XXL Nutrition

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
Door al dat gelul over werk vannacht trouwens nachtmerries gehad dat ik weer bij mijn oude werk was van tot 2013. :treuren:

Misschien wel een soort PTSD.

• #1.362
Wat ik bedoel is dat je kleine stappen zet naar je doelen ipv zwart wit wat jij denkt dat je gelukkig zou maken vs. al het andere.
Ik deel gewoon wat ik weet en ervaar, dat is niet denken (vermoeden) dat het gras ergens anders groener is ofzo. Just get a job bro is niet het soort opmerking waar ik wat aan heb, gaat voorbij aan alles wat ik hier deel over mijn pogingen om dat juist te doen en wat daarbij faalt of tegenzit.

Je zou over iets doen voor anderen en wat dat met je eigen gevoel kan doen eens naar JBP moeten luisteren, die heeft daar heel andere ideeën over.
Vandaag weer gratis doorgewerkt aan het project dat al een half jaar gratis uitloopt. Een paar dingen voor ze gefixt. Ik voel me nu niet oppeens gelukkig ofzo. Waarom werkt het niet ???

JBP weet ook wel dat dat erg afhankelijk is van de zorgzaamheid van je karater (agreeableness) en erkent dat het ook uiterst belangrijk is om commercieel ingesteld te zijn wat hij zelf ook is en om vergoedingen (of wat je maar wilt) te vragen die je waard bent. Is trouwens ook erg pro individuele rechten tegen politieke overreach, vind dat de maatschappelijk-economische macht het beste ligt bij het individu die rationele vrije geinformeerde keuzes maakt, zou zowaar denken dat hij aardig (klassiek) libertairier is.

Zat vanmiddag te denken, zou eigenlijk manager moeten worden. Kan ik lekker de hele dag niksen terwijl anderen alles doen, terwijl ik er niks meer van weet op het eind nog even wat ervan zeggen om m'n eigen plasje erover te doen, alle verantwoordelijkheid dragen dus dubbel zoveel betaald krijgen als wie het werk uitvoeren, maar alles wat fout is kunnen afwimpelen op anderen. Vrij ideaal!
Nou, ik zou zeggen begin morgen.

Als je als developer einde van de maand extreem krap zit dan doe je wat foutr imo. Suck it up inderdaad en ga ergens bij een baas werken. Als je 15 jaar ervaring hebt wat je kan bewijzen dan start je easy boven de 3500. Goede senior? Kan je easy tussen de 4 en 6k verdienen.

75 euro in het uur als develop ZZP'er klinkt ook niet echt veel tbh. Ik wil je niet de grond in trappen maar voor m'n gevoel klaag je altijd over deze dingne, maar het probleem aanpakken wil je niet. Of je moet een keer per kwartaal naar kantoor, of je moet om 09:00 beginnen of dit of dat. Als developer heb ej zoveel vrijheid en kan je grof geld verdienen, maar dan moet je er wel wat voor doen. En daaadwerkleijk goed zijn in je werk. Als je echjt goed kan developen dan heb je met een post op linkedin een goed betaalde baan.

Je werkt al een halfjaar gratis door aan een project? Haal die shit offline of deploy niet meer, simpel as that toch? Of gewoon stoppen met ZZP'en zodat je die kutklanten niet hebt. Je rant hier nu al zo lang over dat je duidelijk nul plezier uit je werkt haalt. Iedereen heeft we leens kut dagen en kijkt tegen z'n werk op, maar je hebt genoeg tekenen dat je wat anders moet vinden. En met jouw "ervaring" heb je morgen een vaste baan met alle arbeidsvoorwaarden die je wilt, ze staan voor je in de rij.

Laatst bewerkt:
Met 2 overuren per dag zit je wel op de 50 uur pw. Hem kennende van zijn berichten zit hij hier niet op wachten zoveel uren.
2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas. :emo: Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.

