MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
db ohp, one hand, standing, paused
37.5 x 8-5-5-5-5-5

pushdown //afwisselen met lying ext?
45 x 12-12-10-10-8-

ss

face pull, bands, seated
y+ x 20-20-20-20-20-

• #1.242
rdl
71 x 10
101 x 10
131 x 10
161 x 10

elevated pistol squat, paused
niet 10-10--

reverse nordics
3x 8 beetje oefenen met trx als assistance, voeten/tenen vinden de houding nog niet zo fijn

toes raises
40-33-22

calf raises, split squatted
niet 20-15-10

calf raises, squatted
40-33-22

//raises eens kijken om met gewicht te doen

• #1.243
bench, bridged decline, paused
96 x 10-9-8-7-7-7

db incline
niet 32.5+ x 12-10-8-8

lu raises
12.5+ db x 20-----

side raises, one hand, bands
y 20----

band pull apart
niet // o x 50-

thoracic stretch vs bench
niet 20-15-

Beetje laat begonnen en incline mag wel rust.

• #1.244
db seal row
60 x 6-6-6-6--

// bor, hang
// niet 96 x 10-9-8---

pulldown, one hand
35 x 16-12-10-

curls, leaning sideways, one arm
20 x 16-12--

• #1.245
db ohp, one hand, seated, paused
25+ x 15-13-11-10-9-8 // deze dag alleen volume verder met dit gewicht opbouwen

triceps extensions, overhead, ez bar
26 x 20
36 x 15 //kan wel weer zwaarder en misschien paused
41 x 12-----

face pull, lying
niet 27.5 x 32-21--

Vond ik wel weer genoeg

• #1.246
toe raise, one foot, bands
y x 15
o x 15
r x 10

hip abduction, squatted, bands
b x 50-50

atg squat, paused
31 x 5
51 x 5
71 x 5
91 x 5
111 x 10---- // als ik goed geteld heb :o

calf raises, standing
111 x 15-12-12

gm
niet 71 x --

natty hamstring curl
niet ---

• #1.247
Pinda's zonder zonnebloemolie geprobeerd maar prikkelt m'n keel toch een beetje. En is ook eigenlijk niet echt een beste bron van vetten, daarvoor kan ik beter aan de vis...

Weet iemand een goede bron van vis vet voor omega 3 wat een beetje te eten en te betalen is?

Het beste wat ik voor nu heb is een flesje visolie van 250ml voor 21 euro. Eetlepel per dag is dan 1 euro per dag. Zou liever het dubbele nemen want m'n totaal aan vetten is erg laag en ik kom snel onder wat ik merk dat te weinig is. Het enige met vet in m'n dieet is een pak volle melk en 200gr mager rundvlees.

Pinda's zonder zonnebloemolie geprobeerd maar prikkelt m'n keel toch een beetje. En is ook eigenlijk niet echt een beste bron van vetten, daarvoor kan ik beter aan de vis...

Weet iemand een goede bron van vis vet voor omega 3 wat een beetje te eten en te betalen is?

Het beste wat ik voor nu heb is een flesje visolie van 250ml voor 21 euro. Eetlepel per dag is dan 1 euro per dag. Zou liever het dubbele nemen want m'n totaal aan vetten is erg laag en ik kom snel onder wat ik merk dat te weinig is. Het enige met vet in m'n dieet is een pak volle melk en 200gr mager rundvlees.

Chiazaad? Hartstikke prima in kwark/yoghurt en dergelijke, kost in bulk niet zo veel en zit voor zover ik weet stampvol met Omega 3. Idem voor lijnzaad.
Is geen vorm van betaalbare vis, maar vis is uberhaupt niet echt betaalbaar en de goede vette vis al helemaal niet.

Kilo chiazaad = 8,74 euro bij bulk
2022-02-12 16_22_03-Koop rauwe chiazaden Nederland _ Bulk™.png

Omega 3 eieren?

• #1.250
Chiazaad? Hartstikke prima in kwark/yoghurt en dergelijke, kost in bulk niet zo veel en zit voor zover ik weet stampvol met Omega 3. Idem voor lijnzaad.
Is geen vorm van betaalbare vis, maar vis is uberhaupt niet echt betaalbaar en de goede vette vis al helemaal niet.

Kilo chiazaad = 8,74 euro bij bulk
2022-02-12 16_22_03-Koop rauwe chiazaden Nederland _ Bulk™.png
Ik probeer plantaardige vetten juist te vermijden wegens allergieën. Anders was lijnzaadolie oid makkelijk inderdaad.

Dacht dat er alsnog niet veel in eieren zat, maar ik lees bij ah.nl bijna 900gr omega3 per 100gr. Zou dat kloppen? Dan zijn een eetlepel van die visolie en 2 eitjes ofzo wel mooi.

• #1.252
De Omega 3 eieren worden gelegd door kippen die vrij buiten lopen en voer krijgen dat verrijkt is met plantaardige ingrediënten, gebaseerd op lijnzaad.
De kip zet dit op natuurlijke wijze om in eieren met extra Omega 3.
Wat aardig van de kip.

Waar ben je allemaal overgevoelig voor?
Onrechtvaardigheid en het niet respecteren van mijn autonomie/vrijheid.

Voornamelijk hooikoorts en daarbij kruisallergie voor wat overeenkomt met berkenpollen (soja, walnoot, amandelen, appels, peren, wortels, tomaat, etc) en grassen (tarwe, haver, etc) maar ook veel plantaardige olieën geven hetzelfde probleem. Zonnebloemolie, palmvet, en ongetwijfeld nog veel meer. Lijnzaadolie nam ik eerst ook voor omega3 maar dan gaat m'n keel dus irriteren en raakt m'n neus verstopt/verkouden.

Voornamelijk hooikoorts en daarbij kruisallergie voor wat overeenkomt met berkenpollen (walnoot, amandelen, appels, peren, wortels, tomaat, etc) en grassen (tarwe, haver, etc) maar ook veel plantaardige olieën geven hetzelfde probleem. Zonnebloemolie, palmvet, en ongetwijfeld nog veel meer. Lijnzaadolie nam ik eerst ook voor omega3 maar dan gaat m'n keel dus irriteren en raakt m'n neus verstopt/verkouden.
Damn... Dat is een kut allergie lijst.

• #1.254
Damn... Dat is een kut allergie lijst.
En enkele ingrediënten zitten echt overal in, m.n. soja(lecithine) zelfs in vleesproducten en anders is het wel zonnebloemolie/lecithine. Soja is nog wel het ergste denk ik, werkt erg deprimerend en geeft zelfs hele duistere dromen. :o Met de rest blijft het meer bij irritaties aan de keel en een verstopte neus. Maar denk dat dat ook wel de slaapkwaliteit beïnvloed etc.

Over een paar weken wordt het weer feest met de pollen in de lucht, eigenlijk gewoon tot eind v.d. zomer ziek. Maar ik hoop door zoveel mogelijk irritaties uit voeding weg te nemen dat de heftigheid van die hooikoorts ook wat afneemt.

En enkele ingrediënten zitten echt overal in, m.n. soja(lecithine) zelfs in vleesproducten en anders is het wel zonnebloemolie/lecithine. Soja is nog wel het ergste denk ik, werkt erg deprimerend en geeft zelfs hele duistere dromen. :o Met de rest blijft het meer bij irritaties aan de keel en een verstopte neus. Maar denk dat dat ook wel de slaapkwaliteit beïnvloed etc.

Over een paar weken wordt het weer feest met de pollen in de lucht, eigenlijk gewoon tot eind v.d. zomer ziek. Maar ik hoop door zoveel mogelijk irritaties uit voeding weg te nemen dat de heftigheid van die hooikoorts ook wat afneemt.
Ben je onder behandeling van een Allergoloog?

