- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
sarcasmMisschien moet je even opnieuw lezen, want ik beweer nergens dat een donderpreek helpt.
Dit is nergens voor nodig hé.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sarcasmMisschien moet je even opnieuw lezen, want ik beweer nergens dat een donderpreek helpt.
Dit is nergens voor nodig hé.
Hoeveel kanon heb je op?
Nog geeneen.
Conditioneren? Ongewenst gedrag afstraffen en goed gedrag belonen. Werkt altijd en overal.Ik vind het een laf en slecht antwoord, denk dat je met een variant van de cognitieve gedragstherapie wel te helpen bent.
Bijna, afstraffen/afkeuren zou de laatste mogelijkheid moeten zijn. Eerder "gewenst" gedrag bekrachtigen (aanmoedigen) en ongewenst gedrag negeren. Een mens kan op 1 moment maar 1 gedraging laten zien is het uitgangspunt.Conditioneren? Ongewenst gedrag afstraffen en goed gedrag belonen. Werkt altijd en overal.
Ik begrijp je wel, maar ik deel je mening niet.Nog geeneen.
Nog een keer een voorbeeld: iemand met door dementie aangetaste uitvoerende functies kan je ook niet met opbeurende woorden aanzetten tot het leiden van een volledig zelfstandig leven, ook al is deze persoon nog steeds slim en charmant. Zie de interventies bij de theorie van de Progressively Lowered Stress Threshold.
Ik heb nauwelijks meningen en hierover zeker niet.
Metaforen gaan over onhaalbare doelen, druk jij maar eens 120kg.Om maar mee te gaan in je metafoor: iemand met dementie is vaak nog prima in staat tot tuinieren, muziek spelen, koken of andere fysieke activiteiten/herhaalde handelingen waar mensen voldoening uit kunnen halen.
Key is focussen op hetgeen wat wel past. Niet hetgeen wat niet past.
Helaas vaak wel.Een aandoening, ziekte of stoornis maakt je geen minder mens.
Ja, beiden.Op basis waarvan is dit (De oplossing moet uit jouzelf komen" / "de oplossing zit in jouzelf) gezegd? Uitgebreid gesprek, of gesprekken?
Thuiswerken!Om maar mee te gaan in je metafoor: iemand met dementie is vaak nog prima in staat tot tuinieren, muziek spelen, koken of andere fysieke activiteiten/herhaalde handelingen waar mensen voldoening uit kunnen halen.
Key is focussen op hetgeen wat wel past. Niet hetgeen wat niet past.

Ok ok, blijft voor mij wel de vraag wat "het" is dat uit mijzelf zou moeten komen/wat ik zelf zou moeten doen, wat de oplossing is.Ik bedoel met beiden hetzelfde, dus negeer de tweede alinea maar ☺️
Geen diagnose nee, hoogstens dat we kenmerken herkennen die kunnen duiden op een aanleg in de richting van autisme spectrum, ad(h)d, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, wat allemaal veel overlap heeft. Zijn ook niet op zoek naar labeltjes, hoewel ze dan wel weer zeggen dat die "handvaten" kunnen geven. Wat ik ook niet helemaal snap. Gaan die handvaten zorgen dat ik wel ergens op locatie kan werken? Of is wat ik al van mijzelf weet en voorgenomen heb eigenlijk al de handvaten voor hoe met mijzelf om te gaan? Of, kunnen we die hele diagnose (wat vele maanden/jaren kost) dan niet overslaan en gewoon een lijstje met handvaten doornemen om te kijken welke ik daarvan kan gebruiken?Eens. Maar hulp is alleen zinvol als je het ook aanneemt.
Over het autisme: op mijn werk is een jongen met zwaar autisme die aan het begin niet eens durfde te praten. Inmiddels maakt hij zelfs grapjes in een volle kantine. Iedereen is stapelgek met hem, echt zonder uitzondering. Ik denk dat hij dat zelf niet eens beseft.
Ik weet niet of Chris de diagnose autisme heeft gekregen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat autisme ook een hoop kwaliteiten brengt, waar mensen zonder autisme alleen maar van kunnen dromen. Ze hebben misschien een andere handleiding, andere kwaliteiten en andere wensen. Maar dat autisme iemand per definitie ongeschikt maakt, nee, dat gaat er bij mij niet in.
Sterker nog, waar ik/we nu naar kijken en wel meer om mij heen over hoor is eigenlijk dat juist een kracht ook nadelen kan hebben of nadelig kan werken door niet in de norm te passen.Een aandoening, ziekte of stoornis maakt je geen minder mens.
