MuscleMeat

Log: Cutten als beginnend bodybuildster

• Topic Starter Topic Starter
Balen van je misselijkheid.
Had je wel gegeten? misschien te kort voor het sporten? of juist te lang ervoor?
Maar mooie training verder! en nu je de techniek van squat goed hebt kan je inderdaad lekker gaat bouwen! :D

thx Marina:). Ik had inderdaad te weinig gegeten denk ik. Maar als ik goed eet heb ik daar weer last van tijdens het sporten. Daarom sport ik meestal rond de middag, zodat ik mijn ontbijt al heb gehad:)

Ik hoop niet dat het van het squatten is van afgelopen zaterdag. Maar sinds zondagochtend is het in me rug geschoten. Bij elke beweging die ik nu maak krijg ik een soort van zenuwschokken(stroomstoten noem ik het altijd). Vandaag sla ik mijn training nog maar even over en kijk dan even of het morgen beter gaat:o.
Nu lastig, wat is nu goed te doen, met rugpijn. Ik doe zo even wat grondoefeningen en ga kleine stukjes wandelen, zodat ik wel in beweging blijf.

Me rug is gelukkig weer beter en heb nu een nieuw trainingsschema. Ik zal hem vandaag hier plaatsen.
Ik was lichtelijk mijn motivatie kwijt, doordat ik niet goed kon sporten met mijn rug. Maar heb hem alweer terug gevonden:D. Mijn eetschema ook hier en daar wat aangepast.
Zo dus lekker sporten met een hoop leuke en nieuwe oefeningen, heb er zin in!

Hier mijn aangepast trainingsschema.
Ik ben ongeveer 1,5 uur aan het sporten inclusief cardio.

8 minuten fietsend naar sportschool (warming up)
5 minuten roeien (warming up)

Squat + Row: 3x10x22
cable fly: 3x10x18.5
bulgarian squat: 4x8 per been
Hammer curl: 3x10x12
Tricep dips: 3x6
Bosu bal labs (abs): 3x10
Back extension swiss: 3x10
Push up: 3x6
squat: 3x10x20 (rugproblemen dus weer verlaagd)
Tricep extension: 3x10x32
shoulder press: 3x10x8
bicep curl: 3x10x12
Planking: 3x30sec.
Bosu Squat: 4x10
Cardio: 15 min. crosstrainer

Ik krijg met mijn eetschema voortaan binnen:
Kcal: 1628
K:105,07
E: 151,4
V: 54,1

vandaag een rustdagje wat kracht betreft. Vanavond wel zwemmen:)

Laatst bewerkt:
Goed bezig bodybuild ster

Hier mijn aangepast trainingsschema.
Ik ben ongeveer 1,5 uur aan het sporten inclusief cardio.

5 minuten roeien (warming up)

Squat + Row: 3x10x22
cable fly: 3x10x18.5
lunges met achterste been op bankje 4x8 per been
Tricep dips: 3x6
shoulder press: 3x10x8
bicep curl: 3x10x12
Planking: 3x30sec.
Cardio: 15 min. crosstrainer

Ik krijg met mijn eetschema voortaan binnen:
Kcal: 1628
K:105,07
E: 151,4
V: 54,1

vandaag een rustdagje wat kracht betreft. Vanavond wel zwemmen:)

Bulgarian Squat ;)

Mooie training!

Bulgarian split squat is een lekkere vind ik zelf. Doe hem nu op high reps met DB in beide handen... garantie voor spierpijn! :D

Mooie training!

Bulgarian split squat is een lekkere vind ik zelf. Doe hem nu op high reps met DB in beide handen... garantie voor spierpijn! :D

Dank jeeee Marina
Inderdaad een super oefening. Maar wel erg wennen. Evenwicht is nog niet helemaal goed. Maar inderdaad pfoeehhhh wat een spierpijn krijg je daarvan, ZONDER db al:). Kun je nagaat MET haha:).
trap lopen of naar de wc gaan gaat niet zo soepel nu zeg maar :P

