- Waardering
- 12.185
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben ook geen fan. Doe trouwens wel push-ups na bp.Ben ik trouwens de enige die flat bench press eigenlijk echt een nutteloze irritante troep oefening vind om te doen, en liever iets functionelers als dips of zelfs weighted pushups zou doen, maar ook stiekem wel 180-220 zou willen kunnen drukken?
Zelfs al gebruik ik suicide grip ben ik niet zo bang voor ongelukken, gebruik ook altijd safeties van een rack anders doe ik wel dips. Vind het meer irritant hoe het me in het bankje drukt en m'n rug te mislukt is om goed te archen en hoe benauwd de beweging in de schouders voelt. Zou onderin m'n borstkas het liefst voorover buigen zoals bij crunches.Ik ben ook geen fan. Doe trouwens wel push-ups na bp.
Sowieso een oefening waarvan je altijd een beetje denkt ‘wat zou er gebeuren als ik de bar nu uit mijn handen laat glippen’ is ook niet alles. Geen Olympische bench hier helaas.
Ja, dat is met instelbare safeties.Zelfs al gebruik ik suicide grip ben ik niet zo bang voor ongelukken, gebruik ook altijd safeties van een rack anders doe ik wel dips. Vind het meer irritant hoe het me in het bankje drukt en m'n rug te mislukt is om goed te archen en hoe benauwd de beweging in de schouders voelt. Zou onderin m'n borstkas het liefst voorover buigen zoals bij crunches.
Zoveel relaxter als je lichaam vrij kan bewegen hoe het wil, zelfs met veel zwaarder totaalgewicht.
Olympische bench is zo'n bench rack met safeties?
Klimmen vind ik wel ok, alleen spannend als je ergens geen ondersteuning hebt en hangend over een punt moet klouteren. Niet nadenken maar wel goed vasthouden. Terugvallen op zekeringen lijkt me niet heel fijn.Ja, dat is met instelbare safeties.
Dips gaan bij mij niet ivm schouder. Wel mooie oefening.
Ben ook niet zo bang voor ongelukken. Ik denk altijd dat soort dingen. Zal wel een rare trek zijn. Als ik met duiken een wrak in ging was ik altijd bezig met wat er kon instorten. Of klimmen in de bergen: bij elke stap denken niet te vallen.
Snap een beetje wat er allemaal mis kan gaan en waar je rekening mee moet houden als je niet ergens op -25m wilt verdrinken terwijl je het wateroppervlak gewoon kunt zien of dat je je longen opblaast als je in paniek raakt. Cave diven zal ik helemaal nooit begrijpen. Zullen nog wel hier en daar wat skeletjes met zuurstofflessen liggen.OHP wordt vaak gezien als "more functional".Ben ik trouwens de enige die flat bench press eigenlijk echt een nutteloze irritante troep oefening vind om te doen, en liever iets functionelers als dips of zelfs weighted pushups zou doen, maar ook stiekem wel 180-220 zou willen kunnen drukken?
Bij mij voelt OHP ect nauwelijks gerelateerd aan bp. Incline zit er wel tussenin voor mijn gevoel. Merk ook wel dat incline bij beiden lijkt te helpen met progressie. Maar uiteindelijk geldt voor mij dat ik gewoon veel sets nodig heb met bp. Weet niet hoe dat voor anderen zit, maar bij mij echt niet mijn sterkste kant. Overigens als je ziet hoe hier in de gym anderen bp doen dan kan ik ook wel 120 kilo quarter reppen.OHP wordt vaak gezien als "more functional".
Zelf wil ik vooral naar BW for reps, maar een keer met 100 kg lijkt me ook wel wat. Veel verder dan een e1RM van 1,25-1,5 x BW reiken mijn ambities op de BP niet.
Dat heb ik met sommige mensen die ik met de knieën zie knikken wat ze dan squatten noemen.Overigens als je ziet hoe hier in de gym anderen bp doen dan kan ik ook wel 120 kilo quarter reppen.
