MuscleMeat

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Nou, daar gaan we dan, hier is het schema

Weekinhoud

Maandag

-Bench press 5/3/1

-Incline db press

-Fly

-Front raise/ side raise

-Dips

Dinsdag

-squat5/3/1

-Romanian Deadlift

-leg extension

-Seated calve raise

-buikoefeningen

Donderdag

-Militairy press5/3/1

-seated cable row

-Standing bb row

-Bb curle

-Chin ups

Zaterdag

-Deadlift5/3/1

-Lunges

-Leg extension

-leg curle

-Buikoefeningen

Oké dit gaat het worden, Ik ga alleen nog even kijken of ik standaard 8x reps ga aanhouden. Of dat ik een verdeling ga maken tussen 6x rep( bijv. de press,cable row, rdl)s en 10x reps (bijv. fly, lungens, raises).

Reps kan je ook afwisselen als het niet goed voelt

Ben benieuwd stuiter!:D In ieder geval succes!:D

op do zou ik het optrekken na je presses doen + je curls als laatste oef
op vrij mis-staat misschien een legpress helemaal niet en dan kun je daarna
nog gaan varieren in lunges/legcurls/legextenions

ziet er goed uit hoor

Waarom zou je legpress verkiezen boven lunges?

Zo is t inderdaad al wat beter vol te houden. Nog wel lekker pittig hoor, twee keer per week benen. Ga je tzt nog eens wat foto's posten van je vorderingen?

Laatste wat ik maar weer ga flamen. Je zal er veel aan hebben en niets mee doen.
Schrap die vage rare trainingsschema die een Wendler naam hebben. Het stelt niets voor voor jou, want je hebt te weinig op orde om er echt iets aan te kunnen hebben.
Leuk dit soort schema's als je vast zit met iets, maar je bent te chaotisch in je trainingen.
Iedereen zegt maar 'toppie en prima' en gooit duimen omhoog, maar uitgaand van een enkeling (Hummer) helpt je ook echt. Ik zou je ook willen helpen, al is het alleen maar omdat mijn inbreng meer BB gericht is en minder Hummer zijn kant (no offense Hummer).
Je traint meer voor een bodybuilding doel zo te lezen.
Maar leer nou eerst een een simpel basic schema te hanteren en te maken. Je zei dat ef veel aan voeding scheelt, en dat het nu niet uitkomt. Ga dan ook niet elke keer veranderen in je schema's omdat het niet lekker aanvoelt. Ik merk aan alles in je log dat je niet goed weet wat je moet doen en dat je van de 30 ideeën die per dag geopperd worden, je er de volgende dag 29 gebruikt. Daarmee dat je je voedig matig kan combineren maakt dat je training slechter verloopt en dat je doel juisg verderaf gaat staan dan dichterbij komt.
Voor een doel heb je consistentie nodig en niet DBB, want daar zegt iedereen wat anders. Vertrouw op een enkeling en ga met zijn kennis in zee als je dat nodig hebt, maar niet elke dag met anderen.
De grootste fout die ik hier maakte, was dat ik dacht dat ik moest trainen zoals iedereen mij voorschreef omdat zij het wisten. Maar dat was iedereen en zo trainde ik misschien wel elke week anders en het voelde fysiek en mentaal als een hopeloze teringzooi.
Ik ben zelf meer gaan lezen en onderzoeken, maar dan echt onderzoeken, niet een Mens Health doorlezen en schema overnemen.
Eindstand, voeding moest compleet anders en vele malen beter, training consistenter en toen ben ik echt gaan groeien.
En ja ik heb ook nog steeds schommelingen gemaakt van 96kg met 11,9% en 108,7kg met 15% maar ik weet nu wel wat ik kan en waar ik over praat. En allemaal met een dood en dood simpel eeuwig durend splitschema. Geen ****ing Rippetoe zoals je iedereen ziet zeggen tegen beginners of wat dan ook. Leer eerst je basics, ga pas met een ander schema kloten als je vast zit in een sleur.
Mijn sleur onderbreking is een zelf in elkaar geflanst schema gebaseerd op German Volume. 5 dagen lang alleen maar 2 compounds per dag en dat 10x10 op 40/50% van mijn max. Dood na een week en na al die jaren werkt het nog steeds alsof het de eerste keer is.
Je hoeft niet naar me te luisteren en ook niet te zeggen dat je dit nodig hebt, want met mijn vorige kritiek over dat je geen rug, schouders en 1 borst oefening moet trainen heb je ook niet aangenomen namelijk. Just my very arrogant 2 cents, maar ik weet waar ik het over heb.
1 voeding,
2 een doodsaai basic schema om te leren hoe je lichaam reageerd.
Meer heb je niet nodig.

