Fitness Seller

log chrisk

Denk dat ik dat best zou kunnen leren maar kan me niet voorstellen dat de manier van werken bij klanten uit gaat komen. Meestal om 7 uur beginnen ofzo toch? Ik heb ook geen rijbewijs en auto, dus nu meteen kan dat niet (maar als ik weer wat geld heb op te lossen).

Dat is mijn droom omdat ik het dan helemaal zelfstandig is, maar ik zou niks specifieks weten te maken dat geld oplevert. Als jij een idee hebt voor een site of game die tonnen oplevert hoor ik het graag ja. :o

De volgende flappy bird maken ja graag.

En sites maken tegen een loon van 50,00 per uur?
Dan kom je toch wel op een lekker inkomen van 50k winst per jaar uit voor 30 uur per week werk. Is dat genoeg voor je?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
En sites maken tegen een loon van 50,00 per uur?
Dan kom je toch wel op een lekker inkomen van 50k winst per jaar uit voor 30 uur per week werk. Is dat genoeg voor je?
Sites maken is niet echt mijn vaardigheid, als daarvoor ook design gedaan moet worden. En daar verwachten mensen dan een mooi glanzend portfolio van wat ik dus niet heb aangezien dat mijn werk niet echt is. (Als ik zelf een idee voor een online project heb kan ik wel zelf de website neerzetten.)

Denk ook niet dat mensen voor die prijs helemaal custom sites laten programmeren, dat is meestal een kwestie van wordpress installeren thema erop en klaar vul zelf je pagina's maar in. Ik weet niet hoe dat winstgevend gedaan wordt of dat daar freelancers voor zijn maar zie dus bovenstaande.

Zoiets is het op zich wel ongeveer, maar dan zijn mijn vaardigheden om backend systemen te maken. Denk een beetje aan je online bankieren systeem, daar zou ik zo aan kunnen werken. Dat is dan wel meer dan 50 per uur, 70-75 minstens voor mijn ervaring. En daar moet nu eigenlijk weer wat bij vanwege alle prijsstijgingen. In principe moet ik gewoon 150k kunnen verdienen als alles conform en eerlijk gaat.

Ik weet niet hoe je op 50k winst komt, is het dat netto? Maar je moet ook al je eigen verzekeringen nog betalen enzo he. Pensioen, ww, wa..

Maar ja zo een marktconform uurtarief voor een meerderheid van de werkweek het hele jaar door kan ik wel van leven ja.

Sites maken is niet echt mijn vaardigheid, als daarvoor ook design gedaan moet worden. En daar verwachten mensen dan een mooi glanzend portfolio van wat ik dus niet heb aangezien dat mijn werk niet echt is. (Als ik zelf een idee voor een online project heb kan ik wel zelf de website neerzetten.)

Denk ook niet dat mensen voor die prijs helemaal custom sites laten programmeren, dat is meestal een kwestie van wordpress installeren thema erop en klaar vul zelf je pagina's maar in. Ik weet niet hoe dat winstgevend gedaan wordt of dat daar freelancers voor zijn maar zie dus bovenstaande.

Zoiets is het op zich wel ongeveer, maar dan zijn mijn vaardigheden om backend systemen te maken. Denk een beetje aan je online bankieren systeem, daar zou ik zo aan kunnen werken. Dat is dan wel meer dan 50 per uur, 70-75 minstens voor mijn ervaring. En daar moet nu eigenlijk weer wat bij vanwege alle prijsstijgingen. In principe moet ik gewoon 150k kunnen verdienen als alles conform en eerlijk gaat.

Ik weet niet hoe je op 50k winst komt, is het dat netto? Maar je moet ook al je eigen verzekeringen nog betalen enzo he. Pensioen, ww, wa..

Maar ja zo een marktconform uurtarief voor een meerderheid van de werkweek het hele jaar door kan ik wel van leven ja.

50k heb je een inkomen waar je goed van kan leven. Dat is bruto, hou je na aftrek toch dik 3k per maand netto van over. Dat is boven modaal.
Een wa verzekering kost geen drol en ik heb geen idee welke verzekeringen voor je werk nog meer nodig hebt, maar veel kan dit niet voorstellen. Je bent nu toch ook freelance, welke verzekering heb je nu dan?
Dit zijn drempels die mensen altijd tegenhouden zonder zich er in te verdiepen. 80% van de zzp'ers heeft in elk geval geen AO verzekering en meer dan de helft geen noemenswaardig pensioen, dus het "moet" niet. Dat is een eigen keuze. Je hebt nu toch ook geen pensioen? Waarom moet je die dan wel opeens zodra je wel fulltime start, maar nu niet?

