MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.461
Maar nu doe je dat niet, want …
De laatste sollicitaties hebben geen succes opgeleverd, nu zie ik al even geen passende nieuwe opdrachten/vacatures daarvoor het zal wel rustig zijn vanwege de zomer, en heb nog geen bespreking gehad met mijn bestaande klant voor nieuwe uitbreidingen die er mogelijk aan zitten te komen als ze daar financiën voor kunnen regelen. Mja dat laatste zal denk ik ook maar even zijn als het al door gaat, weinig perspectief bieden.

De laatste sollicitaties hebben geen succes opgeleverd, nu zie ik al even geen passende nieuwe opdrachten/vacatures daarvoor het zal wel rustig zijn vanwege de zomer, en heb nog geen bespreking gehad met mijn bestaande klant voor nieuwe uitbreidingen die er mogelijk aan zitten te komen als ze daar financiën voor kunnen regelen. Mja dat laatste zal denk ik ook maar even zijn als het al door gaat, weinig perspectief bieden.
Ik had het over het weinig zingevende werk.

Hmm ik antwoordde slechts een vraag erover, ik zei nergens dat werk zingevend moet zijn. Dat blijkt ook uit dat ik weinig zingevend werk heb gedaan, en doe als ik daar weer mee verder kan.

Maar ik dacht dat de definitie van zingeving namelijk wel voorbij geld verdienen ging.

@Gremlin was dat wat je met zingeving bedoelde? Dat ging om meer dan geld verdienen toch?
Ja.

Wel eens met @Steks en @Chans

Laatst bewerkt:
Het is allemaal een illusie gecreëerd door de roverheid.

1721933831511.png

Geniet van het zonnetje en lift een dumbbell

@Hell93 heb je niet door dat dit topic vol gekletst wordt, grotendeels aan reacties door en op jou ?
Als je dingen niet begrijpt, reageer dan niet, zeker niet als het niet om jou draait.

Laat @crisk nu maar ff bijkomen van alle reacties, teveel erover praten helpt ook niet.
Hij moet het ook ff laten bezinken, en morgen nog eens rustig doorlezen.

Wanneer heb jij een assessment met hem persoonlijk gehad waarin jij kan verifiëren dat hij kan werken?

Denk je niet dat als hij KAN werken, zijn uitkering niet allang stopgezet was?
Jij hebt dat assessment ook niet gedaan, dus jij kan ook niets anders dan speculeren.

Iemand afzeiken omdat je bijdraagt aan diegene z'n uitkering, vind ik gewoon asociaal. Punt.
Wederom verdraai je wat er gebeurt zodat het in je eigen straatje uitkomt. Als het gaat om respectloos en asociaal ben jij de ergste hier.

• #3.469
Enig idee waar het fout ging?
De laatste paste erg goed maar was er net al uit met een kandidaat. Als de recruiter te geloven is. Die blijf ik trouwens wel in de gaten houden voor als ze weer een vacature krijgen.

Verder weet ik ze even niet meer hoor, zal ik hier al benoemd hebben, meestal recruiters die geen thuiswerken accepteren.

Oh de andere laatste was een "idee" van een ondernemer die blijkbaar iemand maandenlang of onbekend lang voor ze wil laten werken met hoop op dat het wat op gaat leveren zodat ze daarna kunnen gaan betalen.

Oh ik weet al waarom ik het van die meeste de laatste tijd niet weet, geen reacties gekregen.

Wederom verdraai je wat er gebeurt zodat het in je eigen straatje uitkomt. Als het gaat om respectloos en asociaal ben jij de ergste hier.
Nouu in dit topic wel anderen hoor.

Verder weet ik ze even niet meer hoor, zal ik hier al benoemd hebben, meestal recruiters die geen thuiswerken accepteren.
Het zal recruiters echt aan hun kont roesten of thuiswerken de wens is, zolang het past in het profiel/eisenpakket van de opdrachtgever. Recruiters werken commissie based, zolang de match goed is mag je van hun op de maan gaan zitten als dat akkoord is vanuit de partij de de facturen zal voldoen.

Het zal recruiters echt aan hun kont roesten of thuiswerken de wens is, zolang het past in het profiel/eisenpakket van de opdrachtgever. Recruiters werken commissie based, zolang de match goed is mag je van hun op de maan gaan zitten als dat akkoord is vanuit de partij de de facturen zal voldoen.
Precies dit. Het is je al vaker gezegd, @chrisk , maar je bent feitelijk op zoek naar een baan met te hoge eisen. Het moet leuk zijn, enorm goed betaald, flexibele werktijden en volledig remote. Die banen zijn er maar zeer beperkt en die gaan dan niet naar jou, omdat je concurreert met mensen met meer/betere werkervaring, die waarschijnlijk ook nog makkelijker zijn in de omgang. Je zult water bij de wijn moeten doen om weer op de arbeidsmarkt te komen. En van daaruit kun je verder werken naar die droombaan.

