MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.941
Wat voor vorm dan wel? Hoe kan je op een eerlijke manier en door een ruime meerderheid gesteunde UBI uitkomen van meer dan en paar tientjes per maand?
Sowieso gewoon geen dwangarbeid tegenover een uitkering zetten, dat is principieel fout kost alleen maar geld en blijkt feitelijk helemaal niet nodig. Dan heb je al een eerste vorm in die uitkering.

Dan zijn er nog tussenvormen mogelijk zoals een negatieve inkomstenbelasting, wat net zo opgezet kan worden dat iedereen enkel wat ontvangt wanneer die niet zelf in hun onderhoud kunnen voorzien. Dezelfde kosten als de uitkeringen nu dus? Of eigenlijk goedkoper want je kunt veel overhead verwijderen.

Voor verdere mogelijkheden moet je denk ik bij een econoom zijn. Maar anders dan als vangnet zoals er nu al is (maar dan zonder de onnodige werkplicht en overhead) hoeft van mij denk ik ook niet, weet ik geen reden voor dat het nodig of wenselijk zou zijn.

De enige vraag is dan wat al die ambtenaren moeten gaan doen. En de zzpers/consultants/adviseurs/semi-overheid bedrijven/projecten die zich nu met dikke facturen voeren aan mensen in de gaten houden en weer richting werk helpen. Dat laatste is ook goed natuurlijk, maar wel erg makkelijk ondernemen met klanten die wettelijk verplicht worden bij je aan te kloppen onder dreiging van hun vangnet te verliezen.

Het gaat in elk geval fout wanneer iemand niet leest, niet onthoud wat de ander zegt, uit wat hij herhaalt van de ander laat blijken dat hij niet heeft geluisterd en woorden in diegene zijn mond stopt, maar wel conclusies trekt. En dan de volgende dag weer dezelfde dingen vraagt.

Van jou vind ik ook nog dat je vaak met vragen of insinuaties komt die echt helemaal niet volgen uit wat ik zeg, of stellingen inneemt die niet logisch te maken hebben met wat ik zeg, daar dan eindeloos antwoorden op verwacht.

En dan vraag ik (blijf ik proberen) naar te wijzen waar ik jou nog niet zou begrijpen, en dan krijg ik alleen maar meer van dit in plaats van inhoudelijke reactie daarop.
Dan zie ik het dus toch niet verkeerd, of we kunnen elkaar gewoon niet begrijpen.

• #2.945
Nou vooruit dan maar. Huis + grond is ruim €2 miljoen waard. Kavel gekocht in 2021 en huis laten bouwen in 2022.
Oh zelf laten bouwen (dat vind ik ook slimmer trouwens) maar voor hoeveel was dat dan? Ik vroeg mij af wat het toen gekost heeft. (Het zou toch handig zijn als je leest. :()

• #2.948
Dan zie ik het dus toch niet verkeerd, of we kunnen elkaar gewoon niet begrijpen.
Hier kan ik dus niks mee, het zegt niks, en morgen vraag je het allemaal weer opnieuw. :shrug:

Niet dat ik weet wat ik kan zeggen om te zorgen dat wij elkaar wel begrijpen, maar dit helpt ons in elk geval niet vooruit.

Oh zelf laten bouwen (dat vind ik ook slimmer trouwens) maar voor hoeveel was dat dan? Ik vroeg mij af wat het toen gekost heeft. (Het zou toch handig zijn als je leest. :()
Iets van 8 ton oid, maar dan helemaal afgewerkt inclusief volledig nieuw op maat gemaakt meubilair.

En nu je dit weet...so what?

Hier kan ik dus niks mee, het zegt niks, en morgen vraag je het allemaal weer opnieuw. :shrug:

Niet dat ik weet wat ik kan zeggen om te zorgen dat wij elkaar wel begrijpen, maar dit helpt ons in elk geval niet vooruit.
Dat is een juiste constatering en aangezien ik op een punt ben waarop en waarover ik overwegend tevreden ben hoef ik er niet perse op vooruit en ga ik er dan ook geen energie meer insteken.

