- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Goeds gok voor dat deel van Nederland.Over 5 jaar kom je een keer ergens in aanmerking op zijn best.
Zolang hij blijft reageren op huizen voor 2 personen blijfr het kansloos.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goeds gok voor dat deel van Nederland.Over 5 jaar kom je een keer ergens in aanmerking op zijn best.
Is wel langzame progressieSimpelste wat er is: wekelijks een rep of kg erbij en reset na PR poging/buiten de range komen.
Bijvoorbeeld:
(PR 100+30x9)
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10 PR
reset
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10 voelt easy
w10 +32.5 x 10PR
reset
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10
w10 +32.5 x 10 easy
w11 +35 x 10 PR
etc
Soms als de huidige rep range "op" is en PR pogingen daarin geen zin meer blijken te hebben, na reset, over op een volgende lagere rep range, bijvoorbeeld cycles verder werken aan 8RM, of 5RM.
Zo heb ik met m'n (box) squat opnieuw opbouwen eerst aan 10RM naar 150 zonder belt gewerkt, toen resets en cycles naar 160 8RM met belt, nu weer reset en 5RM met belt aan het werken misschien ooit naar 180.
Soms als het makkelijk voelt een bonus week met nog een extra volgende PR poging.
Op pomp werk meestal rep progressie beginnend bij 10-12 tot ∞ en reset na PR poging of wanneer genoeg. Daar zit ook geen progressie meer in, bijvoorbeeld side raises eindeloos hetzelfde van 12 tot 20-25 reps, of ik moet iets nieuws proberen.
Bijvoorbeeld pullups met deadstop eerst van 10 tot 15 gedaan, reset, toen 10 tot 16, reset, 10 tot 17, reset, 10 tot 18, etc.
Houd je van de straat.
maar het hoeft idd niet ingewikkeld te zijn.Ja dwijlen met de brandhaspel open.Goeds gok voor dat deel van Nederland.
Water naar de zee dragen
Nee dat lijkt op werk gedraag je eens.
Heb jei soms moeite met ei/ij?
Ja het lijkt er wel op he.
Redenen voor het heeft ook geen zin. Maak er maar 10-15 van. Maar punten opbouwen is niet relevant daar heeft wat ik postte niks mee te maken.Snap ook niet waarom je je nu pas in schrijft. Je moet punten opbouwen door ingeschreven te staan. Jij staat nu overal achter aan de lijst. Over 5 jaar kom je een keer ergens in aanmerking op zijn best.
Kan daar helemaal niet op reageren. Kan helemaal nergens op reageren alles is senior, gezinswoning, jongerenwoning of weet ik het waarom niet. Letterlijk 0 beschikbaar.Goeds gok voor dat deel van Nederland.
Ja al vele jaren op alles zo, reps of kg erbij tot reset. Het meeste zal ik ook nooit meer progressie op kunnen maken dus het was niet met een verwachting voorbij die PR pogingen te komen eigenlijk. Moet toch wat.Is wel langzame progressiemaar het hoeft idd niet ingewikkeld te zijn.
Die je dit trouwens ook voor andere oefeningen?
Doe je dit trouwens voor
Ik geloof trouwens niet dat er echt sneller progressie is te maken. Ja goed, je allereerste paar weken, maar eens een PR gezet is.
Je moet ergens beginnen. Waar ik nu woon had ik liever ook niet gewild(voornamelijk locatie). Het is tegenwoordig gewoon niet anders en de bijl er zo simpel bij neergooien kom je ook nergens mee. Dan mag je ook nergens over klagen.Redenen voor het heeft ook geen zin. Maak er maar 10-15 van. Maar punten opbouwen is niet relevant daar heeft wat ik postte niks mee te maken.
Kan daar helemaal niet op reageren. Kan helemaal nergens op reageren alles is senior, gezinswoning, jongerenwoning of weet ik het waarom niet. Letterlijk 0 beschikbaar.
Iedere week 2,5kg erbij? Ik zou ervoor tekenen
Nee, iedere 10+ weken 2,5 kg erbij. Tenminste als je vanuit pr's redeneert. Maar ik begrijp wel dat het op een gegeven moment uiteraard extreem langzaam gaat.Iedere week 2,5kg erbij? Ik zou ervoor tekenen
Even los van geslacht: hoe langer je traint, hoe langzamer de progressie gaat?
