MuscleMeat

log chrisk

Dan zou jij toch heel goed moeten weten dat er mogelijkheden zijn waarbij iemand iets niet kan en dat het niet per se een geval van niet willen is?
Jawel. Ik kan ook alles gewoon , als je maar wilt. En alles wat ik niet kan daar val ik anderen IRL niet mee lastig en ben ook niet afhankelijk van een ander door mijn ding

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.346
@chrisk Het lijkt er op dat je ontzettend aan het strugglen bent in je eentje. Heb je niemand in je omgeving (eventueel een professional) waar je dit soort dingen mee kan bespreken en die eventueel namens jou kan optreden, of op zijn minst samen met jou naar afspraken kan gaan, mailtjes kan opstellen e.d.?

Een soort maatschappelijk werker of coach waar je met enige regelmaat contact hebt, gewoon om dit.soort dingen te bespreken en praktisch te maken.

Misschien is dit iets voor je en wellicht kent iemand hier een organisatie die je kan benaderen... Misschien het wijkteam van je gemeente ofzo?

Echt oprecht een idee van mijn kant. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die ontzettend kunnen strugglen met dagdagelijkse dingen. Door een coach of maatschappelijk werker kan dan geholpen worden om dit toch op te pakken. Hij/zij kent jouw dossier en de problematiek waar je tegen aan loopt.
Nee dat mogelijk komende gesprek met iemand van POH-GGZ wordt de eerste waarmee ik het eens kan bespreken.

Ik had er op deze manier ook niet zo aan gedacht. Namens mij optreden of mee naar afspraken gaan hoeft denk ik niet zo. Mailtjes opstellen ja dat gaat moeizaam als ik moet verzinnen wat ik om contact te leggen met iemand moet uitleggen, hoe dat te verwoorden enzo, vooral voor deze specifieke dingen die nog erg vaag zijn. En om er tijd voor te vinden, niet afgeleid worden, niet vergeten etc.

Ik ken dit ook niet. Wat voor wijkteam?

Nouja misschien komt er zoiets uit het contact met die POH-GGZ'er, of verder traject erna. Of kan dat er iets duidelijker over maken waardoor ik zelf iets heb om er makkelijker en duidelijker over te communiceren. En waardoor de huidige lastige stappen om te nemen niet meer hoeven/voorbij zijn.

Hoe staan je ouders hier in ?
als je dit te privé vind begrijp ik dat.

• #3.348
Hoe staan je ouders hier in ?
als je dit te privé vind begrijp ik dat.
Willen wel helpen maar weten ook niet hoe. Accepteren denk ik wel dat het mij niet lukt met de norm mee te gaan.

Vinden het wel best dat ik thuis ben denk ik, denk dat ik eigenlijk zelf als enige van mijn IRL omgeving nog het meeste vind dat dat niet zo zou moeten zijn.

Willen wel helpen maar weten ook niet hoe. Accepteren denk ik wel dat het mij niet lukt met de norm mee te gaan.

Vinden het wel best dat ik thuis ben denk ik, denk dat ik eigenlijk zelf als enige van mijn IRL omgeving nog het meeste vind dat dat niet zo zou moeten zijn.
Kan ik hieruit opmaken dat je een ge-pamperde opvoeding hebt gehad ?

Ik ken dit ook niet. Wat voor wijkteam
Vroeger (tot 2015 ofzo) was zorg landelijk geregeld via De AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten). Dit was een pot met geld voor langdurige zorg waar mensen gebruik van konden maken.
Met ingang van 2016 is er de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). De zorg die eerder via het AWBZ liep, loopt nu via de gemeenten. De gemeenten ontvangen een pot met geld en kunnen daarmee zorg inkopen. Daarom moet men soms ook naar de gemeente voor een beschikking voor thuiszorg bijvoorbeeld.

Door de WMO zit er dus in bijna elke gemeente een wijkteam (professionals) die kunnen meekijken, meedenken, adviseren en eventueel verder kunnen verwijzen. Zij hebben meestal ook een grote sociale kaart met instanties die weer kunnen helpen.

• #3.351
Kan ik hieruit opmaken dat je een ge-pamperde opvoeding hebt gehad ?
Wat is dat?

Vroeger (tot 2015 ofzo) was zorg landelijk geregeld via De AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten). Dit was een pot met geld voor langdurige zorg waar mensen gebruik van konden maken.
Met ingang van 2016 is er de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). De zorg die eerder via het AWBZ liep, loopt nu via de gemeenten. De gemeenten ontvangen een pot met geld en kunnen daarmee zorg inkopen. Daarom moet men soms ook naar de gemeente voor een beschikking voor thuiszorg bijvoorbeeld.

Door de WMO zit er dus in bijna elke gemeente een wijkteam (professionals) die kunnen meekijken, meedenken, adviseren en eventueel verder kunnen verwijzen. Zij hebben meestal ook een grote sociale kaart met instanties die weer kunnen helpen.
Ik zal er eens naar zoeken. Kun je hen zelf aanspreken zoals je contact met een wijkagent kunt opnemen zeg maar, of is dit iets waar een zorgprofessional/huisarts bij een diagnose je eventueel steun uit kan toewijzen? Als alternatief voor contact met de huisarts/ggz, of daaruit volgend?

Wat is dat?

Ik zal er eens naar zoeken. Kun je hen zelf aanspreken zoals je contact met een wijkagent kunt opnemen zeg maar, of is dit iets waar een zorgprofessional/huisarts bij een diagnose je eventueel steun uit kan toewijzen? Als alternatief voor contact met de huisarts/ggz, of daaruit volgend?

Het compleet tegenovergestelde van mijn opvoeding, waar ik veel klappen kreeg

Wat is dat?

Voor volwassenen weet ik niet hoe het zit, maar voor mijn kids heb ik hun rechtstreeks benaderd. Bijvoorbeeld voor dyslexie begeleiding bij onze zoon. Zij hebben n.a.v. signalen van school een beschikking afgegeven voor onderzoek bij een bureau en vervolgens toen de diagnose dyslexie er lag ook een beschikking afgegeven voor dyslexiebegeleiding.

Ik denk dat het hetzelfde werkt bij volwassenen...
Ik zou, als je geïnteresseerd bent, gewoon eens googlen op wijkteam en dan de naam van je gemeente.

Heb je wel ooit een vriendin gehad ofwa.

Maar pampergeneratie zegt je niets ?
Dat je compleet verwend bent, misschien met een reden, en je totaal niet zelfstandig bent

Ik denk niet dat generatie het juiste woord is..althans, ik denk dat de enige generatie dat pampergeneratie genoemd kan worden is de generatie van rondom tieners van nu.

Terug
Naar boven