijd heb je wel je boodschappen en energierekening. Hoe ga je die periode zonder inkomsten en warmte overbruggen?
Je bedoeld een "executie" verkoop.... Geen "excursie" verkoop.

Grappig....

• #2.509

Zie jij niet de bezwaren van een belastingplicht bij te dragen aan de levensonderhoud van mensen die daar zelf niet kunnen of willen voorzien.
Er zijn wetten die niet overeenkomen met universele grondrechten. Het recht te kunnen voorzien in je basisbehoeftes is daar niet een van.

Wel heb ik mijn leven lang bijgedragen aan een vangnet waar ik dan ook recht op wil hebben. Sterker nog ik vind dat die hele werkplicht onrechtvaardig is, en heb dat al eens op basis van universele principes onderbouwt.

Ik heb er meer bezwaar tegen belasting te moeten betalen, wat vanwege de dwang diefstal is, en waar die naast dat vangnet voor gebruikt wordt. Zou liever vrijwillig potjes kunnen kiezen, waaronder dat vangnet of vrij zijn dat geld zelf in een potje te steken waarvan ik nu dan veel meer had gehad trouwens, om daarmee de onnodige bureaucratische geldverspilling op te lossen.

En nee dan heb ik er geen probleem mee als mensen die om wat voor reden dan ook geen werk kunnen of willen krijgen daar gebruik van maken. Ik heb liever niet dat ambtenaren kunnen beslissen over wie nog recht hebben op het potje waar zij zelf en anderen ingelegd hebben om als vangnet te dienen.

Het is dan ook al gebleken dat fraude daarmee nihil is, dus die hele controle is onnodig. En daarom ook in sommige gemeentes gestopt.

Ik ben dan voor zover ik heb kunnen bedenken ook voor een vorm van universeel basisinkomen, waar je met niet handhaven van de sollicitatie/werkplicht effectief ook al op uitkomt.

• #2.510
Volgens mij kan ik nu geen sociale woning krijgen omdat ik bij mijn ouders inwoon. Voor zover ik heb kunnen vinden, maar ik vind het ook weer wat lame om aan mijn consulent te vragen of dat klopt of dat ik nu een gratis huis kan krijgen. Terwijl ik gewoon vooruit wil met werken etc.

Als ik de hypo van een afbetaald geerfd huis niet kan betalen... En het ging toch over het bezit van dat huis bij een bijstandsuitkering (die ik al heb) dus niet zonder inkomsten en boodschappen en energie lukt wel dan.

Er zijn wetten die niet overeenkomen met universele grondrechten. Het recht te kunnen voorzien in je basisbehoeftes is daar niet een van.

Wel heb ik mijn leven lang bijgedragen aan een vangnet waar ik dan ook recht op wil hebben. Sterker nog ik vind dat die hele werkplicht onrechtvaardig is, en heb dat al eens op basis van universele principes onderbouwt.

Ik heb er meer bezwaar tegen belasting te moeten betalen, wat vanwege de dwang diefstal is, en waar die naast dat vangnet voor gebruikt wordt. Zou liever vrijwillig potjes kunnen kiezen, waaronder dat vangnet of vrij zijn dat geld zelf in een potje te steken waarvan ik nu dan veel meer had gehad trouwens, om daarmee de onnodige bureaucratische geldverspilling op te lossen.

En nee dan heb ik er geen probleem mee als mensen die om wat voor reden dan ook geen werk kunnen of willen krijgen daar gebruik van maken. Ik heb liever niet dat ambtenaren kunnen beslissen over wie nog recht hebben op het potje waar zij zelf en anderen ingelegd hebben om als vangnet te dienen.

Het is dan ook al gebleken dat fraude daarmee nihil is, dus die hele controle is onnodig. En daarom ook in sommige gemeentes gestopt.

Ik ben dan voor zover ik heb kunnen bedenken ook voor een vorm van universeel basisinkomen, waar je met niet handhaven van de sollicitatie/werkplicht effectief ook al op uitkomt.
Volgens mij heb jij een vertekend beeld van wat je hebt bijgedragen het potje van het vangnet en wat je er uit hebt ontvangen en waarschijnlijk nog zult ontvangen.

Tevens is met jouw insteek waarschijnlijk geen universeel basisinkomen te realiseren waar je ook maar iets aan hebt. Het zou me niets verbazen als die gewoon op €0 uitkomt.

Volgens mij kan ik nu geen sociale woning krijgen omdat ik bij mijn ouders inwoon.

Maakt niet uit waar je woont, zolang je lang genoeg ingeschreven staat bij de woningbouw, kun je een woning krijgen.
Moet je wel zelf op reageren en dergelijke. Is geen gratis woning.

Volgens mij kan ik nu geen sociale woning krijgen omdat ik bij mijn ouders inwoon. Voor zover ik heb kunnen vinden, maar ik vind het ook weer wat lame om aan mijn consulent te vragen of dat klopt of dat ik nu een gratis huis kan krijgen. Terwijl ik gewoon vooruit wil met werken etc.

Als ik de hypo van een afbetaald geerfd huis niet kan betalen... En het ging toch over het bezit van dat huis bij een bijstandsuitkering (die ik al heb) dus niet zonder inkomsten en boodschappen en energie lukt wel dan.
Oké. Jij gaat er vanuit dat je een afbetaald huis erft en recht hebt op een bijstandsuitkering?
Ik geef 't op. Succes tho

Als het afbetaalde huis als vermogen wordt beschouwd kan dat gewoon weer eigendom van een geldverstrekker worden met een bijbehorende hypotheek die je kan opsnoepen.

Oké. Jij gaat er vanuit dat je een afbetaald huis erft en recht hebt op een bijstandsuitkering?
Ik geef 't op. Succes tho

Als je een afbetaald huis erft en die zet je in de verkoop, maar je hebt niet genoeg vermogen om van de leven, kun je gewoon een bijstandsuitkering krijgen hoor :roflol:

• #2.518
Maakt niet uit waar je woont, zolang je lang genoeg ingeschreven staat bij de woningbouw, kun je een woning krijgen.
Moet je wel zelf op reageren en dergelijke. Is geen gratis woning.
Ohja ik was uitgeschreven na mijn koopwoning natuurlijk, daarna dacht ik dat het met 10 jaar wachtrij geen zin had om weer in te schrijven. Had inmiddels wel handig geweest maar het plan was daar niet naar natuurlijk.

Ohja ik was uitgeschreven na mijn koopwoning natuurlijk, daarna dacht ik dat het met 10 jaar wachtrij geen zin had om weer in te schrijven. Had inmiddels wel handig geweest maar het plan was daar niet naar natuurlijk.

Schrijf je nu in. Beter laat dan nooit.

Schrijf je nu in. Beter laat dan nooit.
Dat heeft niet zoveel zin, zijn plan is namelijk om in een dikke villa te chillen als hij eenmaal krijgt wat hij verdient. Tot hij over 10 jaar nog steeds op zolder woont en achteraf weer dacht kut had ik het nou maar gedaan. Maarja weet je hoeveel moeite dat kost om wat gegevens op een internet site in te vullen? Hij heeft het wel druk he

Terug
Naar boven