2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas. :emo: Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.
Een yoga-retreat vind ik een uitstekende suggestie met voor TS!

Ik deel gewoon wat ik weet en ervaar, dat is niet denken (vermoeden) dat het gras ergens anders groener is ofzo. Just get a job bro is niet het soort opmerking waar ik wat aan heb, gaat voorbij aan alles wat ik hier deel over mijn pogingen om dat juist te doen en wat daarbij faalt of tegenzit.
Ik zeg niet "just get a job, bro", ik zeg dat de wereld niet gaat veranderen en dat jij opeens op je plek komt, maar dat je op de een of andere manier in beweging moet komen. Dat kan ook de stap naar een psycholoog of jobcoach zijn.
Vandaag weer gratis doorgewerkt aan het project dat al een half jaar gratis uitloopt. Een paar dingen voor ze gefixt. Ik voel me nu niet oppeens gelukkig ofzo. Waarom werkt het niet ???
Zelf denk ik dan meer aan digibeten helpen met een computer, mensen die willen gaan trainen een beetje op weg helpen, boodschappen doen voor je bejaarde buurvrouw, een vrijwilligersorganisatie helpen met het opzetten van een website.
JBP weet ook wel dat dat erg afhankelijk is van de zorgzaamheid van je karater (agreeableness) en erkent dat het ook uiterst belangrijk is om commercieel ingesteld te zijn wat hij zelf ook is en om vergoedingen (of wat je maar wilt) te vragen die je waard bent. Is trouwens ook erg pro individuele rechten tegen politieke overreach, vind dat de maatschappelijk-economische macht het beste ligt bij het individu die rationele vrije geinformeerde keuzes maakt, zou zowaar denken dat hij aardig (klassiek) libertairier is.
Bron of link?

Wie bepaalt wat jij waard bent?

Ik weet het even niet meer, voor het naar m'n zin te hebben moet alles in het leven goed zitten, nu weet ik overal bij dat ik het verder kut heb. Heb(ben) het wel eens eerder hier daarover gehad. Ik denk met goed weer een beetje in de natuur uithangen, stukje wandelen of met vrienden of relatie in parkje of aan het water zitten, bij iemand in de tuin bbqen, muziekje erbij misschien nog een filmpje kijken erna. Hangt ook van de vrienden af en wat voor type dingen zij chill vinden wat voor muziek en wat voor dingen om over te ouwehoeren. Ergens poolen heb ik het ook wel naar m'n zin.

Ik heb gewoon zo'n gevoel dat je dag vrij hoort te zijn om zulke dingen af te kunnen spreken, naast werk, en naast dat zelfs trainen dan een soort verplichting is. Maar met een flexibele baan zoals ik nu gewoon zou moeten hebben zou ik sochtends terwijl ik wakker wordt wat werk kunnen doen (zittende in of aan de tuin met natuurlijk uitzicht) en dan een relatie of mattie kunnen appen yo lunch aan het water of parkje? en dan hapje eten beetje ouwehoeren kijken wat savonds te doen en wat er nog meer van het leven te maken is.

Dat is ook al lastig samen met trainen en wat ik verder nog meer qua hobby's wil doen. Maar afspreken zal niet elke dag zijn en in de uurtjes afwachtende op het moment van afspreken kan ik natuurlijk andere dingen doen. Ik krijg zonder werk m'n dag al wel vol, dus dan laat 40 uur werk eigenlijk geen moment meer over voor vrijheid of sociaal leven.

Zoveel vrijheid zoek ik ongeveer wel, hoewel het een vaste plek mag zijn gezien ik naast de laptop nog een douche en een plek voor homegym zou willen. Of even naar een gym fietsen I guess. Ik wil het alleen altijd en niet slechts een tijdje van het jaar. Die afwisseling is helemaal zwaar deprimerend, van vakantie of vrije dagen of zelfs weekend weer terug naar werk moeten.

Vrij zijn kan je prima na je werk. Misschien dat in loondienst zijn nog niet zo gek is, met duidelijke uren zonder overwerk. Je weet waar je aan toe bent en op welke momenten je vrij bent. Daardoor zou je eventueel meer kunnen genieten van de vrije tijd en de dingen kunnen doen die je wilt. Ik denk echter dat het meer een energie probleem is, na een werkdag ben je misschien op om nog verder wat sociaal te ondernemen.

De zelfstandige die ik ken en zich vrij voelen zijn dat eigenlijk allemaal niet. Ja, ze kunnen bepalen niet 9 uur maar pas 10.00 te starten, maar werk zal nu eenmaal gedaan moeten worden en wat maakt die "vrijheid" het exacte start en einduur te kunnen bepalen nou daadwerkelijk vrij.
We dromen allemaal van een webshop of iets online wat automatisch maandelijks geld oplevert waardoor je niks hoeft te doen maar dat is niet realistisch. Wil je zoveel k per maand verdienen dan staat daar zoveel uur werk voor, je ontkomt er eigenlijk niet aan.

Soms wil je wel iets of fantaseer je erover, maar doe je er ook echt iets mee? Op zich merk ik wel wat gelijkenissen en kan ik mezelf ook prima vertellen wat ik eigenlijk zou moeten doen, maar begrijp dat het niet zo werkt. Je weet het wel, maar doet het niet. Mijn leven is altijd een stabiele 6, kan genieten van hele dagen niks doen maar het haalt niet een 7 of 8 die het zou moeten kunnen zijn. De stappen die daarvoor nodig zijn kosten te veel risico op falen ofzo. Na een drukke werkdag geniet ik meer van de vrije tijd en ben ik socialer. Na een periode geen werk doe ik ook echt niks en heb ik geen enkele behoefte aan sociaal contact. Heb een bepaalde prikkel nodig dat ik echt aan de bak moet, denk dat jij die nu ook mist.

We leven natuurlijk in een maatschappij waarin werken als de norm wordt beschouwd. En die norm zonder persoonlijke consequenties overtreden wordt erg lastig gemaakt. Dat is de 'keerzijde' van kapitalisme, als iemand zich karakterologisch ondanks alle stimulantia (loon, voldoening, sociale contacten, etc) niet senang voelt bij die gevraagde inherente drang om te werken dan is het vrij lastig om je 'vrij' door de samenleving te bewegen.

Er zijn echter wel degelijk heel veel mensen die niet of heel weinig werken en er allerlei manieren op vinden om dit voor zich te laten werken (pun intended).
Er zijn ook heel veel mensen die doen wat ze heel erg leuk vinden en daar ook nog voor betaald krijgen.

Je zult jezelf de vraag 'wat wil ik nu echt?' ongetwijfeld al heel vaak gesteld hebben maar de kunst is om daar een zekere vorm van realisme aan toe te voegen. Wat je het liefst wilt is vrij duidelijk. Elke nacht 10-12u slapen, lekker in het zonnetje zitten, door het park wandelen, trainen, uit je raam kijken met een vrij uitzicht op de natuur, af en toe wat werk doen op de laptop, nooit naar een kantoor, weinig tot geen klantcontact, et cetera. Is dit reëel, is de volgende vraag. Dat moet je echt voor jezelf beantwoorden. Kan ik daarmee op de één of andere manier in mijn behoeften voorzien?

