Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.423
Als je je tegoed voelt om te werken moet je je ogen uit je kop schamen dat niet je eigen broek kunt ophouden.
Blijkt niet uit 20 jaar werkervaring, waaronder zelfs gratis opdrachten, dat ik mij niet te goed voel om te werken? Het is alleen weinig uitdagend of zingevend geweest. En zulk werk zie ik niet.

Blijkt niet uit 20 jaar werkervaring, waaronder zelfs gratis opdrachten, dat ik mij niet te goed voel om te werken? Het is alleen weinig uitdagend of zingevend geweest.
Blijkt wel uit je houding hier de laatste 4 jaar.

Van je eigen verdiende geld eten en onderdak kunnen betalen zou al zingevend genoeg moeten zijn.

What a time to be alive. Waar werk zingevend moet zijn en we het dan niet over je eigen broek omhoog kunnen houden hebben.

Geld verdienen = zingevend

In de ideale wereld doen we allemaal iets waar je 100% gelukkig van wordt, in de realistische wereld moet je soms gewoonweg van je luie bipsje afkomen en naar dat ideaal toe werken. That’s life.

Ik schat mijzelf zo hoog in dat ik mij afvraag of er passend uitdagend zingevend werk bestaat, ik daar tenminste met een jobcoach geen voorbeelden van vond. Hoe bedoel je dan dat van oogkleppen ophebben?
Ah ja, dat is waar ook. Ik was alweer vergeten hoe hoog jij het in je bol kan hebben.

Hoe staat het met dat salaris van minimaal 70k? Komt je uitkering een beetje in de buurt?

Blijkt wel uit je houding hier de laatste 4 jaar.

Van je eigen verdiende geld eten en onderdak kunnen betalen zou al zingevend genoeg moeten zijn.
4? Maak daar maar 10 van

Had leuk betalende kantoorbaan. Werd er depri van. Jaar werkloos. Geen uitkeringtrekker. Huis net verkocht. Spaargeld bijna op. Leuke dingen met vrienden doen moeilijker dan het zou moeten zijn. Nog meer depri. Geen idee of reizen helpt maar wel leuke ervaringen mee en.. Gotta get out of this place. Geen vakantie/bijbaantjes ervaring. What to do?

Kan weer een gewone kantoorbaan nemen hier om te sparen en op gewone luiervakantie, maar echt bang dat ik dan vastroest en als ik daar nog minder gelukkig van wordt dan ik ben en met zo'n baan was, nouja dat wil ik me niet eens inbeelden.

Met mn gebrek aan kennis buiten gewone 9-to5 deskjobs is het resultaat van nu een vliegticket kopen waarschijnlijk dat ik dakloos op ibiza zal zwerven als een gek mompelend over je dromen volgen en je niet onderwerpen aan the man.

Wil wel 'wat vets doen met mn leven' en dat zwerven klinkt dan nog beter dan niks doen, maar andermans advies en ervaring is dus misschien wel handig ;)

Lezen en begrijpend lezen wil je ook al niet kunnen.

Kan je nagaan, als die post van AK zelfs al beter is dan al jouw bijdragen in dit topic.

Volgens mij waren de initiële reacties op het feit dat @chrisk de stap had gezet om om hulp te vragen overwegend of zelfs voltallige positief totdat zij zich er mee ging bemoeien.

Als je bekijkt hoeveel 1 persoon bijdraagt aan Chrisk zijn uitkering, dan is het asociale kut gedrag ècht erger dan dat miniscule centje wat de jankerd bijdraagt.
Nee dat is het dus niet... compleet integendeel juist.
Ondanks dat miniscule centje wat iemand bijdraagt aan Chrisk zijn uitkering is het in en in triest dat hij er geen fl**ker voor WIL uitvoeren.

Dat minuscule centje had ook aan de zorg, onderwijs, verbetering van onze maatschappij in het algemeen yada yada kunnen bijdragen. Prima dat je het voor iemand opneemt, maar het vergoelijken van uitkering trekken terwijl iemand duidelijk aangeeft zich te goed voor dergelijk werk te vinden is misschien een heuvel waar je niet op wilt sterven.

Nee dat is het dus niet... compleet integendeel juist.
Ondanks dat miniscule centje wat iemand bijdraagt aan Chrisk zijn uitkering is het in en in triest dat hij er geen fl**ker voor WIL uitvoeren.

Wanneer heb jij een assessment met hem persoonlijk gehad waarin jij kan verifiëren dat hij kan werken?

Denk je niet dat als hij KAN werken, zijn uitkering niet allang stopgezet was?

Dat minuscule centje had ook aan de zorg, onderwijs, verbetering van onze maatschappij in het algemeen yada yada kunnen bijdragen. Prima dat je het voor iemand opneemt, maar het vergoelijken van uitkering trekken terwijl iemand duidelijk aangeeft zich te goed voor dergelijk werk te vinden is misschien een heuvel waar je niet op wilt sterven.

Iemand afzeiken omdat je bijdraagt aan diegene z'n uitkering, vind ik gewoon asociaal. Punt.

Wanneer heb jij een assessment met hem persoonlijk gehad waarin jij kan verifiëren dat hij kan werken?

Nee zo simpel werkt het niet. Bijstand is het vangnet. Dus vangt in de regel alles op wat niet werkt. Genoeg gevallen die wel kunnen maar gewoon niet willen mede door de armoedeval die ze dan vrezen. Dus niet zo zwart wit als je het nu maakt.

Hij kan ook trainen. Dan kan hij ook werken.
Maar je zal wel met een of ander lulverhaal komen waarom het niet kan of lukt.

Je gaat mij niet vertellen dat hij niet geschikt is voor werk ondanks al zijn mentale tekortkomingen zolang hij het fysiek kan. Dan is het per definitie onwelwillend.

Terug
Naar boven