AndroidHealthClinic

log chrisk

Overigens zie ik de laatste tijd ook dat het aantal opdrachten zoals ik ze zoek op de voornaamste site van NL ervoor niet meer aangeboden worden. De mogelijkheden nemen af.
Overigens zou ik niks anders weten om aan te nemen, als ik eerlijk ben over wat ik wil gaan ze me niet aannemen. En als dat ze niet boeit zal ik de werktijden toch niet kunnen volgen door slaap problemen (of nouja wakker word problemen).
Dan is het aan jou en niemand anders om daar een oplossing voor te bedenken.

Ah ok maar dat ik niet maar wat/alles aanneem is anders dan niks proberen om vooruit te komen.
Omdat je niet maar wat/alles aanneemt kom je al 2 jaar geen stap vooruit. Dus misschien is het eens tijd om het anders aan te pakken waardoor je wel vooruit komt.
Je kan hele tijd hetzelfde blijven proberen, als het resultaat niet verandert moet je wat anders doen.
Overigens zou ik niks anders weten om aan te nemen, als ik eerlijk ben over wat ik wil gaan ze me niet aannemen. En als dat ze niet boeit zal ik de werktijden toch niet kunnen volgen door slaap problemen (of nouja wakker word problemen).
Er zijn zoveel jobs, ze staan je waarschijnlijk gewoon niet aan. Toen ik stopte met mijn studie ben ik meteen de volgende dag gaan solliciteren, bij allerlei kutjobs, gewoon om ergens snel aangenomen te worden zodat ik niet terug naar mijn ouders moest en een appartement kon betalen. Ik stond bijna achter de balie in een bakkerij, was dat mijn droomjob? Hell no, maar het moest maar gewoon even. Door mijn gezondheid heb ik sowieso heel weinig keuze in wat ik kan doen en ik zal nooit kunnen doen wat ik echt wil doen, maar that's life, ik moet mezelf kunnen onderhouden dus so be it.
Kieskeurig zijn is op dit punt niet echt meer aan de orde, dat kan later wel weer.

Heel confused door deze topic switch :roflol:

Ik heb van de week nog een recruiter benaderd voor een vacature, maar (nog?) geen reactie. Ik heb van de week ook nog een via via aanvraag die mij als ondersteuning willen gereageerd, (nog?) geen verdere reactie.
En dan wacht je tot je een reactie krijgt? Of kun je ook een proactieve houding aannemen door te vragen of ze al een update hebben? Persoonlijk ben ik geen fan van recruiters. Een tijdje terug moest ik noodgedwongen een andere baan zoeken en heb ik letterlijk op elk mogelijke indeed vacature die binnen mijn sector viel gesolliciteerd. Binnen no time had ik een andere baan. Ik weet niet in welke sector je zit en hoe jouw CV eruit ziet, maar in de meeste sectoren liggen de banen momenteel voor het oprapen.

Maar goed, je bent tenminste met iets bezig. Dat valt dan wel weer mee.

Hoeveel uur in de week ben je nu aan het werk of er in zekere zin mee bezig?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.505
Dan is het aan jou en niemand anders om daar een oplossing voor te bedenken.
Wat als ik het ook niet meer weet?

Omdat je niet maar wat/alles aanneemt kom je al 2 jaar geen stap vooruit. Dus misschien is het eens tijd om het anders aan te pakken waardoor je wel vooruit komt.
Je kan hele tijd hetzelfde blijven proberen, als het resultaat niet verandert moet je wat anders doen.

