MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
db ohp, seated, one arm
25 x 20-20-20-20-- // VPR

triceps extensions, overhead, ez bar
43.5 x 8-8-8-8-8-8

pushdown, bands, bar attachment
b x 30
b+y x 30
b+o x 30
b+r x 30 // ging net

Wou op seated one hand ohp even 4x20 reps halen omdat ik dat ooit met 24 gedaan had. Gaan we niet meer doen met compounds want gaat wel ten koste van kwaliteit. Voortaan weer verder met submax in een range reps verhogen en aan het eind alleen de eerste set amrap voor een pr.

Misschien light day wekelijks mp / neck press / arnold press afwisselen en heavy day staand en zittend one hand press...

Laatst bewerkt:
Waarom doe je arnold press, legt enkel extra druk op schoudergewricht en voegt niks toe tov een mp of oh.
Als je 'm lekker vindt, fan bent en het zorgt voor motivatie- helemaal jouw keuze. Ik zou eerder 1-2 oh presses nemen en daar sterker op worden. Ik kies zelf voor mp en pp.

Waarom doe je arnold press, legt enkel extra druk op schoudergewricht en voegt niks toe tov een mp of oh.
Als je 'm lekker vindt, fan bent en het zorgt voor motivatie- helemaal jouw keuze. Ik zou eerder 1-2 oh presses nemen en daar sterker op worden. Ik kies zelf voor mp en pp.
Vooral omdat die grip/positie onderin fijner voor me is. Stoppen met de dumbbells recht opzij naast m'n schouders niet zo. Dat lukt ook niet met beide schouders helemaal in gelijke positie, links komt dan wat naar voren.

Ik doe ook geen heel overdreven slow-motion draai met de ellebogen zo ver mogelijk naar buiten zoals Arnold zelf deed, het is meer de overgang van neutraal/supinated grip onderin voor me naar extended/pronated grip op het eind. Het gewicht blijft dichtbij het zwaartepunt.

Ik denk wel dat het onderin ietwat excessieve range of motion geeft door wat lager te beginnen waar kracht verloren gaat. Ben ermee bezig om op de zware ohp dag de dumbbells naar binnen gedraaid vanaf bovenop m'n upper chest te beginnen. Dat voelde vooral links al wat sterker. Misschien lukt het ooit meer vanaf een hammer grip positie.

Work in progress!

Keuze tussen de press varianten of periodisatie daarvan ben ik ook nog niet uit. Barbells ben ik gek genoeg zwakker op (misschien door inbalans links? of ook excessieve rom) en heb ik vroeger een hele lange tijd geen progressie op kunnen maken waardoor ik over ging op dumbbells die wel goed vooruit zijn gegaan. Begin mp nu pas sinds jaren weer een beetje te doen. Pushpress houd ik ook van maar heb ik geen goede setup voor. Wil op het moment ook liever strict presses zo sterk of sterker krijgen dan ik ooit push press heb gedaan en merkte er nooit zo'n overdracht tussen. Haal te veel uit de push denk ik.

Laatst bewerkt:
Trouwens is het meeste wat ik doe uit noodzaak omdat het ooit jaren geleden op de reguliere manier niet meer lukte, zit nog wel ruimte voor verbetering in. :o

hip abduction, bands
0.5 r x 30-30-30-30 // bij squat warmup sets

atg squat, paused, beltless
88.5 x 5-5-5-5-5

db swing
52.5 x 12-12-

Laatst bewerkt:
dagboek zei:
Man wat kost op vacatures reageren veel energie. Zag er weer een die had staan "Werkplek vanuit huis, met mogelijk om op kantoor te werken" [sic] dus de hele dag gedaan over bedenken hoe er op te reageren met inhoudelijke opmerkingen ook al staat er voor mij niks relevants over het bedrijf, wat vragen erbij doen, etc. Weet dan niet of telefoonnummer erbij noemen wel handig is want 9 van de 10 keer bellen mensen mij terwijl ik even niet kan opnemen (trainen, eten, wc, etc) en dan sta je alweer 1-0 achter. Moet je weer 5x terugbellen omdat meneer de recruiter natuurlijk de hele dag bezig is. Beter gewoon een mailtje terug met antwoorden op m'n vragen en als het bij de wensen aansluit voorstel voor een belafspraak.

Dan weer alle ideeën erbij dat het waarschijnlijk niet zo bedoelt is als ik zou willen. Kreeg ook weer 5 reacties op m'n profiel op een of andere vacaturesite. Dusver eentje beantwoord dat ik wel thuis wil werken ook na corona etc. Nog 4 van zulke te gaan die eigenlijk niet inhoudelijk naar me hebben gekeken en gewoon elk nieuw profiel hun laatste opdracht toespammen.