• #1.524
50k heb je een inkomen waar je goed van kan leven. Dat is bruto, hou je na aftrek toch dik 3k per maand netto van over. Dat is boven modaal.
Een wa verzekering kost geen drol en ik heb geen idee welke verzekeringen voor je werk nog meer nodig hebt, maar veel kan dit niet voorstellen. Je bent nu toch ook freelance, welke verzekering heb je nu dan?
Dit zijn drempels die mensen altijd tegenhouden zonder zich er in te verdiepen. 80% van de zzp'ers heeft in elk geval geen AO verzekering en meer dan de helft geen noemenswaardig pensioen, dus het "moet" niet. Dat is een eigen keuze. Je hebt nu toch ook geen pensioen? Waarom moet je die dan wel opeens zodra je wel fulltime start, maar nu niet?
Elk van die zaken kost volgens mij een paar honderd per maand. Dus nu niet anders wordt het over een maand lastig eten.

Kan het inderdaad laten maar ik denk ik zeg het erbij want ik weet niet met wat voor bruto netto zaken jij aan het rekenen bent. Obviously is 1.5ton per jaar verdienen meer dan modaal ook met een verzekeringetje.

• #1.525
52 weken x 30 uur x 50 euro is toch 78k bruto niet 50k :dunno:

Is er een standaard aantal uren vrij voor ondernemers?

• #1.526
En wat is genoeg voor mij moet zijn wat is genoeg voor de pandjesbazen. Laatst dat ik keek begint de huur van een shitappartementje hier vanaf 1600pm.

Zonder hypotheek op betrekkelijke termijn met koop van zolder vertrekken kun je zelf berekenen dat dat niet van 50k gaat.

Eerst huren dan hypo, dan moet er ook nog jaren maandelijks wat af om eigen inleg en alles te sparen voor een hypo.

52 weken x 30 uur x 50 euro is toch 78k bruto niet 50k :dunno:

Is er een standaard aantal uren vrij voor ondernemers?
Als ZZP-er kies je je eigen uren. Zolang jouw uren het urencriterium halen wat door de Belastingdienst als minimum is gesteld om als ondernemer beschouwt te worden kun je zoveel uren vrij nemen als dat je zelf wilt/kan veroorloven.

• #1.528
Als ZZP-er kies je je eigen uren. Zolang jouw uren het urencriterium halen wat door de Belastingdienst als minimum is gesteld om als ondernemer beschouwt te worden kun je zoveel uren vrij nemen als dat je zelf wilt/kan veroorloven.
I know, ik probeer te bedenken hoe het op 50k kan komen.

De eis is thuiswerken, that's it. Vinden ze moeilijk. Sowieso snappen recruiters dat totaal niet en komen met ja maar het is 2 dagen thuiswerken.

Het is nu zelfs volgens de wet flexibel werken dat je er recht op hebt als het werk het toelaat. En dat doet het. Ik weet niet hoe bedrijven daar nu mee omgaan, hoor er niks over. Als freelance hoor je het sowieso zelf te bepalen aangezien je ondernemer en geen werknemer bent, maar dat lijkt in Nederland niet begrepen te worden.

En nee volgens mij heb ik gewoon veel slaap nodig. Slaap ook prima, droom hele alternatieve levens in andere dimensies bij elkaar en overdag verder niet moe dus geen idee. Misschien door de depressiviteit van de situatie in het algemeen zou kunnen inderdaad.
Ik denk dat een belangrijke reden waarom veel opdrachtgevers dat moeilijk vinden gebaseerd is op het moeten opbouwen van vertrouwen. Als opdrachtgever betaal je - waarschijnlijk - flink veel geld aan een freelanceprogrammeur, en zeker in de opstartfase van een project moet er veel gecommuniceerd worden. Je haalt dan iemand binnen en het is dan aftasten hoe goed zo'n iemand is, en hoe goed de communicatie onderling verloopt. Je kunt nog zo'n enorm goede programmeur zijn, maar als je slecht communiceert komt er alsnog bagger software uit. Requirements engineering werkt twee kanten op: klanten zeggen A, maar bedoelen B. Jouw taak als programmeur, of eigenlijk software-ingenieur, om dat te ontcijferen; het uitstippelen van het technische pad dat bewandeld moet worden om aan te sluiten bij de wensen van de klant. Het kan dan heel handig zijn om, in elk geval in de beginfase, elkaar met enige regelmaat face-to-face te spreken. Dan weet je ook beter wat voor emotie er schuil gaat achter de - enigszins emotieloze - e-mailtjes en andere berichten die heen-en-weer zullen gaan. En zo kun je als opdrachtgever je programmeur recht in de ogen aankijken en vertrouwen opbouwen. Vertrouwen opbouwen online is lastiger, vind ik.

