Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je al mijn toelichtingen gelezen hebt (wat je niet hoeft, maar je hoeft hier ook niet te zijn) en dat nog steeds afvraagt dan weet ik dat niet goed genoeg uit te leggen. Het is niet simpelweg een keuze om liever lui dan moe te zijn zoals de insinuaties zijn. Maar ik mag dat niet zeggen want jullie bepalen wel voor mij of ik dat ben of niet, zo werkt dat natuurlijk.De vraag die je niet beantwoordt is: wat houdt je tegen om iets voor jezelf te doen en er wat moois van te maken? Uiteindelijk is wat je nu doet zelfdestructief vind je niet?
Het was een serieuze vraag en ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is om er eerlijk antwoord op te geven.Als je al mijn toelichtingen gelezen hebt (wat je niet hoeft, maar je hoeft hier ook niet te zijn) en dat nog steeds afvraagt dan weet ik dat niet goed genoeg uit te leggen. Het is niet simpelweg een keuze om liever lui dan moe te zijn zoals de insinuaties zijn. Maar ik mag dat niet zeggen want jullie bepalen wel voor mij of ik dat ben of niet, zo werkt dat natuurlijk.
2 vrienden die ik sporadisch zie en spreek en waar ik vreder mee heb, hoe zij daarover geen idee, verder wel wat kennissen via vrouw en/of kinderen.
Hoe zie je dat voor je ergens in dienst komen en dan naar de baas een linkje sturem naar een wet en dat je 100% thuiswerkt totdat zij aangetoond hebben dat het niet kan?Ik ga nog wel verder kijken hoe het met die wet zit want eigenlijk moeten werkgevers daarvoor nu aantonen dat het niet kan met het werk en dat is voor het mijne niet het geval natuurlijk. Moeilijk om daar duidelijkheid over te krijgen, misschien moet ik het een jurist vragen ofzo.
Volgens mij is daar juridisch dan nog wat voor, net zoals bij discriminatie, maar dat lijkt mij een raar verhaal. Misschien is bewust maken van de wet wel genoeg om door wat barrières te breken. Oh dat wisten we niet ja dan moet het eigenlijk wel met x maanden kunnen.Wat schiet je er mee op dan als daadwerkelijk blijkt dat ze dat moeten aantonen? Dan kunnen ze je toch alsnog niet aannemen op basis van andere gronden?
Toch benieuwd, waarom vind je dat van jezelf?Ik ben heel anders hoor, niet liever lui dan moe en juist wel heel sociaal.
Zou ik inderdaad ook niet doen.
Misschien ziet hij dat niet als leukerHet was een serieuze vraag en ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is om er eerlijk antwoord op te geven.
Ik heb veel gelezen van je maar geen echt antwoord gezien. Waarom gun je jezelf geen leuker leven?
Vergeet dat maar je wilt niet weten hoeveel moeite het mij heeft gekost om ouderschapsverlof en nu een part-time dienstverband te regelen terwijl ik hier al ruim 10 jaar werkte toen ik er over begon.Volgens mij is daar juridisch dan nog wat voor, net zoals bij discriminatie, maar dat lijkt mij een raar verhaal. Misschien is bewust maken van de wet wel genoeg om door wat barrières te breken. Oh dat wisten we niet ja dan moet het eigenlijk wel met x maanden kunnen.
Ik verwacht er niet veel van.
Ok ok.2 vrienden die ik sporadisch zie en spreek en waar ik vreder mee heb, hoe zij daarover geen idee, verder wel wat kennissen via vrouw en/of kinderen.

Ik zie voor mij dat ze niet kunnen aantonen dat er niet thuisgewerkt kan worden want dat kan in de realiteit gewoon, en dat dan dus moeten toestaan. Of specifieker, dit vooraf bij het solliciteren al afgesproken kan worden.Hoe zie je dat voor je ergens in dienst komen en dan naar de baas een linkje sturem naar een wet en dat je 100% thuiswerkt totdat zij aangetoond hebben dat het niet kan?
Als je met wet- en regelgeving gaat zwaaien bij een sollicitatieprocedure kan ik je garanderen dat je niet aangenomen gaat worden.Ok ok.
Het contact wat ik had met vrienden als collega's, na het werk nog bijna dagelijks uithangen, en nog wekelijks met andere vriendengroepen afspreken, was wel vrij ideaal voor mij. Dat mis ik wel maar dat maakt niet dat ik in een gevangenis wil zitten om maar mensen om mij heen te hebben, ik ben liever alleen dan met nare mensen.
Maarja een relatie en kinderen is al heel veel natuurlijk. Misschien zou ik aan een vriendin ook wel weer genoeg hebben zoals bijna iedereen die ik ken en daar 99% aan verloren ben.
Ik zie voor mij dat ze niet kunnen aantonen dat er niet thuisgewerkt kan worden want dat kan in de realiteit gewoon, en dat dan dus moeten toestaan. Of specifieker, dit vooraf bij het solliciteren al afgesproken kan worden.
Niet lui omdat ik toch elke dag sport en naar buiten ga en werk en dingen doe en wil doen. Sociaal zie vorige post, en heb altijd wel gehad dat ik selectief met mensen als ik ze mag heel sociaal word. Niet sociaal op zo'n manier dat ik heel extrovert maar met allemaal vreemde mensen ga praten en altijd om mij heen moet hebben.
Zijn die eerste en 2e zin niet tegenstrijdig? Nouja als ik bij een 2e gesprek mijn wensen aangeef en zij met onzinnige regels komen die juridisch niet kloppen, dan moet ik dat maar niet zeggen? Maar dan gaat het alsnog niet door want de wensen komen niet overeen dus dan kan ik toch net zo goed nog op de wet wijzen. Misschien snap ik het niet.Als je met wet- en regelgeving gaat zwaaien bij een sollicitatieprocedure kan ik je garanderen dat je niet aangenomen gaat worden.
Wat je wel kan doen is in een 2e gesprek / arbeidsvoorwaardengesprek je wensen bespreken en daar afspraken over maken.
Afhankelijk van je werk is deels thuiswerken bijna overal wel de norm, 100% thuiswerken gaat je bijna nergens lukken.
Werk zelf 2 dagen op kantoor, 2 dagen thuis. Vind ik 'n ideale balans.
Dit is feitelijk juist
Dan kan ik het niet goed uitleggen, zeker niet zo even in een zin als antwoord op deze vraag. Wat ik een leuker leven vind is in conflict met dagen ergens/kantoor moeten werken.Het was een serieuze vraag en ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is om er eerlijk antwoord op te geven.
Ik heb veel gelezen van je maar geen echt antwoord gezien. Waarom gun je jezelf geen leuker leven?
Een leuker leven is echter evident met random werk aannemen voor geld dat in conflict is met 100% remote/ thuis werken al zul je zeggen dat het niet zo isWat ik een leuker leven vind is in conflict met dagen ergens/kantoor moeten werken.
Ik snap dat je het als tegenstrijdig kunt zien, maar dat is het niet; het verschil zit hem in de nuance.Niet lui omdat ik toch elke dag sport en naar buiten ga en werk en dingen doe en wil doen. Sociaal zie vorige post, en heb altijd wel gehad dat ik selectief met mensen als ik ze mag heel sociaal word. Niet sociaal op zo'n manier dat ik heel extrovert maar met allemaal vreemde mensen ga praten en altijd om mij heen moet hebben.
Hangt allemaal af van hoe en wat en wanneer en of ik het zelf mag beslissen.
Zijn die eerste en 2e zin niet tegenstrijdig? Nouja als ik bij een 2e gesprek mijn wensen aangeef en zij met onzinnige regels komen die juridisch niet kloppen, dan moet ik dat maar niet zeggen? Maar dan gaat het alsnog niet door want de wensen komen niet overeen dus dan kan ik toch net zo goed nog op de wet wijzen. Misschien snap ik het niet.
Een leuker leven is echter evident met random werk aannemen voor geld dat in conflict is met 100% remote/ thuis werken al zul je zeggen dat het niet zo is
Ik snap denk ik helemaal niet wat dan "een open dialoog" daarover zou zijn.Ik snap dat je het als tegenstrijdig kunt zien, maar dat is het niet; het verschil zit hem in de nuance.
Ze aanspreken op wet- en regelgeving en juridische teksten gaan oplezen is belerend en vervelend; dan gooi je meteen de deur dicht.
Als je er een open dialoog over voert, kun je dus gaan onderhandelen; als je een sterke kandidaat voor een functie bent en ze je graag willen hebben, is daar bijna altijd wel ruimte voor. Deels thuiswerken is immers inmiddels de norm.
De wet flexibel werken is (vorig jaar juli?) aangepast zodat net zoals met flexibele werktijden al was een verzoek tot thuiswerken ook niet meer afgewezen mag worden zonder bedrijfskritische(?) reden. Een verdere vraag daarbij is dan natuurlijk of dat in % beperkt is.Verder ben ik zelf ook niet op de hoogte van een wet die stelt dat je minimaal X% op afstand werkt, tenzij fysieke aanwezigheid vereist is.
Huh, wat doe je dan voor werk?Niet lui omdat ik toch elke dag sport en naar buiten ga en werk en dingen doe en wil doen. Sociaal zie vorige post, en heb altijd wel gehad dat ik selectief met mensen als ik ze mag heel sociaal word. Niet sociaal op zo'n manier dat ik heel extrovert maar met allemaal vreemde mensen ga praten en altijd om mij heen moet hebben.
Hangt allemaal af van hoe en wat en wanneer en of ik het zelf mag beslissen.
Zijn er ook dingen die je niet leuk vind die je doet, want om nou te zeggen ik ben niet lui en vervolgens alleen maar aan te geven dat je bepaalde dingen doet die je leuk vind is niet echt overtuigend.Niet lui omdat ik toch elke dag sport en naar buiten ga en werk en dingen doe en wil doen.