XXL Nutrition

Log: Cutten als beginnend bodybuildster

Vandaag een rustdagje, maar goed ook want heb spierrrrrpijnnnn :D. Maar wel gewoon bewegen vandaag, lekker shoppen en mezelf inhouden in de stad voor al dat lekkers!!:grinny:

Wow je eet wel weinig kcal! Maar als het zo goed gaat, waarom niet? :)
Ben benieuwd wat voor buikspieroefeningen je doet!

• Topic Starter Topic Starter
Wow je eet wel weinig kcal! Maar als het zo goed gaat, waarom niet? :)
Ben benieuwd wat voor buikspieroefeningen je doet!

Nu ik deze hoeveelheid ckal eet, gaat het beter. Val niet te snel af, maar wel iets. Vandaag gaf de weegschaal een halve kilo minder aan dan een week geleden, dus ik ben HAPPYYY.
Ik merk dat mijn buik al iets strakker wordt, dat idee heb ik tenminste :D
Over 1 weekie maak ik opnieuw een foto, als ik verschil zie plaats ik hem hier :).

Ik doe sindskort ook mijn buikspieren erbij. In het begin was het alleen met de squat (automatisch).
Nu doe ik daarbij de lying legraise en de v crunche, crunchsessie op een medicine ball en de stomach vacuum op advies van Doob hier op DBB:)
Wat doe jij voor oefeningen voor je buik dan lisanne? :)

Goed dat je alleen hebt geshopt in de stad en niet gesnoept ;)! Kei goed bezig!

Deadlift is zeker een prettige oefening Dnies, maar wel heel belangrijk deze goed uit te voeren.
Hier is de riem waar ik het laatst over had ook een fijne toevoeging. Begin gewoon heel licht en let er goed op dat je rug recht blijft. Ik kom het je graag uitleggen!

Nice gratz met de results! :D
Ja ja mijn crosstrainer staat midden in de kamer (hij is een beetje gammel en oud) maar nu er tegen aan!

Goed zo moowsje!! Ik weet niet van welke muziek je houd? Ik heb een hekel aan cardio maar als ik een hardere muziek style aanzet ga ik als een speer:D, en luister daarom ook graag hardcore, mja je moet er van houden:D. Oh en als je me x komt spotten, dan begin ik wel met de deadlift. Zolang er niemand op mijn techniek kan letten doe ik hem nog liever niet. Oh en voor de mensen die het nog niet weten. Ik kom net uit een revalidatietraject van 5 maanden, daarvoor heb ik 3 maanden lang op de bank gelegen wegens ziekte. Mijn spieren zijn dus erg slap!!!

Ik vond het een zware training vandaag. Heb gewichten omhoog gegooid en haalde bij sommige de laatste rep niet meer in de laatste set.

Warming up: fietsend naar sportschool
Benen - squat: 3x10x10
Rug - Liggend roeien: 3x10x12
Borst - Bankdrukken: 3x10x12
Schouders - Schouderdrukken: 3x10x12
Biceps - Dumbbell curl: 3x10x8
Benen - leg press: 3x10x70,5
Triceps - push down: 3x10x32
Buik - v crunches: 3x10
buik - lying legraise: 3x10
buik- stomach vacuum: 5x20 sec.
triceps- dips 2x5
cardio: 15 min. crosstrainer.

Ik merk dat mijn polsen erg zwak zijn en dat ik daar nu al mee in de problemen kom(armen kunnen meer aan dan polsen) ,ik ga de dagen dat ik niet train me polsen versterken met oefeningen.

Laatst bewerkt:
Misschien om het makkelijker (overzichtelijker) te maken kun je het zo typen:

Squats: 3x10x10

Het is een tipje ;)

Verder ziet er netjes uit hoor ! ;)

Joooo thanks :)
Ga het gelijk doen

zo, vannacht een beetje veel alcohol genuttigd, en dat voel ik nu ook maar al te goed blehh.
Maar af en toe los moet kunnen. Vandaag nog ff een rustdagje en morgen weer gassss erop:D

Meid,

Lekker bezig denk!
Weet zeker dat jij je doel gaat halen.

bedankt voor je optimisme :D.
Ik ga er een ieder geval hard voor werken!!!

Haha zuipschuit! Nou dr weer tegenaan ja! Wel die drankjes er af gaan sprinten he ;)!
Ik heb net lekker buiten heel hard gedanst op Major Lazer haha :D
Ja ook ik kan een goed stukje hardstyle op z'n tijd waarderen, vorig jaar was ik op Hardbass, super vet.
Maar dansen kan ik beter op electric hihi.

Dat je de laatste rep niet haalt is niet erg, je traint gewoon door tot je dat wel kan, en dan gooi je er weer gewicht bij.
Zet m op deze week :D het wordt een top week okay!

Jaaa ik weet t moowsie, had ook iets te diep in het glaasje gekeken haha. Maar de weegschaal zal het morgen aangeven of hij alcohol not done vindt:-).

Vandaag lekker getraind en erna 2 uur lang in de bossen gewandeld, wat een weertje!

Succes meid!:) Klinkt goed wat je nu aan het doen ben!

Succes meid!:) Klinkt goed wat je nu aan het doen ben!