Laatst bewerkt:
Dank jeeee Marina
Inderdaad een super oefening. Maar wel erg wennen. Evenwicht is nog niet helemaal goed. Maar inderdaad pfoeehhhh wat een spierpijn krijg je daarvan, ZONDER db al:). Kun je nagaat MET haha:).
trap lopen of naar de wc gaan gaat niet zo soepel nu zeg maar :P
Het is inderdaad een super oefening. Evenwicht is wel heel belangrijk ja. Ik deed hem vorige week voor het eerst en meteen met DB en van vorige week woensdag (legday) tot maandag kon ik niet zonder het te voelen fatsoenlijk op het toilet zitten. :o Als ik mijn voet van dat bankje haal na 20 reps duurt het ook gewoon even voor ik weer fatsoenlijk kan staan. :D

Geniet van je spierpijn! hahahah

Hahaha inderdaad. Ik loop dan snel even een rondje om die hettie spaghetti beentjes weer op te laden:D.
Jij ook succes met je aankomende spierpijn;) neem aan dat je de oefening wekelijks doet:)?

Hahaha inderdaad. Ik loop dan snel even een rondje om die hettie spaghetti beentjes weer op te laden:D.
Jij ook succes met je aankomende spierpijn;) neem aan dat je de oefening wekelijks doet:)?
nou die spaghettibeentjes zal ik morgen wel voelen! :D
Dank je hoor.. no pain no gain he! ;)
yep ik doe ze wekelijks. :)

Mijn training ging vandaag erg lekker. Heb ook een aantal PR's :)

Squat + Row: 3x10x32 (PR!)
cable fly: 3x10x22 (PR!)
bulgarian squat: 4x8 per been
Tricep dips: 3x7 (PR!)
shoulder press: 3x10x12(PR!)
bicep curl: 3x10x16(PR!)
Planking: 3x60 sec. (PR!)
15 min. naar huis fietsen (stuk om gefietst)

Nu mijn spierpijn maar eens afwachten:D
Fijn weekend nog!

Netjes. Hoe voer je zo'n squat + row uit? Eerst gewoon een normale squat en daarna (machine) row op hetzelfde gewicht?

cable_squat_row_18mpme9-18mpmee.jpg

Netjes. Hoe voer je zo'n squat + row uit? Eerst gewoon een normale squat en daarna (machine) row op hetzelfde gewicht?
Thanks... :)

Is voor de benen dus niet zo zwaar, omdat je alleen eigen gewicht gebruikt bij de squat beweging.
Alleen de row beweging is met gewicht. Maar ideaal omdat het een combi is :)

Laatst bewerkt:
Nice training en lekker wat PR's!

Zo weer lekker getraind net.
Merk dat ik de bulgarian squat kwa techniek en evenwicht onder de knie heb, dus woensdag met DB erbij:D.
Was wel druk op de sportschool, en sporten doen ze niet, nee OUWEHOEREN:mad: .

Nou vandaag lekker getraind en heb een keer heel de training een spotter gehad, die mijn techniek in de gaten kon houden. Was een extra zware training, omdat hij me tot het uiterste dreef en ik voel de spierpijn nu al:D.
Ik merk dat ik aan het afvallen ben weer. Dus ik ben zoooooo benieuwd wat de weegschaal donderdag aangeeft!

Klinkt goed! Juist met iemand erbij wordt je enorm opgezweept en geef je net wat meer. Das juist zo lekker!
probeer dat gevoel ook vast te houden met je volgende trainingen. Tot je max gaan en dan net wat meer geven. geeft je zo een voldaan gevoel!
succes met wegen donderdag. Ik duim voor je.

Klinkt goed! Juist met iemand erbij wordt je enorm opgezweept en geef je net wat meer. Das juist zo lekker!
probeer dat gevoel ook vast te houden met je volgende trainingen. Tot je max gaan en dan net wat meer geven. geeft je zo een voldaan gevoel!
succes met wegen donderdag. Ik duim voor je.

Klopt helemaal!! Op een of andere manier zit er dan toch meer in je dan je zelf denkt... psychologische shit.
Dan maar een halve rep, ik kan het!! :cool:.
Ja dank je.... Er is denk ik minstens een halve kilo vanaf (hoop ik).

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

Yessss 1 kg eraf. weeg nu 78.1 i.p.v. 79.1 :D. Lekkerrrrrrrrrrrr

Terug
Naar boven