Zodra er vertrouwen is, en je je strepen 'verdiend' heb, denk ik dat er véél meer opdrachtgevers zullen zijn die het oké vinden om over te gaan op een (vrijwel volledige) remote samenwerking. Dus wat ik probeer te zeggen: neem toch eens wél zo'n opdracht aan waarbij 1 of 2 dagen per week op kantoor een verplicht nummer is, en kijk hoe dat gaat met in de loop van de tijd. Blijft de opdrachtgever - in jouw ogen - hardnekkig en onterecht zich vastbijten in jouw aanwezigheid op kantoor, dan neem je afscheid van die opdrachtgever en ga je op zoek naar de volgende. Wat je nu doet werkt, helaas, kennelijk niet.

Ik zelf snap je frustratie maar al te goed, ik werk het liefst ook vanuit huis. Dan ben ik simpelweg, veruit, het productiefst, en ik verlies geen seconde aan reistijd. Ik ben dan misschien ietwat met m'n neus in de boter gevallen zoals je weet, maar dat is ook niet altijd zo geweest. Bij vorige opdrachtgevers vaak genoeg met regelmaat, enkele jaren zelfs vrijwel dagelijks, op kantoor gezeten (en in sommige gevallen was dat ook echt wel nuttig).

Dat is mijn droom omdat ik het dan helemaal zelfstandig is, maar ik zou niks specifieks weten te maken dat geld oplevert. Als jij een idee hebt voor een site of game die tonnen oplevert hoor ik het graag ja. :o

De volgende flappy bird maken ja graag.
Ik ben zelf niet zo creatief, maar misschien simpelweg een blog starten waarbij je bepaalde uitdagingen of handigheden van het programmeren behandelt in blogartikelen of YouTube-filmpjes. Denk aan een soort Nederlandse versie van Laravel Daily. Het is tegelijkertijd voor jou ook een soort online cv om te laten zien wat je kunt - al zul je dan ook wat complexere onderwerpen moeten aansnijden dan Laravel Daily. Denk bijv. aan veel van die nieuwe shit die er sinds PHP 8.x bij is gekomen, bepaalde architecturale concepten die jij hanteert in je projecten, enz.

Eerst huren dan hypo, dan moet er ook nog jaren maandelijks wat af om eigen inleg en alles te sparen voor een hypo.
Dat is de normaalste zaak van de wereld.
Jij verwacht meteen een inkomen waarvan je meteen " even " een huis koopt en al je "problemen" weg zijn. Dat geluk vind je zelden.

En met 50 k per jaar en 3 jaar op een koude zolder zitten kan je in ieder geval flink sparen.
Je probleem is een luxe dingetje.
Jan modaal kan ook gewoon leven en werken en met doorgroei (vertrouwen winnen binnen een bedrijf) sparen, huis kopen, hypo afbetalen etc.
Eigenlijk praat je jezelf een groter probleem aan dan je hebt. Misschien toch eens goed t stuk van @Galen lezen en actie nemen.
Alles is mogelijk als je t wil. En soms betekend dat eerst een stapje terug, jezelf aanpassen om daarna te komen tot waar je wil zijn.

• #1.531
En dan wacht je tot je een reactie krijgt? Of kun je ook een proactieve houding aannemen door te vragen of ze al een update hebben? Persoonlijk ben ik geen fan van recruiters. Een tijdje terug moest ik noodgedwongen een andere baan zoeken en heb ik letterlijk op elk mogelijke indeed vacature die binnen mijn sector viel gesolliciteerd. Binnen no time had ik een andere baan. Ik weet niet in welke sector je zit en hoe jouw CV eruit ziet, maar in de meeste sectoren liggen de banen momenteel voor het oprapen.