Er zijn zoveel jobs, ze staan je waarschijnlijk gewoon niet aan. Toen ik stopte met mijn studie ben ik meteen de volgende dag gaan solliciteren, bij allerlei kutjobs, gewoon om ergens snel aangenomen te worden zodat ik niet terug naar mijn ouders moest en een appartement kon betalen. Ik stond bijna achter de balie in een bakkerij, was dat mijn droomjob? Hell no, maar het moest maar gewoon even. Door mijn gezondheid heb ik sowieso heel weinig keuze in wat ik kan doen en ik zal nooit kunnen doen wat ik echt wil doen, maar that's life, ik moet mezelf kunnen onderhouden dus so be it.
Kieskeurig zijn is op dit punt niet echt meer aan de orde, dat kan later wel weer.

Heel confused door deze topic switch :roflol:
Mja ik bedoel dus dat het niet alleen kieskeurigheid is. Men moet mij wel mogen (onwaarschijnlijk) en als ik letterlijk niet wakker kan worden dan wordt het lastig de eerste werkdag doorkomen. Maar sowieso zullen ze mijn instelling niet leuk vinden.

Ben vroeger ook wel eens bij een uitzendbureau binnengestapt met de vraag of horeca me misschien wilt (leek me toen wel leuk). Heb je horeca ervaring? Nee dan hebben we niks voor je. Heb je retail ervaring? Nee dan dat ook niet. Ja dan weten wij het niet. Ok :dunno:

Maar trouwens, gezien/als het doel is om ervan op mijzelf te gaan wonen.. wat voor job die je zomaar kunt doen verdient daar genoeg voor?

Wat als ik het ook niet meer weet?

Mja ik bedoel dus dat het niet alleen kieskeurigheid is. Men moet mij wel mogen (onwaarschijnlijk) en als ik letterlijk niet wakker kan worden dan wordt het lastig de eerste werkdag doorkomen. Maar sowieso zullen ze mijn instelling niet leuk vinden.

Ben vroeger ook wel eens bij een uitzendbureau binnengestapt met de vraag of horeca me misschien wilt (leek me toen wel leuk). Heb je horeca ervaring? Nee dan hebben we niks voor je. Heb je retail ervaring? Nee dan dat ook niet. Ja dan weten wij het niet. Ok :dunno:

Maar trouwens, gezien/als het doel is om ervan op mijzelf te gaan wonen.. wat voor job die je zomaar kunt doen verdient daar genoeg voor?

Zou je ook niet goed wakker kunnen worden omdat er weinig doelen zijn? Ik kan de winter ook maar moeilijk mijn nest uit komen, helemaal niet voor dingen die ook wel in de middag kunnen. Lig zo 10-11 uur op bed.

Maar in de zomer kan ik weer goed zonder slaap en word ik eerder wakker dan de wekker, vaak al 6.00 uur, gewoon omdat ik weet/voel dat ik aan de bak moet.

• #1.510
Hoeveel uur in de week ben je nu aan het werk of er in zekere zin mee bezig?
Afgelopen tijd nog 2-3 uur per dag om een beetje vooruit te komen. Heel veel meer constant daadwerkelijk code typen lukt ook niet hoor.

Maar ik zoek nu sowieso een andere opdracht want dit laat nog op van alles dat aangeleverd moet worden wachten. Dan doe ik dit afronden een dag of in het weekend ernaast, duurt het wel nog veel langer.

Vanwaar de keuze om als zelfstandige te werken? Zou een vast dienstverband en de structuur die daarbij komt kijken niet veel toegevoegde waarde hebben in jouw situatie?

Tenzij het hele "ik kan niet wakker worden" wegens gezondheidsredenen is, in geval van ziekte zijn er ook redelijk wat voorzieningen hier toch?

Je bent programmeur? Dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om iets te vinden?
Vraag me echt af wat je eisen zijn.

En zijn je slaapproblemen door ziekte of gewoon door de algehele situatie?

• #1.514
Zou je ook niet goed wakker kunnen worden omdat er weinig doelen zijn? Ik kan de winter ook maar moeilijk mijn nest uit komen, helemaal niet voor dingen die ook wel in de middag kunnen. Lig zo 10-11 uur op bed.

Maar in de zomer kan ik weer goed zonder slaap en word ik eerder wakker dan de wekker, vaak al 6.00 uur, gewoon omdat ik weet/voel dat ik aan de bak moet.
Ik weet niet wat het is man ik doe de wekker 50 keer achter elkaar in droom uitzetten en ga dan naar mn oude werk. En dan wordt ik uiteindelijk 1.5 uur later wakker, nog later dan anders omdat de wekker wel mijn slaap heeft verstoord. :o

Wakeup light leek even te helpen maar ook al gauw niet meer.

Van de week waren er allemaal ambulances met prio1 voor de deur (voor de buurman). Niks van gemerkt, helemaal doorheen geslapen.

Om 7 uur op om 9 uur op een of ander kantoor in de randstad te zijn gaat niet meer lukken.

Vroeger wel tijden gehad dat ik om om 8 uur zelf wakker werd, maar zelfs dat zal lastig zijn voor de meeste werkplekken.

Zou je zelfs geen kunstje kunnen leren, bijv. airco's installeren? Iemand met vaste baan doet dit op zaterdagen erbij en komt nu over in werk waardoor hij minder in dienst gaat. Die verdient op zaterdag toch even 500 in de zak.

Websites maken? Webshop? youtube video kanaal met allerlei compilaties? Er zijn toch wel mogelijkheden vandaag de dag dat je vanaf je pc geld kan verdienen wanneer het je uit komt? Ja, dit kost tijd en loont niet meteen, maar hard werken zal beloond worden.

Ben vroeger ook wel eens bij een uitzendbureau binnengestapt met de vraag of horeca me misschien wilt (leek me toen wel leuk). Heb je horeca ervaring? Nee dan hebben we niks voor je. Heb je retail ervaring? Nee dan dat ook niet. Ja dan weten wij het niet. Ok
Natuurlijk zeggen ze dat lol. Je toont ook geen enkele motivatie/wil/affiniteit dat je er alles aan gaat/wilt doen om op het niveau te komen waar ze op zoek naar zijn. Dan is het snel gedaan. Ik zou ook niet investeren in zo'n fucking NPC.

Volgens mij staan ze momenteel in de horeca te springen om personeel. Wat voor specifieke ervaring heb je nodig om een dienblad vast te houden en een bestelling op te nemen. Het is niet alsof je een fucking hersenoperatie moet uitvoeren lol.

• #1.517
Vanwaar de keuze om als zelfstandige te werken? Zou een vast dienstverband en de structuur die daarbij komt kijken niet veel toegevoegde waarde hebben in jouw situatie?

Tenzij het hele "ik kan niet wakker worden" wegens gezondheidsredenen is, in geval van ziekte zijn er ook redelijk wat voorzieningen hier toch?
Juist omdat vast dienstverband niet bij mij past. Denk dat gewoon zelf met de laptop waar en wanneer ik wil creatieve dingen bouwen ook is geweest waarom ik dit werk uberhaupt wilde gaan doen, niet om de rest van mijn leven in een kantoor weg te kwijnen.

Heb wel 5 jaar vast gewerkt hoor, een soort ptsd aan overgehouden denk ik. Structuur kan ik zelf wel toepassen maar dat zal niet de 9-5 structuur zijn die zij willen.

En nee niet dat ik weet, gewoon luiheid.

• #1.518
Je bent programmeur? Dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om iets te vinden?
Vraag me echt af wat je eisen zijn.

En zijn je slaapproblemen door ziekte of gewoon door de algehele situatie?
De eis is thuiswerken, that's it. Vinden ze moeilijk. Sowieso snappen recruiters dat totaal niet en komen met ja maar het is 2 dagen thuiswerken.

Het is nu zelfs volgens de wet flexibel werken dat je er recht op hebt als het werk het toelaat. En dat doet het. Ik weet niet hoe bedrijven daar nu mee omgaan, hoor er niks over. Als freelance hoor je het sowieso zelf te bepalen aangezien je ondernemer en geen werknemer bent, maar dat lijkt in Nederland niet begrepen te worden.

