AndroidHealthClinic

log chrisk

@chrisk Het lijkt er op dat je ontzettend aan het strugglen bent in je eentje. Heb je niemand in je omgeving (eventueel een professional) waar je dit soort dingen mee kan bespreken en die eventueel namens jou kan optreden, of op zijn minst samen met jou naar afspraken kan gaan, mailtjes kan opstellen e.d.?

Een soort maatschappelijk werker of coach waar je met enige regelmaat contact hebt, gewoon om dit.soort dingen te bespreken en praktisch te maken.

Misschien is dit iets voor je en wellicht kent iemand hier een organisatie die je kan benaderen... Misschien het wijkteam van je gemeente ofzo?

Echt oprecht een idee van mijn kant. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die ontzettend kunnen strugglen met dagdagelijkse dingen. Door een coach of maatschappelijk werker kan dan geholpen worden om dit toch op te pakken. Hij/zij kent jouw dossier en de problematiek waar je tegen aan loopt.

Lezen en begrijpend lezen wil je ook al niet kunnen.

Kan je nagaan, als die post van AK zelfs al beter is dan al jouw bijdragen in dit topic.

En jouw bijdrage is zo nuttig. Again, ik gaf advies waar hij iets mee kan. Je jankt dat er weer paginas met discussie aankomt, maar gaat zelf verder met discussiëren over iets wat niet boeit.

Als je hier gaat janken dat je een slappe p**mel krijgt, moet je gewoon wegblijven. Tenzij AK het leuk vindt natuurlijk.

@chrisk hopelijk kan je iets met mijn advies :)

En jouw bijdrage is zo nuttig. Again, ik gaf advies waar hij iets mee kan. Je jankt dat er weer paginas met discussie aankomt, maar gaat zelf verder met discussiëren over iets wat niet boeit.

Als je hier gaat janken dat je een slappe p**mel krijgt, moet je gewoon wegblijven. Tenzij AK het leuk vindt natuurlijk.

@chrisk hopelijk kan je iets met mijn advies :)
IMG_0225.gif

@chrisk Het lijkt er op dat je ontzettend aan het strugglen bent in je eentje. Heb je niemand in je omgeving (eventueel een professional) waar je dit soort dingen mee kan bespreken en die eventueel namens jou kan optreden, of op zijn minst samen met jou naar afspraken kan gaan, mailtjes kan opstellen e.d.?

Een soort maatschappelijk werker of coach waar je met enige regelmaat contact hebt, gewoon om dit.soort dingen te bespreken en praktisch te maken.

Misschien is dit iets voor je en wellicht kent iemand hier een organisatie die je kan benaderen... Misschien het wijkteam van je gemeente ofzo?

Echt oprecht een idee van mijn kant. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die ontzettend kunnen strugglen met dagdagelijkse dingen. Door een coach of maatschappelijk werker kan dan geholpen worden om dit toch op te pakken. Hij/zij kent jouw dossier en de problematiek waar je tegen aan loopt.

Zou er iemand zijn die goed is in het helpen van mensen die "niet willen werken"? Een PL coach heb ik denk ik weinig aan gezien ik redelijk anders wil trainen, maar een ieder die denkt mijn wensen in trainen te kunnen vervullen mag me een schematje verkopen. Ben nog niemand tegengekomen waarvan ik denk dat diegene dat kan/heeft. Op beide vlakken.

Ik heb wel een arbeid coach achtig iemand gezien die ook sportpsychologie doet. Maar ik was al maanden bezig en kom er niet uit hoe diegene te benaderen, wat voor vragen te stellen, hoe uit te leggen wat ik zoek. En met covid geen zin om met mondkapje ergens heen te moeten.

Of zullen mensen me proberen te brainwashen en medicineren om als een zombie een gewone baan te volbrengen? ???

Moet toch een concrete stap voor mijn specifieke problemen/wensen zien, anders kan ik er ook niks mee.

Heb meer het idee dat die maatschappelijk werker alle andere mensen eens langs moet om ze uit te leggen dat ze als buren niet zo'n lawaai moeten maken, en als werkgever/managers mensen eerlijk leren behandelen, leren vertrouwen, en niet zo'n controlefreaks te hoeven zijn.

Ik heb het gevoel, dat toen de dienstplicht nog bestond, er minder jeugd met problemen rondliep. Van mijn mogen ze weer 14-24 maanden dienstplicht invoeren, en niet met huidige Woke cultuur.
(denk dat het nu anders is dan in 1988 toen ikzelf naar dienstplicht moest)

Ik heb het gevoel, dat toen de dienstplicht nog bestond, er minder jeugd met problemen rondliep. Van mijn mogen ze weer 14-24 maanden dienstplicht invoeren, en niet met huidige Woke cultuur.
(denk dat het nu anders is dan in 1988 toen ikzelf naar dienstplicht moest)
1988 geweldig jaar voor de mensheid.

Nav karma;

Als u door een arbeidsbeperking ondersteuning nodig heeft bij werk of inkomsten, kunt u een beoordeling arbeidsvermogen aanvragen. Wij bekijken dan of u een Indicatie banenafspraak, een Advies indicatie beschut werk of Wajong 2015 krijgt.

Aanvragen:

Het UWV geeft bepaalde uitkomsten ook aan aan de gemeente zodat zij het kunnen navolgen met jou.

Je zou eventueel eerst bij de persoon waarmee je in contact staat bij de gemeente kunnen vragen of dit een mogelijkheid is. Zo ja, zou ik dat doen. Dan kunnen zij kijken of, en welke, ondersteuning je kunt krijgen.

In de tussentijd absoluut doorgaan met afspraken met de POH-GGZ en eventueel andere psychologen waar mogelijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.314
Well, het ligt er ook compleet aan hoe je het verwoord. Afgaand op wat vorige communicatie die hier eerder gedeeld is kan ik wel een beeld schetsen hierbij en dit soort instanties krijgen dagelijks te maken met een breed scala aan mensen waarvan er genoeg tussen zullen zitten die niet willen maar wel kunnen. Als het geen solide verhaal is, zullen ze zonder bewijs (doorverwijzing, diagnose, traject, etc) niet direct in het diepe springen om alle zeilen bij te zetten. Tegenwoordig noemt iedereen die een dagje minder blij is zichzelf al bijna depressief en er zit een vrij groot verschil tussen een actieve diagnose van een depressie, burn-out of anders gerelateerd en bewust dingen afwijzen om daar vervolgens over in te gaan zitten want 'het lukt allemaal niet maar het probleem ligt niet bij mij'.
Ohja klopt ja het zit ook met diagnose voor formele erkenning.

Met al het voorgaande binnen dit topic is het niet heel erg verbazingwekkend dat zoiets als een cursus niet aangegaan wordt en het afmelden past imo ook wel in het gehele patroon wat hier terug te lezen is. Uiteraard is het een goede eerste stap om contact op te nemen met een HA/POH-GGZ maar uiteindelijk moet je zelf de vervolgstappen gaan zetten. Niemand gaat jou forceren naar die afspraak/afspraken te gaan, dat moet je zelf doen en ook zelf willen. Net zoals die cursus. Hulp vragen is de eerste stap, maar vanaf hier gaat alles niet magisch zomaar opgelost worden door iemand anders. Als daar geen intrinsieke motivatie voor is vanuit de persoon zelf, dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel hangen.
??? Denk je dat ik niet naar die POH-GGZ zou gaan? Waarom?

Chris, blijkbaar zie je zelf de dingen anders. Die laten we het eens omdraaien: waaraan laat je zien dat er geen sprake is van onwelwillendheid? :)
Niet boos bedoeld hoor maar ik snap de vraag niet helemaal; waarom zou ik dat (aan mensen hier?) moeten laten zien? Moet ik hier verantwoording afleggen?

Omdat er een paar mensen zijn die continu hun eigen conclusies trekken welke voorbij gaan aan van alles dat ik zeg of realiteit daarvan direct tegenspreken? Daar kan ik niks aan doen.

Bovendien heeft een daarvan een anti sociale stoornis die zijn opvattingen kleurt, daar kan ik helemaal niks aan doen. Wellicht een punt van zorg voor wiens standpunten daarmee overeenkomen.

Er zijn mensen die het wel begrijpen en sommigen wie dat niet doen, prima hoor. Laat wie het niet wil begrijpen aub niet gaan denken dat hun reacties iets van betekenis hebben, ik daar iets mee moet. Ik reageer waar ik dat wil om het proberen uit te leggen maar dat is geheel mijn discretie. Niet omdat hun opmerkingen een punt hebben dat perse geadresseerd moet worden.

Anders weet ik ook niet hoe ik je vraag kan beantwoorden, als datgene niet al blijkt in wat ik gewoon vertel. Misschien zit er iets dubbel in wat als willen gezien wordt, als je bijvoorbeeld een gebroken been hebt dan wil je daar ook niet mee lopen. Maar dat maakt niet de hele situatie enkel een kwestie van willen.

Hmm en ik denk ook dat veel van de instelling of welwillendheid of whatever zo lijkt uit waar ik mij verdedig tegen opmerkingen hier.

De bijdragen van iedereen, @AK en @Mindcontrol incluis, zijn nuttiger en helpender dan die van jou, met je zogenaamde begrip.
Nou laten we niet gaan overdrijven, niet iedereen verdient zulke credits en de reacties van die namen zijn zeker niet nuttig. Kunnen ze zelf ook niets aan doen en je moet het een beetje met een korrel zout nemen omdat het maar gelul op een forum is.

Laat wie het niet wil begrijpen aub niet gaan denken dat hun reacties iets van betekenis hebben,
Daar kun jij helemaal niet over oordelen, dat jij vindt dat het geen betekenis voor jou heeft is niet relevant want jij bent niet objectief in deze.

Jij hoeft daar inderdaad niks mee...

als je bijvoorbeeld een gebroken been hebt dan wil je daar ook niet mee lopen.
Omdat het fysiek ook niet kan. Jij kan fysiek wel dingen maar wil mentaal niet, dat is tot op zekere hoogte wel degelijk onwil.

Maar afmelden bij de cursus ging toevallig gelukkig net wel.
En daarvoor heeft ie flink wat moeite moeten doen en naar de cursus gaan had waarschijnlijk minder druk opgeleverd als ik lees hoeveel voeten het in de aarde had om.af te melden.

Iedereen heeft gekleurde opvattingen, jij ook. Misschien houd jij jezelf wel heel erg voor de gek, misschien ook niet. Soms kan het helpen hier met iemand kritisch naar te kijken.

Ik zie de opmerking van @Gremlin vooral als een denkvraag. Die hoef je niet hier te beantwoorden, maar ik kan me voorstellen dat die ergens in een traject een keer aan bod komt.
Nou laten we niet gaan overdrijven, niet iedereen verdient zulke credits en de reacties van die namen zijn zeker niet nuttig. Kunnen ze zelf ook niets aan doen en je moet het een beetje met een korrel zout nemen omdat het maar gelul op een forum is.
Ik zei "nuttiger", iets wat iemand anders bewust verkeerd weergeeft zodat ze lekker kan stropoppen, ze doet niets anders dan verdraaien, uit context halen en cherry picking zodat ze kan zwelgen in haar eigen gelijk. Het nuttiger zit wmb in het oproepen om in ieder geval iets te gaan doen, maar misschien lees ik het teveel door een roze bril. Zelf vind ik het uiteindelijk prettiger als iemand mij motiveert en stimuleert dan iemand die alleen maar bevestigt hoe zwaar ik het heb.

Terug
Naar boven