MuscleMeat

log chrisk

Telefonisch proberen, urenlange wachtrij. Tijdje opnieuw geprobeerd tot ik gister blijkbaar een rustige dag te pakken had.

Achja en we hadden het eerder over 6 maanden wachttijd en mijn afspraak komt mogelijk "in september" en hoe lang wordt het traject dan nog? Maanden jaren?
Ja, dat traject gaat heel lang duren en overal zijn lange wachttijden.

Ja, dat is nog steeds beter dan niets doen en verwachten dat het vanzelf overgaat.

Ja, de wereld gaat niet altijd maar rekening houden met de (extra) uitdagingen die jij hebt.

Ja, het is goed dat je in actie bent gekomen.

Ga zo door!

Appels met peren vergelijken.
Ze hebben er geen kaas van gegeten.

Ik bedoel niet letterlijk dat hij zegt dat iedereen hetzelfde is.. ik bedoel dat hij insinueert dat chrisk kan werken want mindcontrol kan dat ook ondanks knettergek te zijn.

Dat is BS
Nee dat staat er niet... begrijpend lezen is echt niet aan jou besteed, he? :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.293
Krijg je trouwes ook vakantie geld als je in de uitkering zit?
Jup. (ik/hier wel)

Ja, dat traject gaat heel lang duren en overal zijn lange wachttijden.

Ja, dat is nog steeds beter dan niets doen en verwachten dat het vanzelf overgaat.

Ja, de wereld gaat niet altijd maar rekening houden met de (extra) uitdagingen die jij hebt.

Ja, het is goed dat je in actie bent gekomen.

Ga zo door!
Even voor de duidelijkheid, ik klaag hier niet over maar er wordt over geklaagd dus ik denk ik plaats het even in perspectief.

Maar afmelden bij de cursus ging toevallig gelukkig net wel.
In eenzelfde tijdspanne, want het aanmelden voor die cursus en er (contact)informatie over krijgen heeft ook zo lang geduurd, min het niet kunnen bereiken vanwege online websites en apps en telefoonlijnen die niet werkten want het was gewoon een kwestie van een mailtje kunnen sturen. Toch anders dan verbaal iets uitleggen wat haast in 1 (zorgvraag) zin moet. Zoals ik zei, als 'niet lekker in je vel zitten' goed genoeg is voor een huisarts, wat volgens een site zo was, dan lukte mij dat uiteindelijk wel.

Overigens kun je nu eigenlijk zeggen dat het mij dus alsnog niet goed is gelukt, wel om contact te leggen maar om nou te zeggen dat die zorgvraag duidelijk was en de directe reactie daarop zoals gewenst was. Nee dat was dus eigenlijk niet eens gelukt en moest de uitkering manager nog eens aandringen op toch een gesprek voor mij.

Zoals je zelf zei; heb ik blijkbaar de zorgvraag niet eens kunnen vormen. Dus het is mij niet eens gelukt. Maar ondanks dat het niet eens is gelukt is wat ik heb uitgevoerd toch een falen van mijn willen.

En nouja mijn afmelding versturen lukte wel op tijd, het ontvangen/lezen is volgens mij door de 3 personen niet gelukt. Misschien wilden zij dat niet hard genoeg.

Jij kiest ervoor in zijn log te gaan en dit allemaal te lezen. Rot dan ook gewoon op joh.
Nou ja, laten we wel eerlijk blijven want dit is een herhaling van de vorige 163 pagina's en er is nog niet echt veel veranderd. Misschien is het niet subtiel verwoord, maar er zit wel een heel sterk patroon in alles wat hier continue aangehaald of verteld word. Mensen die langer dan een maand hier actief zijn hebben dat in verschillende varianten sowieso mee gekregen.

Ik bedenk me dat er bij het aanvragen van de uitkering wel vragen waren waar ik het misschien beter had kunnen aangeven dat ik depri ben ed.

Was misschien soepeler gegaan dan. Misschien dat ze het dan aan een afdeling hadden gegeven die het wel snapt. Ik nu bij de verkeerden zit. Of misschien was het dan meteen afgekeurd of gingen ze gelijk dreigen, kweenie.