Dag 1 borst, rug (push/pull) zware dag, krijg je honger van. Eet je meteen beter.
Dag 2 benen (hamstrings included)
Dag 3 schouders, buik
Dag 4 armen (biceps, triceps, onderarmen)

Bij je rug dag chins niet aan het einde. Dat is al een killing oefening voor als je weinig kracht hebt, dus ****ing nutteloos als je die aan het einde doet.
Geen paar soorten deadlift bij elkaar doen, ik doe ze niet eens. Haat ze verschrikkelijk. Geen 1 oefeningetje biceps doen of wat op een dag of in de week, maar gewoon een mooie 3 flinke oefeningen, niet meer want tis kleine groep en bij de juiste concentratie en focus heb je niet meer nodig. Benen ook gewoon 1x per week. Je doet teveel door elkaar en dat is rubbish.
Squat 4x6
Extensions 5x10 (lekkerste oefening, dus daarom als enige hard en veel)
2 hamstring oefeningen,
2 kuit oefeningen van 3x12 en 3x15 en LANGZAAM.
De kuit is een veerspier en heeft dus meer baat bij het langzaam oprekken dan korte krachtige herhalingen.

Leg 2 hele dunne schijfjes onder je hielen met squats en je kuiten staan heel veel meer onder druk dan anders, dus meer belasting en minder oefeningen.
Ik verwacht niets van je, alleen dat je mensen in je topic eens wat meer helpen en gezonde kritiek geven dan GOED ZO en STERK blaten want een doel heet eenmaal flink werk nodig en de trainingen zijn nou eenmaal niet alleen maar toppie en perfecto. Aanmoedigen is goed, maar alleen maar aanmoedigen zonder bijdrage te leveren heb je weinig aan.

Laatst bewerkt:
Wat is nou precies je doel met de trainingen?

Mijn doel is om sterker te worden en lichaamlijk betere vormen,
Een vraag, waarom zit in jouw schema niet bij elke training de 5/3/1 methode bovenaan. Is dat niet nodig voor de kracht???

Ik zou je ook willen helpen, al is het alleen maar omdat mijn inbreng meer BB gericht is en minder Hummer zijn kant (no offense Hummer).
Maar leer nou eerst een een simpel basic schema te hanteren
Omdat Stuitertje zegt dat ze sterker wilt worden is het Wendler principe een goed principe.
Dat ze een wat hogere rep-range aan wilt houden om een beetje meer hypertrophy gericht te trainen kan ook nog wel denk ik.
De week met 8 reppers zie ik als een hypertrophy fase.
De weken van 6 en 4 reppers werkt meer voor krachttoename.
(in mijn betere jaren deed ik uitsluitend 5x6 reps op alle oefeningen)
Ik heb gewoon een standaard BB schema over een Wendler template gelegd voor Stuiter.
Zo traint ze voor kracht met het Wendler schema (al is het in een iets andere rep-range) en doet ze verder 2x/week de in mijn ogen belangrijkste oefeningen per spiergroep.

Waarschijnlijk zal Stuitertje straks met een fusion schema komen van alle bekende principes en een paar die we nog niet kennen.

Ach, zo lang ze zelf maar tevreden is. ;)
(come in Starter!)

er zijn meer wegen naar rome - annimal heeft een paar punten - aan de andere niet deadliften en voor 3biceps oef kiezen vind ik not done , maar zo zie ik het - wendler voor kracht is een uitstekend schema , heeft onze stuiter andere doelen ( ik dacht het niet voor zo ver ik mee las ? ) probeer het gewoon met dit schema wat volgens vrij basic is gezien alle oefeningen

kijk anders eens in robke zijn log - die doet ook wendler , is ook vrij overzichtelijk

Laatst bewerkt:
  • #2.192
Laatste wat ik maar weer ga flamen. Je zal er veel aan hebben en niets mee doen.
Schrap die vage rare trainingsschema die een Wendler naam hebben. Het stelt niets voor voor jou, want je hebt te weinig op orde om er echt iets aan te kunnen hebben.
Leuk dit soort schema's als je vast zit met iets, maar je bent te chaotisch in je trainingen.
Iedereen zegt maar 'toppie en prima' en gooit duimen omhoog, maar uitgaand van een enkeling (Hummer) helpt je ook echt. Ik zou je ook willen helpen, al is het alleen maar omdat mijn inbreng meer BB gericht is en minder Hummer zijn kant (no offense Hummer).
Maar leer nou eerst een een simpel basic schema te hanteren en te maken. Je zei dat ef veel aan voeding scheelt, en dat het nu niet uitkomt. Ga dan ook niet elke keer veranderen in je schema's omdat het niet lekker aanvoelt. Ik merk aan alles in je log dat je niet goed weet wat je moet doen en dat je van de 30 ideeën die per dag geopperd worden, je er de volgende dag 29 gebruikt. Daarmee dat je je voedig matig kan combineren maakt dat je training slechter verloopt en dat je doel juisg verderaf gaat staan dan dichterbij komt.
Voor een doel heb je consistentie nodig en niet DBB, want daar zegt iedereen wat anders. Vertrouw op een enkeling en ga met zijn kennis in zee als je dat nodig hebt, maar niet elke dag met anderen.
De grootste fout die ik hier maakte, was dat ik dacht dat ik moest trainen zoals iedereen mij voorschreef omdat zij het wisten. Maar dat was iedereen en zo trainde ik misschien wel elke week anders en het voelde fysiek en mentaal als een hopeloze teringzooi.
Ik ben zelf meer gaan lezen en onderzoeken, maar dan echt onderzoeken, niet een Mens Health doorlezen en schema overnemen.
Eindstand, voeding moest compleet anders en vele malen beter, training consistenter en toen ben ik echt gaan groeien.
En ja ik heb ook nog steeds schommelingen gemaakt van 96kg met 11,9% en 108,7kg met 15% maar ik weet nu wel wat ik kan en waar ik over praat. En allemaal met een dood en dood simpel eeuwig durend splitschema. Geen ****ing Rippetoe zoals je iedereen ziet zeggen tegen beginners of wat dan ook. Leer eerst je basics, ga pas met een ander schema kloten als je vast zit in een sleur.
Mijn sleur onderbreking is een zelf in elkaar geflanst schema gebaseerd op German Volume. 5 dagen lang alleen maar 2 compounds per dag en dat 10x10 op 40/50% van mijn max. Dood na een week en na al die jaren werkt het nog steeds alsof het de eerste keer is.
Je hoeft niet naar me te luisteren en ook niet te zeggen dat je dit nodig hebt, want met mijn vorige kritiek over dat je geen rug, schouders en 1 borst oefening moet trainen heb je ook niet aangenomen namelijk. Just my very arrogant 2 cents, maar ik weet waar ik het over heb.
1 voeding,
2 een doodsaai basic schema om te leren hoe je lichaam reageerd.
Meer heb je niet nodig.

Dag 1 borst, rug (push/pull) zware dag, krijg je honger van. Eet je meteen beter.
Dag 2 benen (hamstrings included)
Dag 3 schouders, buik
Dag 4 armen (biceps, triceps, onderarmen)

Bij je rug dag chins niet aan het einde. Dat is al een killing oefening voor als je weinig kracht hebt, dus ****ing nutteloos als je die aan het einde doet.
Geen paar soorten deadlift bij elkaar doen, ik doe ze niet eens. Haat ze verschrikkelijk. Geen 1 oefeningetje biceps doen of wat op een dag of in de week, maar gewoon een mooie 3 flinke oefeningen, niet meer want tis kleine groep en bij de juiste concentratie en focus heb je niet meer nodig. Benen ook gewoon 1x per week. Je doet teveel door elkaar en dat is rubbish.
Squat 4x6
Extensions 5x10 (lekkerste oefening, dus daarom als enige hard en veel)
2 hamstring oefeningen,
2 kuit oefeningen van 3x12 en 3x15 en LANGZAAM.
De kuit is een veerspier en heeft dus meer baat bij het langzaam oprekken dan korte krachtige herhalingen.

