AndroidHealthClinic

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561
Dat gejank siert je al helemaal niet, daar schiet je echt helemaal niets mee op. ‘Jullie moeten allemaal mij hebben’. Calimerogedrag. Je quote en leest zelf enorm selectief en wilt jezelf heel graag die put in praten of er in elk geval niet uit komen (prima verder, het is jouw log en leven) en post dingen waarvan je wéét dat er dergelijke reacties op komen. Dat is geen karakteranalyse, dat is gewoon wat ik en anderen zien. Je reageert vervolgens weer met enorme lappen tekst waarvan jij schijnbaar denkt dat ze doordrenkt zijn van zelfinzicht en realisme maar die voor alle anderen hier alleen maar een herhaling van zetten zijn, en één grote opsomming vormen van omfloerste smoezen om weinig of geen actie te ondernemen.
Jij vind de reacties echt normaal? Welke jaren geef jij les? Volgens mij zou je het daar niet tolereren.

• #1.563
Not sure waarom dit onder die quote staat, ik heb nergens één negatieve benaming gebruikt :o
Is lezen nou echt zo moeilijk? Ik beschrijf wat ik van jullie allemaal over mij heen krijg. Net die 2 scheldwoorden heb jij niet gebruikt, de andere stellingen zijn echter wel van toepassing op wat specifiek jij zegt.

Gekke vraag, waar woon je dat een appartementje 2400€ is? Ik heb een prima woning voor 1500, ja ik koop ook liever maar 2400 dan kijk je wel heel apart..

• #1.566
Gekke vraag, waar woon je dat een appartementje 2400€ is? Ik heb een prima woning voor 1500, ja ik koop ook liever maar 2400 dan kijk je wel heel apart..
Ik zei een appartement vanaf 1600. 2000-2400 is meer voor een woning. Een appartement past eigenlijk niet bij hoe ik zou willen leven. Het voorbeeld wat ik gaf was echter toch maar 1600 voor een appartement dus hoeveel redelijker kan ik erover worden dan?

ben jij wel eens bij het ggz geweest?

• #1.569
Inderdaad, wat doe je op een forum terwijl je geen werk en geen huis en eigenlijk 0 toekomst hebt en ook nog niet eens traint.
Dacht dat forums daarvoor waren. :o Wat doen jullie hier eigenlijk met jullie megabelangrijke carrieres, gezinnen of continue dates met supermodellen?

Jij vind de reacties echt normaal? Welke jaren geef jij les? Volgens mij zou je het daar niet tolereren.
Welke reacties, die waarin je aangeraden wordt om wat van je leven te maken en waarin allerlei suggesties gegeven worden om dat enigszins voor elkaar te krijgen? Ik weet dat je je vraag als afleiding van het daadwerkelijke issue stelt en op zoek bent naar de jijbak, maar ik zal toch maar antwoord geven: ik geef in alle jaren van het vmbo les en ik probeer naast het curriculum die gasten meestal een instelling mee te geven van man the f**k up en ga uit van je eigen kracht en waarden, want niemand anders gaat het voor je doen. Ik dacht altijd dat jij behoorlijk libertarisch en individualistisch ingesteld was, die houding waarbij je iedereen en zijn moeder de schuld geeft van je eigen miserie past daar niet echt bij.

Maar wat is je doel nu van deze discussie?
Wij proberen je een andere kijk op de werkelijkheid te geven maar jij blijft je aan het oude vasthouden.

Wil je dat we met je mee knikken en zeggen dat je gelijk hebt zodat je je kan verantwoorden dat je thuis blijft wonen zonder werk en vriendin?
Want alles wat wij zeggen probeer je te weerleggen.

• #1.572
  • #1.573
Maar wat is je doel nu van deze discussie?
Wij proberen je een andere kijk op de werkelijkheid te geven maar jij blijft je aan het oude vasthouden.

Wil je dat we met je mee knikken en zeggen dat je gelijk hebt zodat je je kan verantwoorden dat je thuis blijft wonen zonder werk en vriendin?
Want alles wat wij zeggen probeer je te weerleggen.
Was het een discussie? Het begon met een paar vragen beantwoorden die volgens mij oprecht gesteld werden, en het werd steeds meer een galspuwen sessie tegen mij door mensen die niet eens lezen wat ik zeg.

