MuscleMeat

Log Fanatic Daan

Je bent een goed voorbeeld voor bodybuilders Daan. Je doet waar jij je goed bij voelt en waar jij lekker progressie op boekt. Veel bodybuilders kijken toch naar de gewichten die ze verplaatsen, en moeten persé zwaar bankdrukken squatten en deadliften. It's about the mind muscle connection! En als die met Smith drukken beter is, dan moet je dat doen.
Ik volg ook de trainingen van Jay op zijn eigen website, en ik zie hem zelden tot nooit squatten of deadliften. Zijn coach heeft ooit gezegt dat ze (en zeker pre contest) die oefeningen niet doen om de kans op blessures te verminderen.

• Topic Starter Topic Starter
dat zal wel een lekkere pomp hebben gegeven :p

Ja mn t**ten beginnen ook eindelijk meer te groeien en komen langzaam aan meer in verhouding met mn borst, al ben ik er nog lang niet en zal t nooit mn beste spiergroep worden denk ik. Mijn schouders zijn groot ook, dus daarom train ik die om de week. Gaat goed zo heb ik het idee!

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:29 ----------

Blijf je bench in de smith bruut vinden, goed bezig.

Thnx voor de positieve belangstelling, ga ik nodig hebben de komende tijd!

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Je bent een goed voorbeeld voor bodybuilders Daan. Je doet waar jij je goed bij voelt en waar jij lekker progressie op boekt. Veel bodybuilders kijken toch naar de gewichten die ze verplaatsen, en moeten persé zwaar bankdrukken squatten en deadliften. It's about the mind muscle connection! En als die met Smith drukken beter is, dan moet je dat doen.
Ik volg ook de trainingen van Jay op zijn eigen website, en ik zie hem zelden tot nooit squatten of deadliften. Zijn coach heeft ooit gezegt dat ze (en zeker pre contest) die oefeningen niet doen om de kans op blessures te verminderen.

dank je! Ik ben t helemaal met jou eens en wordt nu daarin ook nog extra bevestigd door Rene. En dat is toch een topper imo!
Een voorbeeld; ik heb van mezelf uit vrij zwakke, dunne polsen en onderarmen. Op het moment dat ik bv ga bankdrukken ben ik alleen maar bezig t gewicht te controleren en gaat de aandacht veel te veel af van de spier die ik wil/moet trainen, namelijk mijn borst! Dit is ook de fout die veel mensen imo maken, ze drukken met van alles en nog wat (vooral triceps en schouders), maar trainen ze ook hun borst?? Vaak zie je mensen schouderblessures krijgen bij t bankdrukken, wat nooit moet kunnen. Hetzelfde zie je ook op dit forum met de DL, mannekes van 80 kg die 180 kg DL etc. waarvoor??? Om je rug kapot te maken? Nou ja duidelijk lijkt me!

Omdat die mannekes zich groot voor willen doen tegenover vrienden en andere mensen in de sportschool.... die trainen ook vaak alleen maar het bovenlichaam... je zult ze ook niet in een korte broek zien trainen omdat ze van die tandenstokers als poten hebben. Van die discobodybuilders zijn dat, haha. Maar de training gaat lekker zo te zien, Daan! Zet hem op, en doe de groeten maar aan Rene! grtz Gerrit.

Omdat die mannekes zich groot voor willen doen tegenover vrienden en andere mensen in de sportschool.... die trainen ook vaak alleen maar het bovenlichaam... je zult ze ook niet in een korte broek zien trainen omdat ze van die tandenstokers als poten hebben. Van die discobodybuilders zijn dat, haha. Maar de training gaat lekker zo te zien, Daan! Zet hem op, en doe de groeten maar aan Rene! grtz Gerrit.

hey jonge! Ga ik doen!

nog lekker getraint vandaag daan?

nog lekker getraint vandaag daan?

Nee gisteren niet, rustdag. Vandaag goede rug en biceps training gehad, ondanks dat ik kei kapot was/ben, ga zo lekker maffen.

FST-7

Pulldown borst;

15 x 80 kg
14 x 90 kg
12 x fullstack
12 x fullstack (yeah!)

T-bar row;

15 x 80 kg
14 x 100 kg
12 x 120 kg (yess!)
13 x 120 kg (huh?)

Hyper extensions met 15 kg in hand;

12 x
13 x
15 x

Low row machine, 1 armig;

15 x 40 kg
14 x 60 kg
12 x 80 kg
12 x 80 kg (wat een kracht nog?!)