Dank je dank je :D.

Het voelt ook goed allemaal. Zit al een stuk beter in me vel, en ben een stuk energieker.
Vandaag wegen en een rustdagje. Ik ben benieuwd of ik ben afgevallen!!
In de spiegel ziet het er iig al beter uit dan dag 1 ;).

Ik ben gewoon 1, 4 kg afgevallen! !
Ik bleef zooo lang hangen op gewicht en eindelijk komt het op gang!! Wat een fijn gevoel!!
Heb nog lichte spierpijn van woensdag maar gaan morgen gewoon weer heerlijk trainen! :D

Laatst bewerkt:
Training gisteren:

Benen - squat: 3x10x10 (techniek wil nog niet helemaal lukken, benen verzuren niet of nauwelijks, maar durf niet in gewicht omhoog door mijn techniek)
Rug - Liggend roeien: 3x10x12
Borst - Bankdrukken: 3x10x12
Schouders - Schouderdrukken: 3x10x8
Biceps - Dumbbell curl: 3x10x12
Benen - leg press: 3x10x80
Triceps - push down: 3x10x32
Buik - v crunches: 3x10
buik - lying legraise: 3x10
buik- stomach vacuum: 5x20 sec.
triceps- dips 2x5
cardio: 15 min. crosstrainer, 40 min. wandelen

Je training van gisteren ziet er goed uit.

Probeer eventueel Seated Leg Curls & Extensions als alternatief voor squat, daar speelt techniek niet een hele grote rol bij.

Doe ze in een supetset, dan is het vrij intensief en redelijk snel geklaard.
Superset houd in dat je een agonist set doet en vervolgens direct een antagonist set. Dus quadriceps & hamstrings achtereen volgen.

Voorbeeld

14 herhalingen * 1 set * 20 kg(?) Seated Leg Curl
14 herhalingen * 1 set * 35 kg(?) Seated Leg Extension

10 herhalingen * 1 set * 35 kg(?) Seated Leg Curl
10 herhalingen * 1 set * 50 kg(?) Seated Leg Extension

08 herhalingen * 1 set * 50 kg(?) Seated Leg Curl
08 herhalingen * 1 set * 65 kg(?) Seated Leg Extension

06 herhalingen * 1 set * 60 kg(?) Seated Leg Curl
06 herhalingen * 1 set * 80 kg(?) Seated Leg Extension

Laatste herhalingen lekker traag doen, dan sta je echt op als een gehandicapte uit die stoel.
Krijg je mooie beentjes van meid! ;)

Laatst bewerkt:
yeah dit ga ik toevoegen zodat ik als een gehandicapte naar huis kan, spierpijn in me benen, af en toe lastig maar zoooo lekkerr :D. En aangezien de squat nog niet helemaal goed gaat en dus alleen me benen echt goed train met de legg press, is dit wel een goede toevoeging denk ik.
Ik zal kijken of ik de gewichten die jij aangeeft wat vindt, zo niet pas ik ze aan.
Thanks al lotttt :)

Dnieske!
Heb je al eens progressie foto's gemaakt eigenlijk? begin je al verschil te merken :D?
Zet 'm weer op hè deze week :)

Gaat benen trainen nu goed? Ik ga vanavond weer voor slappe pudding benen ;)

Je gaat echt goed! Wat een motivatie en trainingen zeg! Volgens mij zie je nu al resultaat, kan niet anders met zo goed trainen :)

Nu ik deze hoeveelheid ckal eet, gaat het beter. Val niet te snel af, maar wel iets. Vandaag gaf de weegschaal een halve kilo minder aan dan een week geleden, dus ik ben HAPPYYY.
Ik merk dat mijn buik al iets strakker wordt, dat idee heb ik tenminste :D
Over 1 weekie maak ik opnieuw een foto, als ik verschil zie plaats ik hem hier :).

Ik doe sindskort ook mijn buikspieren erbij. In het begin was het alleen met de squat (automatisch).
Nu doe ik daarbij de lying legraise en de v crunche, crunchsessie op een medicine ball en de stomach vacuum op advies van Doob hier op DBB:)
Wat doe jij voor oefeningen voor je buik dan lisanne? :)

Ik doe plated twists en op zo'n apparaat van de sportschool, maar ik zie niet echt verandering in mijn buik :( Zie jij wel al buikspieren??

Ik zal kijken of ik de gewichten die jij aangeeft wat vindt, zo niet pas ik ze aan.

Ik heb de gewichten iets aangepast in de bovenste post (KLIK HIER).
Persoonlijk doe ik de hamstring altijd iets zwakker als de quadriceps, had in mijn voorbeeld ze gelijk getrokken.

Ik denk dat je deze gewichten op zich wel aan kunt, maar ik denk vanuit een (startend) mannen lichaam. :o Vrouwen hebben van nature vaak sterke benen, zonde om ze met kinder gewichten te trainen.
Er zit bij een vrouw (altijd) veel potentie in benen, maak hier gebruik van!

No pain no gain! Vooral die laatste herhalingen van elke set extra traag doen, probeer door de pijngrens heen te komen en dan de herhaling toch langzaam te laten zakken. Dit is het geheim van de smid!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven