Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
db seal row
60+ x 7-6-6-6-5-

// bor, hang
// niet 96 x 12-10-8-8--

pulldown, one hand
35 x 20-13-10-

curls, leaning sideways, one arm
20 x 18---

• #1.282
db ohp, one hand, seated, paused
26.25+ x 7x9

triceps extensions, overhead, ez bar
46 x 9---

face pull, lying
niet 27.5 x 32-21--

pff verder echt geen zin in zware extensions

Wil ook anders trainen wat beter uit te houden is met meer complete trainingen etc maar nog steeds geen goed idee hoe, vooral wat betreft light days en dat moeten de meeste trainingen toch zijn.

• #1.283
// toe raise, one foot, bands
// niet o x 15
// niet r x 12

// hip abduction, squatted, bands
// niet b x 50-50

atg squat, paused
31 x 5
51 x 5
71 x 5
91 x 5
111 x 5
113.5 x 5----

calf raises, standing
113.5 x 6-7-8

// gm
// niet 71 x --

// natty hamstring curl
// niet ---

• #1.284
incline, paused
81 x 11
83.5 x 6
86 x 6
88.5 x 6-6-6

pushups, parallettes
22-15-12-12 // volgende keer 2e set ook 12?

// side raises
// niet 15+ x 15-15-15-15-15-

// banded side raises
// niet y+ 20---

band pull apart // keertje samen met plate flys of trx flys proberen?
niet // y x --

Misschien wat minder vermoeiend als ik alleen de eerste set high reps met rep progressie doe en dan de sets erna gewicht wekelijks verhoog met low(er) reps? Het aantal reps bij volume sets dan ongeveer de helft van RM met dat gewicht?

Laatst bewerkt:
  • #1.285
// chinups, deadstop
// niet 12-10-8---

pullups
12-10-8-8--

// inverted rows, trx, feet on floor
// 19-14-11--

inverted rows, trx, feet elevated
20-12-10--

curls, twist
25 x 8-8-8---

• #1.286
Maar ik hoop door zoveel mogelijk irritaties uit voeding weg te nemen dat de heftigheid van die hooikoorts ook wat afneemt.

1646229007256.png

Zou misschien al verschil aan het maken zijn? Normaal heb ik nu al vrij veel last, en er zitten ook al zeker wat pollen in de lucht zoals van de Els waar ik normaal last van heb, maar ik merk eigenlijk nog zo goed als niks. Geen niesbuien en kan normaal ademen.

Door de combinatie van bijna geen kruisallergenen meer eten en hoge omega 3 inname? (er zit nog zonnebloemlecithine in m'n whey maar kan geen alternatief vinden zelfs neutrale smaak heeft het, of sojalecithine)

Kijken wat er gebeurt als de Berken los gaan, meestal is dat het ergst.

Olijfolie mijd ik dus ook. Zijn hele visjes een voordeel? Heb je dan geen graatjes en oogjes en ingewanden enzo? :angstig:
Bij kleine visjes kan je alle graatjes die erbij zitten gewoon opeten.

Een zak diepvries sardientjes (met Spaanse en Portugese weken ook bij de Lidl) is bij een groothandel of Oost-mediterrane supermarkt niet zo door.

Het ontschubben en het eruit halen van ingewanden, en evt. de graat (die eet je niet, maar hoeft er niet uit bij bereiding) is vrij makkelijk als je het eenmaal kan.

• #1.288
Bij kleine visjes kan je alle graatjes die erbij zitten gewoon opeten.

Een zak diepvries sardientjes (met Spaanse en Portugese weken ook bij de Lidl) is bij een groothandel of Oost-mediterrane supermarkt niet zo door.

Het ontschubben en het eruit halen van ingewanden, en evt. de graat (die eet je niet, maar hoeft er niet uit bij bereiding) is vrij makkelijk als je het eenmaal kan.
Ik ben niet zo van de graatjes en ingewanden en veel gedoe moeten doen om iets te kunnen eten. Stukje vlees op het vuur, eitje koken, klaar vind ik heerlijk. Eitje koken kost eigenlijk al erg veel tijd en moeite, water koken, dan nog 7 minuten, dan nog pellen pff. Eitjes zijn ook lekker, beetje zout er op klaar mmm.

Kun je ei op een of andere manier makkelijk de volgende dag opwarmen? Dan maak ik het s'avonds samen met m'n vlees klaar voor de volgende dag en hoef ik niet m'n hele lunch tijd op te offeren aan koken en pellen. In de magnetron ploffen ze toch?

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo van de graatjes en ingewanden en veel gedoe moeten doen om iets te kunnen eten. Stukje vlees op het vuur, eitje koken, klaar vind ik heerlijk. Eitje koken kost eigenlijk al erg veel tijd en moeite, water koken, dan nog 7 minuten, dan nog pellen pff. Eitjes zijn ook lekker, beetje zout er op klaar mmm.

Kun je ei op een of andere manier makkelijk de volgende dag opwarmen? Dan maak ik het savonds samen met m'n vlees klaar voor de volgende dag en hoef ik niet m'n hele lunch tijd op te offeren aan koken en pellen. In de magnetron ploffen ze toch?
Ei in de magnetron:
Breken in een kopje, schoteltje erop en dan...weet ik niet meer

Uit het hoofd was het niet de hoogste stand ongeveer 3 minuten.