Pulldown gestrekte armen met touw;

7 sets, 30 sec rust, 15 reps, 25 kg

Biceps:

Standing barbell curl:

14 x 45 kg x 3 sets

biceps curl liggend met buik op schuine bank, losse dumbbell, 2 armen tegelijk;

12 x 14 kg
13 x 14 kg
12 x 14 kg

Preacher curl, 1 amrig

10 x 20 kg
10 x 20 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg

sterk sterk sterk hoor!

mooi punt altijd over hoe er getraind wordt - doen waar je zelf goed bij voelt is gewoon het allerbeste man! ook omdat ieders doelen verschillen. maar ff zonder dollen kerel, 13x120 T-bar rows? dan ben je wel ****ing sterk als je dat met goede vorm en mind muscle connection doet...dit is geen flame trouwens hoor :p ik hou zelf ook van strict trainen, maar bepaalde oefening vind ik fijn aanvoelen om iets ruiger te doen - t-bar bijvoorbeeld. doorknallen zo kerel! wellicht sta ik volgend jaar naast je op het podium

mooi punt altijd over hoe er getraind wordt - doen waar je zelf goed bij voelt is gewoon het allerbeste man! ook omdat ieders doelen verschillen. maar ff zonder dollen kerel, 13x120 T-bar rows? dan ben je wel ****ing sterk als je dat met goede vorm en mind muscle connection doet...dit is geen flame trouwens hoor :p ik hou zelf ook van strict trainen, maar bepaalde oefening vind ik fijn aanvoelen om iets ruiger te doen - t-bar bijvoorbeeld. doorknallen zo kerel! wellicht sta ik volgend jaar naast je op het podium

thnx man! Ja lekker meedoen, lache!! Die T-bar rows zijn redelijk strikt, al gooi ik met zo'n oefening natuurlijk wel wat meer!

Training van vandaag schouders en triceps:

Shoulder press Smith machine;

15 x 70 kg
14 x 90 kg
12 x 110 kg
9 x 120 kg, dropset 10 x 90 kg

Seated dumbbell side raises;

15 x 16 kg
14 x 18 kg
12 x 20 kg
13 x 18 kg

Voorovergebogen side raises met dumbbell;

15 x 20 kg x 3 sets

Face pull met touw;

15 x 40 kg
12 x 50 kg
14 x 50 kg

Shrugs;

7 sets, 30 seconden rust, 15 reps, 90 kg

Triceps:

Cable pushdown;

15 x 60 kg
15 x 70 kg
12 x 80 kg
15 x 80 kg

Behind the head triceps extensions met touw;

15 x 25 kg
12 x 30 kg
15 x 30 kg

Single arm pushdowns, reversed grip;

15 x 20 kg x 3 sets

1 set pushdown reversed grip 2 hands; 50 kg x 17 reps.

dikke presses kerel

gewicht is wel gewoon gewicht in blokken, maar dit is een machine die via een katrol gaat dus dat scheelt gewoon gewicht. In een "klassieke" smith press ik de 100 een paar keer

nogsteeds erg netjes, ik deed hem vroeger welleens in mijn powerrack deed iets van 3x100 op me top tot dat ik last kreeg van me schouders toen heb k hem uit me schema gehaald

prima training weer!

Netjes man, je schouders zijn zo te zien wel één van je sterkste spiergroepen?
Facepulls nice, ik zie hem in maar weinig schema's terug maar vind het een heerlijke oefening!

veel reppies met big weights ... damn ! :thumbs:

Netjes man, je schouders zijn zo te zien wel één van je sterkste spiergroepen?
Facepulls nice, ik zie hem in maar weinig schema's terug maar vind het een heerlijke oefening!

Klopt, schouders groeien ook t hardst. Train ze maar 1 keer per 14 dagen, om mn de verhouding met mn borst te verbeteren (zwak groeiend). Dit heeft al wel een positief effect. Bij alle incline oefeningen voor borst pak je ze ook voor een stuk mee natuurlijk.
Ik doe altijd twee oefeningen voor de achterkant. Ik vind dit samen met de hams 1 vd spiergroepen die veel mensen verwaarlozen. Ik probeer dat niet te doen.

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

nogsteeds erg netjes, ik deed hem vroeger welleens in mijn powerrack deed iets van 3x100 op me top tot dat ik last kreeg van me schouders toen heb k hem uit me schema gehaald

Dank je

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:05 ----------

thnx

---------- Toegevoegd om 14:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:05 ----------

veel reppies met big weights ... damn ! :thumbs:

dank u, probeer altijd minimaal 10 reps te doen idd

---------- Toegevoegd om 14:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:06 ----------

mn log begint te leven zowaar!? Bedankt jongens!

Terug
Naar boven