En nee volgens mij heb ik gewoon veel slaap nodig. Slaap ook prima, droom hele alternatieve levens in andere dimensies bij elkaar en overdag verder niet moe dus geen idee. Misschien door de depressiviteit van de situatie in het algemeen zou kunnen inderdaad.

Juist omdat vast dienstverband niet bij mij past. Denk dat gewoon zelf met de laptop waar en wanneer ik wil creatieve dingen bouwen ook is geweest waarom ik dit werk uberhaupt wilde gaan doen, niet om de rest van mijn leven in een kantoor weg te kwijnen.

Heb wel 5 jaar vast gewerkt hoor, een soort ptsd aan overgehouden denk ik. Structuur kan ik zelf wel toepassen maar dat zal niet de 9-5 structuur zijn die zij willen.

En nee niet dat ik weet, gewoon luiheid.
Hmm, ja, snap je punt. Als zelfstandige wordt er (soms) alleen wel meer van je gevraagd/verwacht dan in loondienst. Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van voorkeur en wat er het beste in je leven past, maar die "vrijheid" die je als zelfstandige hebt kan misschien ook tegen je werken. Daarmee bedoel ik dat als het allemaal wat aan de vrijblijvende kant is, je wellicht eerder de keuze maakt om toch die opdracht niet af te maken, of niet aan te nemen. Daarnaast is er in de freelance it wereld (helemaal tegenwoordig) ontzettend veel concurrentie, een opdrachtgever (helemaal een grotere speler) heeft gewoon keuze.

De eis is thuiswerken, that's it. Vinden ze moeilijk. Sowieso snappen recruiters dat totaal niet en komen met ja maar het is 2 dagen thuiswerken.

Het is nu zelfs volgens de wet flexibel werken dat je er recht op hebt als het werk het toelaat. En dat doet het. Ik weet niet hoe bedrijven daar nu mee omgaan. Als freelance hoor je het sowieso zelf te bepalen aangezien je ondernemer en geen werknemer bent, maar dat lijkt in Nederland niet begrepen.

En nee volgens mij heb ik gewoon veel slaap nodig. Slaap ook prima, droom hele alternatieve levens in andere dimensies bij elkaar en overdag verder niet moe dus geen idee. Misschien door de depressiviteit van de situatie in het algemeen zou kunnen inderdaad.
En de eis van de meeste opdrachtgevers sluit hier niet op aan, that's it. Soms moet je concessies doen, 2 dagen op kantoor kan toch niet zo verschrikkelijk zijn dat je liever zonder werk/opdrachten zit dan dat?

• #1.520
Zou je zelfs geen kunstje kunnen leren, bijv. airco's installeren? Iemand met vaste baan doet dit op zaterdagen erbij en komt nu over in werk waardoor hij minder in dienst gaat. Die verdient op zaterdag toch even 500 in de zak.
Denk dat ik dat best zou kunnen leren maar kan me niet voorstellen dat de manier van werken bij klanten uit gaat komen. Meestal om 7 uur beginnen ofzo toch? Ik heb ook geen rijbewijs en auto, dus nu meteen kan dat niet (maar als ik weer wat geld heb op te lossen).

Websites maken? Webshop? youtube video kanaal met allerlei compilaties? Er zijn toch wel mogelijkheden vandaag de dag dat je vanaf je pc geld kan verdienen wanneer het je uit komt? Ja, dit kost tijd en loont niet meteen, maar hard werken zal beloond worden.
Dat is mijn droom omdat ik het dan helemaal zelfstandig is, maar ik zou niks specifieks weten te maken dat geld oplevert. Als jij een idee hebt voor een site of game die tonnen oplevert hoor ik het graag ja. :o

De volgende flappy bird maken ja graag.

Terug
Naar boven