Sorry, ik ga alleen wat onjuistheden en nuances hier recht zetten en daarna weer door, want ik vind het echt totale tijdverspilling om hier verder op te reageren. Ik weet dat ik zelf nogal eens uitgebreid van stof ben maar jij zit op een heel ander niveau wat dat betreft.
1) Ik ben geen basisschoolleraar.
2) Ik zou inderdaad in het overgrote deel van de gevallen niet ingrijpen wanneer een leerling een andere leerling zou zeggen dat ‘ie zich eens moet vermannen en zich niet zo moet aanstellen. Ik vind het verder echt totaal onzinnig om een klaslokaal vol met 12- tot 16-jarigen te vergelijken met de situatie van een volwassen vent op een bb forum en de reacties daarop.
3) Ik, wij, zijn hier niet om jou te helpen, en al helemaal niet op een manier waarbij we alleen maar mogen zeggen wat jij wilt horen. Ik ben niet vanmorgen wakker geworden met het idee dat ik vandaag eens een anonieme kerel van halverwege de dertig op een internetforum ga vertellen hoe het allemaal zit. Het zijn reacties op wat jij zegt, als het je niet aan staat dan doe je er niks mee, block je diegenen die zo vervelend voor je zijn, sluit je dit log of whatever en ga je verder met zwelgen in zelfmedelijden op je zolderkamertje. Helemaal prima.