AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

Strippenkaart voor een gratis ritje in een trauma helikopter al bijna vol? :badum:

• Haha
Waarderingen: vntl
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.962
@RooksworstXL Wat is er zo grappig?

waarschijnlijk die (1)20 min...maar rustig an beginnen niet?

• #1.967
1000072103.jpg

• #1.968
Extreem zware periode achter de rug. Eerst de gezondheid die het liet afweten. Opnieuw een soort longontsteking, 5 maand geleden, die me 6 weken verzwakte, en daarna vond ik de kracht niet om het sporten te hernemen. Toen werd het extreem druk op het werk en door de wat hogere leeftijd en wellicht het veel lagere testosteron... geen energie over als ik thuis kwam. Dochter, die een week bij mij is, en dan een week bij haar ma, is de laatste maanden steeds verdrietiger en stiller geworden... Haar moeder is steeds onaangenamer, irritanter, onbegripvoller tegenover haaar maar ook tegen mij.
Een maand geleden is er iets heel erg gebeurd (wat, laat ik even in het midden) waardoor ik eindelijk haar moeder kan loslaten. Ik heb gezien dat ze een vrouw is geworden waar ik geen minuut meer wil of mee kan samenleven. Ze maakt onze dochter gek!

Ik heb gisteren eens goed in de spiegel gekeken, gedacht aan alles wat me in het leven tegen de grond heeft geknald maar ik ben steeds terug recht gekropen. Dit is nu ook weer zo'n keer. I'm going to stop feeling sorry for myself... en ben ik dus gisteren terug gaan sporten: in totaal 80 minuten getraind, 635 kcal.... Kracht is met ongeveer 20 procent gedaald, wat ik nog goed vind meevallen. Ik heb een BF % van ongeveer 25 procent denk ik. Geen idee. Ik zie trouwens heel veel jonge kerels met goede "physique" maar geen greintje kracht. Het blijft voor mij heel vreemd om dat te zien.
Maar goed, ze hebben andere trainingsdoelen. More power to them!

De bedoeling is terug drie keer per week te gaan trainen, vet te verliezen en terug atletischer te worden. Nu zou ik echt het strand niet opdurven.
Op het werk gaat het geweldig: Leerkracht middelbaar onderwijs (leerlingen van 12 tot en met 17 jaar), Nederlands, wiskunde, natuurwetenschappen. De mooiste job ter wereld...voor mij. Eindelijk collega's en directe oversten die mijn harde werk en inzet erkennen.

Sinds een viertal maanden heb ik een halfslagkees, lijkt sprekend op een vosje. Het schattigste beestje ter wereld.
Ik moet m'n mentale kracht van vroeger terugvinden zodat m'n dochter terug trots op me kan zijn. Haar moeder, tja, die probeert nu m'n dochter van me weg te houden. Ze wil zich wreken. Gedurende 2 jaar had ze niet bijgedragen tot het betalen van het gsm-abonnement van onze dochter. Ze weigerde dit te betalen. Het bedrag was opgelopen tot 360 euro. Op een dag stuurde ze me een email waarin ze vroeg 400 euro te betalen voor dokterskosten. Ik zei haar: "400 euro - 360 = 40 euro. Ik stuur je zo 40 euro". Ze stuurde meerdere boze mails.... nu verbiedt ze m'n dochter bij mij te komen. M'n dochter durft niet te komen omdat ze weet dat haar ma zeer onstabiel en steeds verdrietig is. Maar ze huilt aan de telefoon en zegt dat ze me mist en niet weet wat te doen. Afschuwelijk, wat haar moeder doet.
Begin september ben ik op een nieuwe school beginnen werken. Een geweldige school. Van dag 1 had ik opgemerkt dat er een ongelooflijk mooie collega is. Nu, 6 maand later zitten we heel vaak met elkaar te kletsen. Haar ex heeft haar bedrogen. Ze is nu al een tijdje alleen... who knows.... al is ze way too beautiful for me. Maar wie weet....