• #1.256
Ben je onder behandeling van een Allergoloog?
Nop, ik weet niet wat ik daar aan zou hebben. De antihistamines en corticosteroïden om symptomen te remmen zijn ook niet gezond, en verder kunnen ze alleen zeggen dat ik niet moet eten waar ik last van krijg?

Nop, ik weet niet wat ik daar aan zou hebben. De antihistamines en corticosteroïden om symptomen te remmen zijn ook niet gezond, en verder kunnen ze alleen zeggen dat ik niet moet eten waar ik last van krijg?
Ben je wel onderzocht op allergieën of ben je er allemaal zelf proefondervindelijke achter gekomen?

Laatst bewerkt:
Is chiazaad of hennepzaad nog een optie?
Ik zie in je lijst van allergieën cashewnoten en paranoten niet staan. Zou ook kunnen.
Anders is er wel genoeg keuze in vis.
Zalm haring makreel sardine zwaardvis en nog wel meer. Maar weet niet meer of je vis eet.

Druivenpitolie bevat wel meer omega 6 dan 3 maar is misschien ook een optie.
En krill olie is misschien een optie maar ook weer duur.

• #1.259
Ben wel onderzocht de op allergieën of ben je er allemaal zelf proefondervindelijke achter gekomen?
Toen ik klein was in elk geval een bloedtest gedaan waar hooikoorts en huisstofmijtallergie uit kwamen, maar verder niet zo'n volledig paneel ofzo. Weet ook niet sinds wanneer dat allemaal kan, veel van die kruisreacties lijkt pas vrij recent bekend te worden.

Dat vooral de laatste jaren proefondervindelijk.

En ik weet niet hoe testen terwijl ik nog op sommige stoffen aan het reageren ben onderscheid kan maken in waar ik ook daadwerkelijk last van zou hebben als het het enige is dat ik eet, en in welke hoeveelheid enzo. Kan me voorstellen dat er als het ware valse positieven uit komen wanneer die histamines nou eenmaal actief zijn. Terwijl ik nu buiten het pollenseizoen best wat kan eten zonder erge last te krijgen, maar ik probeer de dagelijkse dingen wel weg te nemen zodat de baseline zo laag mogelijk is.

• #1.260
Is chiazaad of hennepzaad nog een optie?
Ik zie in je lijst van allergieën cashewnoten en paranoten niet staan. Zou ook kunnen.
Anders is er wel genoeg keuze in vis.
Zalm haring makreel sardine zwaardvis en nog wel meer. Maar weet niet meer of je vis eet.

Druivenpitolie bevat wel meer omega 6 dan 3 maar is misschien ook een optie.
En krill olie is misschien een optie maar ook weer duur.
Ik weet het niet expliciet maar denk dat chiazaad en hennepzaad wel last geven. Wilde nu alle plantaardige vetten eigenlijk wel ontwijken.

Cashewnoten heb ik nog op mijn lijstje staan om eens te proberen, zag ook dat xxl-nutrition die zonder zonnebloemolie heeft, maar paranoten en eigenlijk alle noten wel staan op de allergielijst dus ik ben bang dat die cashews ook geen succes gaan zijn.

Ik dacht inderdaad aan vis, dat kan ik prima eten, maar is zo erg duur. Ik weet tenminste niets betaalbaars voor elke dag.. behalve vissticks ofzo waar weer tarwe en plantaardige olieën aan zijn toegevoegd.

Druivenpitolie ken ik niet, zou inderdaad meer omega3 dan 6 willen of die 2 in het gehele dieet gelijk gebalanceerd.

Thanks hoor voor weer meedenken!

Ik denk dat eitjes een goede zijn voor nu. Het zo veel mogelijk bij dierlijke bronnen houden lijkt wel een goede leidraad voor mij.

Terug
Naar boven