Fitness Seller

Log Fanatic Daan

Sweet, hoog volume en veel gewicht!
Ben benieuwt hoe zwaar je gaat in de krachtfase. Zal je dan ook op minder herhalingen trainen?

Kracht opbouwen, en krachtgericht trainen is juist met weinig herhalingen (vrijwel 100% anaerobe training) dus conditie (wat 100% aerobe training is) voegt daar weinig aan toe. Hele andere manier van belasting, heeft er niks mee te maken.

Een conditie wordt eerst en vooral niet opgebouwd op aerobe training alleen , er komt veel, zeg maar 50% anaerobe training bij kijken ...Iemand die zware gewichten moet tillen en weinig reps pakweg 4tot 6 zit in de anaerobe drempel , ik denk zelfs dat jij je anaerobe drempel niet weet. Wat is je omslagpunt??????? Weet je het ??? .Je kan maar goed en lange tijd ik bedoel niet in uren maar in een krachtfase training van bijv 1 maand trainen in anaerobe drempel als je conditie goed is .Goeie conditie bouw je ook door te trainen op de anaerobe drempel zoals krachttrainingen op de fiets , sneilheidstrainingen op de fiets, intervaltrainingen , die zijn allemaal gebasseerd om je langer in je anaerobe te laten trainen .Btw je anaerobe drempel is je omslagpunt , dat is de hs die je hebt wanneer je begint te verzuren , wat jij natuurlijk niet weet ace.Ik denk dat jij nooit topsport gedaan hebt .Dus een fietser soms 3h of een bb die in de zware krachtfase zit die moet 1h continue over of rond het omslagpunt trainen(dus anaeorobe drempel) en als je geen conditie hebt hou je dat niet lang vol .ik kon makkelijk 3h fietsen boven mijn omslagpunt dus de anaerobe drempel , wel als hij zeer zware gewichten gaat nemen en 6 of 4 reps en meer sets gaat doen , gaat zijn hs over het omslagpunt zitten , dus moet hij wel conditioneel goed staan .Wat zeik jij nou toch ace . Schoenmaker blijf bij je leest . Nog eens wat is je max hs???(zeg niet 220-leeftijd) Wat is je hs in rust en wat is je omslagpunt(dus wanneer je gaat verzuren dus naar de anaerobe drempel gaat ...Kan je mij dat accuraat zeggen.Ik denk het niet ...Ik ben zeker dat je zelfs je hs niet weet terwijl je traint...
Jij hebt nooit aan topsport gedaan , dat is duidelijk.
Have a nice day .......

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Een conditie wordt eerst en vooral niet opgebouwd op aerobe training alleen , er komt veel, zeg maar 50% anaerobe training bij kijken ...Iemand die zware gewichten moet tillen en weinig reps pakweg 4tot 6 zit in de anaerobe drempel , ik denk zelfs dat jij je anaerobe drempel niet weet. Wat is je omslagpunt??????? Weet je het ??? .Je kan maar goed en lange tijd ik bedoel niet in uren maar in een krachtfase training van bijv 1 maand trainen in anaerobe drempel als je conditie goed is .Goeie conditie bouw je ook door te trainen op de anaerobe drempel zoals krachttrainingen op de fiets , sneilheidstrainingen op de fiets, intervaltrainingen , die zijn allemaal gebasseerd om je langer in je anaerobe te laten trainen .Btw je anaerobe drempel is je omslagpunt , dat is de hs die je hebt wanneer je begint te verzuren , wat jij natuurlijk niet weet ace.Ik denk dat jij nooit topsport gedaan hebt .Dus een fietser soms 3h of een bb die in de zware krachtfase zit die moet 1h continue over of rond het omslagpunt trainen(dus anaeorobe drempel) en als je geen conditie hebt hou je dat niet lang vol .ik kon makkelijk 3h fietsen boven mijn omslagpunt dus de anaerobe drempel , wel als hij zeer zware gewichten gaat nemen en 6 of 4 reps en meer sets gaat doen , gaat zijn hs over het omslagpunt zitten , dus moet hij wel conditioneel goed staan .Wat zeik jij nou toch ace . Schoenmaker blijf bij je leest . Nog eens wat is je max hs???(zeg niet 220-leeftijd) Wat is je hs in rust en wat is je omslagpunt(dus wanneer je gaat verzuren dus naar de anaerobe drempel gaat ...Kan je mij dat accuraat zeggen.Ik denk het niet ...Ik ben zeker dat je zelfs je hs niet weet terwijl je traint...
Jij hebt nooit aan topsport gedaan , dat is duidelijk.
Have a nice day .......

jpv doe eens ff dimmen, je kunt normaal reageren met argumenten, dat doet theace ook en ik heb er geen zin in dat heel mijn log vervuilt wordt met een welles nietes verhaal.

jpv doe eens ff dimmen, je kunt normaal reageren met argumenten, dat doet theace ook en ik heb er geen zin in dat heel mijn log vervuilt wordt met een welles nietes verhaal.
Dat ie dan tenminste weet over wat hij praat , maar nee hij weet niet hoe de vork in de steel steekt .Hij heeft nooit sport gedaan op topniveau dus wat gaat hij gaan zeggen over conditie trainingen en over 2mmol en 4 mmol of het aërobe - anaërobe overgangsgebied..Hij weet er gewoon niets van en als ik van niets iets weet post ik het niet .Dit is wel een forum en u logje kan mij gestolen worden als er dingen gepost worden door een amateur ...lol flex cup :-)

Aangezien opscheppen hier een mode is hier mijn cv
ex prof -wielrenner in 1987 (oa tdf gereden rv italie en 6 grote klassiekers)

(3e vlaams kampioenschap bb in de begin 90's on the old skool way, toen ik nog bij Tom Debaillie de voormalige wk bij de amateurs in '97 in zijn gym in Izegem België trainde .

Ik ben nu bijna 46 jaar en ik denk dat mijn lijf nog mag gezien worden ,even kijken wanneer jij er 46 bent, hoe jullie er gaan uizien respectloze mensen.....

Laatst bewerkt:
JPV jij zit op het verkeerde forum jongen! Ik snap niet waarjij je eigen druk om maakt mbt conditie opbouwen. Je hebt gelijk, conditie bouw je op op het punt van de anaerobe drempel (ademhalingstress) maar dat is in deze fase niet belangrijk, eigenlijk helemaal niet in het jaarplan. Daan zit nu in een groeifase, vandaar 15% meer calorien dan op zijn basis (aanpassingsfase). Conditie is leuk als hij wil gaan wielrennen maar de laatste keer dat ik checkte wil hij toch echt op het podium staan in december en zo'n wedstrijd wordt niet gewonnen door degene die het langste zo hard mogelijk kan fietsen!

JPV jij zit op het verkeerde forum jongen! Ik snap niet waarjij je eigen druk om maakt mbt conditie opbouwen. Je hebt gelijk, conditie bouw je op op het punt van de anaerobe drempel (ademhalingstress) maar dat is in deze fase niet belangrijk, eigenlijk helemaal niet in het jaarplan. Daan zit nu in een groeifase, vandaar 15% meer calorien dan op zijn basis (aanpassingsfase). Conditie is leuk als hij wil gaan wielrennen maar de laatste keer dat ik checkte wil hij toch echt op het podium staan in december en zo'n wedstrijd wordt niet gewonnen door degene die het langste zo hard mogelijk kan fietsen!

Dus wat ace zegt klopt van geen kanten je zegt het zelf CONDITIE bouw je op vanaf de anaerobe drempel MAAR ook in de arobe drempel anders geraak je overtraint .
rofl ben jij de kluchtigste van de klas...Eeen sumo worstelaar heeft de hardste training van alle sporters(en een betere conditie dan gelijk welke sporter en zijn lenig tot en met, doen een sparaat en wegen +200kg) die mannen zijn dus veel zwaarder dan die krachtpatsers van sterkste man ter wereld zoals ace aangaf , btw dit heeft hier niets te maken met wielrennen, jij moet leren lezen wat ik zit wel degelijk op het juiste forum , ik denk dat jij ergens moet gaan waar ze je wat kunnen bijleren....
Mijn punt is dat je voor een zware trainingsfase met zware gewichten en zware trainingen je conditie goed moet zijn en dat geld voor alle sporten .
Ik zeg wel niet dat ie continue tot december ofzo in perfecte conditie moet zitten maar wel voor de zware trainingsfase zodat hij geen dip krijgt en de zware trainingen nog aankan en zonder blessures....JIJ moet leren lezen want ik denk de helft van wat ik schrijf is chinees voor jullie ..Wielrennen heeft hier niets mee te maken geld voor alle sporten.....

Een judoka , een sumo worstelaar (hebben de hardste conditie trainingen die ik al gezien heb) , een gewichtheffer, zijn allemaal geen duursporten en toch is er heel veel conditie nodig wanneer ze moeten presteren , dus fd moet ook gaan presteren wanneer hij zijn zware trainingsfase gaat doen )...Poseer eens gewoon 10 min als bb .Je bent na 5min buiten adem .iK
blijf er bij 90% van de bb hebben niet genoeg conditie en dat speelt parten voor hun prestaties .Het is niet alleen 1h trainen om de dag en eten en rusten en 20min cardio en wat ... nemen , er komt meer bij kijken .Dat is mijn punt...Btw waarom krijg ik dan veel prv messages om een schema te maken hier van bb en niet van de minste die een betere conditie willen ....

Laatst bewerkt:

Amen. :bow:

Nou jpv, dan ben ik toch lekker een loser? Mijn doelen zijn jouw zaak niet, en ik ben je al helemaal geen verantwoording verschuldigd. Jij spreekt over respect/respectloos, maar als ik naar jouw posts kijk, ken je de betekenis van dat woord niet.
Ik heb jou nooit aangevallen op wat dan ook. Dus als jij spreekt over respect, toon dan een beetje respect.

Ik ben het met de strekking van RPTG eens, en dat heeft verdder niks met jou te maken.

@jpv laten we,het gewoon even rustig houden dit is,daan zijn logje het is leerzaam en leuk om te lezen dus hou op met overal tegen aan te trappen

Mirers gonna mire.
Ik volg Daan ;)

Mirers gonna mire.
Ik volg Daan ;)

ok de meerderheid wint in een democratie bye heb mijn post gedeleted want niemand kan een goed advies aannemen hier die gaan meedoen in een d categorie:-)wedstrijdje roflllll.

Beginners waren toch c was dat dan nog te moeilijk dat ze een d cat maken ...dus dat zijn hier dan de topsporters .Sigh :-)

Laatst bewerkt:
:sukkeltje: Jongen ga toch fietsen!

Laatst bewerkt:

jij gaat allesinds niet kunnen volgen , en op een^podium bb ook niet geen en d cat maar BK Masters. Btw het is algemeen geweten dat de masters er soms beter en harder bijstaan dan de junioren cat ...laat ons dan zwijgen van d cat lol roflllllllll

Laatst bewerkt:
Wat een kinderachtige reacties lees je hier toch, en dat op die leeftijd, goddamned.

Jonge jonge, wa een rukker bende gij zeg jpv. Er zijn hier een hoop lezers/vrienden van Daan die deze log met plezier lezen, dus ga ergens anders huilen...
O, @jpv.... RPTG blaast jou zo van het podium haha.

Jonge jonge, wa een rukker bende gij zeg jpv. Er zijn hier een hoop lezers/vrienden van Daan die deze log met plezier lezen, dus ga ergens anders huilen...
O, @jpv.... RPTG blaast jou zo van het podium haha.
En what about you blaas je me ook zo van het podium, ik wil jou vriendje van 31 eens zien op 45 jarige leeftijd als ie nog kan rechtstaan van het aas

Wat een kinderachtige reacties lees je hier toch, en dat op die leeftijd, goddamned.
Wel lees ze dan niet .Ik heb hier wel ferm gelachen met die wanaby wankers bb die aan een d- cat. wedstrijdje gaan meedoen zelfs beginners c cat was tehoog voor hen ... Dat is echt om te lachen en dan nog zo een ego hebben ...Je moet de kinderen aanspreken hier ,maar blijkbaar is het 1 tegen allen , genoeg gespeeld hier , it sucks btw ...en fanatic daan zit je nog vul met puisten van je aas gebruik ????

Laatst bewerkt:
Wat een discussie hier, cardio tijdens je bulk-fase:rolleyes:
Liever jij dan ik

Nette trainingen weer Daan, heb je trouwens laatst met hendrie samen getraint had ik gelezen
(en van plan weer)

Laatst bewerkt:
Wel lees ze dan niet .Ik heb hier wel ferm gelachen met die wanaby wankers bb die aan een d- cat. wedstrijdje gaan meedoen zelfs beginners c cat was tehoog voor hen ... Dat is echt om te lachen en dan nog zo een ego hebben ...Je moet de kinderen aanspreken hier ,maar blijkbaar is het 1 tegen allen , genoeg gespeeld hier , it sucks btw ...

gast rot gewoon op als je niks nuttigs te posten hebt

• Like
Waarderingen: KEUN
Terug
Naar boven