Leg 2 hele dunne schijfjes onder je hielen met squats en je kuiten staan heel veel meer onder druk dan anders, dus meer belasting en minder oefeningen.
Ik verwacht niets van je, alleen dat je mensen in je topic eens wat meer helpen en gezonde kritiek geven dan GOED ZO en STERK blaten want een doel heet eenmaal flink werk nodig en de trainingen zijn nou eenmaal niet alleen maar toppie en perfecto. Aanmoedigen is goed, maar alleen maar aanmoedigen zonder bijdrage te leveren heb je weinig aan.

Sorry dames en heren voor de wat late rectie, maar gisteren was ik te moe om goed te reageren en vandaag gewoon weer werken en trainen. Dus nu danJ

Oké ik zal mijn mening ook even loslaten, want nu voel ik mij wel in een hoek gedrukt.
Ten eerste vind ik het wel fijn als mensen zeggen dat ik goed bezig ben geweest en dat er niet teveel zeggen wat ik moet doen of niet moet doen, daar word je alleen maar chaotischer van.
Maar ik ben zeker blij met Hummer ( ik had niet voor niets de vraag bij hem neergelegd) en John Ove ( voor zijn adviezen die goed bij mijn denkwijze passen) en andere.
En als je mijn logje volgt, dat kom je er wel achter dat ik helemaal niet zo beïnvloedbaar ben voor iedereen zijn mening.

Ten tweede, is dit mijn derde schema die ik gebruik sinds het begin van dit jaar. Ik ben helemaal niet veel veranderd en heb juist steeds mijn schema’s aangehouden en mijn grootste veranderingen was supersetjes eraan toevoegen.

De schema’s hebben zeker wel met elkaar te maken.
  • Ze bestaan uit meerdere weken,
  • Het heeft verschillende reps.
  • Er zit een deload week in.

Deze training valt in dezelfde categorie, maar heeft een kracht element erin zitten, wat ik persoonlijk leuk vind. Met als reps 8/6/4, wat in mijn eigen wel meevalt. Dus wat Hummer zegt is helemaal waar, het is nog steeds voor bb met de hoge reps, maar ik wil ook met tracht vooruit gaan.

Dan het onderdeel voeding. Ik heb geen perfecte voedingsschema, maar ik eet wel zo schoon mogelijk, ik zit meestal zo rond mijn onderhoud. Mijn onderhoud is rond de 2200 khal, ik zit niet in een bulk- of een cutfase. Ik let echt wel op mijn eiwitinname, want verder heb ik geen supplementen. Ik heb alleen een vitaminepil en magnesium.
Alleen wat ik bedoel met dat het altijd beter kan is dat ik aan de bakjes rijst en de pangafile, koolvis moet zitten overdag. Maar ik eet ook brood. Mijn enige zwakheid is af en toe een wijntje.
Dus hier vind ik het goed gaan, maar het kan altijd extremer. En dat is wat ik bedoelde met dat het altijd beter kan. Ik heb ook een privéleven waar mijn wederhelft deze sport niet leuk vindt, dus soms moet je schipperen;)
Als ik mijn doel wil gaan veranderen, dat wil ik met de volgende beach-contest. Dan wil ik mijn vp omlaag krijgen en dan zal ik mijn voedingspatroon aanpassen.
Tot die tijd vind ik het prettig op deze manier wat sterker te worden en wat spiermassa te gainen. Ik zit vanaf het begin op hetzelfde gewicht, maar er is zeker al vooruitgang geboekt.