Gsiteren getraind:
10 min opwarming

10 min rotator cuff oef aan pulley

LAteral raise pulley
4 X 10 X 9 kilo

Anterior deltoid pulley
4 X 10 X 9 Kilo

DB row
5 X 5 X 40 kilo

Lat pull down
3 X 5 X 73 kilo

Triceps press down
5 X 5 X 73

Anterior delt mach
2 X 10 X 54 Kilo

MP met Kettlebell
2 X 10 X 10 kilo

Afgesloten met 10 min cardio: fiets

Volgende dag voelde ik nergens spierpijn.

Zaterdag en maandag zijn de volgende trainingen. Al zal ik misschien vrijdag en zondag ook gaan, maar enkel op een half uur te fietsen. Wish me good luck.
Ik zou eens een foto moeten posten van hoe ik er nu uitzie.... f**k... het is geen zicht.

Lol, ik wilde net schaamteloos gaan vragen om een foto van je hondje. :heart:

Succes met het werken aan je doelen!

Heftig zeg. Hopelijk betert het snel.
Goed dat je trainingen weer oppakt en wat een dot van een hondje ❤️

• #1.972
Lol, ik wilde net schaamteloos gaan vragen om een foto van je hondje. :heart:

Succes met het werken aan je doelen!
Bedankt. En het is een echte knuffelbeer. Ik heb dat nog nooit gezien. Die wil constant op mijn hoofd, in mijn nek, op mijn voeten,... liggen.

• Like
Waarderingen: Loca
  • #1.973
Straks starten met een vierde training na een break van 5 maanden.
Ik kan geen big three doen door de kapotte knie en linkerschouder. Dus voorlopig zijn het de saaie isolatieoefeningen, met hier en daar een paar compounds. Misschien dat de spieren rond de knie en rotator cuff de komende maanden terug sterk genoeg worden op partial squats of box squats te doen. Wat ik eens ga proberen is hexbar deadlift.
Focus ligt nu eerst en vooral op het wakker maken en klaarstomen van het lichaam voor de zwaardere gewichten, die ik hopelijk volgende maand terug zal kunnen pushen en pullen. We zien wel. Easy does it.
Ik ben gestopt me bijna alle suikers uit snoep, limo,... Binnen 12 weken wil ik mijn vetpercentage met 10 verlagen.

• #1.974
Eens dit proberen...hier en daar nog wat aanpassen.

Definitieve 3-daagse krachttraining

5 sets van 5 reps per oefening
Drie spiergroepen per dag
Lange rustpauzes (2-3 min) voor maximale kracht
Veilig voor je schouder en knie

Dag 1 (Maandag) – Borst, Biceps, Benen

Borst:

1. Incline Dumbbell Press – Voor bovenkant borst en kracht.
  2. Cable Chest Fly (laag naar hoog) – Voor de binnenkant van de borst.
  3. Close-Grip Bench Press – Combineert borst en triceps.

Biceps:
4. Standing EZ-Bar Curl – Voor massa en kracht.
5. Preacher Curl (EZ-Bar of Dumbbell) – Voor strikte bicepsisolatie.
6. Concentration Curl – Maximale contractie en piekontwikkeling.

Benen:
7. Leg Curl (zonder volledige extensie) – Hamstrings versterken zonder kniebelasting.
8. Leg Extension (lichte gewichten, geen lock-out) – Veilig voor de knieën.
9. Box Squat (lichte variant) – Tot een veilige diepte.

Dag 2 (Woensdag) – Rug, Schouders, Triceps

Rug:

1. Dumbbell Row – Veilig en effectief voor breedte en dikte.
  2. Lat Pulldown (lichte leun, geen lock-out) – Breedte zonder schouderstress.
  3. Hex Bar Deadlift – Veilige optie voor kracht en onderrug.

Schouders:
4. Cable Lateral Raise – Focus op de zijkant van de schouder.
5. Cable Rear Delt Fly – Werkt de achterste delt zonder overbelasting.
6. Face Pulls – Voor schouderstabiliteit en achterste schouderkop.