• #3.472
Ja ik weet niet waarom je denkt dat dit een toevoeging is, dit was geen raadsel voor mij en ik vroeg er geen vraag over. Heb zelf ook al tig keer precies benoemd dat het zo zit met recruiters.

Ik denk dat je ook kunt stellen dat ze zo effectief worden gebruikt om voor freelance opdrachten de wetgeving tegen schijnzelfstandigheid te omzeilen. Het bedrijf kan zeggen ook maar gewoon kandidaten aangeleverd te krijgen, en de recruiter is niet verantwoordelijk voor het aannemen of eisen stellen die niet zuiver zijn.

Precies dit. Het is je al vaker gezegd, @chrisk , maar je bent feitelijk op zoek naar een baan met te hoge eisen. Het moet leuk zijn, enorm goed betaald, flexibele werktijden en volledig remote. Die banen zijn er maar zeer beperkt en die gaan dan niet naar jou, omdat je concurreert met mensen met meer/betere werkervaring, die waarschijnlijk ook nog makkelijker zijn in de omgang. Je zult water bij de wijn moeten doen om weer op de arbeidsmarkt te komen. En van daaruit kun je verder werken naar die droombaan.
Dit zeg ik allemaal helemaal niet dude, please probeer eens te luisteren en zaken gescheiden te houden. Al die dingen gingen over verschillende apparte vragen en niet om het enige wat ik zoek, het zijn geen eisen die allemaal samen komen.

Als je vraagt wat een marktconform salaris is dat ik zou moeten vragen voor mijn skills en ervaring dan krijg je gewoon antwoord op dat wil niet zeggen dat ik voor die reden verder passende opdrachten voorbij laat gaan. Sterker nog ik heb jaren lang tot recent nog gratis door zitten werken, en zat werk gedaan dat niet leuk is zingevend is etc, dus die aannames worden in feite nog tegengesproken ook en daar had ik ook alweer tig keer op gewezen.

Als je me straks vraagt of ik nog op vakantie zou willen en ik antwoord dan maken jullie ervan dat ik aso ben dat ik alleen maar vanaf dat vakantieoord wil werken.

Come on guys even de hersens gebruiken en goed lezen.

Laatst bewerkt:
  • #3.477
Die banen zijn er maar zeer beperkt en die gaan dan niet naar jou, omdat je concurreert met mensen met meer/betere werkervaring,
Alleen al met de eis remote zijn er zeer zeer weinig inderdaad. Maar ik denk niet dat ervaring daarin het probleem is, tenminste ik denk niet dat het uitmaakt of iemand 25 of 20 jaar ervaring heeft. Misschien wel betere in de zin van of toevallig het pakket aan technieken bij een opdracht meer of minder aansluit met iemand's ervaring, moet je maar net zo gebruikt hebben. Maarja die random mazzel geld voor iedereen, komt soms ook juist voor mij uit. Ohja ik zie in mijn logs waarin ik het bijhoud in april eentje waarvan ik wist dat ik een andere techniek had gebruikt dus logisch.

Hmm ja veel recruiters reageren gewoon helemaal niet, dus dan weet ik het niet waarom. Misschien in de stapel reacties niet eens de mijne echt gezien. Heb ook wel eens om feedback gevraagd voor wanneer de keuze niet op mij valt, maar geen reactie gekregen.

Aan de andere kant heb ik ook technisch managers van topbedrijven in NL gehad die mijn cv/ervaring heel goed vinden, en opmerkten dat ik een veel hoger tarief kan vragen maar dat even terzijde voordat jullie weer boos worden. Maar die wilden geen remote. Het lijkt er op dat mensen die weten waar ze het over hebben mij heel wat vinden, maar met recruiters is het een zooitje zonder echt te kunnen weten waarop het mis gaat. Als het al echte vacatures zijn, of die recruiters echt banden met die klant hebben en niet ook maar ongevraagde acquisitie doen en smoesjes hebben waarom het niet doorgaat.

die waarschijnlijk ook nog makkelijker zijn in de omgang.
Je hebt geen idee hoe makkelijk ik ben. Ik heb 1 eis maar dat moet met juist reageren op remote opdrachten toch geen probleem zijn. :o

• #3.478
Je hebt bovenstaand gedaan, maar dat doe je nu niet, want …
Had ik al gereageerd.

Een zzp’er die gratis werk verzet (en daardoor niet rondkomt) heeft een falend ondernemingsplan.
Nouja ligt het aan het plan of de uitvoering. En wat wil je hiermee zeggen? Ik heb al door dat het niet lukt om geld te verdienen als je gratis doorwerkt, maar de opdracht moest nog af door getreuzel en gedoe van de klant.

Terug
Naar boven