XXL Nutrition

log chrisk

• Heart
Waarderingen: AK
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.364
Maar pampergeneratie zegt je niets ?
Dat je compleet verwend bent, misschien met een reden, en je totaal niet zelfstandig bent
Ik kan weinig met zulke vage subjectieve termen.

Je kunt ook zeggen dat jullie boomers het het makkelijkst hebben gehad van alle generaties, met een krantenwijk kon je een huis kopen om van je gemene ouders af te zijn, en toevallig in de norm vallen voor een baan vind ik ook geen speciale prestatie. Ik vind afhankelijk zijn van een werkgever eigenlijk ook niet zelfstandig te noemen trouwens. Het is maar net wat je vind he.

Knuffel

Je kunt ook zeggen dat jullie boomers het het makkelijkst hebben gehad van alle generaties, met een krantenwijk kon je een huis kopen om van je gemene ouders af te zijn, en toevallig in de norm vallen voor een baan vind ik ook geen speciale prestatie. Ik vind afhankelijk zijn van een werkgever eigenlijk ook niet zelfstandig te noemen trouwens. Het is maar net wat je vind he.

Knuffel
Maar zelfs een krantenwijk kan jij niet aan dat is het probleem 🙈

Knuffel
Zo kun je alles wel verdraaien en op een ander afschuiven. van een krantenwijk kon je echt geen woning kopen, dat weet jezelf ook dondersgoed. Je houd jezelf vaak van de domme, terwijl je dan niet bent. Ik heb zelf vanaf kleins af aan keihard moeten werken voor mijn centen. en genoeg oud klasgenoten hebben genoegen genomen met een huurwoning. Dit heeft ook totaal niets met jouw opvoeding te maken. als je overal voor wegloopt bereik je nooit iets. tot de tijd dat je dat pas doorhebt, zul je altijd een ' probleemgeval' blijven. mijn kinderen zijn ongeveer van jouw generatie. (de oudsten 25-31)

edit: oa hier kun je informeren https://www.onlinepsychischehulp.nl/home/#
(dit is een pamperactie, dat ik ga zoeken voor jou)

Laatst bewerkt:
Zo kun je alles wel verdraaien en op een ander afschuiven. van een krantenwijk kon je echt geen woning kopen, dat weet jezelf ook dondersgoed. Je houd jezelf vaak van de domme, terwijl je dan niet bent. Ik heb zelf vanaf kleins af aan keihard moeten werken voor mijn centen. en genoeg oud klasgenoten hebben genoegen genomen met een huurwoning. Dit heeft ook totaal niets met jouw opvoeding te maken. als je overal voor wegloopt bereik je nooit iets. tot de tijd dat je dat pas doorhebt, zul je altijd een ' probleemgeval' blijven. mijn kinderen zijn ongeveer van jouw generatie. (de oudsten 25-31)

Hij kan helaas niks veranderen aan zijn opvoeding. Dus erover beginnen is zinloos.

Waarom? Blijven vasthouden aan vroeger en in een slachtofferrol blijven helpt wel?

Nee. Kijken naar de situatie nu en veranderingen maken die nu en voor de toekomst helpend zijn.

Kijken naar hoe je bent opgevoed kan in specifieke therapie wel helpen, eventueel. Maar of hij nou opgevoed is als pamperkindje of mishandeld is, maakt niks uit voor wat hij NU moet doen en voor de toekomst.

• #3.373
Tsja ik heb ook hard gewerkt en een koophuis gehad, bén ik dan een zelfstandig persoon of niet? Was ik het toen wel maar nu niet meer? Of mijn opvoeding gepampert was is toch niet veranderd? Als ik straks weer werk heb en een huisje koop ben ik het dan weer wel?

Lijkt mij lastig het leven door de lens van zulke simplistische generaliserende termen te zien.

Laatst bewerkt:
Tsja ik heb ook hard gewerkt en een koophuis gehad, bén ik dan een zelfstandig persoon of niet? Was ik het toen wel maar nu niet meer? Of mijn opvoeding gepampert was is toch niet veranderd? Als ik straks weer werk heb krijg en een huisje koop ben ik het dan weer wel?

Lijkt mij lastig het leven door de lens van zulke simplistische generaliserende termen te zien.
Je moet een doel hebben om voor te leven, vechten. Ik zou in jouw situatie zsm uit huis willen, en uit een uitkering/uvw of waar je geld van krijgt. Daar moet je misschien dingen voor doen die je niet zo leuk vind, maar je wel kunnen helpen naar het behalen van je doelen. als je werk hebt en zelfstandig woont , tja wat ben je dan. je kunt dan zelfstandig je dingen doen en betalen uit werk. Of je zelfstandig bent tegen de tijd, mag je zelf beslissen.
De linkse rakkers maken heel Nederland naar de klote, ook met dat Woke gelul. Ze beseffen niet dat er steeds meer GGZ hulp nodig is, en dit druk op politie, en zorgverleners legt verslavingszorg bijv valt daar ook onder. Ik ben blij voor jou, zover ik weet, ben je niet aan de pillen, alcohol etc. Daar heb je dan al een voordeel mee. Begrijp met niet verkeerd Chris, het is geen aanval op jou of je ouders, maar soort wake-up call omdat ik wel om je geef, en je advies wil geven !

• #3.379
Heb je wel ooit een vriendin gehad ofwa.
Ja soort van lang geleden.

Voor volwassenen weet ik niet hoe het zit, maar voor mijn kids heb ik hun rechtstreeks benaderd. Bijvoorbeeld voor dyslexie begeleiding bij onze zoon. Zij hebben n.a.v. signalen van school een beschikking afgegeven voor onderzoek bij een bureau en vervolgens toen de diagnose dyslexie er lag ook een beschikking afgegeven voor dyslexiebegeleiding.

Ik denk dat het hetzelfde werkt bij volwassenen...
Ik zou, als je geïnteresseerd bent, gewoon eens googlen op wijkteam en dan de naam van je gemeente.
Ik zit te kijken en het lijkt mij niet heel passend, maar ik hou het in gedachten om ze de vraag te stellen waar ik misschien terecht kan, als het met de huisarts/POH-GGZ niet lukt.

En meneer heeft niet gebeld om voor zijn vakantie een afspraak te maken wat vandaag zou gebeuren, dus dat gaat weer goed.

Dan behoor jij gelukkig tot de uitzonderingen, de gemiddelde neurodivergent kan dat echt niet. ;)
ik heb gelukkig wel een redelijk stel hersenen die met leren en andere bepaalde vaardigheden wel aardig bovengemiddeld presteren maar door mn verleden en dus 15 jaar achterstand heb ik het op het oog praktisch misschien nog niet heel ver geschopt maar ik ben goed en wel pas 5 jaar echt serieus aan de weg aan het timmeren waarvan nu 2 jaar echt veel zelfeducatie, studeren🙂
Ik ben ook een rasechte autodidact en heb een bijna fotografisch geheugen en ben erg lekker met cijfers. Dit alles compenseren de negatieve dingen ruimschoots. Enkel in sociale omgang kan ik weleens ver beneden gemiddeld niveau reageren dus heb ik bewust 0.0 sociale contacten IRL buiten een paar familieleden zodat ik eigenlijk alleen maar Vooruitgang boek en geen belemmeringen ervaar.
Je moet het in je voordeel kunnen gebruiken en ik weet zeker dat @chrisk dat ook kan. Als hij eenmaal die "sleutel" vindt dan kan het echt heel snel gaan kan ik uit ervaring vertellen, vooral als ik zijn talenten en sterke punten voorbij zie komen.

Terug
Naar boven