Triceps:
7. Triceps Pressdown (neutrale grip) – Minste belasting op ellebogen.
8. Overhead Triceps Extension (Cable of Dumbbell) – Lange kop van de triceps.
9. Close-Grip Bench Press – Werkt zowel triceps als borst.

Dag 3 (Zaterdag) – Rotator Cuff, Extra Borst, Extra Rug

Rotator Cuff (Preventie & Stabiliteit):

1. External Rotation (Cable of Dumbbell) – Voor externe rotatiekracht.
  2. Internal Rotation (Cable of Dumbbell) – Voor balans in de schouder.
  3. Band Pull-Aparts – Werkt scapulaire stabilisatoren en achterste schouders.

Extra Borst (Om kracht op te bouwen):
4. Flat Dumbbell Press – Meer focus op de middenborst.
5. Cable Chest Fly (hoog naar laag) – Activeert de onderste borstvezels.
6. Dips (op machine of tussen banken) – Extra borst- en tricepsactivatie.

Extra Rug (Voor dikte en kracht):
7. Seated Cable Row (Neutrale grip) – Goed voor je houding en rugdikte.
8. Single-Arm Lat Pulldown – Beter voor spieractivatie en schouderveiligheid.
9. Hyperextensions (Bodyweight of lichte gewichten) – Ondersteunt de onderrug

• #1.975
Opwarming 16 min 120 kcal

Rotatie cuff 15 min
Lat en side raise 4 X 10 X 8 kilo
Db row
5 X 36
5 X 38 easy
5 X 40 m tot z
5 X 42 m tot z, pf, traag en gecontroleerd
5 X 44 z, pf, traag en gecontroleerd
1:08 bezig met trainen
Nu
Triceps press down
5 X 64
5 X 68
5 X 73 vlot
5 X 77 vlot
5 X 82

Mach fly
5 X 120
5 X 127

Lat pull down met bijzondere bar, niet volledig uitrekken naar boven ( rotator cuff beschermen)
5 X 59
5 X 66
5 X 73 vlot
5 X 79 vlot
Duur: 2 uur
900 kcal
Moe.

• #1.976
Zonet de zesde training achter de rug.
Ik was 5 maanden gestopt en had toen mooie krachtsstats na ongeveer 44 trainingen. Nu, na zes trainingen zit ik nog maar 5 procent achter. Dus binnen drie trainingen zit ik al terug op m'n oude niveau. Zonder supps, zonder whey shakes, zelf met onvoldoende voedsel. Ik begrijp er niks van. Gisteren wel gestart met creatine.

• #1.977
9de training
Opwarming 10 min 70 kcal
Triceps press down
5 X 64
5 X 68
5 X 73
5 X 77
5 X 82
5 X 86

Db row
5 X 38
5 X 40
5 X 42
5 X 44
5 X 48 zwaar maar vlot

Chest press machine
5 X 32 + 2,3
5 X 45 + 2,3
5 X 52 + 2,3
5 X 59 + 2,3
5 X 66 + 2,3

Concentration curl
5 X 12
5 X 14
5 X 16
4 X 18
Lat pull down
5 X 52
5 X 59
5 X 66
5 X 73
5 X 86
Mach fly
5 X 120
5 X 127
5 X 134
Duur 1 uur 40 min
750 kcal

Ging lekker.

Wat is uw doel hiermee ?

• #1.979
Niks bijzonders....gewoon terug in vorm komen en niet teveel massa....eerder kracht. En het vet weg trainen. En binnen zes maand, als ik terug op punt sta terug proberen starten met BJJ en boksen. Als de knie het houdt.

• #1.980
Jammer dat ik voorlopig niet kan squatten. Eens hexbar deadlift doen en kijken hoe mijn knie dat verteert.
Tegen de zomer moet ik ook terug in staat zijn een paar uren met een zware rugzak te stappen.

Terug
Naar boven