- Waardering
- 12.185
En veel slaap nodig, het zou zoveel schelen als dat niet zo was. Tegen de tijd dat ik een beetje klaar ben om wat te gaan doen is het eigenlijk al middag.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En veel slaap nodig, het zou zoveel schelen als dat niet zo was. Tegen de tijd dat ik een beetje klaar ben om wat te gaan doen is het eigenlijk al middag.
Was deze vraag dan bedoeld voor wanneer je over een paar maanden tijd en geld hebt?Ohja en zolang meneer niet gratis werkt zal het sowieso een maand of 2 moeten wachten tot ik er geld voor heb.
Tot die tijd heeft het geen enkel nut om het over dagindelingen of maandag bellen te hebben.
Wat voor nuttigs om het leven vooruit te helpen zou ik met 6-7000 euro kunnen doen?
Een job/ondernemers coach lastig vallen staat op de lijst.
Een natuurlijkere omgeving, betaalbaardere plek om te wonen, en afhankelijk van welk buitenland beter weer waarmee er meer dagen per jaar of misschien zelfs het hele jaar buiten gechilld kan worden.Wat zal je in het buitenland wel gaan vinden wat je hier mist
Door een marktconform tarief te rekenen voor software ontwikkeling en daarin klanten te hebben die niet de belastingwet tegen schijnzelfstandigheid willen schenden. En dat kost toch moeite want er zal gewoon gewerkt moeten worden? Ik ben niet tegen moeite doen, ik til toch ook elke dag urenlang zware gewichten en heb jarenlang elke dag urenlang geprobeerd te traden wat niet werkt, hier urenlang advies gegeven over fitness, dat is toch allemaal echt flinke moeite. Het moet alleen wel wat opleveren. Als zelfstandige ondernemer bepaald ik toch gewoon zelf hoe ik mijn werk indeel?en hoe ga je dat financieel bewerkstelligen, zonder dat het moeite gaat kosten en je alles in eigen tijd kan doen?

Waar komt dit oppeens vandaan? Ben ik tegen verplichtingen? Wat is er onrealistisch?Het klinkt een beetje als de Arnold fysiek te willen krijgen zonder harde zware sets te maken en te trainen wanneer en hoe lang je zelf wilt met enkel de oefeningen die je leuk vindt.
Ik zie geen reële uitweg zonder enige verplichtingen aan te gaan. Meestal hebben gelukszoekers een bepaalde gedachte hoe ze hun leven gaan indelen en welke doelen ze willen gaan bereiken met onrealistische voorstellen, maar het doel en de inzet is er dan wel, de kans dat het zwaar tegen valt of faalt vaak 90% maar wie niet waagt zal niet winnen.
Bij jou mis ik dat totaal, de wil om iets te beginnen om je doelen te bereiken. Wil je wel echt iets behalve dagdromen hoe het zou zijn om de loterij te winnen, terwijl je niet eens van plan bent om een lot te gaan kopen?

Ja om uit te voeren wel, maar ook voor nu als motivatie waarvoor ik het doe om verder te gaan met die veels te goedkope opdracht.Was deze vraag dan bedoeld voor wanneer je over een paar maanden tijd en geld hebt?

Het antwoord is vandaag reeds gegeven.
Hét antwoord? Heb ik gemist? Waar?
Ik durf dit wel hét antwoord te noemen ja.Hét antwoord? Heb ik gemist? Waar?
Ik dacht persoonlijk aan allerleiantwoordenmogelijkheden uit verschillende perspectieven.
Gewoon maandag starten met een job coach bellen.
Hier wachten op antwoorden kan ook wel maanden duren.
En ik denk dat je bij elke tip wel ergens een beer op de weg zal zien. En daar komen dan discussies uit die ook de tijd weer rekken.
Niet lullig bedoeld ofzo maar dat zit wel in de aard van t beestje![]()

Een natuurlijkere omgeving, betaalbaardere plek om te wonen, en afhankelijk van welk buitenland beter weer waarmee er meer dagen per jaar of misschien zelfs het hele jaar buiten gechilld kan worden.
Door een marktconform tarief te rekenen voor software ontwikkeling en daarin klanten te hebben die niet de belastingwet tegen schijnzelfstandigheid willen schenden. En dat kost toch moeite want er zal gewoon gewerkt moeten worden? Ik ben niet tegen moeite doen, ik til toch ook elke dag urenlang zware gewichten en heb jarenlang elke dag urenlang geprobeerd te traden wat niet werkt, hier urenlang advies gegeven over fitness, dat is toch allemaal echt flinke moeite. Het moet alleen wel wat opleveren. Als zelfstandige ondernemer bepaald ik toch gewoon zelf hoe ik mijn werk indeel?
Waar komt dit oppeens vandaan? Ben ik tegen verplichtingen? Wat is er onrealistisch?![]()
Was op Steks en zijn likers gericht die weer vind dat het het enige mogelijke antwoord is/mag zijn. Terwijl ik het zelf al direct bij de vraag noemde en het letterlijk nog niet mogelijk is omdat ik het geld er nog niet voor heb. Ik was juist benieuwd naar andere inzichten om weer eens wat positiefs/constructiefs te bespreken van wat ik ondanks dat het bedrag veels te weinig is ik toch iets van vooruitgang ermee zou kunnen bereiken. Maar dat wil meneer niet, alles op het forum moet en zal pagina's lang alleen naar zijn eigen bekrompen visie gaan ook al zeg je vooraf expliciet dat je daarin al bent voorzien.
Hier ben ik ook nog mee bezig, nouja een linkedin bericht dan - cv is dan het profiel al eigenlijk - maar ik was eerst nog veel tijd kwijt aan het snel afronden van wat dingen die voor dat projectje moesten gebeuren, en daarna zat ik met de vraag hoe ik het bericht kan vormen terwijl ik op het mogelijk vervolg van die opdracht wacht en wat dat zou betekenen voor mijn beschikbaarheid. Of dat ik dat project gewoon af moet zeggen om te hopen dat zo'n bericht helpt iets anders te vinden.Ik weet van mezelf dat ik oprecht dingen heb aangegeven die je zou kunnen doen. Upload een cv (ergens) denk eens hier na wat je hierin zou willen zetten wat jij zou willen. Waarom ze jouw aanpak zouden willen gebruiken en jou willen hebben. En misschien heb je dan niet alle bruikbare info die je wil erin maar een begin is iets.
Dat zou wel handig zijn ja, dan moet ik iemand vinden die handig is in PR/marketing teksten schrijven voor mij die ik op linkedin kan spammen om mijn beschikbaarheid en wensen/werkwijze en tarief aan te bieden. En dat een beetje in een bij mij passende stijl kan doen wat leuk leest, niet te formeel.Je kan het geld ook gebruiken om iemand dit voor jou te laten doen of je te helpen. Hoeft niet perse een jobcoach te zijn of wat dan ook.
Ervaring lijkt mij het probleem niet, het gaat enkel en alleen stuk op het volledig vanuit thuis werken wat m.i. een zzper gewoon wettelijk hoort te kunnen doen en wat ook net het gene is waar ik geen water bij de wijn kan en ga doen. Maar dat is in overleg via recruiters die begrijpen het toch niet en interesseert het helemaal niks of ik werk vind of niet die willen alleen maar makkelijk cvtjes heen en weer mailen zonder daarbij eisen te hoeven noemen. Ik moet direct bij geschikte klanten die in thuiswerken geloven in de aandacht komen.Je moet ergens starten dus op een bepaalde manier water bij de wijn doen voor beide partijen.
Misschien heb je niet de ervaring die ze zoeken maar kan je aangeven dit te willen leren in het kader van leer-werk kan je ook als zzp er ergens een andere richting inslaan ( andere richting van it)
Ook kan dit vaak op afstand. Mogelijk zijn er ook opdrachten die 2 a 3 dagen per week vergen en dat je dagdelen werkt.
Dat ken ik van een collega. 4 dagdelen en die kon hij vrij indelen omdat zijn werk volledig vanuit huis kon.
Contacten vinden is moeilijk, zou niet weten hoe of waar en alle opdracht/werkgevers die ik heb gehad heb ik juist expres geen contact meer mee. Oud collegas vele jaren niet gesproken, zelfs al waren het vrienden, het is te vaak te veel moeite geweest voor mensen om af te spreken zelfs al hadden ze het zelf voorgesteld en stond ik praktisch voor de deur. Er is niemand anders bij mijn huidige klus.Maar met 6000 a 7000 euro en de tijd die je dan hebt kan je best veel overwegen om mensen je te laten helpen.
Zoek contacten. Leg contacten. Misschien via je huidige klus als je daar iemand kent. Dan kost het je hooguit wat sociaal gebabbel en dan een mail.
Ja ik vind asynchrone communicatie dan ook geweldig. Maar die recruiters op mijn vakgebied heb ik wel gehad, misschien wel alle in de regioKijk eens om je heen bij recuiters op jouw vakgebied. Ja dat kost tijd. Maar een keer een 15-30 min ergens wat tijd instoppen zou ook met een druk leven moeten kunnen en hé.... Internet kan op elk moment van de dag (avond en nacht als je niet kan slapen).