Van mij hoef je niks te doen. Waarom reageer je hier? Je voegt inderdaad niks nuttigs toe.

Ik heb ook al eerlijk gezegd dat ik het ook niet meer weet. Ik verwacht niks van jullie hoor.

Was het een discussie? Het begon met een paar vragen beantwoorden die volgens mij oprecht gesteld werden, en het werd steeds meer een galspuwen sessie tegen mij door mensen die niet eens lezen wat ik zeg.

Van mij hoef je niks te doen. Waarom reageer je hier? Je voegt inderdaad niks nuttigs toe.

Ik heb ook al eerlijk gezegd dat ik het ook niet meer weet. Ik verwacht niks van jullie hoor.
Prima, graag nog wel een statusupdate eind 2023

/out

• #1.576
Welke reacties, die waarin je aangeraden wordt om wat van je leven te maken en waarin allerlei suggesties gegeven worden om dat enigszins voor elkaar te krijgen? Ik weet dat je je vraag als afleiding van het daadwerkelijke issue stelt en op zoek bent naar de jijbak, maar ik zal toch maar antwoord geven: ik geef in alle jaren van het vmbo les en ik probeer naast het curriculum die gasten meestal een instelling mee te geven van man the f**k up en ga uit van je eigen kracht en waarden, want niemand anders gaat het voor je doen. Ik dacht altijd dat jij behoorlijk libertarisch en individualistisch ingesteld was, die houding waarbij je iedereen en zijn moeder de schuld geeft van je eigen miserie past daar niet echt bij.
Aanraden om wat van het leven te maken ja dat snap ik zelf ook wel en is heel lief enzo maar hoe en wat.

Ik zat aan deze dingen te denken:

En vele anderen die continu aannames en beweringen over mij doen dat ik allemaal eisen heb en neerkijk op inkomens, wat helemaal niet waar is en niet alleen niet volgt uit wat ik zeg maar ik letterlijk tegenspreek. Dat neerkijken vind ik trouwens best wel kutopmerkingen want ik vind het juist een belangrijk onderdeel van mijn karakter dat ik echt niet neerkijk op mensen met ongeschoold werk of die weinig verdienen weinig hebben of zelfs niks verdienen en bijstandsmoeder zijn. Ik kijk ook niet neer op daklozen etc etc.

Of misschien ook een leuke: ik kijk ook niet neer op mensen die om wat voor reden dan ook in de knoop zitten met hun werk of werk vinden en daardoor niet van hun leven weten te maken wat maatschappelijk wenselijk is. Dat zouden jullie ook eens mogen proberen.

Ik vind jouw reactie ook heel vreemd. Denk je echt hiermee oprecht te helpen?

Ja de vraag over wat voor les je geeft was oprecht daar had ik geen snode machiavelliaanse plannen mee om je te beledigen ofzo. Zeg maar wat de meesten hier continu tegen mij doen. Wat ik nogal kinderachtig vind en waarvan ik dus dacht nou dat is een mooie vergelijking als jij een basisschoolklas les geeft en leerlingen doen zo zou ik denken dat je er iets aan doet. Ik weet niet ik ben geen leraar, maar ze leert op een constructieve normale manier met anderen om te gaan. Misschien een soort empathie toe te passen idk.

Ik weet niet wat je denkt met dat ik iedereen en zijn moeder de schuld geef van mijn miserie. Wat ik hier over de reacties zeg heeft toch ook niks met mijn situatie en wat daarover aan problemen aangeef te maken? Ja ik geef jullie de schuld van dom reageren. Ik weet niet wat dat er verder over moet zeggen en waarom je dat zo betrekt en waarom je hier nu zo reageert.