Kwam ik weer een tekst tegen op carieretijger.nl dat je kunt gaan freelancen als je de vrijheid wilt om zelf te bepalen waar en wanneer te werken, zelf je dag in te delen enzo. Zo vanzelfsprekend zou het moeten zijn? Was het maar zo makkelijk.

Laatst bewerkt:
De meeste banen hebben toch al een zekere mate van zelf indelen?

Freelance is prima als je echt iets kan, maar je kan als onderdeel van de flexibele schil ook de eerste zijn die gaat. Soms is het schijnzelfstandigheid.

Het biedt ook wel mogelijkheden hoor. Iemand die ik ken verhuurt zichzelf via een eigen bv en zit vaak al het hele jaar grootdeels vol, sector controlling en accountancy.

De meeste banen hebben toch al een zekere mate van zelf indelen?

Freelance is prima als je echt iets kan, maar je kan als onderdeel van de flexibele schil ook de eerste zijn die gaat. Soms is het schijnzelfstandigheid.

Het biedt ook wel mogelijkheden hoor. Iemand die ik ken verhuurt zichzelf via een eigen bv en zit vaak al het hele jaar grootdeels vol, sector controlling en accountancy.
Wat bedoel je met zelf indelen bij de meeste banen? Je moet daar toch gewoon zijn van 9 tot 5 of whatever. Misschien een half uurtje eerder of later "flexibele werktijden". Ik trek dat niet man, als ik weet dat ik niet 100% m'n eigen autonomie heb en vrij ben omdat ik elke dag of zelfs soms op kantoor moet zijn zie ik geen nut in het leven.

Ik ben ook eigenlijk freelance :P Ik dacht ja als je dat bent dan mag je gewoon zelfstandig thuiswerken. Net zo makkelijk klanten/werkgevers vinden als normaal. En dat klopt ook wel, er is zat werk te vinden, maar ze willen me wel op kantoor hebben. In mijn ogen is dat juist schijnzelfstandigheid. Zou immers denken dat Zelfstandige Zonder Personeel ook zelfstandig moet werken. Anders ben je niet "voor jezelf" begonnen. Werklocatie en andere autoritaire verhoudingen zijn ook voorwaarden voor de belastingdienst of je wel echt zelfstandige bent en geen fraude pleegt. Als ik van die carière sites lees of gewoon met mensen erover praat zou het de normaalste zaak van de wereld moeten zijn. Maar als ik er bij vacatures over navraag houd het gesprek al op.

Ken ook een netwerk engineer die het zzp doet maar zit gewoon op lokatie. Zo fulltime werken voor zzp tarief gaat wel goed, ton per jaar. Had ik dat al die tijd ook kon ik inmiddels miljonair zijn geweest. :o

Ik heb ook wel wat ervaring als freelance. Een jaar op kantoor gezeten bij een duur business intelligence bedrijf. 3 jaar voor iemand die ik via de sportschool ontmoet had voor haar eigen bedrijf, dat was gewoon zoals ik altijd heb gedacht dat je als zelfstandige zou werken. Woonde in de buurt dus kon makkelijk even langs om te overleggen, eens in de zoveel weken, en verder helemaal thuis. Continu lekker makkelijk contact via app om dingen op te pakken en te laten weten als er weer iets gedaan is, en in project software alle voortgang bijhouden. Waarom zou je dat niet zo doen?

Wat bedoel je met zelf indelen bij de meeste banen? Je moet daar toch gewoon zijn van 9 tot 5 of whatever. Misschien een half uurtje eerder of later "flexibele werktijden". Ik trek dat niet man, als ik weet dat ik niet 100% m'n eigen autonomie heb en vrij ben omdat ik elke dag of zelfs soms op kantoor moet zijn zie ik geen nut in het leven.

Ik ben ook eigenlijk freelance :P Ik dacht ja als je dat bent dan mag je gewoon zelfstandig thuiswerken. Net zo makkelijk klanten/werkgevers vinden als normaal. En dat klopt ook wel, er is zat werk te vinden, maar ze willen me wel op kantoor hebben. In mijn ogen is dat juist schijnzelfstandigheid. Zou immers denken dat Zelfstandige Zonder Personeel ook zelfstandig moet werken. Anders ben je niet "voor jezelf" begonnen. Werklocatie en andere autoritaire verhoudingen zijn ook voorwaarden voor de belastingdienst of je wel echt zelfstandige bent en geen fraude pleegt. Als ik van die carière sites lees of gewoon met mensen erover praat zou het de normaalste zaak van de wereld moeten zijn. Maar als ik er bij vacatures over navraag houd het gesprek al op.

