MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.722
-

Laatst bewerkt:
  • #3.723
  • CKD-EPI, eGFR
    Uw waarde: 61
    Normale waarde: Hoger dan 60
  • Creatinine
    Uw waarde: 128
    Normale waarde: Hoger dan 59 - Lager dan 104
  • Ferritine
    Uw waarde: 401
    Normale waarde: Hoger dan 30 - Lager dan 409
  • Glucose nuchter, veneus (lab)
    Uw waarde: 5
    Normale waarde: Hoger dan 4 - Lager dan 6.1
  • Hemoglobine (Hb)
    Uw waarde: 9.1
    Normale waarde: Hoger dan 8.5 - Lager dan 11
  • M.C.V.
    Uw waarde: 86.7
    Normale waarde: Hoger dan 80 - Lager dan 100
  • Reticulocyten
    Uw waarde: 63
    Normale waarde: Hoger dan 30 - Lager dan 90
  • Testosteron
    Uw waarde: 22

Normale waarde: Hoger dan 8.6 - Lager dan 29
  • Thyroid stimulerend hormoon (TSH)
    Uw waarde: 4
    Normale waarde: Hoger dan 0.3 - Lager dan 4.2

Nou prima dan. 💪

• CKD-EPI, eGFR
    Uw waarde: 61
    Normale waarde: Hoger dan 60
  • Creatinine
    Uw waarde: 128
    Normale waarde: Hoger dan 59 - Lager dan 104
  • Ferritine
    Uw waarde: 401
    Normale waarde: Hoger dan 30 - Lager dan 409
  • Glucose nuchter, veneus (lab)
    Uw waarde: 5
    Normale waarde: Hoger dan 4 - Lager dan 6.1
  • Hemoglobine (Hb)
    Uw waarde: 9.1
    Normale waarde: Hoger dan 8.5 - Lager dan 11
  • M.C.V.
    Uw waarde: 86.7
    Normale waarde: Hoger dan 80 - Lager dan 100
  • Reticulocyten
    Uw waarde: 63
    Normale waarde: Hoger dan 30 - Lager dan 90
  • Testosteron
    Uw waarde: 22

Normale waarde: Hoger dan 8.6 - Lager dan 29
  • Thyroid stimulerend hormoon (TSH)
    Uw waarde: 4
    Normale waarde: Hoger dan 0.3 - Lager dan 4.2

Nou prima dan. 💪
Ik kan me voorstellen dat je liever een hogere dan een lagere waarde hebt, maar uiteindelijk zegt het toch niet zoveel?

Er was eens een BNN-uitzending waar een stoere rugby-speler een lager testosterongehalte had dan een of andere nichterige balletdanser (of zoiets).

Het belangrijkste is toch dat het in de range valt én dat je geen klachten hebt.

Ik kan me voorstellen dat je liever een hogere dan een lagere waarde hebt, maar uiteindelijk zegt het toch niet zoveel?

Er was eens een BNN-uitzending waar een stoere rugby-speler een lager testosterongehalte had dan een of andere nichterige balletdanser (of zoiets).

Het belangrijkste is toch dat het in de range valt én dat je geen klachten hebt.
Zitten ook heel veel mensen onder het gemiddelde niveau maar merken daar zelf niks van.

Zitten ook heel veel mensen onder het gemiddelde niveau maar merken daar zelf niks van.
Het is een beetje de categorie dat Menno Henselmans zegt dat je 1,6g eiwit per kg lichaamsgewicht nodig hebt, dat je met 1,8g per kg een marge hebt en dat mensen toch "voor de zekerheid" op minstens 2,0g/kg gaan ziten.

(dit is naast een voorbeeld ook een flauw grapje, omdat @chrisk graag studies aanhaalt die suggereren dat er specifieke gevallen zijn waarin een hogere intake wel zou uitmaken)

• #3.727

Nouja in mijn geval verbaas ik mij een beetje gezien waarvoor ik het wou laten meten. Voorheen heb ik wel eens een ijzer tekort gehad en eens een dipje van anavar proberen en dat hakt er voor "quality of life" best in.

Maakt het voor gains uit? Weet ik niet, de wetenschap kan het niet meten maarja om nou te zeggen dat die altijd zo geweldig gains kunnen meten. Zou toch liever in de 20+ zitten dan rond de 10, gaat toch om meer zaken en langere duur dan zo'n studie.

• #3.728
En deze meting is na een hele tijd erg slecht (weinig) slapen, dus dan ben ik wel dik tevreden.. Ik zou nog eens in de zomer willen meten wanneer alles lekker gaat en libido irritant hoog is, kijken of de T meting daarin overeenkomt.

Zoals ik ook denk te hebben gemerkt dat vet inname verhogen van 0.5gr/kg naar 1gr/kg libido verbeterde. En die vet inname is nog steeds zo dus valt samen met deze hogere meting tov ik geloof 15 wat ik ooit bij lagere vet inname eens heb gemeten.

Ik dacht slecht wakker worden, geen "fut", en geen ochtend libido zeg maar (maar volgens mij heb ik dat sowieso nooit gehad terwijl het verder wel werkt) dus misschien een tekort of slaapprobleem wat nog lagere T geeft dan die oude meting.

Maar je kunt je ook slecht voelen, terwijl het bloed prima is. Oh well.

Ook beetje ziek en koortsig geweest, was dat het misschien, aanstelleritus.

Laatst bewerkt:
  • #3.729
-

Laatst bewerkt:
  • #3.730
chinups
97.4 + 35 x 10

PR

176.5 e1rm, ooehhh we zijn er bijna

Lekkere oefening weer, prima voor de armen. Blijf mij ook altijd afvragen waarom ik er nog curls bij doe.

• #3.731
Had nu een paar cycles vanaf +10 kg x 10-5-5-5-5 reps gedaan met wekelijks 2.5 kg gewicht verhogen.

+30 x 10 was een cycle terug al soort van PR tov x 9 ooit, maar zat dan met lichaamsgewicht, nu dus zeker.

Hierop lijken de sets van 5 wel wat te helpen, terwijl dat bij presses voor mij geloof ik echt te weinig is om effect te hebben.

chinups
97.4 + 35 x 10

PR

176.5 e1rm, ooehhh we zijn er bijna

Lekkere oefening weer, prima voor de armen. Blijf mij ook altijd afvragen waarom ik er nog curls bij doe.
(Weighted) chinups zijn echt fantastisch voor je biceps. Ben nu weer tijdje pullups aan het doen voor reps. Binnenkort maar weer eens switchen naar weighted chinups!

• #3.734
(Weighted) chinups zijn echt fantastisch voor je biceps. Ben nu weer tijdje pullups aan het doen voor reps. Binnenkort maar weer eens switchen naar weighted chinups!
Pullups ook vind ik, maar naar de daarbij horende grip. Daarom doe ik graag beiden. Ik heb nu bedacht dat ik chinups als iets meer geschikt zie om zwaar te laden dus die weighted, en pullups bodyweight voor rep PRs.

• #3.735
Ik had voorgenomen om af en toe te kijken en wanneer ik een woning zag waarvan ik dacht dat er daadwerkelijk te leven valt, dan in te schrijven. Hele waslijst aan zaken ingevuld pfff.

1741375382749.png

1741375684311.png

kijk: https://www.youtube.com/watch?v=JaPIWpe4psI

En die woning die ik zag

1741375728647.png

rip

Chinups zijn super goed voor biceps maar Ring Chinups nog beter voor biceps

Had nu een paar cycles vanaf +10 kg x 10-5-5-5-5 reps gedaan met wekelijks 2.5 kg gewicht verhogen.

+30 x 10 was een cycle terug al soort van PR tov x 9 ooit, maar zat dan met lichaamsgewicht, nu dus zeker.

Hierop lijken de sets van 5 wel wat te helpen, terwijl dat bij presses voor mij geloof ik echt te weinig is om effect te hebben.
Wat voor periodisering gebruik jij eigenlijk voor je lifts?

• #3.738
Wat voor periodisering gebruik jij eigenlijk voor je lifts?
Simpelste wat er is: wekelijks een rep of kg erbij en reset na PR poging/buiten de range komen.

Bijvoorbeeld:

(PR 100+30x9)
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10 PR
reset
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10 voelt easy
w10 +32.5 x 10PR
reset
w1 +10 x 10
w2 +12.5 x 10
w3 +15 x 10
w4 +17.5 x 10
w5 +20 x 10
w6 +22.5 x 10
w7 +25 x 10
w8 +27.5 x 10
w9 +30 x 10
w10 +32.5 x 10 easy
w11 +35 x 10 PR
etc

Soms als de huidige rep range "op" is en PR pogingen daarin geen zin meer blijken te hebben, na reset, over op een volgende lagere rep range, bijvoorbeeld cycles verder werken aan 8RM, of 5RM.

Zo heb ik met m'n (box) squat opnieuw opbouwen eerst aan 10RM naar 150 zonder belt gewerkt, toen resets en cycles naar 160 8RM met belt, nu weer reset en 5RM met belt aan het werken misschien ooit naar 180.

Soms als het makkelijk voelt een bonus week met nog een extra volgende PR poging.

Op pomp werk meestal rep progressie beginnend bij 10-12 tot ∞ en reset na PR poging of wanneer genoeg. Daar zit ook geen progressie meer in, bijvoorbeeld side raises eindeloos hetzelfde van 12 tot 20-25 reps, of ik moet iets nieuws proberen.

Bijvoorbeeld pullups met deadstop eerst van 10 tot 15 gedaan, reset, toen 10 tot 16, reset, 10 tot 17, reset, 10 tot 18, etc.

Houd je van de straat.

• #3.739
Ben te dom voor andere/hippe periodisering :treuren:

grug add rep grug happy
grug add kg grug happy
grug PR or fail grug reset

Ik had voorgenomen om af en toe te kijken en wanneer ik een woning zag waarvan ik dacht dat er daadwerkelijk te leven valt, dan in te schrijven. Hele waslijst aan zaken ingevuld pfff.

1741375382749.png

1741375684311.png

kijk: https://www.youtube.com/watch?v=JaPIWpe4psI

En die woning die ik zag

1741375728647.png

rip

Snap ook niet waarom je je nu pas in schrijft. Je moet punten opbouwen door ingeschreven te staan. Jij staat nu overal achter aan de lijst. Over 5 jaar kom je een keer ergens in aanmerking op zijn best.

Terug
Naar boven