Dat is wel heel langzaam jaNee, iedere 10+ weken 2,5 kg erbij. Tenminste als je vanuit pr's redeneert. Maar ik begrijp wel dat het op een gegeven moment uiteraard extreem langzaam gaat.
Ik weet niet waar je het over hebt.Je moet ergens beginnen. Waar ik nu woon had ik liever ook niet gewild(voornamelijk locatie). Het is tegenwoordig gewoon niet anders en de bijl er zo simpel bij neergooien kom je ook nergens mee. Dan mag je ook nergens over klagen.
Nee, iedere 10+ weken 2,5 kg erbij. Tenminste als je vanuit pr's redeneert. Maar ik begrijp wel dat het op een gegeven moment uiteraard extreem langzaam gaat.
Misschien ben ik zelf gewoon wat te ongeduldig daarvoor. Als jij tevreden mee bent dan is het toch goed? Uiteindelijk is dat hetgeen wat telt.Het moet geen 10 weken zijn, daar gaat het niet om. Is niet het uitgangspunt, maar toevallig in dat voorbeeld ben ik daar op uitgekomen. Voor mij heeft het natuurlijk weinig zin om continu high rep PRs te proberen. Ik denk dat dat voor de meesten geld. Goed doe je 8 weken, of 4-6. Gaat al gauw te snel.
Maar zelfs al is het 10 weken, dat is al wel 10 kg erbij op 10RM in een jaar. Beginners zie ik niet harder gaan dan dat hoor. 70 x 10 naar 80 x 10 bench bijvoorbeeld is prima progressie in een jaar. In 3 jaar van 100 x 1 naar 100-110 x 10 (richting 140e1rm) zie je niet vaak sneller? Mag je blij zijn als dat soort progressie al lukt eigenlijk, hoeveel komen daar uberhaupt?
Misschien blijk je af en toe een week extra PR te kunnen, nog 2.5kg of 1-2 reps erbij, dat is dan echt zo snel. En als je van hogere naar lagere RMs werkt zul je die elk door hun verhouding wat langer door kunnen trekken.
Bij mij verschilt het ook een beetje per oefening, vanaf wat nog een nuttige beginweek is. Squat en deadlift kunnen wel naar 12-15 weken, en hun cycles onderling afwisselend zodat elke 4-5 weken wel een oefening zwaar bezig is.
Moet niet zo doodstaren op die PRs, het gaat om al die andere weken. PRs komen wel wanneer ze er in zitten, het allemaal de tijd heeft gehad. 95% van de tijd niet mee bezig zijn. Al die andere weken groeien en je uitvoering niet achteruit doen laten gaan. Ride the wave. Blijkt vanzelf en met de PR poging tik je altijd weer je in die tijd verworven werkelijke max aan, dus je hoeft nooit achter te lopen op wat had kunnen zijn.
Grappig dat dat is waar het meteen om gaat en hoe snel het natuurlijk zou moeten. Wanneer maak ik weer een PR? Wanneer wanneer wanneer? Hoeveel weken is dat? Zijn we er alll?
Hoe pakt dat uit? De realiteit dwingt het nodige geduld af toch.Misschien ben ik zelf gewoon wat te ongeduldig daarvoor. Als jij tevreden mee bent dan is het toch goed? Uiteindelijk is dat hetgeen wat telt.
In mijn beleving kan ik vaak de week na mijn menstruatie wel iets (reps of gewicht) ophogen, maar ik houd mijn gewichten te kort consequent bij om het met volledige zekerheid te kunnen zeggenHoe pakt dat uit? De realiteit dwingt het nodige geduld af toch.
Men doet alsof vaker PRs proberen ook meer PRs geeft.
Dat zijn dan lifetime PRs steeds? Hoe weet/test je dat?In mijn beleving kan ik vaak de week na mijn menstruatie wel iets (reps of gewicht) ophogen, maar ik houd mijn gewichten te kort consequent bij om het met volledige zekerheid te kunnen zeggen