Een diagnose is vaak voorwaarde voor medicatie. Ik ben zelf enorm verstrooid en snel afgeleid, wist zeker add te hebben, psychiater ook helemaal mee eens, dus alle ad(h)d medicatie geprobeerd. Werkte niet...Ja, beiden.
Thuiswerken!
Ok ok, blijft voor mij wel de vraag wat "het" is dat uit mijzelf zou moeten komen/wat ik zelf zou moeten doen, wat de oplossing is.
Geen diagnose nee, hoogstens dat we kenmerken herkennen die kunnen duiden op een aanleg in de richting van autisme spectrum, ad(h)d, hooggevoeligheid, hoogbegaafdheid, wat allemaal veel overlap heeft. Zijn ook niet op zoek naar labeltjes, hoewel ze dan wel weer zeggen dat die "handvaten" kunnen geven. Wat ik ook niet helemaal snap. Gaan die handvaten zorgen dat ik wel ergens op locatie kan werken? Of is wat ik al van mijzelf weet en voorgenomen heb eigenlijk al de handvaten voor hoe met mijzelf om te gaan? Of, kunnen we die hele diagnose (wat vele maanden/jaren kost) dan niet overslaan en gewoon een lijstje met handvaten doornemen om te kijken welke ik daarvan kan gebruiken?
Het meest zeker en direct voor de hand liggend zou ik zeggen dat ik depressie heb, wat dan disthemie is genoemd, maar als ik naar eigenschappen daarvan kijk past dat eigenlijk ook als complete verklaring van de daadwerkelijke problemen waar ik tegenop loop. Niet aanwezig willen zijn door depressie, isoleren, niet omdat ik niet sociaal ben of angstig ben of overprikkeld raak oid maar omdat down voelen op zich dat al doet. Blijkbaar moeite hebben met concentreren geeft het ook al, dus misschien valt de mogelijkheid tot ad(h)d waar ik wel eens aan dacht dan wel mee. En moeite met alle dagelijkse dingen doen, voor jezelf zorgen en ook werken. (zelf denk ik dat disthemie nog mild klinkt en het wel ernstiger is maar ik dat nog niet zo duidelijk heb overgebracht, weet ook niet of dat uitmaakt verder)
Sterker nog, waar ik/we nu naar kijken en wel meer om mij heen over hoor is eigenlijk dat juist een kracht ook nadelen kan hebben of nadelig kan werken door niet in de norm te passen.
Ook voorwaarde voor psychotherapie.Een diagnose is vaak voorwaarde voor medicatie. Ik ben zelf enorm verstrooid en snel afgeleid, wist zeker add te hebben, psychiater ook helemaal mee eens, dus alle ad(h)d medicatie geprobeerd. Werkte niet...
Geheel nonresponder op een of andere manier? Dosering? Zelfs in wie geen ad(h)d heeft werkt het toch "prestatieverhogend.."dus alle ad(h)d medicatie geprobeerd. Werkte niet...
Ik ging er veel harder door fietsen, het werkte als speed. Werd wel onrustig.Geheel nonresponder op een of andere manier? Dosering? Zelfs in wie geen ad(h)d heeft werkt het toch "prestatieverhogend.."
Ik kan mij ook wel voorstellen dat ik met genoeg dexamfetamine oid goed productief zou zijn.
Maar vind het een beetje absurd gemedicineerd te worden om in een structuur (waarmee ook van alles mis is) mee te kunnen doen, terwijl het op een eigen manier kan.
wat vind jij van die fat bikes? 🤣Ik ging er veel harder door fietsen, het werkte als speed. Werd wel onrustig.
Anti-statussymbool, je kan net zo goed "ik ben een debiel" op je voorhoofd laten tatoeëren. Typisch voor verwende egoïstische nietsnutten. Vind dat je überhaupt voor een elektrische fiets op het fietspad een medische ontheffing moet hebben en dan niet alleen voor een zware psychiatrische aandoening. En dan druk ik me nog mild uit.
Anti-statussymbool, je kan net zo goed "ik ben een debiel" op je voorhoofd laten tatoeëren. Typisch voor verwende egoïstische nietsnutten. Vind dat je überhaupt voor een elektrische fiets op het fietspad een medische ontheffing moet hebben en dan niet alleen voor een zware psychiatrische aandoening. En dan druk ik me nog mild.
Heb je zelf een fatbike dan?Thx voor je feedback! Wat vind je van een vrouw met een pik?
Nee een elektrische fiets voor lange afstanden om eerlijk te zijn
Definieer lang.Nee een elektrische fiets voor lange afstanden om eerlijk te zijn
langer dan 10km
Wat heeft dit nou weer met hulp en therapie te maken op een sport forum? Funzig ventje ben je.