Zo zat ik te denken inderdaad. Maar wat.. ik denk niet dat het genoeg is voor een fijnere werkplek (met uitzicht zodat ik niet continu zieldodend tegen gebouwen aan zit te kijken) bijvoorbeeld.Dus ja... investeer het in jezelf zou ik zeggen. Hoe cru het ook klinkt. Dat zou uiteindelijk je leven en kwaliteit leven en alles eromheen kunnen verbeteren. En ook dat kost tijd. Energie stoppen in wat je niet wil met hakken in het zand... stop ze in jezelf en probeer eens niet naar de hakken te kijken maar naar het wandelen zelf.
Daar zat ik niet aan te denken nee.Je kan heel veel geld investeren in spullen,uitgaan, dingen doen die niet werkgerelateerd zijn maar je op dat moment wel gelukkig maken. Maar dan zit je aan het eind nog altijd met hetzelfde probleem.
Of ik weet niet wat voor mogelijkheden er zijn die bij mij passen. Of ik heb er - online ondernemen - geen goed idee voor dat winstgevend is/zal zijn.Een nieuwe start maken of totaal iets anders gaan doen of toch ervoor kiezen een deel van de werkzaamheden tegen je zin te doen is kut en eng en wil je niet.
Maar zo verder wil je ook niet.
Lastige keuze en ik hoop dat je de juiste keuze voor jezelf maakt.
Misschien hebben anderen veel betere tips om het leven leefbaarder te maken met geld. En ik hoop dat ze ze geven en je er wat mee kan. Dat meen ik oprecht. Ik gun iedereen een fijn en prettig leven waar ze alles in vinden wat ze ooit zouden willen. Ook jou... maar een echte oplossing zoals je graag zou willen kan ik je niet geven.
Eerdere aanbod blijft altijd staan![]()
Lijkt mij gezien het beperkte bereik van mijn contacten te vroeg om te kunnen oordelen dat het niet zou kunnen, zeker gezien er letterlijk op dit forum mensen zijn die exact hetgene wat ik wil wel lukt met tarief dat ik ook wel wil.Als zelfstandige bepaal je inderdaad zelf hoe je je diensten aan biedt. Je kan zelfs je eigen uurtarief bepalen tot in het oneindige. Dit is enkel alleen in theorie het geval, in de praktijk zal je toekomstige klanten moeten verleiden met een goede service wanneer ze mogen verwachten dat er iets af is, hoe het contact verloopt en of ze de prijs die jij vraagt rechtvaardig vinden in vergelijking met een ander die dezelfde dienst aanbiedt.
Als wat jij wil realistisch is dan had je het inmiddels denk ik wel zo geregeld dat je voldoende goed betalende klanten had om verder de hele dag te kunnen chillen wanneer het jezelf uit komt. Als je er zelf niet uit komt hoe dit te realiseren is en anderen hier zich ook afvragen of je niet te veel eisend bent, vraag ik me af of het wel realistisch is.
Ik waardeer het altijd als iemand open is over dit soort zaken over het leven, maar een eerlijk antwoord dat het zo denk ik niet gaat lukken verdien je meer dan iemand die maar met je meepraat dat het wel een keer vanzelf komt aanwaaien.

Heb je het wel over mij en per ongeluk niet over jezelf? Alle ideeën die niet exact aan jouw veelal onrealistisch eisen voldoen sla je direct in de wind.Was op Steks en zijn likers gericht die weer vind dat het het enige mogelijke antwoord is/mag zijn. Terwijl ik het zelf al direct bij de vraag noemde en het letterlijk nog niet mogelijk is omdat ik het geld er nog niet voor heb. Ik was juist benieuwd naar andere inzichten om weer eens wat positiefs/constructiefs te bespreken van wat ik ondanks dat het bedrag veels te weinig is ik toch iets van vooruitgang ermee zou kunnen bereiken. Maar dat wil meneer niet, alles op het forum moet en zal pagina's lang alleen naar zijn eigen bekrompen visie gaan ook al zeg je vooraf expliciet dat je daarin al bent voorzien.
Begin daar dan mee. Zeg dat je het lastig vind kort uit te leggen wat je wil.Overigens vind ik het ook heel moeilijk om een jobcoach aan te schrijven en een beetje kort uit te leggen waar ik hulp bij zoek.
Lijkt mij gezien het beperkte bereik van mijn contacten te vroeg om te kunnen oordelen dat het niet zou kunnen, zeker gezien er letterlijk op dit forum mensen zijn die exact hetgene wat ik wil wel lukt met tarief dat ik ook wel wil.
Maar dit lijkt me niet gaan over waar je eerder mee reageerde? Buitenland waar ik geen moeite voor wil doen?![]()
Zulk negatief en beperkt perspectief blijft toch jammer.
Ook dom van mezelf dat ik blijf denken dat mensen vergelijkbare social skills hebben en oprechte interacties aan willen gaan.
Krijg jij niet de slappe lach bij het lezen van deze woorden?En veel slaap nodig, het zou zoveel schelen als dat niet zo was. Tegen de tijd dat ik een beetje klaar ben om wat te gaan doen is het eigenlijk al middag.
Ja, en dat gaat ook weer ten koste van je productieve tijd.Krijg jij niet de slappe lach bij het lezen van deze woorden?
Ik hoef niet zoveel op te bouwen, 10 jaar sparen lijkt me niet nodig. Het aanbod tot nu toe komt op 60% vrijheid neer, dat is niet heel veel vrijheid imho.We zijn beide geloof ik erg van onze principes.
Maar stel je kan met een beetje water bij de wijn (dus heel veel vrijheid, maar geen 100%) er veel meer werk uithalen en dit voor de eerste 10 jaar accepteren, sparen en wat opbouwen dan kan je later altijd nog kijken hoe doelen verder bereikt kunnen worden.