OHP is koning, maar vind een sterke horizontale press ook wel belangrijk. Helpt ohp misschien ook wat, en een beetje stoere chest en triceps zouden leuk zijn. Moet ook wel ver naar de grens van het menselijk mogelijke reiken voor het uiterlijk dat ik wil denk ik. 100 leek me ooit heel wat, toen 140, maar is bij lange na nog niet genoeg.OHP wordt vaak gezien als "more functional".
Zelf wil ik vooral naar BW for reps, maar een keer met 100 kg lijkt me ook wel wat. Veel verder dan een e1RM van 1,25-1,5 x BW reiken mijn ambities op de BP niet.
Yip. Atg met zware squat gaat hier niet ivm kapotte knie, ik kom dan scheef te hangen met een kapotte knie die eerder ‘locker’ maar je moet toch iig horizontaal komen.Over de zin/onzin van BP zijn al hele boeken geschreven, voor een deel ook een ego-dingetje, maar dat kan ook motiverend werken.
Dat heb ik met sommige mensen die ik met de knieën zie knikken wat ze dan squatten noemen.
Gelukkig zijn er ook die 140 ATG doen en FSQ met minstens 100 kg, dat houdt me goed op koers.
Zeker, heb er ook veel aan gehad. Voor borst en triceps doet het echter niet veel. Nu heb ik voor schouders ook wel side raises en face pulls erbij nodig, maar dan is incline weer prima voor de voorkant.Ik denk dat ohp wel helpt er goed uit te zien. Ik lijk er wel echt betere schouders van te krijgen.
Ik doe ook face pulls. Heb niet het idee dat ik er van groei maar alles voelt wel stabieler.Zeker, heb er ook veel aan gehad. Voor borst en triceps doet het echter niet veel. Nu heb ik voor schouders ook wel side raises en face pulls erbij nodig, maar dan is incline weer prima voor de voorkant.
Moeilijk om te zeggen of het me groei geeft, maar de achter- en zijkant worden iets ronder. En zonder de gerichte pump van die isolatie wat dan niet meer natty lijkt mist er met alleen ohp toch wat. Compound voor groei, isolatie voor tijdelijke pump/vorm, zoiets.Ik doe ook face pulls. Heb niet het idee dat ik er van groei maar alles voelt wel stabieler.
En ook gewoon doen wat goed voelt. Als je geen wedstrijden hoeft te winnen maakt het allemaal niet zo vee uit zolang je jezelf maar niet kapot maakt.Oh en OHP is ook fenomenaal voor (m'n) traps trouwens.
Moeilijk om te zeggen of het me groei geeft, maar de achter- en zijkant worden iets ronder. En zonder de gerichte pump van die isolatie wat dan niet meer natty lijkt mist er met alleen ohp toch wat. Compound voor groei, isolatie voor tijdelijke pump/vorm, zoiets.
Mij maakt alles uit, goed voelen doen we hier niet aan. Resultaat moet er zijn!En ook gewoon doen wat goed voelt. Als je geen wedstrijden hoeft te winnen maakt het allemaal niet zo vee uit zolang je jezelf maar niet kapot maakt.
Vind ik ook fijn ja, als ik er voor mij de juiste houding op kan aannemen. Niet strak plat tegen het bankje aan maar wel wat arch. En bankje rond 45 graden. Oh en hoofd iets boven het bankje uit stekend zodat m'n nek/bovenrug die wat betere hoek kan aannemen.Wat vind je van Incline Bench Press?
Ik vind gewone bench ook verschrikkelijk, ben incline trouwens ook stukken sterker, weet niet hoe dit komt..?
Merk ook dat de incline echt een massieve chest builder is. Vind de inclines sws stukken prettiger!
Met al die sets van meer dan 5 doe ik al genoeg cardio.Wees dan maar blij dat je niet ook nog wil hardlopen!
Ga wel graag wandelen als het lekker weer is.