Ik vind dat je dit weer compleet verkeerd opvat. Als het goed is hebben we het hier over het doel om op mijzelf te gaan wonen. Niet over dagbesteding om mij nutteloos bezig te houden, dat lukt me zonder werk ook wel.
Ik vat t niet verkeerd op. Werken voor je geld is geen simpele dagbesteding of nutteloos bezig zijn. Het is letterlijk werken brood op de plank. Geloof me... vakantie-supermarkt baantjes op 14/15 jaar om te kunnen helpen om eten op de plank te krijgen voor het iedereen in het gezin inclusief jezelf....
Als jij werken dan als nutteloze dagbesteding beschouwd had je aardig weinig te eten gehad. En nee... ik heb t niet slecht gehad. Wij waren gewoon gewend dat je meehelpen.
Op jezelf wonen heb je ook geld voor nodig. Dus wil je echt op jezelf wonen... dan ga je werken en is dat geen nutteloze dagbesteding. Dan is je doel gewoon niet belangrijk genoeg en vind je het wel prima om niet op jezelf te kunnen gaan.
Ik kon en kan me ook prima bezig houden zonder werk. Maar bij noodzaak en als je een doel hebt ga je er wel voor werken.
Ik noem hier gewoon enkele vereisten om dat doel van op mijzelf wonen weer te bereiken. Dit zijn gewoon de koude harde feiten: voor een hypo heb je jaren stabiele winstcijfers nodig. Gaat het voorlopig dus niet worden
Doel is simpelweg te bereiken door een tijdje in loondienst te gaan of als zzp te werken waarvan 1 a 2 dagen op lokatie. En over slapen... sorry... man the f**k up. Ik heb mijn hele leven al slaapproblemen. Als ik 1 uur op een nacht haal is t veel. Heb ook gewoon 40 (eigenlijk eerder 50 uur) op lokatie gewerkt. T sloopt... maar het kan best.
Werkgevers zijn ook tegenwoordig bereid een verklaring te geven zodat je wel ern hypo kan krijgen.
Als alles eerlijk gaat en ik zou verdienen wat ik hoor te verdienen dan geeft dat ook een goede mogelijkheid om redelijk vlot op mijzelf te gaan. Dat is gewoon een feit en past direct in lijn van de vraag die mij gesteld werd over freelancen waarom zou ik dat dan niet benoemen?
Als ik zou verdienen wat ik hoor zou mijn leven ook anders zijn.
Accepteer eerst wat minder desnoods. Over groei kan je afspraken maken.
En met 5 k bruto kan je echt wel rondkomen.
Ben zelf veel slechter gewend... dubbeltjes keren... 1x per week stukkie vlees... telefoon cheap ass... prepaid... op is op.
Ben er nier slechter van geworden zuinig te moeten zijn. Maar zolang je bijvoorbeeld de super nog in kan lopen en kopen wat je wil mag je imo niet klagen.
Vervolgens is er ook nog de meer normale weg, huren naar hypo, dan benoem ik dat daar meer kosten bij komen die in de genoemde 50k bruto moeten vallen. De vraag was of dat te redden is. Nou ik weet het niet zeg het mij maar: 1600+ misschien wel 2000-2400+ huur per maand, duizend per maand sparen voor een uiteindelijke hypo inleg, verzekeringen en al die shit, nou ik weet niet of dat te redden is. Lijkt me wel maar dat voorbeeld is dus geen luxe pot.
Er zijn volledige eengezinswoningen met 3 slaapkamers etc.... huur wel 1200euro... maar verre van 1600 of 2000-2400
Dan heb je wss wel verdomd veel hoge eisen.
Wat blijft er dan nog over, onder de sociale grens verdienen met ik heb geen idee welke baan om dan 10 jaar ingeschreven te zijn en hopelijk na die tijd naast buurvrouw bijstandsmoeder te mogen leven. Ja kan misschien maar volgens mij is 10 jaar wachtlijst niet heel doeltreffend om op mijzelf te gaan.
Ken zat mensen die verre van de 50 k zitten, prima kunnen huren.
En geloof me.... Ben geen haar minder, Kind zijnde van een bijstandsmoeder... maar gezien jouw maatstaven ben ik toch maar niets als ik t zo lees.
En als je aan kan tonen dat je werkt en op huizen inschrijft en alles ervoor doet hoef je teen 10 jaar te wachten. Maar ik vermoed dat je over 10 jaar nog zit waar je zit als je wacht op wat jij denkt dat je zou moeten verdienen en anders niets van werk aanpakt.
En hoezo zou ik niet "meteen" zo'n inkomen verwachten? Dat is gewoon wat ik marktconform voor mijn werk hoor te krijgen. Dat zou geen geluk of mazzeltje zijn dat me maar gegund moet worden daar heb ik gewoon mijn hele leven voor geleerd, gestudeerd, gewerkt, etc. Een zzp tuinman vraagt toch ook gewoon 60-70 per uur is dat een zeldzaam geluk dat hem maar gegunt moet worden? Een klusjesm
Marktconform.... als dat marktconform zou zijn had je al werk gehad.
Je hele leven voor geleerd/gestudeerd... je bent 35!! En hebt geen werk. Marktconform salaris heeft ook te maken met werkervaring opgebouwd hebben.... bouw dat eerst eens goed op. Al is t als vakkenvuller (bij wijze van spreken) ... ik zou liever iemand aannemen die wil werken als iemand die op een zolder zit te wachten tot hetgeen wat hem bevalt op zijn pad komt....
En wat betreft een stapje terug ik heb dus een recente 4 jaar lang enorm onderbetaald gewerkt, en nu 2 jaar lang grotendeels gratis bezig met een flutproject voor veel te goedkope vaste prijs dat in een paar maanden af had moeten zijn. "Om maar wat te hebben" want dat zou zo belangrijk zijn en allemaal andere kansen opleveren. Niet dus, de enigen die daar baat bij hebben zijn degenen die een gek hebben gevonden die het uit wanhoop zo goedkoop doet. Ondertussen zoekende naar wat anders etc.
Zij hebben dus zo een gek gevonden die erin is getrapt voor een habbekrats te werken ipv op een wat stabielere manier onderbetaald (naar jouw maststaven) te doen. Mogelijk had je dan verder geweest dan nu. Vertrouwen op werk gebouwd,werkervaring opgedaan, op jezelf gezeten etc...
Je snapt mijn punt wss wel... al zal je het ontkennen.
Maar goed... onder de 5k bruto per maand mag je je hier eigenlijk niet over uitspreken ...