MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Er is toch niks mis mee als anderen er anders over denken en kritisch kunnen zijn, dat zou juist moeten in een eerlijk advies. Het moet wel een positief gesprek blijven, maar kritisch moet kunnen.
Een kritische blik mag en ieder mag z'n eigen mening hebben (zijn dan wel veelal fout maar goed dat is hun tekortkoming) maar er komt bij dit onderwerp nogal veel afgunst kijken en er wordt niet tot nauwelijks geluisterd naar wat ik zeg dat nou eenmaal de harde realiteit is. Als iemand een probleem heeft en vragen stelt dan begin je bij erkennen/achterhalen hoe het voor diegene is, om daarvanaf constructief op te bouwen, dan ga je niet gewoon een eigen voorkeur/mening rondbazuinen omdat er een plasje over gedaan moet worden. (ik zeg niet dat jij dat doet)

Het is echt bizar hoe velen reageren. En dat zou dan mij af te rekenen zijn ofzo.

Crab-Mentality-A-Teaching-Example-for-BrainWise-290x300.png

Heb je het wel over mij en per ongeluk niet over jezelf? Alle ideeën die niet exact aan jouw veelal onrealistisch eisen voldoen sla je direct in de wind.
Ik vroeg om verdere ideeën voor in mijzelf te investeren, als je die niet hebt en niet wilt luisteren zeg dan gewoon niks en laat anderen het erover hebben.

• #1.482
Begin daar dan mee. Zeg dat je het lastig vind kort uit te leggen wat je wil.

Pak je lijstje aan eisen die jij wil.
Probeer deze zo te verwoorden dat ze ook positief overkomen naar de opdrachtgever die je zoekt. Dus zeg niet "ik wil alleen vanuit huis werken" maar meer als "bij voorkeur werk ik volledig vanuit huis om onnodige reistijd te besparen die ik effectiever in kan zetten op het project". Of gooi t op je zelfstandigheid oid.
Zo een lijstje op deze manier ombouwen kost tijd. Dit kan je stukje voor stukje doen tijdens je nu lopende project. Dat is geen dagtaak. Maar als t begin er ligt en je kijkt t regelmatig even door dan.krijgt t vorm en kan je het met enige tijd versturen. Dit kan je ook mooi gebruiken voor je cv op bijvoorbeeld LinkedIn.
Zat daarover te denken ja, maar als ik voordelen moet noemen dan wordt het een heel lang bericht. Kan ook gewoon zeggen dat ik 100% remote werk, niks over willen maar zo van dat is nu eenmaal zo. Misschien erbij dat dat al jaren goed werkt want dat is ook een feit. (wat men vaak niet wil geloven en onmogelijk noemt terwijl ik het toch echt allang doe :o) Meestal zeg ik iets van hoe handig het is om flexibel te werken en ook dingen nog savonds of in het weekend op te kunnen pakken. Tarief er nog bij? Ik weet niet het kan heel kort maar net de juiste verwoording vind ik lastig, super kortaf als puur een benoeming van de feiten is ook weer niks.

Ik vroeg om verdere ideeën voor in mijzelf te investeren, als je die niet hebt en niet wilt luisteren zeg dan gewoon niks en laat anderen het erover hebben.
Ik en andere hebben al ruim een half jaar ideeën aangedragen, blijkbaar heb jij nog meer moeite met luisteren dan ik.

• #1.484
Ik en andere hebben al ruim een half jaar ideeën aangedragen, blijkbaar heb jij nog meer moeite met luisteren dan ik.
Je weigert ook gewoon te begrijpen wat je verkeerd doet. Stik er lekker in joh. Ga je eigen topic vervuilen.

• #1.487
Haha mijn wetswijziging is door get fucked crony capitalists

Haha mijn wetswijziging is door get fucked crony capitalists

Dit gaat over werkgevers en werknemers.
Heb jij dus niks mee van doen als zzp-er aangezien jij te maken hebt met opdrachtgevers.

• #1.490
Neee je kan niet thuis werken je moet met de mong*len op kantoor meedoen en mee naar borrels neeee managers en extroverten hebben sociale validatie nodig aaaaaa

Bewijs maar dat het niet kan :fu: :fu: :fu:

• #1.491
Heb jij dus niks mee van doen als zzp-er aangezien jij te maken hebt met opdrachtgevers.
Klopt en die hebben in beginsel al niks over mijn werklocatie te bepalen dus dat was het probleem niet. Maar nu kan ik dus gewoon overal als loonslaaf gaan werken en die trieste managers dwingen mij thuis te laten zitten.

Klopt en die hebben in beginsel al niks over mijn werklocatie te bepalen dus dat was het probleem niet. Maar nu kan ik dus gewoon overal als loonslaaf gaan werken en die trieste managers dwingen mij thuis te laten zitten.
Na een half jaar pas...

Nadat je een half jaar op kantoor hebt gezeten?

• #1.494
Dit werd ook vaak voorgesteld om te doen.

Ga eerst een tijdje ergens werken en vraag het dan lief misschien als je dan braaf bent geweest en genoeg kontjes hebt gelikt kun je dan als ze zo lief zijn het je te gunnen wel een dag thuiswerken verdienen.

Ook eens geprobeerd en het antwoord is nee. Nu kan dat niet meer het antwoord zijn.

Hoewel er natuurlijk altijd gepoogt kan worden om te zeggen dat het niet kan omdat teamwerk nodig is. Ik zal eens moeten gaan kijken hoe die bewijslast voor flexibele werktijden de afgelopen jaren is gehandhaafd, wat voor precedent dat geeft voor wat wel en niet een goede reden is.

• #1.495
Maar goed om te zien dat jullie er zo positief over zijn. :o

Maar goed om te zien dat jullie er zo positief over zijn. :o
Vind het een geweldige nieuwe wet, hoop dat er veel gebruik van gemaakt zal worden :) Is voor veel mensen super handig en wordt het werkleven een stuk beter te combineren met een gezin hebben. Vroeg me vooral af of het relevant is voor jou... Aangezien je een ZZP-er bent en ik je het niet 6 maanden op een kantoor vol zie houden.

• #1.497
Trouwens begrijpen veel bedrijven niet dat ZZP-ers geen werknemers zijn dus wellicht snappen ze dit niet eens.

Of misschien kan er juridisch ook wel beargumenteerd worden dat het daar ook voor geld. Werknemer (of niet) voor de belastingdienst is niet perse hetzelfde als werknemer in het werkrecht.

Zal daar ook wat van proberen uit te zoeken of navragen.

• #1.498
Maar wel ironisch inderdaad als het thuiswerken nu beter beschermt is voor medewerkers dan voor freelancers.

• #1.499
  • #1.500
Wellicht door het feit je constant andere dingen/mensen etc. de schuld geeft en je geen enkele vorm van zelfreflectie hebt. Maar goed, noem eens één concreet iets wat je recentelijk hebt gedaan om je situatie te verbeteren?
Ik ben nog gratis aan het werk voor een project dat ik voor een vaste prijs heb aangenomen en al tijden terug helemaal betaald is. Kan nog een vervolg uit komen of leiden tot nieuwe kansen wanneer dat af is, en zal ook eigenlijk af moeten zijn voordat andere klussen kunnen maar probeer het wel tegelijk ofzo als er iets komt. Ik heb van de week nog een recruiter benaderd voor een vacature, maar (nog?) geen reactie. Ik heb van de week ook nog een via via aanvraag die mij als ondersteuning willen gereageerd, (nog?) geen verdere reactie.

Dat is alleen al de huidige kerstperiode. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat na 10 jaar de opties die ik nog kan bedenken wat afgenomen zijn door wat ik al geprobeerd heb. Overigens zie ik de laatste tijd ook dat het aantal opdrachten zoals ik ze zoek op de voornaamste site van NL ervoor niet meer aangeboden worden. De mogelijkheden nemen af.

Nou, je woont bij je ouders omdat je momenteel geen inkomen hebt sinds 2 (?) jaar. Je wilt wel werken maar enkel onder x aantal voorwaarden. Als je al 2 jaar bij je ouders woont en geen inkomen hebt vind ik dat je niet zoveel eisen moet hebben en eender welk werk maar moet aannemen om je uit de put te werken, genoeg keuze. Kan je later alsnog iets zoeken wat je wél aanstaat.
Dus naar wat ik lees lijkt het niet alsof je veel moeite doet, no offense.
Ah ok maar dat ik niet maar wat/alles aanneem is anders dan niks proberen om vooruit te komen. Overigens zou ik niks anders weten om aan te nemen, als ik eerlijk ben over wat ik wil gaan ze me niet aannemen. En als dat ze niet boeit zal ik de werktijden toch niet kunnen volgen door slaap problemen (of nouja wakker word problemen).

Terug
Naar boven