• #2.953
Iets van 8 ton oid, maar dan helemaal afgewerkt inclusief volledig nieuw op maat gemaakt meubilair.

En nu je dit weet...so what?
Gewoon benieuwd, er een beeld van proberen te maken wat ervoor nodig is geweest om het te bereiken. Stel je had gezegd dat de grond 150k was en je 150k hebt laten bouwen, is dat heel wat anders dan 8 ton financiering voor elkaar hebben.

Niet om af te doen aan je prestatie, maar vind het hoe en wat gewoon interessant, omdat ik dat wil natuurlijk. Ik kijk zelf eigenlijk naar het minimale dat ervoor nodig zou zijn.

Ik denk voor mijzelf dat het van veel minder wel zou kunnen. Desnoods voor 60-75k een trailer chalet op zo'n park kopen :o, of 2 dan om af te wisselen want je mag er niet in wonen.

Zulke voorbeelden in de realiteit motiveren mij.

• #2.954
Dat is een juiste constatering en aangezien ik op een punt ben waarop en waarover ik overwegend tevreden ben hoef ik er niet perse op vooruit en ga ik er dan ook geen energie meer insteken.
Is dat ook geen energie meer in het constant ongenodigd zeggen dat ik toch niets wil, nergens naar luister, niks ga doen, etc?

Gewoon benieuwd, er een beeld van proberen te maken wat ervoor nodig is geweest om het te bereiken. Stel je had gezegd dat de grond 150k was en je 150k hebt laten bouwen, is dat heel wat anders dan 8 ton financiering voor elkaar hebben.

Niet om af te doen aan je prestatie, maar vind het hoe en wat gewoon interessant, omdat ik dat wil natuurlijk. Ik kijk zelf eigenlijk naar het minimale dat ervoor nodig zou zijn.

Ik denk voor mijzelf dat het van veel minder wel zou kunnen. Desnoods voor 60-75k een trailer chalet op zo'n park kopen :o, of 2 dan om af te wisselen want je mag er niet in wonen.

Zulke voorbeelden in de realiteit motiveren mij.
Het is ook allemaal mega overkill hoor! Maar mijn vrouw is nou eenmaal van de pracht en praal en in een relatie is het ook geven en nemen. Ik zou ook prima happy kunnen zijn in een simpele woning, zolang het maar een nette omgeving is en het huis zelf een beetje netjes, zonder gebreken, etc.

Maar voel je vrij om op de vraag daarbij te antwoorden met wat jij vind en waarom je dat precies zegt hoor. Ik ben daar gewoon benieuwd naar maar gaf ook alvast mijn eigen visie.
Waarom het op mij over komt alsof je mensen diskwalificeert heb ik aangegeven.
Dat je het niet (bewust) zo bedoelt of een andere visie hebt verandert daar niets aan.
Gelet op de hoeveelheid tijd die in het onderwerp gaat zitten sluit ik het liever af.
Bedankt voor je tijd..

• #2.957
Het stomme is, misschien als ik meer van zulke dingen zou hebben die ik nodig heb, dat ik dan de energie en motivatie zou hebben om ook een moment ergens te moeten zijn.

Ik snap dat dat voor jullie verkeerd om is/lijkt natuurlijk.

Nu ben ik down en moet ik vanuit die staat ergens met maskertjes gaan spelen, of zelfs mijzelf zijn wat best positief en sociaal kan zijn, maar niet zo makkelijk gaat als ik half dood voel en dan ook nog eens de locatie/omgeving en alles eromheen mij niet ligt. En down zijn is geen keuze, daar zijn fysieke toedrachten voor.

• #2.958
Het is ook allemaal mega overkill hoor! Maar mijn vrouw is nou eenmaal van de pracht en praal en in een relatie is het ook geven en nemen. Ik zou ook prima happy kunnen zijn in een simpele woning, zolang het maar een nette omgeving is en het huis zelf een beetje netjes, zonder gebreken, etc.
En het met 2 inkomens doen helpt ook mee?

Terug
Naar boven