AndroidHealthClinic

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Continue binnen werken is niet gezond dat klopt en ik kan je een ding verklappen wat betreft mijn karakteristieke eigenschappen. Ik sta niet bekend als moeders sociaalste.

Maar als ik je verhalen zo lees door de weken heen. Wat heb je te verliezen? In het ergste geval ben je een stuk ervaring rijker en heb je meer inzichten gekregen. In de huidige vorm doorgaan gaat je ook niet brengen wat je wilt?
Ervaring waarmee? Ik heb binnen gewerkt en van alle andere dingen die ik heb ervaren in het leven ben ik wel zeker dat ik gewoon met rust gelaten wil worden en mijn eigen gang wil gaan de hele dag. Dat ik buiten/fysiek werken ook niet wil vanwege de restricties die erbij komen kijken.

Je kan er ook voor kiezen om maatschappelijk vrijwilligers werk te doen. Voor anderen je bed uit moeten als ze op je rekenen gaat bij 9 van de 10 mensen makkelijker dan wanneer ze eruit moeten voor een cardio sessie o.i.d.
No way ik ga echt niet gratis werken. Ook voor anderen wakker worden gaat hem niet worden, het is niet dat ik uit luiheid maar blijf liggen. Heb echt bovengemiddeld veel slaap nodig en een paar dagen vroeger wakker worden sloopt mij compleet. En ga ook gewoon door wekkers heen slapen dus het is eigenlijk fysiek onmogelijk om andermans werktijden aan te houden.

Opstaan om sochtends met lekker weer in een mooie natuurlijke omgeving uit te hangen, ontbijten, en meer tijd te hebben de hele dag betekend ook al veel meer voor mij dan anderen helpen (en waarom zou dat niet om een schappelijke tijd kunnen?) dus motivatie om wakker te worden ontbreekt eigenlijk niet. Misschien de omgeving daarvoor wel.

Als je een stabiel inkomen wilt en met rust gelaten wilt worden. Tja geen idee. Je zal altijd met een baas te maken hebben tot het kantelpunt dat je zelf de baas bent. Of je moet als ZZP op de vrachtwagen gaan zitten. Ik zie @MikeBlok altijd met veel lof over zijn beroep schrijven en hij ervaart veel vrijheid.
Ik denk dat een eigen online onderneming het beste bij mij zou passen, een of andere site of webshop of product bouwen en daar aan verdienen. Wat niet afhankelijk is van tijden of zelfs hoeveel tijd er aan besteed wordt. Maar geen idee voor. Iets a la fitness schematjes en coaching bieden aan mensen lijkt me qua werk en structuur ook prima. Maar niet realistisch zonder anaboleninstagram fysiek en tal foto's en netwerk. En antwoorden op vragen waar ik zelf ook nog mee zit wat betreft trainingsperiodisatie.

Dus als dat af valt vind ik mijn werk wel prima. Past goed bij mij en hoe ik zou willen werken gezien dat geheel thuis kan en zelf in te delen is. Echt het enige probleem is klanten vinden die dat accepteren. Dan nog heb ik vaak het idee dat ik nergens meer toe te motiveren ben, zeker als het beter weer wordt kan ik alleen maar denken dat ik daar iets mee wil doen in plaats van zitten typen. Wat dat betreft wel jammer dat er echt 40 uur voor getypt moet worden terwijl veel ander werk veel makkelijker is.

Ander werk hoef ik echt niet. En ik kan zonder werk wel zat bedenken om m'n dag te vullen dus het is ook alsof ik nergens tijd voor heb en het altijd ten koste gaat van wat ik wél wil doen. Wordt na al die jaren steeds slopender om daar continu elk moment tegen te moeten vechten, heb er gewoon geen zin meer in.

Misschien als ik eerst alles gedaan heb wat ik wil, dat ik me dan momenten ga vervelen en daar wat uurtjes werk kan doen. Net als dat je voor het werken eerst moet hebben geslapen en moet eten etc aan je behoeftes voldoen anders gaat werken niet. Zoiets lijkt het wel.

Laatst bewerkt:
Wat wil je dan zoal op een dag doen?

Ervaring waarmee? Ik heb binnen gewerkt en van alle andere dingen die ik heb ervaren in het leven ben ik wel zeker dat ik gewoon met rust gelaten wil worden en mijn eigen gang wil gaan de hele dag. Dat ik buiten/fysiek werken ook niet wil vanwege de restricties die erbij komen kijken.

No way ik ga echt niet gratis werken. Ook voor anderen wakker worden gaat hem niet worden, het is niet dat ik uit luiheid maar blijf liggen. Heb echt bovengemiddeld veel slaap nodig en een paar dagen vroeger wakker worden sloopt mij compleet. En ga ook gewoon door wekkers heen slapen dus het is eigenlijk fysiek onmogelijk om andermans werktijden aan te houden.

Opstaan om sochtends met lekker weer in een mooie natuurlijke omgeving uit te hangen, ontbijten, en meer tijd te hebben de hele dag betekend ook al veel meer voor mij dan anderen helpen (en waarom zou dat niet om een schappelijke tijd kunnen?) dus motivatie om wakker te worden ontbreekt eigenlijk niet. Misschien de omgeving daarvoor wel.

Ik denk dat een eigen online onderneming het beste bij mij zou passen, een of andere site of webshop of product bouwen en daar aan verdienen. Wat niet afhankelijk is van tijden of zelfs hoeveel tijd er aan besteed wordt. Maar geen idee voor. Iets a la fitness schematjes en coaching bieden aan mensen lijkt me qua werk en structuur ook prima. Maar niet realistisch zonder anaboleninstagram fysiek en tal foto's en netwerk. En antwoorden op vragen waar ik zelf ook nog mee zit wat betreft trainingsperiodisatie.

Dus als dat af valt vind ik mijn werk wel prima. Past goed bij mij en hoe ik zou willen werken gezien dat geheel thuis kan en zelf in te delen is. Echt het enige probleem is klanten vinden die dat accepteren. Dan nog heb ik vaak het idee dat ik nergens meer toe te motiveren ben, zeker als het beter weer wordt kan ik alleen maar denken dat ik daar iets mee wil doen in plaats van zitten typen. Wat dat betreft wel jammer dat er echt 40 uur voor getypt moet worden terwijl veel ander werk veel makkelijker is.

Ander werk hoef ik echt niet. En ik kan zonder werk wel zat bedenken om m'n dag te vullen dus het is ook alsof ik nergens tijd voor heb en het altijd ten koste gaat van wat ik wél wil doen. Wordt na al die jaren steeds slopender om daar continu elk moment tegen te moeten vechten, heb er gewoon geen zin meer in.

Misschien als ik eerst alles gedaan heb wat ik wil, dat ik me dan momenten ga vervelen en daar wat uurtjes werk kan doen. Net als dat je voor het werken eerst moet hebben geslapen en moet eten etc aan je behoeftes voldoen anders gaat werken niet. Zoiets lijkt het wel.
Tja lastig. Je wilt en kan best veel alleen is het moeilijk om uit de comfort zone te komen, waarin je niet helemaal gelukkig bent.

We kunnen er epistel na epistel over schrijven, maar jij bent de enige die er invloed op heeft en er verandering in kan brengen.

• #1.346
Tja lastig. Je wilt en kan best veel alleen is het moeilijk om uit de comfort zone te komen, waarin je niet helemaal gelukkig bent.

We kunnen er epistel na epistel over schrijven, maar jij bent de enige die er invloed op heeft en er verandering in kan brengen.
I know, het valt me gewoon op hoe anders mensen er in staan en wat voor de meesten heel normaal is om tevreden mee te zijn is voor mij echt zo moeilijk voor te stellen.

Hoe betaal jij de huur of hypotheek?

Ik heb op het werk ook wel eens geopperd dat ik er geen probleem mee zou hebben om thuis te blijven en ze het loon gewoon over konden maken.

Maar goed werken hoort erbij

I know, het valt me gewoon op hoe anders mensen er in staan en wat voor de meesten heel normaal is om tevreden mee te zijn is voor mij echt zo moeilijk voor te stellen.
Ook een kwestie van acceptatie. Sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren om meer ruimte te hebben voor de dingen die leuk zijn. Uiteindelijk geniet je er ook meer van.

• #1.349
Wat is chillen voor jou, wat zijn de momenten dat je het naar je zin hebt? Voor mij zijn dat momenten zonder stress, op een vakantie of momenten zonder al te veel verplichtingen. In tijden van drukte en stress lukt het mij wel om de paar uur dat ik die niet heb te pakken en even te genieten om niks te hoeven doen.
Ik weet het even niet meer, voor het naar m'n zin te hebben moet alles in het leven goed zitten, nu weet ik overal bij dat ik het verder kut heb. Heb(ben) het wel eens eerder hier daarover gehad. Ik denk met goed weer een beetje in de natuur uithangen, stukje wandelen of met vrienden of relatie in parkje of aan het water zitten, bij iemand in de tuin bbqen, muziekje erbij misschien nog een filmpje kijken erna. Hangt ook van de vrienden af en wat voor type dingen zij chill vinden wat voor muziek en wat voor dingen om over te ouwehoeren. Ergens poolen heb ik het ook wel naar m'n zin.

Ik heb gewoon zo'n gevoel dat je dag vrij hoort te zijn om zulke dingen af te kunnen spreken, naast werk, en naast dat zelfs trainen dan een soort verplichting is. Maar met een flexibele baan zoals ik nu gewoon zou moeten hebben zou ik sochtends terwijl ik wakker wordt wat werk kunnen doen (zittende in of aan de tuin met natuurlijk uitzicht) en dan een relatie of mattie kunnen appen yo lunch aan het water of parkje? en dan hapje eten beetje ouwehoeren kijken wat savonds te doen en wat er nog meer van het leven te maken is.

Dat is ook al lastig samen met trainen en wat ik verder nog meer qua hobby's wil doen. Maar afspreken zal niet elke dag zijn en in de uurtjes afwachtende op het moment van afspreken kan ik natuurlijk andere dingen doen. Ik krijg zonder werk m'n dag al wel vol, dus dan laat 40 uur werk eigenlijk geen moment meer over voor vrijheid of sociaal leven.

Ik heb een stel bij mij werken in de zomer, in de winter trekken ze met hun camper door Zuid Europa. Staan overal gratis in ruil voor wat dieren te verzorgen etc. en genieten van de vrijheid en hechten geen enkele waarde aan materialisme. Mocht ik ooit alleen komen te staan en ik kan geen huis meer kopen zou ik best in een camper kunnen wonen. Geef mij vrijheid, geen stress en een goede laptop met wifi en ik vermaak me kostelijk.
Zoveel vrijheid zoek ik ongeveer wel, hoewel het een vaste plek mag zijn gezien ik naast de laptop nog een douche en een plek voor homegym zou willen. Of even naar een gym fietsen I guess. Ik wil het alleen altijd en niet slechts een tijdje van het jaar. Die afwisseling is helemaal zwaar deprimerend, van vakantie of vrije dagen of zelfs weekend weer terug naar werk moeten.

Hoe betaal jij de huur of hypotheek?
Niet, zit al lang weer bij mijn ouders en kom zo niet meer weg, intussen zijn de huisprijzen ook een paar keer verdubbeld...

Ik heb op het werk ook wel eens geopperd dat ik er geen probleem mee zou hebben om thuis te blijven en ze het loon gewoon over konden maken.

Maar goed werken hoort erbij
Geen idee wat je doet maar waarom zou dat niet thuis kunnen, of als je thuis wilt werken waarom doe je dan niet iets waarbij dat kan?

• #1.350
// db seal row
// niet 60+ x 8-6-6-6-6-

bor, hang
98 x 8-8-8-8-

pulldown, one hand
35 x 26-16--

pff te veel zo

//curls, leaning sideways, one arm
// niet 22.5 x 8-8-8-

curls morgen?

voor het naar m'n zin te hebben moet alles in het leven goed zitten
Zo werkt het meestal niet.

vaak gaat het met kleinere en grote stappen en beïnvloeden levensterreinen elkaar, maar eerst de beweging inzetten.

Vrijwilligerswerk of in het algemeen iets voor een ander doen draagt enorm bij aan het geluksgevoel. Daarmee doe je dus ook jezelf een plezier. Jouw insteek van gratis arbeid voor een ander is iets wat je jezelf wijsmaakt.

• #1.352
Zo werkt het meestal niet.

vaak gaat het met kleinere en grote stappen en beïnvloeden levensterreinen elkaar, maar eerst de beweging inzetten.
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Over het algemeen is het niet slim om gelukkig zijn als doel te stellen omdat het een resultaat van welzijn is wat je niet geheel in eigen handen hebt. Wat dat betreft zou mijn situatie vrij ideaal moeten zijn voordat ik het naar mijn zin zal hebben.

Vrijwilligerswerk of in het algemeen iets voor een ander doen draagt enorm bij aan het geluksgevoel. Daarmee doe je dus ook jezelf een plezier. Jouw insteek van gratis arbeid voor een ander is iets wat je jezelf wijsmaakt.
lol nee letterlijke slavernij heet dat. Netjes marktconform 75+ per uur krijgen voor mijn werk zou mij een plezier doen, dan kan ik met een jaarsalaris wat grond kopen om een huisje te bouwen. Zo'n toekomstperspectief motiveert wel.

Gratis iets voor een ander doen is voor vrienden, mensen die eisen dat ik op een tijd en plek naar hun wens werk krijgen die status niet. Die er vervolgens niet voor willen betalen zouden uit helikopters gegooit moeten worden.

altruism-is-a-moral-system-which-holds-that-man-has-no-right-author-ayn-rand.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Over het algemeen is het niet slim om gelukkig zijn als doel te stellen omdat het een resultaat van welzijn is wat je niet geheel in eigen handen hebt. Wat dat betreft zou mijn situatie vrij ideaal moeten zijn voordat ik het naar mijn zin zal hebben.

lol nee letterlijke slavernij heet dat. Netjes marktconform 75+ per uur krijgen voor mijn werk zou mij een plezier doen, dan kan ik met een jaarsalaris wat grond kopen om een huisje te bouwen. Zo'n toekomstperspectief motiveert wel.

Gratis iets voor een ander doen is voor vrienden, mensen die eisen dat ik op een tijd en plek naar hun wens werk krijgen die status niet. Die er vervolgens niet voor willen betalen zouden uit helikopters gegooit moeten worden.

altruism-is-a-moral-system-which-holds-that-man-has-no-right-author-ayn-rand.jpg

Wat ik bedoel is dat je kleine stappen zet naar je doelen ipv zwart wit wat jij denkt dat je gelukkig zou maken vs. al het andere.

Je zou over iets doen voor anderen en wat dat met je eigen gevoel kan doen eens naar JBP moeten luisteren, die heeft daar heel andere ideeën over.

Libertarisme vind ik een belachelijke en onhoudbare theorie, hoogstens interessant als gedachte-experiment, maar dat wist je al. Wat ze zegt over altruïsme mist op z'n minst context. Niemand zegt ook dat je het verplicht moet doen, hoogstens dat je meer zou kunnen brengen dan je denkt.

Voor mijn gevoel zit je heel erg vast in hoe de wereld zich aan jou zou moeten aanpassen, terwijl het volgens mij meer de kunst is zodanig te bewegen dat jij meer op de plek komt waar je heen wilt.

• #1.354
Wat ik bedoel is dat je kleine stappen zet naar je doelen ipv zwart wit wat jij denkt dat je gelukkig zou maken vs. al het andere.
Nog steeds geen idee wat je hiermee bedoelt. Hoe dit concreet te maken.

Je zou over iets doen voor anderen en wat dat met je eigen gevoel kan doen eens naar JBP moeten luisteren, die heeft daar heel andere ideeën over.
Ik doe genoeg voor anderen als dat kan, maar ga niks voor vreemden doen zonder betaald te krijgen terwijl ik letterlijk niet genoeg geld heb om nog een maand te eten.

Libertarisme vind ik een belachelijke en onhoudbare theorie, hoogstens interessant als gedachte-experiment, maar dat wist je al. Wat ze zegt over altruïsme mist op z'n minst context. Niemand zegt ook dat je het verplicht moet doen, hoogstens dat je meer zou kunnen brengen dan je denkt.

Voor mijn gevoel zit je heel erg vast in hoe de wereld zich aan jou zou moeten aanpassen, terwijl het volgens mij meer de kunst is zodanig te bewegen dat jij meer op de plek komt waar je heen wilt.
Erg abstract zo.

• #1.356
Zie ook eerdere posts van oa vrij recent @Aldor.

Regel een opdracht en als dat niet lukt een baan. Doe je ding en regel ondertussen en/of daarna iets beters.
Hoe gaat dat plots succesvol zijn wanneer ik eerlijk ben (schijnt een deugd te zijn?) tijdens sollicitaties over wat ik zoek en wat bij mij past, waarom ik ergens zou willen werken?

Hoe gaat dat plots succesvol zijn wanneer ik eerlijk ben (schijnt een deugd te zijn?) tijdens sollicitaties over wat ik zoek en wat bij mij past, waarom ik ergens zou willen werken?
Niet, blijkbaar biedt jij iets aan waar amper vraag naar is.

• #1.358
triceps extensions, overhead, ez bar
41 x 16-12-12-12-12-

side raises, one hand, 45gr bent over
15 x 15-15-15-15--

curls, leaning sideways, one arm
22.5 x 9-8-8-

pull aparts, band, thumb up
y x 40
o x 30-20
r x

Mijn advies: embrace the suck.

Je moet ergens beginnen en dat is meestal onderaan. There is no such thing as free lunch. En wees dan maar blij dat je in een sociaaldemocratisch land woont.

Kortom: zoek werk en van daaruit verder.

• #1.360
Onderaan beginnen met 15 jaar werkervaring :o

Zat vanmiddag te denken, zou eigenlijk manager moeten worden. Kan ik lekker de hele dag niksen terwijl anderen alles doen, terwijl ik er niks meer van weet op het eind nog even wat ervan zeggen om m'n eigen plasje erover te doen, alle verantwoordelijkheid dragen dus dubbel zoveel betaald krijgen als wie het werk uitvoeren, maar alles wat fout is kunnen afwimpelen op anderen. Vrij ideaal!

Terug
Naar boven