Ken ook een netwerk engineer die het zzp doet maar zit gewoon op lokatie. Zo fulltime werken voor zzp tarief gaat wel goed, ton per jaar. Had ik dat al die tijd ook kon ik inmiddels miljonair zijn geweest. :o

Ik heb ook wel wat ervaring als freelance. Een jaar op kantoor gezeten bij een duur business intelligence bedrijf. 3 jaar voor iemand die ik via de sportschool ontmoet had voor haar eigen bedrijf, dat was gewoon zoals ik altijd heb gedacht dat je als zelfstandige zou werken. Woonde in de buurt dus kon makkelijk even langs om te overleggen, eens in de zoveel weken, en verder helemaal thuis. Continu lekker makkelijk contact via app om dingen op te pakken en te laten weten als er weer iets gedaan is, en in project software alle voortgang bijhouden. Waarom zou je dat niet zo doen?
Voor zover ik daar zicht op heb geldt vaak dat je steeds meer zelf mag bepalen van hoe laat tot hoe laat je aanwezig bent en in hoeverre je thuis werkt, soms is er wel een gedeelte van de of een dag dat je aanwezig of beschikbaar moet zijn.

Nu met corona wordt er helemaal veel thuisgewerkt en gaat veel via beeldbellen.

Volgens mij moet je om zelfstandige te zijn ook vooral meerdere opdrachtgevers hebben, hoe de hiërarchische verhoudingen worden uitgelegd dat is wisselend en enigszins rekbaar.

Nu is een ton natuurlijk best veel geld, maar verkijk je er niet op dat ook daar nog een heleboel vanaf gaat.

Je hoeft nu ook niet de baan van je leven te zoeken, maar gewoon iets om verder te kunnen zou toch moeten voldoen?

Voor zover ik daar zicht op heb geldt vaak dat je steeds meer zelf mag bepalen van hoe laat tot hoe laat je aanwezig bent en in hoeverre je thuis werkt, soms is er wel een gedeelte van de of een dag dat je aanwezig of beschikbaar moet zijn.

Volgens mij moet je om zelfstandige te zijn ook vooral meerdere opdrachtgevers hebben, hoe de hiërarchische verhoudingen worden uitgelegd dat is wisselend en enigszins rekbaar.

Nu is een ton natuurlijk best veel geld, maar verkijk je er niet op dat ook daar nog een heleboel vanaf gaat.

Je hoeft nu ook niet de baan van je leven te zoeken, maar gewoon iets om verder te kunnen zou toch moeten voldoen?
Klopt. Ik geef leiding aan een clubje managers en in principe was er al nooit aanwezigheidsplicht, behalve voor meetings en overleggen die belangrijk zijn. Nu werkt iedereen vanaf thuis en ik denk dat bijna iedereen straks 1-2 dagen thuis gaat werken. Inclusief ikzelf. Ik werkte altijd al een dag thuis om focus tijd te plannen.

iedereen heeft zijn doelen en daarmee gewoon een baan voor de uren die zijn afgesproken. De meesten (en hun teams) hebben in de eerste lockdown harder gewerkt dan ooit. Nu is het iets normaler. Maar heb niet het idee dat mensen er de kantjes vanaf lopen. Maar dan nog: als ze in tien uur alles kunnen doen wat we hebben afgesproken maakt het me eigenlijk geen reet uit hoe lang ze er over doen.

Het werkt prima. Want tot nu toe haalt iedereen zijn doelen grotendeels en daarmee ik ook. Als afdeling presteren we bovengemiddeld en ik ben een van de ‘lossere’ mensen uit het hoger management hier. Mijn team gaat er alleen maar bete van presteren.

En mijn bonus gaat er van omhoog ook.

Gedeeltelijke zelfstandigheid gaat voor mij ook niet. Past gewoon niet bij me. Je moet er alsnog altijd je hele leven voor beperken ook al is er maar 1 dag per week op kantoor. Alsnog in de buurt van die stad wonen, niet zonder toestemming op reis, je werkschema moet naar hun wens zijn, etc etc. Met dat beeldbellen moet je ook die momenten/dagdelen dat zij willen overleggen alles opgeven om voor een scherm te zitten. Kan ook zomaar dagelijks urenlang zijn. Dat soort dingen zou ik zelf nooit van iemand die werk voor me wil doen vragen. Altijd in overleg met respect voor elkaars tijd/leven, en zo min mogelijk tijd verspillen.

Veel -freelance- vacatures zeggen nu thuiswerken tijdens coronamaatregelen maar daarna weer minstens een paar dagen per week op kantoor komen.

Hoeft niet altijd, zal als ICTer ook niet altijd heel praktisch zijn wanneer je ergens 6m tot 1.5jaar op een fulltime project nodig bent. Andere uiterste is wel dat velen gewoon 3-5+ jaar tussen reguliere werknemers hetzelfde als hen zitten te doen. Vooral bij overheid ook. Maar die vereisten hoeven niet allemaal stuk voor stuk te gelden. Zijn meer richtlijnen die tot een totaalplaatje moeten leiden waarop bij controle beoordeeld zou worden.

Voor mij maakt het niet eens uit want ik wil het wel zo doen ja, kom maar met meerdere klanten of een paar opeenvolgende verschillende projecten per jaar.

Zou er ook andere eigen projectjes bij kunnen doen. Maar als ik daar goede ideeën voor had zou ik die gewoon doen en geen klant/werkgever nodig hebben.

Ja, ik de praktijk is het niet veel meer als €50k binnen een vastcontract ivm onzekerheid van de inkomsten.
Ik dacht eigenlijk al netto. Als ik me niet vergis 85 euro * 2080 uur = bijna 175k bruto. En sowieso nog overuren, weekend- en oproep tarieven. Dan zelfs met vakanties nog. Maar gaat mij ook niet om het geld, noemde het meer dat het wel een dure existentiële crisis voor me is.

Wat zou dat zijn? Als ik er geen vrijheid mee vind kom ik er de proeftijd niet door. Sollicitaties worden al niks als ik eerlijk over mezelf vertel hoe ik ben wat ik zoek etc. Genoegen nemen met minder euros heb ik ook al gedaan, maar eigenlijk moet het natuurlijk gewoon voor een eerlijk marktconform tarief. Ben 33, geen student meer en moet er gewoon een huis en uiteindelijk familie of heel veel katten mee kunnen onderhouden, wijs verzekeren, tegenslagen bufferen etc etc.

Laatst bewerkt:
bench, close grip
103.5 x 9-7-7-7-7- // beetje rekening gehouden met rir, volgende keer ook enkele cm breder proberen

incline
73.5 x 10-10-10-10-10-10

side raises, seated
17.5+ x 12-12-12-12-12-

face pull, bands, lying
y+y x 30
o+o x 30-25--

upright rows, bands
b+r x 20-20--

inverted row @103
+0 x 15-12-10--- // deload

chinups @103
+0 x 10-8---- // deload

curls, leaning sideways, one arm
15 x 28-25-22-20-- // pr

curls, hammer, bar
26 x 12-12-12-

db ohp, one hand
40 x 5-5-5-5-5-

bb press, behind the neck
41 x 14-14-14-14-14-14

triceps extensions, lying, ez bar
36 x 15-15-15-

triceps extensions, overhead, seated, bands
y x 30
o x 30
r x 30

high pull, rack, below the knee, 30mm
31 x 8
51 x 8
71 x 8
91 x 8
111 x 8

incline
96 x 8-5-5-5-5-5 // PR

bench, close grip
88.5 x 10-10-10-10-10-10

side raises, standing
20+ x 13-13-13-13-- // beetje zwaar misschien eens paused gaan doen

face pull, bands, lying
o+o x 30-30-30-

upright rows, bands
r+ x 30-30--

In de rust tussen sets wat aan hand-eye coördinatie gewerkt dmv aimtraining. :o Past best mooi eigenlijk: Rondes van 60-120 seconden. Fysiek opgewarmd en cns actief hebben helpt erbij. En zo oefenen helpt concentratie en fine motor skills onder stress/verhoogde hartslag.
Kijken of ik het consistent zo ga doen, zou wel een hoop schelen er geen aparte tijd in de dag voor te hoeven plannen.

3daimtrainer - tracking - iron ball - 5,560 #16 // PR
3daimtrainer - tracking - eagles nest horizontal lvl10 - 229,786 #12 // PR
aimlab - gridshot ultimate - 75,986/261@91% // PR
aimlab - gridshot ultimate - 80,487/250@92% // PR
3daimtrainer - bounce ball target switching - lvl9 (pink balls) 102,603 #2 //PR

Doel voor gridshot is boven 100,000, hopelijk reactietijd onder 200 krijgen.

chinups @103
+0 x 10-10---- // deload

inverted row @103
+0 x 15-12---- // deload

curls, incline
17.5 x 15-12-10-10-10-10

curl, hammer, bands
o+o x 30-30-30-

aimlab - gridshot ultimate - 80769/250@94% // PR
3daimtrainer - tracking - eagles nest horizontal lvl10 - 231,753 #10 // PR
3daimtrainer - bounce ball target switching - lvl9 (pink balls) 101,805