XXL Nutrition

Log Fanatic Daan

Die shoulder press doe ik je niet na :mad:

Mooie trainingen! Ik heb wel een vraagje; net als jij heb ik ook in verhouding veel sterkere schouderspieren dan borstpieren en dus heb ik met bankdrukken wel het probleem dat mijn schouders te veel gaan meedoen..Hoe kan ik mijn borstspieren dan het beste trainen zodat ik echt meer mijn borstpieren moet gebruiken?

Mooie trainingen! Ik heb wel een vraagje; net als jij heb ik ook in verhouding veel sterkere schouderspieren dan borstpieren en dus heb ik met bankdrukken wel het probleem dat mijn schouders te veel gaan meedoen..Hoe kan ik mijn borstspieren dan het beste trainen zodat ik echt meer mijn borstpieren moet gebruiken?

Ik ben Daan niet, maar ken het probleem. Zelf heb ik het opgelost door simpelweg niet meer te bankdrukken met een stang, maar met losse dumbbells. Doordat je de dumbbells in de positieve beweging van je ROM naar elkaar toe brengt is de werking van je borstspier veel groter. Wat ook helpt is tijdens je oefening heel goed te denken en focussen op de borstspier, en proberen je borstspieren aan te spannen gedurende de hele range of motion. Als je dan bovenin je beweging bij je topcontractie bent goed in je borstspieren ''knijpen'' (extra hard aanspannen). Works for me. ;)

Kan het zo zijn dat je dit probleem alleen hebt met bankdrukken en niet met schuin bankdrukken?

Kan het zo zijn dat je dit probleem alleen hebt met bankdrukken en niet met schuin bankdrukken?

Theoretisch gezien is de werking van je schouders (voorste schouderkoppen) juist groter bij een incline benchpress. Decline is minder uiteraard.
Maar als je uitvoering en mindmuscle connection beter is bij je incline, dan moet je dat gewoon doen.
Zoals al eerder gezegd in dit log: je moet doen wat je zelf goed aan vind voelen!

• Topic Starter Topic Starter
Die shoulder press doe ik je niet na :mad:

he verb, leuk dat je meeleest! Nou ik denk dat jij overall sterker bent hoor. Jij traint meer krachtgericht, ik ben echt BB style aan t trainen met idd mind-muscle connection en strikte uitvoering. T gevoelsgewicht in deze machine is ook echt wel minder hoor, zoals ik hiervoor ook al zei, maar toch bedankt!

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:02 ----------

Hey vrouwtje! Goeie vraag van je. De uitleg van the ace klopt wel zo ongeveer. Wat ook een goede methode is als je borst traint je schouders wat voorvermoeien door wat side raises te doen.
Verder bem ik juist veel op de ROM gaan letten en heb er meer machinewerk ingedaan, zodat ik mijn ondersteunende spieren (schouders/triceps) minder inzet.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

Misschien doordat je te veel gewicht gebruikt, juist met plat drukken. Verder zet je juist je voorste schouderkoppen meer in met decline drukken

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Morgen naar sportschool straatweg in Rotterdam met Rene voor een fijne beentraining, ben benieuwd!

Voeding van vandaag;

1 banaan
1 glas appelsap met glutamine
1 whey shake, 50 gram
75 gram brinta
mult, zinc, omega 3-6-9
creatine, glucosamine

4 hele eieren

200 gram rijst basmati
200 gram kipfilet
2 schijven ananas

200 gram rijst basmati
200 gram kipfilet
2 schijven ananas

1 wheu shake 20 gram

Spaghetti;
250 gram mager rundergehakt
150 gram pasta, volkoren fusiline

4 cracker volkoren met 75 gram pindakaas

20 gram night protein
30 gram walnoten

he daan succes of moet ik zegen sterkte:P voor je benen training morgen met renee!

oke ma hij geeft jou dan wel tips enzo?

zeker das leuk overal is kijken:D

Zo net terug uit Rotterdam, sportschool straatweg met Rene. Wat is dat kicken zeg daar!!! Echt een t*ring oud hol met allemaal hardcoreapparatuur uit de tijd van schwazenegger!! (katrollen met fietskettingen) Allemaal jongens die hard trainen. Ron is een relaxte gast, ga er zeker vaker terug. Heb er benen getraind.

2 sets opwarmen leg extension en 1 set hacksquat

Hacksquat (de echte);

13 x + 60 kg aan schijven
11 x + 80 kg
9 x + 100 kg
8 x + 110 kg

Leg extension (t*ring dat apparaat loopt zwaar haha)

15 x 50 kg
13 x 50 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg

Leg press (langzame uitvoering, hele ROM);

13 x 200 kg
12 x 200 kg
15 x 200 kg

Seated leg curl;

15 x 45 kg
14 x 50 kg
12 x 50 kg

Lying leg curl;

15 x 35 kg
15 x 40 kg
15 x 45 kg
15 x 45 kg

4 sets staand kuitheffen, laatse plate loaded.

De echte hack squat met een losse halter?
Heb je enig idee op hoeveel kcals ew en kh je voeding zit?

De echte hack squat met een losse halter?
Heb je enig idee op hoeveel kcals ew en kh je voeding zit?

Hacksquat machine, staand die je altijd ziet ook bij de pro's zeg maar.

Ik zit denk ik ongeveer op 4200 kcal schat ik, wilde binnekort ff alles op een rijtje zetten. Binnekort moet mijn lichaam de eerste fase in van het schema en train ik maar 2 keer per week, de rest actieve rust (cardio) om het klaar te maken voor de strijd, dus dan heb ik een heel ander voedingsschema.

Hacksquat machine, staand die je altijd ziet ook bij de pro's zeg maar.

Ik zit denk ik ongeveer op 4200 kcal schat ik, wilde binnekort ff alles op een rijtje zetten. Binnekort moet mijn lichaam de eerste fase in van het schema en train ik maar 2 keer per week, de rest actieve rust (cardio) om het klaar te maken voor de strijd, dus dan heb ik een heel ander voedingsschema.

Zo op het eerste gezicht leek het minder, maar ik kan ernaast zitten. Is makkelijker als je je rijst ongewogen weegt. :p

Zo op het eerste gezicht leek het minder, maar ik kan ernaast zitten. Is makkelijker als je je rijst ongewogen weegt. :p

Doe ik ook natuurlijk. Ik weet precies dat 75 gr ongekookt, 200 gr gekookt is haha

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

op niet trainingsdagen is het minder, omdat je dan de KH na de training mist idd

Maar 75 gram ongekookte rijst levert niet zoveel kh's hoor, misschien 55 gram ofzo? Ananas levert ook niet zoveel. Je ontbijt is miss 100 kh, maar totaal zul je niet boven de 300 gram zitten zo lijkt het.. of zit ik er helemaal naast.. :p

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Maar 75 gram ongekookte rijst levert niet zoveel kh's hoor, misschien 55 gram ofzo? Ananas levert ook niet zoveel. Je ontbijt is miss 100 kh, maar totaal zul je niet boven de 300 gram zitten zo lijkt het.. of zit ik er helemaal naast.. :p

Naja 400 misschien? ???

lekker daan lekker zware gewichten man!goed werk wil ook wel is een x met je trainen

Terug
Naar boven