Maar goed, je bent tenminste met iets bezig. Dat valt dan wel weer mee.
He maar jij was toen het moest toch ook zo'n fan geworden van thuiswerken? Heb je dat nog kunnen behouden of ben je gewoon als kantoorcuck weer op komen dagen omdat je anders geroyeerd wordt en zoals mij eindigt?

Het heeft je iig veel gebracht dus ik zou zeggen gewoon lekker doorgaan zo. Ik had op straat gestaan dat weet ik wel.

Je kan wel iets niet graag willen maar tot heden profiteer je er nog niet van en ga je ook niet doen anders was het nu wel al gelukt.

• #1.533
Dat is de normaalste zaak van de wereld.
Jij verwacht meteen een inkomen waarvan je meteen " even " een huis koopt en al je "problemen" weg zijn. Dat geluk vind je zelden.

En met 50 k per jaar en 3 jaar op een koude zolder zitten kan je in ieder geval flink sparen.
Je probleem is een luxe dingetje.
Jan modaal kan ook gewoon leven en werken en met doorgroei (vertrouwen winnen binnen een bedrijf) sparen, huis kopen, hypo afbetalen etc.
Eigenlijk praat je jezelf een groter probleem aan dan je hebt. Misschien toch eens goed t stuk van @Galen lezen en actie nemen.
Alles is mogelijk als je t wil. En soms betekend dat eerst een stapje terug, jezelf aanpassen om daarna te komen tot waar je wil zijn.
Ik vind dat je dit weer compleet verkeerd opvat. Als het goed is hebben we het hier over het doel om op mijzelf te gaan wonen. Niet over dagbesteding om mij nutteloos bezig te houden, dat lukt me zonder werk ook wel.

Ik noem hier gewoon enkele vereisten om dat doel van op mijzelf wonen weer te bereiken. Dit zijn gewoon de koude harde feiten: voor een hypo heb je jaren stabiele winstcijfers nodig. Gaat het voorlopig dus niet worden.

Als alles eerlijk gaat en ik zou verdienen wat ik hoor te verdienen dan geeft dat ook een goede mogelijkheid om redelijk vlot op mijzelf te gaan. Dat is gewoon een feit en past direct in lijn van de vraag die mij gesteld werd over freelancen waarom zou ik dat dan niet benoemen?

Vervolgens is er ook nog de meer normale weg, huren naar hypo, dan benoem ik dat daar meer kosten bij komen die in de genoemde 50k bruto moeten vallen. De vraag was of dat te redden is. Nou ik weet het niet zeg het mij maar: 1600+ misschien wel 2000-2400+ huur per maand, duizend per maand sparen voor een uiteindelijke hypo inleg, verzekeringen en al die shit, nou ik weet niet of dat te redden is. Lijkt me wel maar dat voorbeeld is dus geen luxe pot.

Wat blijft er dan nog over, onder de sociale grens verdienen met ik heb geen idee welke baan om dan 10 jaar ingeschreven te zijn en hopelijk na die tijd naast buurvrouw bijstandsmoeder te mogen leven. Ja kan misschien maar volgens mij is 10 jaar wachtlijst niet heel doeltreffend om op mijzelf te gaan.

En hoezo zou ik niet "meteen" zo'n inkomen verwachten? Dat is gewoon wat ik marktconform voor mijn werk hoor te krijgen. Dat zou geen geluk of mazzeltje zijn dat me maar gegund moet worden daar heb ik gewoon mijn hele leven voor geleerd, gestudeerd, gewerkt, etc. Een zzp tuinman vraagt toch ook gewoon 60-70 per uur is dat een zeldzaam geluk dat hem maar gegunt moet worden? Een klusjesman krijg je toch ook niet voor 15 euro per uur?

En wat betreft een stapje terug ik heb dus een recente 4 jaar lang enorm onderbetaald gewerkt, en nu 2 jaar lang grotendeels gratis bezig met een flutproject voor veel te goedkope vaste prijs dat in een paar maanden af had moeten zijn. "Om maar wat te hebben" want dat zou zo belangrijk zijn en allemaal andere kansen opleveren. Niet dus, de enigen die daar baat bij hebben zijn degenen die een gek hebben gevonden die het uit wanhoop zo goedkoop doet. Ondertussen zoekende naar wat anders etc.

