XXL Nutrition

Log Fanatic Daan

Zo je mag flink eten!
Dat zullen wel harde trainingen worden met zoveel koolhydraten. :)

aardig wat eten naar binnen gestouwt, me like!

t gaat ook niet om de conditie. Vetverbranding met behoud van spieren daar draait de cardio om bij BB'ing. Ga je cardio doen zoals jij aangeeft dan ga je spieren verbranden ipv vet, maar bedankt voor de tip. Ben je echt prof geweest?

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

Ja alles krijg je op een USB stick mee, echt goed geregeld allemaal. Te uitgedacht kan imo nooit, ik denk eerder dat velen hun training en voeding te onuitgedacht is eerlijk gezegd. Je kijkt natuurlijk hoe je lichaam reageert en elke 5 weken wordt je daarom ook gemeten en wordt het per persoon indien nodig aangepast. Rene is een goede bekende van me en traint op dezelfde sportschool dus dat is extra makkelijk.
Ik weet niet of ik langs je sta, wat is je gewicht nu dan?

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

voeding van vandaag;

12 volkoren boterhamme
4 hele eieren
10 ei-eiwitten
260 gram ongekookte rijst
2 bananen
140 gram brinta
4 schijven ananas
200 gram brocoli
120 gram steak
180 gram kipfilet
3 el olijfolie
30 gram walnoten
120 gram whey
30 gram nightprotein

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

zo'n 4600 kcal
yep ik was profrenner , maar als jij 4600 cal eet per dag kan er toch wel wat langer cardio af ...Dat is toch serieus bulken wat je doet, indien het een cleanbulk was pakweg 500cal boven je onderhoud geef ik je gelijk dat 45 min fietsen of 1 h niet zo evident is , maar met 4600 mag er toch een 600 cal af met een fietstraining , en massa verlies je niet bij 45min fietsen op een zeer lage hs ...alleen vet NO WAY DAT JE OP EEN HS VAN 120 SPIEREN GAAT VERLIEZEN in 45 min of 1h .Wie heeft je dat wijsgemaakt?????..Anyway ieder zijn mening daarover...Gaat je bf toch nu niet teveel omhoog met 4600 calorien ????En als je maar voor 20 min cardio kiest is de beste manier om dat in intervallen te doen .Dan verbrandt je meeste vet en geen spieren geloof me maar....bijv 10 sec echt sprinten dan 20 a 25 seconden rustig fietsen tot je klaar bent.En je gaat er nog wat conditie bijkrijgen ook .

Laatst bewerkt:
Hoezo zou je cardio doen als het niet hoeft? Ik zit nu dagen over de 6000kcal en ik blijf rond de 9 a 10%. De ene heeft nu eenmaal een veel betere verbranding dan de andere.

Hoezo zou je cardio doen als het niet hoeft? Ik zit nu dagen over de 6000kcal en ik blijf rond de 9 a 10%. De ene heeft nu eenmaal een veel betere verbranding dan de andere.

Dat klopt maar cardio erbij kan nooit geen kwaad , er moet toch nog conditie ook zijn , want ik zie veel mensen die na een set bp van pakweg 120 130kg 5 min staan te puffen .Een goeie bb moet conditie hebben ook ..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
yep ik was profrenner , maar als jij 4600 cal eet per dag kan er toch wel wat langer cardio af ...Dat is toch serieus bulken wat je doet, indien het een cleanbulk was pakweg 500cal boven je onderhoud geef ik je gelijk dat 45 min fietsen of 1 h niet zo evident is , maar met 4600 mag er toch een 600 cal af met een fietstraining , en massa verlies je niet bij 45min fietsen op een zeer lage hs ...alleen vet NO WAY DAT JE OP EEN HS VAN 120 SPIEREN GAAT VERLIEZEN in 45 min of 1h .Wie heeft je dat wijsgemaakt?????..Anyway ieder zijn mening daarover...Gaat je bf toch nu niet teveel omhoog met 4600 calorien ????En als je maar voor 20 min cardio kiest is de beste manier om dat in intervallen te doen .Dan verbrandt je meeste vet en geen spieren geloof me maar....bijv 10 sec echt sprinten dan 20 a 25 seconden rustig fietsen tot je klaar bent.En je gaat er nog wat conditie bijkrijgen ook .

Ik volg niet voor niks een schema! In deze fase gaat t er niet om om zoveel mogelijk vet te verbranden. Deze fase is de aanpassingsfase, die zich opbouwt naar een zeer zware fase. De volgende fase is een krachtfase. En hoe kom je erbij dat er 600 kcal af zou moeten? Waar haal je dat vandaan? Wat is je berekening? Ik snap dat je feedback goed bedoeld is, maar je weet niet wat mijn doelen zijn en waarom ik het doe. Ik ben juist qua voeding aan t opbouwen voor zeer zware trainingsarbeid. En alles is berekent adhv gewicht, vet% .
En ja HIIT ken ik natuurlijk, maar dit is nu totaal niet aan de orde...

Leuk dat je een wedstrijd gaat doen daan en dat het allemaal goed georganiseerd is qua voorbereiding.
Lukte het een beetje om die 4600 cal. naar binnen te werken?

Komen er nog foto updates naarmate je vordert?
In ieder geval veel succes met je eet en trainings schema en dat je er dalijk maar mooi bij staat op het podium!

Leuk dat je een wedstrijd gaat doen daan en dat het allemaal goed georganiseerd is qua voorbereiding.
Lukte het een beetje om die 4600 cal. naar binnen te werken?

Komen er nog foto updates naarmate je vordert?
In ieder geval veel succes met je eet en trainings schema en dat je er dalijk maar mooi bij staat op het podium!

Thnx man!! Wat support is altijd fijn. Wellicht schiet ik na elke fase ff een fotootje voor de belangstellenden..

voeding van vandaag;

12 volkoren boterhamme
4 hele eieren
10 ei-eiwitten
260 gram ongekookte rijst
2 bananen
140 gram brinta
4 schijven ananas
200 gram brocoli
120 gram steak
180 gram kipfilet
3 el olijfolie
30 gram walnoten
120 gram whey
30 gram nightprotein

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

zo'n 4600 kcal

Echt mooi samengesteld!

Dat klopt maar cardio erbij kan nooit geen kwaad , er moet toch nog conditie ook zijn , want ik zie veel mensen die na een set bp van pakweg 120 130kg 5 min staan te puffen .Een goeie bb moet conditie hebben ook ..

Daar moet ik je dan wel gelijk in geven. Mijn conditie is op het moment ook echt bagger. Na 2 setjes squatten met 200-220kg ben ik ook flink buiten adem. Probleem is alleen dat ik nog veel meer moet gaan eten om bij te komen wanneer ik cardio ga doen en dat is dus op het moment geen optie. Dan nog liever ff een k*tconditie...komt over 2-3 maanden wel weer goed.

Ik volg niet voor niks een schema! In deze fase gaat t er niet om om zoveel mogelijk vet te verbranden. Deze fase is de aanpassingsfase, die zich opbouwt naar een zeer zware fase. De volgende fase is een krachtfase. En hoe kom je erbij dat er 600 kcal af zou moeten? Waar haal je dat vandaan? Wat is je berekening? Ik snap dat je feedback goed bedoeld is, maar je weet niet wat mijn doelen zijn en waarom ik het doe. Ik ben juist qua voeding aan t opbouwen voor zeer zware trainingsarbeid. En alles is berekent adhv gewicht, vet% .
En ja HIIT ken ik natuurlijk, maar dit is nu totaal niet aan de orde...

Waarom kom ik erbij dat er meer cal eraf mogen????? Wel je zegt het zelf .Je zit in een aanpassingsfase , die zich opbouwt (voor jou doen misschien ) naar een zeer zware fase). Dus als je heel zwaar gaat moeten trainen vooral"" kracht """"zal je een betere conditie nodig hebben ...Waar ik dat vandaan haal??? (uit ervaring). Je conditie zal flink moeten verbeteren anders kan je een zeer zware kracht trainingsfase niet aan , ga je veel vlugger blessures hebben , vlugger overtraind geraken, en minder motivatie etc...Dus voor mijn part ga jij met 4000 cal/perdag te eten en een veel betere conditie die fase beter aankunnen dan met 4600 cal en 0000 conditie.Ik denk dat dit goed onderbouwd is, desnoods ga naar 5200 calorien en fiets er 600 af maar je conditie moet ook beteren voor je volgende fase .Meeste BB hebben al een zeer flauwe conditie ....Wat is je hs bij het opstaan in rust, dat gaat al veel zeggen over je conditie .En doe eens een lactaattest, ik wed dat je niet verder geraakt dan 15min..
Dit is geen kritiek btw .
En je kan je conditie zelf testen in de gym (wel niet accuraat zoals een lactaattest maar is toch een hele goeie indicatie van conditie te weten .Ga op een fiets 3min rijden aan 50watt en doe er om de 3min 50watt bij daarna weer 3min aan 50watt erbij en zo verder en zie hoveel min ver je raakt(tot je echt niet meer kunt) .Als je rond de 350 watt geraakt is je conditie redelijk (dat is dan 21 minuten fietsen met een verhoging van 50watt per 3 min )dus 7xverhoging 50watt per 3min is 350 watt..Good luck met je doelen.

Laatst bewerkt:
Daar moet ik je dan wel gelijk in geven. Mijn conditie is op het moment ook echt bagger. Na 2 setjes squatten met 200-220kg ben ik ook flink buiten adem. Probleem is alleen dat ik nog veel meer moet gaan eten om bij te komen wanneer ik cardio ga doen en dat is dus op het moment geen optie. Dan nog liever ff een k*tconditie...komt over 2-3 maanden wel weer goed.
Daar kan ik inkomen dat het moeilijk wordt om nog meer te eten, en btw wanneer iemand aas neemt bijv tren gaat de conditie nog verminderen .Ik beschuldig je niet van Aas gebruik was juist een vb.Om misverstanden te vermijden.Maar je kan toch wat snelle suikers nemen na je training om dan wat cardio te doen.Neem bijv een wcup (zijn heel snelle suikers die prof wielrenners en jeugdrenners en duursportatleten gebruiken voor de finale van een wedstrijd en is overal verkrijgbaar.Ja van dat buiten adem zijn na een set van 200 of 220 is wel wat normaal, je bent zwaar zoals ik zie 115kg en je tilt heel zwaar maar dat buiten adem zijn mag wel niet lang duren , bijv een 30 a 40 sec zodat je na 2minuten je volgende set kan doen bijna ''''uitgerust'''''.

.

Laatst bewerkt:
Training van vandaag op 70% 1 RM, 10 reps:

Squat in Smith, voeten recht en op schouderbreedte:
10 x 120 kg
10 x 130 kg
10 x 140 kg
10 x 150 kg

Seated leg press;
4 x 10 x 240 kg

SLDL:
4 x 10 x 36 kg dumbbells (2)

Seated leg curl:
4 x 10 x 40 kg aan schijven

Seated calf raises;
8 x 10 x 60 kg

20 minuten cardio op 60% MH (120)

Sweet, hoog volume en veel gewicht!
Ben benieuwt hoe zwaar je gaat in de krachtfase. Zal je dan ook op minder herhalingen trainen?

En wat betreft het verhaal van jpv: waarom moet je voor het opbouwen van kracht een betere conditie hebben? Kracht opbouwen, en krachtgericht trainen is juist met weinig herhalingen (vrijwel 100% anaerobe training) dus conditie (wat 100% aerobe training is) voegt daar weinig aan toe. Hele andere manier van belasting, heeft er niks mee te maken.

Of dacht je werkelijk dat die dikke krachtpatsers die 'sterkste man' wedstrijden doen een goede conditie hadden? :D

Sweet, hoog volume en veel gewicht!
Ben benieuwt hoe zwaar je gaat in de krachtfase. Zal je dan ook op minder herhalingen trainen?

En wat betreft het verhaal van jpv: waarom moet je voor het opbouwen van kracht een betere conditie hebben? Kracht opbouwen, en krachtgericht trainen is juist met weinig herhalingen (vrijwel 100% anaerobe training) dus conditie (wat 100% aerobe training is) voegt daar weinig aan toe. Hele andere manier van belasting, heeft er niks mee te maken.

Of dacht je werkelijk dat die dikke krachtpatsers die 'sterkste man' wedstrijden doen een goede conditie hadden? :D

Precies, maar ik blijf niet discussieren in mn eigen log haha. Ja ik volg precies het schema...

Zieke gewichten met dat hoge volume

Training van vandaag schouders 70% 1 RM, 10 reps

Dumbbell press:
10 x 28 kg dumbbells
10 x 30 kg
10 x 34 kg
9 x 34 kg (2e keer was net iets te zwaar om easy 10 reps te pakken)

Seated side raises:
4 x 10 x 20 kg dumbbells

Dumbbell shrug;
10 x 50 kg dumbbells
10 x 60 kg
10 x 65 kg
10 x 65 kg

Cable crunch;

4 x 10 x 90 kg

3 sets schuine crunch

20 min cardio op 60% MH

Goed bezig dan fototje???:)