AndroidHealthClinic

Log Fanatic Daan

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.022
  • #2.023
Zo daar zijn we weer na een aardige dipdag gisteren en vandaag overdag...jezus wat had ik een moodswings, kon wel janken!
Na het trainen en het zien van weer vooruitgang in shape in 2 dagen voel ik me nu een stuk beter en ben ik weer klaar voor de laatste 12 dagen!!! Ik ben vandaag op advies van Rene al begonnen aan mn depletetrainingen; deze week gewoon 4 en dan volgende week 3 dagen achtereen op ma,di en wo. Vanaf dan wordt er niet meer getraind, dus nu nog 6 trainingen. Cardio is a.s. zondag de laatste sessies.
Depletetrainingen zijn full body (behalve dus de quads en hams) en ik doe per spiergroep 3 oefeningen van ieder 3 sets waarbij ik 15-20 reps maak en maar max 30 sec rust tussen de sets; leegtrekken dus wanneer je zo alles 4 x in een week pak en volgende week 3x.
Hoe meer glycogeen ik uit de spieren trek, hoe beter het laden vlgende week moet gaan. Morgen nog 1 lage dag, wo hoog, dan 3 dagen laag, zondag een halve hoge dag en ma, di en wo dus nog 3 extreem lage dagen. Vanaf donderdag laden met witte rijst en zoutloos gaan. Zoutinname is per vandaag t/m volgende week woensdag verhoogd.

U bent super:-)
Ik geloof in je:-)
Aftellen en knallen:-)

• #2.025
Kom je niet kijken stuiter?

Heel sterk daan top mentaliteit en door zettingsvermogen!schema helemaal klaar om te laden?ben benieuwd,hoest kwa engerie en aanwezigheid op werk?collega's nog niet sjaggie van je?of thuis?ben namelijk vaak niet te genieten als ik lang cut

Nee ik moet het met je foto's doen.
Ik durf nog niet zo goed in het wereldje te stappen. Ik ken nog niemand:(:(:(

• #2.028
r86y3b.jpg

DEPLETED...deze is bewerkt al door een fotograve die ik ken en waar ik mijn shoot de dag vantevoren mee ga doen!!!

heel goed Daan, ben benieuwd hoe het er geladen uit ziet!!!
anderhalve week nog!

Vochtbal!!!

stilte voor de storm daan?

zal zich zwaar k*t voelen van het leegtrekken/depletten misschien?
ben benieuwd....ben er gister ook mee begonnen (maar dan in 1 streep tot en met woensdag waarschijnlijk)..valt niet mee

Beetje depleten zal toch geen probleem zijn voor Daan's update :)

Wat doe je dan allemaal als je depliten

Wat doe je dan allemaal als je depliten

In je spiercellen zit glycogeen, dat is de opgeslagen vorm van glucose (de afgebroken vorm van koolhydraten). Spierglycogeen is de brandstof die gebruikt word bij krachtige inspanning zoals krachttraining. Depleten betekend legen van die voorraden, door met veel herhalingen te trainen. Je spiervolume neemt dus af, maar daarmee neemt de vraag om spierglycogeen ontzettend toe. Na een periode van deplaten zijn je spiervezels dus leeg, en schreeuwen om glycogeen. Dan komt er een laadfase, waarin je veel koolhydraten eet, en je je glycogeen voorraden weer opvult. Als de vraag naar glycogeen in je spiercellen hoog genoeg is, zullen je spiercellen overcompenseren met een grotere glycogeen voorraad dan voorheen, om te voorkomen dat ze weer leeg raken. Je maakt dus eigenlijk misbruik van je overlevingsinstinct. :)

• #2.039
Hey guys!!

Ff wat radiostilte geweest, heb op FB wel wat geupdate, maar had idd ff helemaal geen zin om ook nog eens achter de computer te kruipen!!
Ik ben afgelopen week al begonnen met depletetrainingen en heb echt een hele zware week fysiek en mentaal gehad met gisteren als "hoogtepunt"...ik heb op 1 dag na elke dag twee cardiosessies afgewerkt, waarvan 1 op nuchtere maag en 4 depletetrainingen op ma, wo, vrij en zaterdag. 51 sets per training met steeds max 30 sec rust. Ik ben maandag begonnen met zoutopvoer en woog donderdagavond en nu ook nog zo'n 3/3.5 kg zwaarder door vocht wat ik vasthoudt. Dit betekent psychisch nogal wat doordat dan heel je shape "weg" is. Ik had het idee vetter te zijn geworden, terwijl ik wel weet dat dit nooit kan, maar het is omdat ik mentaal zowat op het randje zit. Gisteravond even bij Rene geweest en de laatste week doorgesproken; zout toch gewoon blijven toevoegen t/m woensdag, er zal dus waarschijnlijk in de laatste dagen heel wat gaan veranderen in mijn fysiek. Ik ben benieuwd en kan het nu ook wel loslaten; ik weet dat ik meer dan 110% heb gegeven, dus ben afhankelijk van wat mijn lichaam gaat doen. Vanaf donderdag zoutloos en KH laden. ma, di en wo gaat de vochtinname naar minimaal 6 liter, vanaf donderdag steeds halveren. ma, di en wo worden KH loos en worden de laatste 3 depletetrainingen afgewerkt die wel minder zijn dan die van vorige week, namelijk slechts 4 setjes per spiergroep per x (3 x full body). Vandaag de laatste cardiosessie op nuchtere maag er opzitten (yessss) en vanavond de allerlaatste van deze voorbereiding. Ik hoef alleen morgenvroeg nog even te werken en ben dan vrij t/m de dag na de wedstrijd (= heel de dag eten!!!). Ik ga nu rustig naar de wedstrijd toewerken, alle stappen nog netjes opvolgen; het echte werk zit er zo'n beetje op. Ik zal van de week nog wat updates geven.

respect dan! snap dat je dan een beetje onzeker begindt te worden maar rene weet wel wat hij doet dus dat gaat echt wel goed komen met jou!

Terug
Naar boven