Dat ging over niet willen toch? Geef ik hier niet aan dat het niet lukt?
Well, het ligt er ook compleet aan hoe je het verwoord. Afgaand op wat vorige communicatie die hier eerder gedeeld is kan ik wel een beeld schetsen hierbij en dit soort instanties krijgen dagelijks te maken met een breed scala aan mensen waarvan er genoeg tussen zullen zitten die niet willen maar wel kunnen. Als het geen solide verhaal is, zullen ze zonder bewijs (doorverwijzing, diagnose, traject, etc) niet direct in het diepe springen om alle zeilen bij te zetten. Tegenwoordig noemt iedereen die een dagje minder blij is zichzelf al bijna depressief en er zit een vrij groot verschil tussen een actieve diagnose van een depressie, burn-out of anders gerelateerd en bewust dingen afwijzen om daar vervolgens over in te gaan zitten want 'het lukt allemaal niet maar het probleem ligt niet bij mij'.

Met al het voorgaande binnen dit topic is het niet heel erg verbazingwekkend dat zoiets als een cursus niet aangegaan wordt en het afmelden past imo ook wel in het gehele patroon wat hier terug te lezen is. Uiteraard is het een goede eerste stap om contact op te nemen met een HA/POH-GGZ maar uiteindelijk moet je zelf de vervolgstappen gaan zetten. Niemand gaat jou forceren naar die afspraak/afspraken te gaan, dat moet je zelf doen en ook zelf willen. Net zoals die cursus. Hulp vragen is de eerste stap, maar vanaf hier gaat alles niet magisch zomaar opgelost worden door iemand anders. Als daar geen intrinsieke motivatie voor is vanuit de persoon zelf, dan blijf je in dezelfde vicieuze cirkel hangen.

Chris, blijkbaar zie je zelf de dingen anders. Die laten we het eens omdraaien: waaraan laat je zien dat er geen sprake is van onwelwillendheid? :)

• Wow
Waarderingen: AK
Nou ja, laten we wel eerlijk blijven want dit is een herhaling van de vorige 163 pagina's en er is nog niet echt veel veranderd. Misschien is het niet subtiel verwoord, maar er zit wel een heel sterk patroon in alles wat hier continue aangehaald of verteld word. Mensen die langer dan een maand hier actief zijn hebben dat in verschillende varianten sowieso mee gekregen.

Je zet mijn post nu juist kracht bij. Als dit al zo lang doorgaat, zou hij moeten weten hier weg te blijven en het niet te lezen.

Je zet mijn post nu juist kracht bij. Als dit al zo lang doorgaat, zou hij moeten weten hier weg te blijven en het niet te lezen.
Komt weer een zinloze discussie van 3 pagina's....

Hou toch eens op, je enige bijdrage hier is het steunen van de passiviteit van TS. Mogelijk is die begrijpelijk en/of verklaarbaar, maar jij loopt dat alleen maar goed te praten ipv stimuleren of motiveren om deze te doorbreken.

De bijdragen van iedereen, @AK en @Mindcontrol incluis, zijn nuttiger en helpender dan die van jou, met je zogenaamde begrip.

De bijdragen van iedereen, @AK en @Mindcontrol incluis, zijn nuttiger en helpender dan die van jou, met je zogenaamde begrip.

Jaaaa dit is zeer nuttig! :rolleyes:

Kunnen chris en hell niet gewoon samen een leven opbouwen.

Ik krijg gelijk een slappe p**mel van al dat gejank hier. Ambitie 0.0, doorzettingsvermogen van een mandarijn en constant slachtofferrol aannemen. Niks is gratis in het leven en diegene die het niet aanpakken zullen altijd achteraan eindigen.

Ik weet niet of je het gelezen hebt Mentat, maar ik gaf letterlijk advies waar hij iets mee kan doen. Hoezo is dat minder nuttig dan verkondigen dat je een slappe p**mel krijgt? Serieus..

Terug
Naar boven