Laatst bewerkt:
Marktconform is een interessant begrip. Als niemand jou die 75€ per uur (of wat je ook noemt) wil betalen, is dat blijkbaar niet marktconform voor de wensen die je hebt. 75€ is in IT land geen gek tarief, zelfs nog aan de lage kant voor iemand met ervaring. Ken genoeg die 100+ per uur vangen, maar dat zijn in de praktijk ook vaak de mensen die het helemaal niet erg vinden om een dagje bij de opdrachtgever op de koffie te gaan. Daarbij ook vaak jaren ervaring bij grotere organisaties, dat zijn wel de omgevingen waar je veel leert en daarmee ook je skill set vergroot -> meer $$$.

Ik snap wel dat je met X ervaring in sector Y een salaris Z verwacht, maar als je vervolgens niet bereid bent om enige concessies te doen, kom je dus in de situatie waar je nu in zit. Zo werkt het nou eenmaal niet. Als je 10 jaar freelance ervaring hebt en je CV bomvol top referenties staat, kun je misschien een wat grotere mond hebben en meer eisen stellen, nu nog niet. Volledig remote werken is in Nederland, hoe graag je het ook wil, simpelweg (nog?) niet de standaard.

En hoezo zou ik niet "meteen" zo'n inkomen verwachten? Dat is gewoon wat ik marktconform voor mijn werk hoor te krijgen. Dat zou geen geluk of mazzeltje zijn dat me maar gegund moet worden daar heb ik gewoon mijn hele leven voor geleerd, gestudeerd, gewerkt, etc. Een zzp tuinman vraagt toch ook gewoon 60-70 per uur is dat een zeldzaam geluk dat hem maar gegunt moet worden? Een klusjesman krijg je toch ook niet voor 15 euro per uur?

Als je kan kiezen tussen een klaploper die de laatste 15 jaar weinig tot niets gedaan heeft of iemand die al vanaf zijn 20ste bij meerdere bedrijven gewerkt heeft dan weet ik wel wie ik ga kiezen.
En dan zou je ook met eisen kunnen komen aangezien je je al bijna 15 jaar bewezen hebt in jouw branche. Op basis waarvan moeten bedrijven jou gaan inhuren en naar jouw pijpen dansen?

Jij hebt deze denkwijze waarschijnlijk je hele leven al. Had gewoond je eerste 15 jaar van je werkcarrière opgeofferd om uiteindelijk van de vrijheid te genieten wat je zo graag wil
Maar je bent nu 34? en wat heb je tot nu to bereikt wat je o zo graag wil?

Ik heb ook wel kutbaantjes gedaan maar door die baantjes weer een iets betere baan gekregen via het uitzendbureau.
Maar goed jij zit over 10 jaar nog steeds in deze situatie omdat je te koppig bent :)

fijne 2023

Die tuinman is niet begonnen op 70€ pu he. Die heeft waarschijnlijk jarenlang 6 dagen per week gebuffelt en uiteindelijk na jaren lang buffelen in zon positie gekomen door HARD WERKEN

Ik noem hier gewoon enkele vereisten om dat doel van op mijzelf wonen weer te bereiken. Dit zijn gewoon de koude harde feiten: voor een hypo heb je jaren stabiele winstcijfers nodig. Gaat het voorlopig dus niet worden.
Ik heb een nieuwe gedetacheerde collega die binnen een jaar al een werkgeversverklaring heeft gekregen voor de aanvraag van een hypotheek. Verstandig vind ik dat niet, maar het is dus wel mogelijk.
Als alles eerlijk gaat en ik zou verdienen wat ik hoor te verdienen dan geeft dat ook een goede mogelijkheid om redelijk vlot op mijzelf te gaan.
Het lijkt mij dat de opdrachtgever bepaald wat bepaalde werkzaamheden waard zijn.
Vervolgens is er ook nog de meer normale weg, huren naar hypo, dan benoem ik dat daar meer kosten bij komen die in de genoemde 50k bruto moeten vallen. De vraag was of dat te redden is. Nou ik weet het niet zeg het mij maar: 1600+ misschien wel 2000-2400+ huur per maand, duizend per maand sparen voor een uiteindelijke hypo inleg, verzekeringen en al die shit, nou ik weet niet of dat te redden is. Lijkt me wel maar dat voorbeeld is dus geen luxe pot.
Wat denk je dat een modaal gezin binnenkrijgt en hoeveel personen daarvan kunnen leven?
Biedt jij wel iets aan waar vraag naar is, zo ja kan hij aantonen wat je kwaliteiten zijn?
En wat betreft een stapje terug ik heb dus een recente 4 jaar lang enorm onderbetaald gewerkt, en nu 2 jaar lang grotendeels gratis bezig met een flutproject voor veel te goedkope vaste prijs dat in een paar maanden af had moeten zijn. "Om maar wat te hebben"
Dan had je dus zelfs beter een aantal uur ongeschoold werk kunnen doen. Laatst las ok dat je 2 max 3 uur op een dag code kunt tikken, dan heb je nog wel wat uurtjes over.

