Grappig dat jij je nu ineens verschuilt achter gefabriceerde wetten terwijl je meermaals hebt aangegeven je daar niet in te kunnen vinden aangezien die indruisen tegen universele grondrechten.Van wie zou die ambtenaar dat moeten steks? Wat zij moeten staat in de wet, wat ik moet ook. Ik moet mijn best doen werk te krijgen en meewerken aan wat de ambtenaar mij voorstelt. Daarbij luister ik naar de wensen van opdrachtgevers, maar als zij mij vragen wat ik in mijn cariere zoek, waarom ik dit werk doe etc, dan beantwoord ik dat eerlijk en houd het sollicitatieproces opeens alweer op.
Overigens moet/mag ik van deze ambtenaar een deel blijven zoeken naar werk als zzper, deels naar mijn ervaring etc, en moet ik een deel open staan voor ander soort werk. Daarvoor heb ik een persoonlijkheidstest gedaan, maar daar heb ik weinig aan gehad dus zal dat slechte nieuws de volgende keer eerlijk vertellen. Ben benieuwd/we zullen zien wat de ambtenaar daaruit besluit.
Maar zie je niet de praktische beperkingen van een "werkplicht"? Zoals gezegd zijn de opdrachtgevers niet verplicht iemand uit de bijstand aan te nemen en zitten zij niet te wachten op ongemotiveerden of depressievelingen. Kun je boos worden over wie er naar wie moeten luisteren wat dat ook betekent maar dat is feitelijk niet te handhaven.
Zie jij niet de bezwaren van een belastingplicht bij te dragen aan de levensonderhoud van mensen die daar zelf niet kunnen of willen voorzien.