Ik vind dat je heel erg aan een bijna absoluut ideaalbeeld vastzit van hoe jouw leven er uit zou moeten zien. Als je nou één, twee, drie van die zaken een klein beetje zou moeten loslaten of veranderen om jou een bepaalde (financiële) leefruimte te geven, zou je dat toch moeten overwegen imo. Ergens gaat de keus een keer heel hard zijn als je blijft vasthouden aan dat ideaalbeeld en het risico van te lang er aan blijven vasthouden is dat je 'm straks volledig en onherroepelijk kwijt bent. Je komt in een vicieuze cirkel terecht - of je zit er al in. Je bent mentaal fucked up, je zit financieel aan de grond, je ouders schoppen je eruit omdat ze het zat zijn en denken dat dat de enige manier is waarop je echt nog wat gaat doen, je hebt geen vaste woonplaats en geen baan, je belandt in een ww-uitkering / bijstand, rekeningen stapelen zich op, voedselbank, et cetera. Ik wil geen onheil over je afroepen en ik zeg niet dát dit allemaal gaat gebeuren, maar je zit daar mogelijk maar een paar hele kleine stapjes vandaan, en dus nogmaals de vraag: zijn er niet één, twee of drie opofferingen die je nú kunt doen, al is het maar tijdelijk?

Paar opties, zomaar ideëen.

Ga twee, drie dagen in de week fysiek werk doen - al is het tegen je zin in-, dan kun je de rest van de week bijslapen, trainen en werken aan je development skills / filosoferen over wat je anders zou willen doen.

Ga reizen / liften en live off the land of werk op de plek waar je op dat moment bent.

Ga volledig minimalistisch, alleen eten, verder niks uitgeven. Zet al het andere aan de kant, investeer het in crypto of whatever.

Vraag je ouders om een lening. Koop een busje / camper / whatever en verhuur het.

Ga weer terug naar school en ga iets volledig anders doen dan je nu doet.

Ga toch gewoon als developer werken.

Doe iets, of doe meerdere dingen.
Je komt straks in die ellende terecht, of je zit er al in, en dat wil je niet. Dat trekt je fysiek en mentaal helemaal leeg.

Ter aanvulling. De dingen die je wilt doen om te chillen kosten je niet veel.
Waarom kan je het niet met wat minder geld redden en daardoor maar 3 keer per week te hoeven werken? 4 dagen alle vrijheid, 3 dagen geen leven...Wat boeit jou het dat je dan een kamertje huurt, in een camper of garagebox woont als je wel de vrijheid ervoor (deels) terug krijgt? Is te weinig geld verdienen nu het probleem of te veel uren in werk moeten steken, om een X bedrag te kunnen binnen halen ten koste van je vrijheid? Waarom zie je zo op tegen het werken? De stress, gebrek aan energie, of dat je moet werken terwijl je staat te popelen om te wandelen? Of het principe, moeten werken? Is dat werk wel zo erg, of maak je het zelf zo erg?
Ik heb ook kutbaantjes gehad maar dan wel bijbaantjes voor 20 uur per week, en begrijp het goed. Ik kon me niet inbeelden dat mensen dat fulltime konden doen voor maar 2 dagen per week vrijheid. Het waren verloren dagen.

Dat mag. En gelukkig maar dat jullie dat graag doen. Als ik de hele dag op schermpjes zou moeten kijken dan kocht ik in de eerste pauze een touw bij de bouwmarkt om me op te knopen.

Gelukkig is er voor ieder wat wils en hoop dat @chrisk ook zn draai gaat vinden. Niks zo klote dan je draai in het leven niet kunnen vinden. Ik ben oprecht gelukkig en fluit op mn werk, verdienste staan op nr2 en is bij mij altijd zo geweest. Ik ben erg gelukkig en ben blij dat ik me tot mn 67 niet druk hoef te maken wat ik nou precies wil💪

Baal zelfs dat ik nu in de ziektewet zit voor 4 weken met mn vingers. Ga zelfs in mn vrije tijd bij de jongens op het werk koffie drinken😅 Jullie denken alleen aan de centjes maar je moet het als een way of life zien, dan ben je daar niet zo mee bezig. Nu we met zn 2en werken hebben we het stikgoed en ik doe wat ik wil.

Die 2900 is gebaseerd op 40 uur. Met die 2 per dag en allebonkosten zit ik rond de 3200 netto prima voor een ongeschoolde boer🤠

Ik weet niet hoe het in de IT-branche is, maar er wordt misschien wel iets te makkelijk gedacht over minder dan 40 uur per week werken. Veel bedrijven zitten daar niet op te wachten en al helemaal niet als je nog moet solliciteren. In veel gevallen ben je dan ook niet vrij wat betreft de verdeling van de uren die je niet werkt.

Maat van mij is net zo'n "klaploper". Werkt van klus naar klus. Mooi weer gaat hij vissen. Zomervakantie 7 weken Ameland. Daarna nog maandje thuis bijkomen. Dan weer een klusje doen. O even naar Frankrijk weekje vissen enzo.

Vraag je hem een keer om hulp heeft hij het druk of kan niet of kan pas veel later.

Gaan we bbq iedereen lapt geld voor vlees hij neemt zijn eigen vlees mee. Iedereen komt on 1700 hij kan pas om 1830.

Niet op jou gericht trouwens 😄 moest dit ff kwijt je doet mij aan hem denken

• #1.377
Als je als developer einde van de maand extreem krap zit dan doe je wat foutr imo. Suck it up inderdaad en ga ergens bij een baas werken. Als je 15 jaar ervaring hebt wat je kan bewijzen dan start je easy boven de 3500. Goede senior? Kan je easy tussen de 4 en 6k verdienen.

75 euro in het uur als develop ZZP'er klinkt ook niet echt veel tbh.
75 is ook niet bijzonder hoog. Er is mij wel eens door bedrijven en zzp devs gezegd dat ik met mijn cv meer dan 100 kan vragen maar ik weet niet, lijkt me een beetje sterk.

Maar goed dan kunnen ze me relatief goedkoop krijgen ter compensatie voor het nooit aanwezig hoeven zijn, toch? Geven en nemen, onderhandelen, etc.

Ik wil je niet de grond in trappen maar voor m'n gevoel klaag je altijd over deze dingne, maar het probleem aanpakken wil je niet. Of je moet een keer per kwartaal naar kantoor, of je moet om 09:00 beginnen of dit of dat.
Volgens mij worden problemen nogal verward met klachten. "klaag" ik dat ik om 9 uur moet beginnen? Nee, ik leg uit dat ik dat simpelweg fysiek niet kan. Letterlijk onmogelijk gezien ik overal doorheen zal slapen totdat ik de nodige 9-10 uurt heb behaald. Ik zou een moord doen om geen slaap nodig te hebben. Of zoals sommige genetische lucky mofos die werkelijk genoeg hebben aan 4-5 uurtjes. Zou zoveel meer tijd hebben en makkelijker alles kunnen doen wat ik wil, plus werken.

Als developer heb ej zoveel vrijheid en kan je grof geld verdienen, maar dan moet je er wel wat voor doen. En daaadwerkleijk goed zijn in je werk. Als je echjt goed kan developen dan heb je met een post op linkedin een goed betaalde baan.

Je werkt al een halfjaar gratis door aan een project? Haal die shit offline of deploy niet meer, simpel as that toch? Of gewoon stoppen met ZZP'en zodat je die kutklanten niet hebt.
Zo werkt het natuurlijk niet, als je zegt iets op te leveren moet je dat wel nakomen. Dat het zoals altijd wat uitloopt en er dingen bij komen en moest afwachten op geleverde inhoud was te verwachten.. maar dan kun je niet oppeens geld eisen voor wat je al belooft hebt te doen. Maar zulke klanten ga ik ook nooit meer doen, alleen partijen die 75+ kunnen betalen ongeacht hoe het uitloopt zodat alle risico van hun getreuzel bij henzelf ligt.

Ik wist toen ik het aannam ook dat ik het eigenlijk niet moest doen. Zei dat ook meermalig dat het eigenlijk helemaal niet reeël voor me was om aan te nemen en ze moesten echt maanden aandringen om me zo ver te krijgen. Het idee was dan ook dat er meteen na die eerste betaalde maanden nog meer achteraan zou komen, maar dat heeft zo lang geduurt. Wist ook wel/hield ook wel rekening met dat dat zo mis zou gaan.

Ironisch genoeg is dit nu ook mijn enige optie op het moment om in een maand weer inkomsten te hebben, omdat het in april verder zou kunnen gaan met een 2e deel dat weer betaald wordt. Als ik nu een standaard zzp klus aanneem dan gaan die waarschijnlijk na de eerste maand werken nog een maand+ wachten met betalen (maximale betalingstermijn) en ik heb letterlijk niet genoeg geld om zo lang nog te eten.

Ook bewijs dat ik dus wel wat voor mijn geld doe, dat is het probleem niet.

Je rant hier nu al zo lang over dat je duidelijk nul plezier uit je werkt haalt. Iedereen heeft we leens kut dagen en kijkt tegen z'n werk op, maar je hebt genoeg tekenen dat je wat anders moet vinden. En met jouw "ervaring" heb je morgen een vaste baan met alle arbeidsvoorwaarden die je wilt, ze staan voor je in de rij.
Ik weet die rij niet te vinden. Een goed bericht op linkedin plaatsen ben ik ook mee bezig maar dat soort shit vind ik wel echt heel moeilijk. Zeker gezien ik mijn arbeidsvoorwaarden er wel op een of andere manier bij wil noemen, anders krijg ik weer 100 recruiters die mijn tijd gaan verdoen terwijl ze (hun klanten) dat helemaal niet kunnen of willen bieden.

• #1.380
Ik zeg niet "just get a job, bro", ik zeg dat de wereld niet gaat veranderen en dat jij opeens op je plek komt, maar dat je op de een of andere manier in beweging moet komen. Dat kan ook de stap naar een psycholoog of jobcoach zijn.
Ik zit ook niet te wachten tot de wereld veranderd. Het is meer een kwestie van aansluiting vinden/vinden wat werkt bij wat ik kan. Wellicht dat een jobcoach daar raad mee weet, maar hoe vind ik de goede die mij daar daadwerkelijk mee kan helpen die niet net zoals iedereen simpelweg zegt dat ik maar gewoon een job moet aannemen?

Zelf denk ik dan meer aan digibeten helpen met een computer, mensen die willen gaan trainen een beetje op weg helpen, boodschappen doen voor je bejaarde buurvrouw, een vrijwilligersorganisatie helpen met het opzetten van een website.
Behalve boodschappen doe ik dat toch ook al mijn hele leven zonder er ooit iets voor terug te krijgen. In de gym en hier genoeg gratis advies gegeven. Leuk tijdsverdrijf terwijl je er toch bent.

Dat soort dingen veranderen niks als je je verder continu bewust bent dat je hele leven shit is en de fundamentele basis van wat je leven hoort te hebben mist.

Iemand die verhongert is ook niet geholpen door te zeggen dat ie vast gelukkiger wordt als ie meer voor anderen doet?

Uhm sinds 2016 bijna letterlijk al zijn materiaal luisteren, en lectures van al z'n uni courses daarvoor. :o Vrij recent het meest relevante met z'n gesprekken over canada en covid measures, en die economische talk die ik had gelinkt.

Maar het is ook de indruk van z'n praten over fundamentele waardes en het individu, hoe serieus hij dat neemt dat hij er als het ware god of christelijk geloof in heeft gevonden, dat is geen uiting van relativisme en dat de staat de positie is die menselijke waarden bepaalt. :o

Het klassiek libertarisme volgt direct in wat de founding fathers o.b.v. die religieuze waardes hebben opgezet.

Wie bepaalt wat jij waard bent?
Je onderhandelingspositie in een vrije markt waarbij beide partijen volledig geinformeerd zijn om vrije keuzes te kunnen maken.

Terug
Naar boven