• #1.537
Marktconform is een interessant begrip. Als niemand jou die 75€ per uur (of wat je ook noemt) wil betalen, is dat blijkbaar niet marktconform voor de wensen die je hebt. 75€ is in IT land geen gek tarief, zelfs nog aan de lage kant voor iemand met ervaring. Ken genoeg die 100+ per uur vangen, maar dat zijn in de praktijk ook vaak de mensen die het helemaal niet erg vinden om een dagje bij de opdrachtgever op de koffie te gaan. Daarbij ook vaak jaren ervaring bij grotere organisaties, dat zijn wel de omgevingen waar je veel leert en daarmee ook je skill set vergroot -> meer $$$.

Ik snap wel dat je met X ervaring in sector Y een salaris Z verwacht, maar als je vervolgens niet bereid bent om enige concessies te doen, kom je dus in de situatie waar je nu in zit. Zo werkt het nou eenmaal niet. Als je 10 jaar freelance ervaring hebt en je CV bomvol top referenties staat, kun je misschien een wat grotere mond hebben en meer eisen stellen, nu nog niet. Volledig remote werken is in Nederland, hoe graag je het ook wil, simpelweg (nog?) niet de standaard.
Weer dat verwachten en dat ik niets bereid zou zijn, ik noem gewoon wat feitelijk marktconform is.

Ik zoek overigens ook naar loondienst vacatures voor hetzelfde werk en die zijn geen 75 per uur maar bijvoorbeeld 4000-5000 bruto. Als student of starter lijkt dat misschien veel en toen ik ooit een hypo van 500pm had was dat misschien ruim geweest maar ik zeg eerlijk als ik kijk wat je daar van overhoud en wat je er nu nog van kan in NL dan vind ik het niks, eigenlijk kom je niet beter uit dan een bijstandsmoeder. Maar ja ik probeer die opties ook als ik ze tegenkom en heb met het begin van covid nog ergens een maand gewerkt voor de onderkant van die range.

Maar onslow vroeg over zzpen voor 50 per uur dus daar antwoord ik over.

Weet je trouwens wat voor functies die 100+ per uur zijn? Ik hoor daar ook wel eens van maar geen idee wat dat precies inhoud. Een lead waarbij ik eens op sollicitatie was zij dat ik dat met mijn cv ook zou kunnen maar lijkt mij toch echt niet. Een soort consultancy in een diep specialisme misschien? Iets met veel certificaten misschien maar dat ken ik ook niet zo.. IT is heel breed natuurlijk he, programmeren maar een stukje van het vakgebied.

Ik zoek overigens ook naar loondienst vacatures voor hetzelfde werk en die zijn geen 75 per uur maar bijvoorbeeld 4000-5000 bruto. Als student of starter lijkt dat misschien veel en toen ik ooit een hypo van 500pm had was dat misschien ruim geweest maar ik zeg eerlijk als ik kijk wat je daar van overhoud en wat je er nu nog van kan in NL dan vind ik het niks, eigenlijk kom je niet beter uit dan een bijstandsmoeder.
Als je dat echt vind stop dan gewoon overal mee en ga de bijstand.

Als je het niet wilt vertellen prima, maar wat is ongeveer het inkomen van je ouders misschien dat daar je vreemde kijk op gangbare inkomens vandaan komt.

Geen 5000 per maand willen verdienen (waarmee je in de top 10% van Nederland al zit..) maar dan wel bij je ouders thuis willen blijven zitten klagen.

Ha-ha, wie heeft jouw wereldbeeld zo verpest. Je kan niet aan de top beginnen, zeker in deze tijden moet je er gewoon hard voor werken en eerst je eisen aan de kant zetten. Dat komt daarna wel weer

Het is wel echt textbook self fulfilling prophecy dit zeg. Je zal van jezelf vinden dat je heel erg realistisch bent maar je gegeneraliseerde pessimisme is zo overduidelijk aanwezig in je berichten dat het haast niet anders kan dan dat je met deze denkwijze en levenshouding precies daar gaat komen waar je zo voor vreest, namelijk nergens.

Terug
Naar boven