- Waardering
- 12.185
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik deel gewoon wat ik weet en ervaar, dat is niet denken (vermoeden) dat het gras ergens anders groener is ofzo. Just get a job bro is niet het soort opmerking waar ik wat aan heb, gaat voorbij aan alles wat ik hier deel over mijn pogingen om dat juist te doen en wat daarbij faalt of tegenzit.Wat ik bedoel is dat je kleine stappen zet naar je doelen ipv zwart wit wat jij denkt dat je gelukkig zou maken vs. al het andere.
Vandaag weer gratis doorgewerkt aan het project dat al een half jaar gratis uitloopt. Een paar dingen voor ze gefixt. Ik voel me nu niet oppeens gelukkig ofzo. Waarom werkt het nietJe zou over iets doen voor anderen en wat dat met je eigen gevoel kan doen eens naar JBP moeten luisteren, die heeft daar heel andere ideeën over.

Nou, ik zou zeggen begin morgen.Zat vanmiddag te denken, zou eigenlijk manager moeten worden. Kan ik lekker de hele dag niksen terwijl anderen alles doen, terwijl ik er niks meer van weet op het eind nog even wat ervan zeggen om m'n eigen plasje erover te doen, alle verantwoordelijkheid dragen dus dubbel zoveel betaald krijgen als wie het werk uitvoeren, maar alles wat fout is kunnen afwimpelen op anderen. Vrij ideaal!
2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas.Met 2 overuren per dag zit je wel op de 50 uur pw. Hem kennende van zijn berichten zit hij hier niet op wachten zoveel uren.
Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.Een yoga-retreat vind ik een uitstekende suggestie met voor TS!2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas.Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.
Ik zeg niet "just get a job, bro", ik zeg dat de wereld niet gaat veranderen en dat jij opeens op je plek komt, maar dat je op de een of andere manier in beweging moet komen. Dat kan ook de stap naar een psycholoog of jobcoach zijn.Ik deel gewoon wat ik weet en ervaar, dat is niet denken (vermoeden) dat het gras ergens anders groener is ofzo. Just get a job bro is niet het soort opmerking waar ik wat aan heb, gaat voorbij aan alles wat ik hier deel over mijn pogingen om dat juist te doen en wat daarbij faalt of tegenzit.
Zelf denk ik dan meer aan digibeten helpen met een computer, mensen die willen gaan trainen een beetje op weg helpen, boodschappen doen voor je bejaarde buurvrouw, een vrijwilligersorganisatie helpen met het opzetten van een website.Vandaag weer gratis doorgewerkt aan het project dat al een half jaar gratis uitloopt. Een paar dingen voor ze gefixt. Ik voel me nu niet oppeens gelukkig ofzo. Waarom werkt het niet![]()
Bron of link?JBP weet ook wel dat dat erg afhankelijk is van de zorgzaamheid van je karater (agreeableness) en erkent dat het ook uiterst belangrijk is om commercieel ingesteld te zijn wat hij zelf ook is en om vergoedingen (of wat je maar wilt) te vragen die je waard bent. Is trouwens ook erg pro individuele rechten tegen politieke overreach, vind dat de maatschappelijk-economische macht het beste ligt bij het individu die rationele vrije geinformeerde keuzes maakt, zou zowaar denken dat hij aardig (klassiek) libertairier is.
Ik weet het even niet meer, voor het naar m'n zin te hebben moet alles in het leven goed zitten, nu weet ik overal bij dat ik het verder kut heb. Heb(ben) het wel eens eerder hier daarover gehad. Ik denk met goed weer een beetje in de natuur uithangen, stukje wandelen of met vrienden of relatie in parkje of aan het water zitten, bij iemand in de tuin bbqen, muziekje erbij misschien nog een filmpje kijken erna. Hangt ook van de vrienden af en wat voor type dingen zij chill vinden wat voor muziek en wat voor dingen om over te ouwehoeren. Ergens poolen heb ik het ook wel naar m'n zin.
Ik heb gewoon zo'n gevoel dat je dag vrij hoort te zijn om zulke dingen af te kunnen spreken, naast werk, en naast dat zelfs trainen dan een soort verplichting is. Maar met een flexibele baan zoals ik nu gewoon zou moeten hebben zou ik sochtends terwijl ik wakker wordt wat werk kunnen doen (zittende in of aan de tuin met natuurlijk uitzicht) en dan een relatie of mattie kunnen appen yo lunch aan het water of parkje? en dan hapje eten beetje ouwehoeren kijken wat savonds te doen en wat er nog meer van het leven te maken is.
Dat is ook al lastig samen met trainen en wat ik verder nog meer qua hobby's wil doen. Maar afspreken zal niet elke dag zijn en in de uurtjes afwachtende op het moment van afspreken kan ik natuurlijk andere dingen doen. Ik krijg zonder werk m'n dag al wel vol, dus dan laat 40 uur werk eigenlijk geen moment meer over voor vrijheid of sociaal leven.
Zoveel vrijheid zoek ik ongeveer wel, hoewel het een vaste plek mag zijn gezien ik naast de laptop nog een douche en een plek voor homegym zou willen. Of even naar een gym fietsen I guess. Ik wil het alleen altijd en niet slechts een tijdje van het jaar. Die afwisseling is helemaal zwaar deprimerend, van vakantie of vrije dagen of zelfs weekend weer terug naar werk moeten.
2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas.Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.
2 uur over werken per dag voor 2900 bruto, ik pas.Die vrijheden van koffie drinken en de hele dag lullen en uit je neus vreten biedt vrijwel elk IT bedrijf. Beetje hippe toko betaald ook nog eens je gym abbonement en yoga-retreat uitjes.
Ik ben nu zelf-manager. 👌
Dat vind je vrij ideaal zeg je zelf, wat is dan het probleem?
75 is ook niet bijzonder hoog. Er is mij wel eens door bedrijven en zzp devs gezegd dat ik met mijn cv meer dan 100 kan vragen maar ik weet niet, lijkt me een beetje sterk.Als je als developer einde van de maand extreem krap zit dan doe je wat foutr imo. Suck it up inderdaad en ga ergens bij een baas werken. Als je 15 jaar ervaring hebt wat je kan bewijzen dan start je easy boven de 3500. Goede senior? Kan je easy tussen de 4 en 6k verdienen.
75 euro in het uur als develop ZZP'er klinkt ook niet echt veel tbh.
Volgens mij worden problemen nogal verward met klachten. "klaag" ik dat ik om 9 uur moet beginnen? Nee, ik leg uit dat ik dat simpelweg fysiek niet kan. Letterlijk onmogelijk gezien ik overal doorheen zal slapen totdat ik de nodige 9-10 uurt heb behaald. Ik zou een moord doen om geen slaap nodig te hebben. Of zoals sommige genetische lucky mofos die werkelijk genoeg hebben aan 4-5 uurtjes. Zou zoveel meer tijd hebben en makkelijker alles kunnen doen wat ik wil, plus werken.Ik wil je niet de grond in trappen maar voor m'n gevoel klaag je altijd over deze dingne, maar het probleem aanpakken wil je niet. Of je moet een keer per kwartaal naar kantoor, of je moet om 09:00 beginnen of dit of dat.
Zo werkt het natuurlijk niet, als je zegt iets op te leveren moet je dat wel nakomen. Dat het zoals altijd wat uitloopt en er dingen bij komen en moest afwachten op geleverde inhoud was te verwachten.. maar dan kun je niet oppeens geld eisen voor wat je al belooft hebt te doen. Maar zulke klanten ga ik ook nooit meer doen, alleen partijen die 75+ kunnen betalen ongeacht hoe het uitloopt zodat alle risico van hun getreuzel bij henzelf ligt.Als developer heb ej zoveel vrijheid en kan je grof geld verdienen, maar dan moet je er wel wat voor doen. En daaadwerkleijk goed zijn in je werk. Als je echjt goed kan developen dan heb je met een post op linkedin een goed betaalde baan.
Je werkt al een halfjaar gratis door aan een project? Haal die shit offline of deploy niet meer, simpel as that toch? Of gewoon stoppen met ZZP'en zodat je die kutklanten niet hebt.
Ik weet die rij niet te vinden. Een goed bericht op linkedin plaatsen ben ik ook mee bezig maar dat soort shit vind ik wel echt heel moeilijk. Zeker gezien ik mijn arbeidsvoorwaarden er wel op een of andere manier bij wil noemen, anders krijg ik weer 100 recruiters die mijn tijd gaan verdoen terwijl ze (hun klanten) dat helemaal niet kunnen of willen bieden.Je rant hier nu al zo lang over dat je duidelijk nul plezier uit je werkt haalt. Iedereen heeft we leens kut dagen en kijkt tegen z'n werk op, maar je hebt genoeg tekenen dat je wat anders moet vinden. En met jouw "ervaring" heb je morgen een vaste baan met alle arbeidsvoorwaarden die je wilt, ze staan voor je in de rij.
Ik mis de anderen die al het werk dan voor mij gaan doen.Dat vind je vrij ideaal zeg je zelf, wat is dan het probleem?

Dan moet je een recruiter in de armen nemen.Ik mis de anderen die al het werk dan voor mij gaan doen.![]()
Ik zit ook niet te wachten tot de wereld veranderd. Het is meer een kwestie van aansluiting vinden/vinden wat werkt bij wat ik kan. Wellicht dat een jobcoach daar raad mee weet, maar hoe vind ik de goede die mij daar daadwerkelijk mee kan helpen die niet net zoals iedereen simpelweg zegt dat ik maar gewoon een job moet aannemen?Ik zeg niet "just get a job, bro", ik zeg dat de wereld niet gaat veranderen en dat jij opeens op je plek komt, maar dat je op de een of andere manier in beweging moet komen. Dat kan ook de stap naar een psycholoog of jobcoach zijn.
Behalve boodschappen doe ik dat toch ook al mijn hele leven zonder er ooit iets voor terug te krijgen. In de gym en hier genoeg gratis advies gegeven. Leuk tijdsverdrijf terwijl je er toch bent.Zelf denk ik dan meer aan digibeten helpen met een computer, mensen die willen gaan trainen een beetje op weg helpen, boodschappen doen voor je bejaarde buurvrouw, een vrijwilligersorganisatie helpen met het opzetten van een website.
Uhm sinds 2016 bijna letterlijk al zijn materiaal luisteren, en lectures van al z'n uni courses daarvoor.
Vrij recent het meest relevante met z'n gesprekken over canada en covid measures, en die economische talk die ik had gelinkt.
Je onderhandelingspositie in een vrije markt waarbij beide partijen volledig geinformeerd zijn om vrije keuzes te kunnen maken.