Als laatste, want nu heb ik wel genoeg mezelf verdedigd. Ik weet dat je goed zit en dat er betere veranderingen zijn in schema’s en voedingspatronen, maar ik bet tevreden met dit schema, en ik denk dat het een goede combi is voor BB en kracht. Misschien niet vergeten dat dit mijn tweede jaar is dat ik sport en dat het voor jou waarschijnlijk zo vanzelfsprekend is wat je moet doen om een goed resultaat te behalen, maar voor mij hoeft het niet snel en ben ik al tevreden met mijn progressie, Over een paar maanden weer een klein stapje verder en zo gaat het steeds beter.
Sorry als ik grof overkom, waar ik niet zoveel verstand van heb. Maar ik vind het een prettige manier om steeds een beetje beter te worden.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Oct 2011 om 18:15 ----------

Omdat Stuitertje zegt dat ze sterker wilt worden is het Wendler principe een goed principe.
Dat ze een wat hogere rep-range aan wilt houden om een beetje meer hypertrophy gericht te trainen kan ook nog wel denk ik.
De week met 8 reppers zie ik als een hypertrophy fase.
De weken van 6 en 4 reppers werkt meer voor krachttoename.
(in mijn betere jaren deed ik uitsluitend 5x6 reps op alle oefeningen)
Ik heb gewoon een standaard BB schema over een Wendler template gelegd voor Stuiter.
Zo traint ze voor kracht met het Wendler schema (al is het in een iets andere rep-range) en doet ze verder 2x/week de in mijn ogen belangrijkste oefeningen per spiergroep.

Waarschijnlijk zal Stuitertje straks met een fusion schema komen van alle bekende principes en een paar die we nog niet kennen.

Ach, zo lang ze zelf maar tevreden is. ;)
(come in Starter!)

Ik kan het niet beter uitleggen dan wat je schrijft. thanx:D
Dus ik ga het schema niet veranderen.

er zijn meer wegen naar rome - annimal heeft een paar punten - aan de andere niet deadliften en voor 3biceps oef kiezen vind ik not done , maar zo zie ik het - wendler voor kracht is een uitstekend schema , heeft onze stuiter andere doelen ( ik dacht het niet voor zo ver ik mee las ? ) probeer het gewoon met dit schema wat volgens vrij basic is gezien alle oefeningen

kijk anders eens in robke zijn log - die doet ook wendler , is ook vrij overzichtelijk

Ik vind DL juist leuk om te doen:D. Ik ben het met je eens:D

Mag ik ernaast komen zitten:D:D:D

• #2.193
squat5/3/1
8x30
8x40
8x55
8x50
8x55
8x60, maar ik denk iets zwaarder dan 75%

Romanian Deadlift
8x30
8x50
8x55
8x55
8x50

leg extension
8x39
8x45
8x45
8x45
8x45 aahhhhhwwww

Seated calve raise
8x100
8x100
8x117
8x117
8x117

buikoefeningen
15x+5 kilo
15x+10 kilo
15x+10 kilo
15x+10 kilo
15x+10 kilo
15x+10 kilo

Mooie training en een mooie standpunt ;)
Keep it up girl :thumbs:

• #2.195
Mooie training en een mooie standpunt ;)
Keep it up girl :thumbs:
thanx;)

---------- Post toegevoegd Tue 11 Oct 2011 om 18:40 ----------

Waarom zou je legpress verkiezen boven lunges?

Zo is t inderdaad al wat beter vol te houden. Nog wel lekker pittig hoor, twee keer per week benen. Ga je tzt nog eens wat foto's posten van je vorderingen?

Ik vind legpress zwaarder aanvoelen dan lunges, dus ik dacht een grotere spiergroep:D

Dat vond ik ook, ik heb het gevoel dat ik bij mijn benen nog veel kan gainen.

De foto's ga ik bewaren denk ik voor de contest:D:D:D

Lekkere training stuitermeis. Welke buikoefeningen heb je gedaan?:)

• #2.197
Lekkere training stuitermeis. Welke buikoefeningen heb je gedaan?:)

Rechte van zo'n bankje

powermark-306CB.jpg

lekker door geknalt vandaag hoelang doe je over zon training?

aardig wat werk verzet weer Stuiter.

ik moet eerlijk bekennen dat ik het helemaal eens ben met animallegs.

maar doe er lekker zelf mee wat je wilt hoor:)

Volgende keer wel een rep out doen :)

Terug
Naar boven