Bijzonder absurd wat ik hier lees. Paar opmerkingen, al is het voor de kat z'n spreekwoordelijke viool:
  • Bijstand is 1100 netto per maand. 4k-5k salaris is 2900-3450 netto per maand. In de bijstand krijg je er nog toeslagen en wellicht wat kwijtscheldingen bovenop, maar bij je salaris komt nog vakantiegeld en eventuele andere beloningen. Werkelijkwaar idioot om te noemen dat een 4k-5k salaris hetzelfde is wat een alleenstaande op bijstandsniveau krijgt, het is namelijk ongeveer 3x zoveel. In 4 maanden heb je bij elkaar gewerkt wat een alleenstaande bijstander in 1 jaar krijgt. Ik verdien 5k-6k en hou meer dan de netto bijstand per maand over om mee te investeren, die ruimte had ik echt niet toen ik 2,5-3k verdiende.
  • Vrijwel niemand heeft de perfecte baan. Begrijpelijk dat je het kantoorleven kut vindt/lijkt. Echter, toen ik begon met lezen had ik de indruk dat je een recentelijk afgestudeerde student was die nu beseft hoe de werkwereld in elkaar zit - toen dat onjuist bleek dacht ik: dan is er vast een medische reden voor (en zijn daar ook vangnetten voor), maar nee... je blijkt 'niet uit bed te kunnen komen' en 0,0 van je wensenpakket af te willen wijken. Het zijn niet eens wensen, het zijn eisen. Zet gewoon je wekker keihard, op 10 meter van je bed, zodat je er wel uit moet. Tenzij je een uniek medisch geval bent kun je zo echt wel 's ochtends opstaan hoe kut het ook voelt en hoe graag je ook terug je nest in wilt, wat een gelul zeg.
  • Heel veel mensen hebben dus niet de perfecte baan, je bent heus geen uniek geval met unieke wensen. Hoe je ermee omgaat wanneer niet alles in jouw ideale plaatje past (nul flexibiliteit) is waarin je je negatief onderscheidt. Wat @Galen al zei: het lijkt me heel redelijk dat iemand die jou 70 euro per uur betaalt een bepaalde professionele band met je wil opbouwen, en dat doe je beter door in de beginperiode de afspraak te maken tweemaal per week (bijv.) in persoon op te komen dagen.
  • Veel mensen hebben goed advies gegeven, ik zie je alleen maar excuses verzinnen waarom het geen goed advies is, of niet voor jouw situatie toepasbaar. Een zinsnede als 'Als alles eerlijk gaat en ik zou verdienen wat ik hoor te verdienen' vat eigenlijk het hele probleem al samen, je hebt een soort entitlement dat je bedrag x zou moeten krijgen met voorwaarden y, z, a en b en alles wat daar niet aan voldoet is kut. Ergens anders zie ik je zeggen dat alle ervaringen met oude werkgevers negatief waren, maar dat lag allemaal niet aan jou. Zou het probleem misschien tussen toetsenbord en bureaustoel zitten?
  • Dit lijkt meer een soort dagboek waarin elk advies brandstof is om op te reageren met een verhaaltje waaruit blijkt dat de wereld zo kut is en oneerlijk en je niet begrepen wordt; alleen in plaats van dat dit het dagboek van een 17-jarige is die z'n eerste existentiële crisis ondergaat is het een volwassen vent van halverwege de 30... Ja je huidige situatie is mager, prima, klaag even, maar wat doe je om het te verbeteren?

Sorry, ik ga alleen wat onjuistheden en nuances hier recht zetten en daarna weer door, want ik vind het echt totale tijdverspilling om hier verder op te reageren. Ik weet dat ik zelf nogal eens uitgebreid van stof ben maar jij zit op een heel ander niveau wat dat betreft.
1) Ik ben geen basisschoolleraar.
2) Ik zou inderdaad in het overgrote deel van de gevallen niet ingrijpen wanneer een leerling een andere leerling zou zeggen dat ‘ie zich eens moet vermannen en zich niet zo moet aanstellen. Ik vind het verder echt totaal onzinnig om een klaslokaal vol met 12- tot 16-jarigen te vergelijken met de situatie van een volwassen vent op een bb forum en de reacties daarop.
3) Ik, wij, zijn hier niet om jou te helpen, en al helemaal niet op een manier waarbij we alleen maar mogen zeggen wat jij wilt horen. Ik ben niet vanmorgen wakker geworden met het idee dat ik vandaag eens een anonieme kerel van halverwege de dertig op een internetforum ga vertellen hoe het allemaal zit. Het zijn reacties op wat jij zegt, als het je niet aan staat dan doe je er niks mee, block je diegenen die zo vervelend voor je zijn, sluit je dit log of whatever en ga je verder met zwelgen in zelfmedelijden op je zolderkamertje. Helemaal prima.