Makreel is ook vette vis, musclemeat had een tijdje makreelfilets in diepvrieszakken. Op de markt is er soms redelijk geprijsde makreel. Panharing kan ook, wel opletten dat je die gefileerd krijgt en niet gevlinderd (ik heb liever gevlinderd, maar dan zitten de rugvinnen er nog in).

• #1.290
bench, bridged decline, paused
96 x 16 // pr
101 x 5
106 x 5
111 x 5-5-5

db incline
32.5+ x 12---

// lu raises
// niet 12.5+ db x 12-12-12-12-12-

side raises, one hand, bands
// niet y 25----

band pull apart
niet // o x 50-

thoracic stretch vs bench
niet 20-15-

Laatst bewerkt:
  • #1.291
// db seal row
// 60+ x 7-6-6-6-5-

bor, hang
96 x 14-10-8-8--

pulldown, one hand
35 x 22-14-10-

curls, leaning sideways, one arm
20 x 20---

• #1.292
db ohp, one hand, seated, paused
26.25+ x 10-10-10-10-10-

triceps extensions, overhead, ez bar
niet 46 x 9---

face pull, lying
niet 27.5 x 32-21--

• #1.293
toe raise, one foot, bands
y x 15
o x 15
r x 15

hip abduction, squatted, bands
b x 60-
//volgende keer standing, seated, squatted

atg squat, paused
31 x 6
51 x 6
71 x 6
91 x 6
111 x 6

gm
niet 71 x --
//pancake mob band/cable

natty hamstring curl
12-10-8-

//volgende keer supersetten

calf raises, standing
113.5 x 9-8-8

Laatst bewerkt:
  • #1.294
incline, paused
81 x 13
91 x 6-6-6-6-6

pushups, parallettes
24-12-12-12

//wekelijks met dips afwisselen

side raises
12.5+ x 15-15---- //verder voorover buigen en of 1handed doen?

// banded side raises
// niet y+ 20---

band pull apart
niet // y x --

Meh voel niks nuttigs meer van side raises, alleen maar traps. Was ooit zo geweldig, hele delts werden er mooi rond en 3-dimensionaal van. :treuren:

Laatst bewerkt:
Meh voel niks nuttigs meer van side raises, alleen maar traps. Was ooit zo geweldig, hele delts werden er mooi rond en 3-dimensionaal van.
Denk je dat ze hiermee niet meer verder groeien, of dat ze helemaal geen prikkel meer krijgen omdat andere spieren het overnemen?

Tijdje zwaarder beginnen en gewicht droppen?

• #1.297
Misschien verder voorover gebogen, of wordt het dan weer alleen maar rear delts?

Denk je dat ze hiermee niet meer verder groeien, of dat ze helemaal geen prikkel meer krijgen omdat andere spieren het overnemen?
Beide dan hoewel het me niet zo om nog verdere groei gaat maar dat ze na een goede stimulans er tenminste uitzien alsof ik ooit wel eens train en anders niet. Alleen maar chest en traps :sad:

incline, paused
81 x 13
91 x 6-6-6-6-6

pushups, parallettes
24-12-12-12

side raises
12.5+ x 15-15----

// banded side raises
// niet y+ 20---

band pull apart // keertje samen met plate flys of trx flys proberen?
niet // y x --

Meh voel niks nuttigs meer van side raises, alleen maar traps. Was ooit zo geweldig, hele delts werden er mooi rond en 3-dimensionaal van. :treuren:
Wat misschien helpt is (af en toe) een variant van de side raises te doen met het accent op de negatieve fase; significant zwaardere gewichten nemen. Die zwaai je naar boven, waarna je je armen wat verder spreidt en de gewichten langzaam laat zakken. Deed ik vroeger graag in een hemdje, je schouders zien er dan altijd erg goed uit onder die excentrische belasting.

• #1.299
Zit er ook aan te denken om weer van paused bench/presses af te stappen naar gewoon unpaused.

Scheelt toch richting 10% gewicht, bijvoorbeeld sets tot 101 ipv 91 incline of tot 120 ipv 110 decline, zal zwaarder en meer reps toch ook beter zijn voor hypertrofie? Heb wel het gevoel dat de stimulans van zwaardere gewichten mist.

Maar wil ook wel wat paused er in houden.. afwisselen of door een cycle heen van paused naar unpaused werken?

Wat misschien helpt is (af en toe) een variant van de side raises te doen met het accent op de negatieve fase; significant zwaardere gewichten nemen. Die zwaai je naar boven, waarna je je armen wat verder spreidt en de gewichten langzaam laat zakken. Deed ik vroeger graag in een hemdje, je schouders zien er dan altijd erg goed uit onder die excentrische belasting.
Kan zoiets wel weer met 1 hand side raises doen, maar al dat zware werk is zo zwaar :(

Die zijn ook iets meer voorover gebogen.

Tijdje zwaarder beginnen en gewicht droppen?
Hoe bedoel je dit? Over een periode van zwaar gewicht minder reps naar lichter gewicht meer reps werken?

• #1.300
chinups, deadstop
13-11-9---

// pullups
// niet 12-10-8-8-

inverted rows, trx, feet on floor
21-15-12--

// inverted rows, trx, feet elevated
// niet 20-12-10--

curls, twist
25 x 10-8-8-8-8-