• #1.579
Bijzonder absurd wat ik hier lees. Paar opmerkingen, al is het voor de kat z'n spreekwoordelijke viool:
  • Bijstand is 1100 netto per maand. 4k-5k salaris is 2900-3450 netto per maand. In de bijstand krijg je er nog toeslagen en wellicht wat kwijtscheldingen bovenop, maar bij je salaris komt nog vakantiegeld en eventuele andere beloningen. Werkelijkwaar idioot om te noemen dat een 4k-5k salaris hetzelfde is wat een alleenstaande op bijstandsniveau krijgt, het is namelijk ongeveer 3x zoveel. In 4 maanden heb je bij elkaar gewerkt wat een alleenstaande bijstander in 1 jaar krijgt. Ik verdien 5k-6k en hou meer dan de netto bijstand per maand over om mee te investeren, die ruimte had ik echt niet toen ik 2,5-3k verdiende.
Niet gek dat het absurd lijkt aangezien dat totaal niet is wat ik heb gezegd.

• Vrijwel niemand heeft de perfecte baan. Begrijpelijk dat je het kantoorleven kut vindt/lijkt. Echter, toen ik begon met lezen had ik de indruk dat je een recentelijk afgestudeerde student was die nu beseft hoe de werkwereld in elkaar zit - toen dat onjuist bleek dacht ik: dan is er vast een medische reden voor (en zijn daar ook vangnetten voor), maar nee... je blijkt 'niet uit bed te kunnen komen' en 0,0 van je wensenpakket af te willen wijken. Het zijn niet eens wensen, het zijn eisen. Zet gewoon je wekker keihard, op 10 meter van je bed, zodat je er wel uit moet. Tenzij je een uniek medisch geval bent kun je zo echt wel 's ochtends opstaan hoe kut het ook voelt en hoe graag je ook terug je nest in wilt, wat een gelul zeg.
En wederom dus niet gelezen wat ik heb gezegd. Ik kan letterlijk niet wakker worden van een wekker. Ik slaap er doorheen.

• Heel veel mensen hebben dus niet de perfecte baan, je bent heus geen uniek geval met unieke wensen. Hoe je ermee omgaat wanneer niet alles in jouw ideale plaatje past (nul flexibiliteit) is waarin je je negatief onderscheidt. Wat @Galen al zei: het lijkt me heel redelijk dat iemand die jou 70 euro per uur betaalt een bepaalde professionele band met je wil opbouwen, en dat doe je beter door in de beginperiode de afspraak te maken tweemaal per week (bijv.) in persoon op te komen dagen.
Ik kom nooit tegen dat dat alleen in de beginperiode zou zijn. Ik heb het ook wel eens geprobeerd om eerst een tijdje ergens te werken en dan voorstellen thuis te gaan werken. Antwoord was nee. Dus ja ik weet het allemaal dat veel opdrachtgevers dat willen, maar ik zie hier geen oplossingen in.

• Veel mensen hebben goed advies gegeven, ik zie je alleen maar excuses verzinnen waarom het geen goed advies is, of niet voor jouw situatie toepasbaar. Een zinsnede als 'Als alles eerlijk gaat en ik zou verdienen wat ik hoor te verdienen' vat eigenlijk het hele probleem al samen, je hebt een soort entitlement dat je bedrag x zou moeten krijgen met voorwaarden y, z, a en b en alles wat daar niet aan voldoet is kut.
Daar entitlement in zien is echt puur projectie man. Ik zeg gewoon wat marktconform is en wat zou moeten lukken, wat hoort te kunnen en mijn situatie zou oplossen. Zijn gewoon de feiten zoals ze relevant zijn voor het beoogde doel van weer op mijzelf gaan.

Los van wat "hoort" beschrijf ik allemaal dingen die ik heb gedaan en doe die met veel veeeel minder "genoegen" namen. Hell ik ben toch echt letterlijk gratis aan het werk. Dus f**k off met je entitlement gejank.

• Ergens anders zie ik je zeggen dat alle ervaringen met oude werkgevers negatief waren, maar dat lag allemaal niet aan jou. Zou het probleem misschien tussen toetsenbord en bureaustoel zitten?
Denk je nou echt dat dit een slim inzicht is ofzo? Jij denkt dat op basis van een regel of 2 die dat ook nog eens compleet tegenspreekt te kunnen concluderen? Ga anders eens het gesprek met mij aan om na te vragen hoe die situaties precies zijn geweest, kritisch uitzoeken wat dan de problemen waren waar ik het over heb. Hoe dat allemaal is gegaan, wie feitelijk wat heeft gedaan. Dan hoor ik het daarna graag waar jij denkt dat het aan lag.

• Dit lijkt meer een soort dagboek waarin elk advies brandstof is om op te reageren met een verhaaltje waaruit blijkt dat de wereld zo kut is en oneerlijk en je niet begrepen wordt; alleen in plaats van dat dit het dagboek van een 17-jarige is die z'n eerste existentiële crisis ondergaat is het een volwassen vent van halverwege de 30... Ja je huidige situatie is mager, prima, klaag even, maar wat doe je om het te verbeteren?
De projectie blijft sterk. Wat moet ik dan, iedereen die mij hier dingen vraagt voluit negeren? Anders zoek ik aandacht.. Nee.

Laatst bewerkt:
  • #1.580
Sorry, ik ga alleen wat onjuistheden en nuances hier recht zetten en daarna weer door, want ik vind het echt totale tijdverspilling om hier verder op te reageren. Ik weet dat ik zelf nogal eens uitgebreid van stof ben maar jij zit op een heel ander niveau wat dat betreft.
1) Ik ben geen basisschoolleraar.
2) Ik zou inderdaad in het overgrote deel van de gevallen niet ingrijpen wanneer een leerling een andere leerling zou zeggen dat ‘ie zich eens moet vermannen en zich niet zo moet aanstellen. Ik vind het verder echt totaal onzinnig om een klaslokaal vol met 12- tot 16-jarigen te vergelijken met de situatie van een volwassen vent op een bb forum en de reacties daarop.
3) Ik, wij, zijn hier niet om jou te helpen, en al helemaal niet op een manier waarbij we alleen maar mogen zeggen wat jij wilt horen. Ik ben niet vanmorgen wakker geworden met het idee dat ik vandaag eens een anonieme kerel van halverwege de dertig op een internetforum ga vertellen hoe het allemaal zit. Het zijn reacties op wat jij zegt, als het je niet aan staat dan doe je er niks mee, block je diegenen die zo vervelend voor je zijn, sluit je dit log of whatever en ga je verder met zwelgen in zelfmedelijden op je zolderkamertje. Helemaal prima.
Als je het totale tijdverspilling vind moet je het niet doen man. Je kwam hier zelf uit het niets om op deze zaken op nogal veroordelende en beledigende wijze te reageren.

Ik snapte inderdaad dat je mbo les gaf toen je dat zei. Ik zei alleen dat ik toen ik de vraag stelde ik dacht dat als je bijvoorbeeld basissschool lesgaf dan... nouja maakt verder ook totaal niet uit welke klas je lesgeeft maar zodoende vroeg ik ernaar, kwam de nieuwsgiergiheid ernaar op. Was ook eigenlijk niet eens relevant inderdaad.

Zoals ik ook al meermaals zei verwacht ik hier helemaal geen hulp in van jullie. Ik beantwoord slechts vragen die mij gesteld worden. Maar als er beledigt wordt dan zeg ik dat dat beledigend is. Oh dan ben ik calimero. Nouja goed het zij zo... Wat zijn dat toch oh zo wijze nuttige bijdrages met een inzicht waar ik inderdaad niet aan kan toppen.

Ik kan het ook allemaal negeren inderdaad. Maar ik weet niet ik heb ergens dan toch het idee dat als ik reageer en het nog eens uitleg of wijs op waar het misvattingen zijn of dat het ronduit beledigend is, dat dan toch uiteindelijk weer tot betere reacties kan leiden. Mja misschien is dat ook helemaal niet zo. My bad dan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven