XXL Nutrition

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Week-1 (3x8)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x65%
8x75%

Week-2 (3x6)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
6x60%
6x70%
6x80%

Week-3 (8/6/4)
warming up:
8x40%
8x50%
8x60%
werksets:
8x70%
6x75%
4x85%

Week-4
DELOAD (bijvoorbeeld)
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x60%
8x65%

Weekinhoud

Maandag
-Bench press
-Standing bb bor
-Front raise/ side raise
-seated cable row
-Dips

Dinsdag

-squat
-leggpress
-leg extension
-Seated calve raise
-buikoefeningen

Donderdag

-Militairy press
-Bb curle
-incline db curle
-Fly
-Chin ups

Zaterdag

-Deadlift
-Good morning
-Lunges
-Leg curle
-Buikoefeningen

Ik moet even kijken hoeveel tijd het is ik wil niet meer dan 1.15 uur bezig zijn. Dus ik ga het deze week even uittesten, anders haal ik er een oef van het schema af. Ik ga de de oefs die erbij zitten elke week 8 á 6 reps uitvoeren. of soms een supersetje erbij, als ik in tijdsnoot gaat komen.

Op of aanmerkingen hoor ik graag

op of aanmerkingen hoor ik graag:D

Hoeveel eiwitten hebben tijdsnoten? :D
Maar waarom train je for gods sake 2x benen in de week en doe je fly in je rug dag? Fly is niet voor biceps of rug hoor. En standing rows met borst en triceps? Waar haal je dat vandaan?
Het zal wel weer lullig overkomen, maar dit schema is vrij chaotisch. Chaotisch schema is chaotisch trainen. Beter eens oefeningen op een dag combineren die echt met de te trainen spiergroepen te maken hebben. Als je dan per sé zoveel oefeningen wil aanhouden, doe dan 3 oefeningen voor de grote spiergroep, en dan 2 oefeningen voor de kleine spiergroep. Als jij tussen rug oefeningen biceps gaat trainen, zal je performance met rug achteruit gaan omdat je je biceps al heb belast. Zo haal je minder uit een rug oefening die tenslotte 'belangrijker' is als een bicep oefening.
Typisch dat iedereen ook weer alleen maar duimen geeft en niet kritisch meekijkt naar het schema.
Of ben ik gewoon zo'n hond dat ik wel flame op het schema? Then so be it...

Laatst bewerkt:
Een beetje hetzelfde als walnoten dacht ik. ;)
Maar waarom train je for gods sake 2x benen in de week en doe je fly in je rug dag? Fly is niet voor biceps of rug hoor. En standing rows met borst en triceps? Waar haal je dat vandaan?
Het zal wel weer lullig overkomen, maar dit schema is vrij chaotisch. Chaotisch schema is chaotisch trainen. Beter eens oefeningen op een dag combineren die echt met de te trainen spiergroepen te maken hebben. Als je dan per sé zoveel oefeningen wil aanhouden, doe dan 3 oefeningen voor de grote spiergroep, en dan 2 oefeningen voor de kleine spiergroep. Als jij tussen rug oefeningen biceps gaat trainen, zal je performance met rug achteruit gaan omdat je je biceps al heb belast. Zo haal je minder uit een rug oefening die tenslotte 'belangrijker' is als een bicep oefening.
Typisch dat iedereen ook weer alleen maar duimen geeft en niet kritisch meekijkt naar het schema.
2x/week benen is niet zo gek denk ik.
Werd vroeger altijd gedaan en werkte goed.
Als je zonder ondersteuning traint is het nog steeds niet verkeerd denk ik.
Wat al die andere zaken betreft als de keuze van oefeningen e.d. ben ik het wel met je eens hoor.
Mensen willen altijd iets "anders" terwijl er een manier is die voor iedereen werkt.
Compounds en basisoefeningen.
Maar wat dat betreft sla ik tegenwoordig liever over.

succes met je nieuwe schema en planning Stuiter!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.164

Hahaha, wel goed lezen hé deze nootjes bevatten wat extra tijd;)

Enne met je laatste zin ben ik nu wel klaar mee, ik wil juist commetaar, want dat snap ik en daar kan ik wat mee doen of veranderen. Dus schijt wat iemand denkt:rolleyes:

-Bbenen is twee keer keer, dames:rolleyes: daar wil ik nog het meeste verandering in zien.
- Met die fly en de standing row had ik moeite waar ik het moest plaatsen, maar ik snap helemaal wat je bedoeld.
- als laatste als ik het goed begrijp moet ik de grote oefs eerst plaatsen en daarna de kleine spiergroepen???

thanx voor de info, daar kan ik wat mee:D:D:D

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 09:11 ----------

Een beetje hetzelfde als walnoten dacht ik. ;)

2x/week benen is niet zo gek denk ik.
Werd vroeger altijd gedaan en werkte goed.
Als je zonder ondersteuning traint is het nog steeds niet verkeerd denk ik.
Wat al die andere zaken betreft als de keuze van oefeningen e.d. ben ik het wel met je eens hoor.
Mensen willen altijd iets "anders" terwijl er een manier is die voor iedereen werkt.
Compounds en basisoefeningen.
Maar wat dat betreft sla ik tegenwoordig liever over.

Bedankt voor de aanvulling, maar een correctie, ik hoef zeker niet wat anders, ik wil iets dat werkt;).
Nu ik terug lees ziet het er ook dom uit:o

succes met je nieuwe schema en planning Stuiter!

Dank u, ik ga zo naar de gym toe:)

Maar dan is het toch juist niet moeilijk meer Stuitertje. ;)

Wat is nou precies je doel met de trainingen?

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 09:32 ----------

Weekinhoud

Maandag
-Bench press
-Standing bb bor
-Front raise/ side raise
-seated cable row
-Dips

Bench press 5/3/1
Incline press 3x10
Military press 3x10
Upright row (of side laterals) 3x10
Lying/seated triceps extensions 3x10

Dinsdag

-squat
-leggpress
-leg extension
-Seated calve raise
-buikoefeningen

Squat 5/3/1
Stiff legged deadlift 3x10
Bent over row (of dumbbell row) 3x10
Chin/pull up (of lat pull down) 3x10
Barbell/dumbbell curl 3x10

Donderdag

-Militairy press
-Bb curle
-incline db curle
-Fly
-Chin ups

Bench press 3x10
Incline press 3x10
Military press 5/3/1
Military press 3x10
Lying/seated triceps extension 3x10

Zaterdag

-Deadlift
-Good morning
-Lunges
-Leg curle
-Buikoefeningen

Squat 3x10
Deadlift 5/3/1
Bent over row (of dumbbell row) 3x10
Chin/pull up (of lat pull down) 3x10
Barbell/dumbbell curl 3x10
Lijkt mij een mooi basis plan om eens te proberen. ;)

Laatst bewerkt:
Omdat je niet echt veel gewicht pakt, zal je misschien wel energie over hebben met een training als dit.
Doe dan de assistance van 3x10 gewoon 5x10 bijvoorbeeld.
Of doe van de 4 hoofdoefeningen nog wat extra sets in een hoge reprange.
Zo kun je zelf lekker schipperen met de trainingstijd ook.

• #2.169
oeps mijn training was heel anders vandaag

cardio

bench press
8x20
8x22,5
8x25
8x27.5
8x30, hahaha kom ik met mijn mini gewichten, maar tevreden er was nog genoeg ruimte

fly
8x8
8x9
8x9
8x9
8x9

front raise/side raise supersetje
8x6+5
8x6+5
8x6+5
rust
8x6+5
8x6+5
8x6+5

Dips
10xbw+10 kilo
10xbw+10 kilo
10xbw+10 kilo
10xbw+10 kilo
10xbw+10 kilo

Na 40 minuten stond ik weer buiten

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 10:52 ----------

Wat is nou precies je doel met de trainingen?

---------- Post toegevoegd Mon 10 Oct 2011 om 09:32 ----------

Lijkt mij een mooi basis plan om eens te proberen. ;)

Mijn doel is om sterker te worden en lichaamlijk betere vormen, daarom wilde ik niet naar 5/3/1.

Jeetje ik ga je schema even rustig op mij in laten werken, want dat ziet er heel anders uit dan dat ik dacht dat het moest.
Maar het ziet er wel goed uit en ik zie dat er met de beentjes goed rekening is gehouden.
Ik kan alleen niet zoveel pressen achter elkaar, dat vind mijn lichaam te zwaar:o, geen idee waarom, maar door vermoeidheid wordt de prestatie alleen maar slechter per week:rolleyes:.

Een vraag, waarom zit in jouw schema niet bij elke training de 5/3/1 methode bovenaan. Is dat niet nodig voor de kracht???

Bedankt, bedankt, :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Damn wat een goede dips zeg, daar ben ik jaloers op meid :mad:

Een vraag, waarom zit in jouw schema niet bij elke training de 5/3/1 methode bovenaan. Is dat niet nodig voor de kracht???
Ik vind dat niet zo belangrijk (in jouw geval)
Wat ik je heb gegeven is een standaard BB schema. ;)
Het 5/3/1 is leuk om je progressie bij te houden.
Maar ik heb de "gewone" volgorde aangehouden qua oefeningen.

ja korte workout voor jou doen maar wel effectief zo te zien!

werkze

Kort, maar krachtig :D

Week-1 (3x8)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x65%
8x75%

Week-2 (3x6)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
6x60%
6x70%
6x80%

Week-3 (8/6/4)
warming up:
8x40%
8x50%
8x60%
werksets:
8x70%
6x75%
4x85%

Week-4
DELOAD (bijvoorbeeld)
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x60%
8x65%

Weekinhoud

Maandag
-Bench press
-Standing bb bor
-Front raise/ side raise
-seated cable row
-Dips

Dinsdag

-squat
-leggpress
-leg extension
-Seated calve raise
-buikoefeningen

Donderdag

-Militairy press
-Bb curle
-incline db curle
-Fly
-Chin ups

Zaterdag

-Deadlift
-Good morning
-Lunges
-Leg curle
-Buikoefeningen

Ik moet even kijken hoeveel tijd het is ik wil niet meer dan 1.15 uur bezig zijn. Dus ik ga het deze week even uittesten, anders haal ik er een oef van het schema af. Ik ga de de oefs die erbij zitten elke week 8 á 6 reps uitvoeren. of soms een supersetje erbij, als ik in tijdsnoot gaat komen.

Op of aanmerkingen hoor ik graag

op of aanmerkingen hoor ik graag:D

ga je van wendler uit dan moet je ook de repranges aanhouden , maar dat is mijn mening - de bij- oefeningen kan je zowiezo verschillend benaderen qua reps

werk wel van grote spiergroepen naar kleine spiergroepen - bij je squaten deadlift dag kan je ook beginnen met een vooroefening ( legextenions/legcurls bijv )

je opzet is niks mis mee vind ik alleen moet je benchpress + mill press dag effe iets anders indelen

bijv
benchpress wendler
flyes
bb rows of db rows
een schouderoef
een bicepsoef
een tricepsoef

mill press wendler
side raises
optrekken
rows
een borstoef
een bicepsoef
een triceps oef

een beetje laat de reactie :o
succes ermee

Heb je je voeten dan ook op een bankje met die dips?

Nieuwe schema ziet er lekker uit zeg. Wel zwaar lijkt me dat, 4 keer per week fullbody.
Dat wordt zittend lesgeven voortaan ;)

• #2.179
Dat is gelukt;)
Ik vind dat niet zo belangrijk (in jouw geval)
Wat ik je heb gegeven is een standaard BB schema. ;)
Het 5/3/1 is leuk om je progressie bij te houden.
Maar ik heb de "gewone" volgorde aangehouden qua oefeningen.

Ik ga even nadenken, kijken of ik het kan:o

ja korte workout voor jou doen maar wel effectief zo te zien!

werkze

Dat denk ik ook, misschien heb ik dan ook minder last van vermoeidheid:D

Gaat steeds beter, maar ik ben nog heel slecht:rolleyes:
ga je van wendler uit dan moet je ook de repranges aanhouden , maar dat is mijn mening - de bij- oefeningen kan je zowiezo verschillend benaderen qua reps

werk wel van grote spiergroepen naar kleine spiergroepen - bij je squaten deadlift dag kan je ook beginnen met een vooroefening ( legextenions/legcurls bijv )

je opzet is niks mis mee vind ik alleen moet je benchpress + mill press dag effe iets anders indelen

bijv
benchpress wendler
flyes
bb rows of db rows
een schouderoef
een bicepsoef
een tricepsoef

mill press wendler
side raises
optrekken
rows
een borstoef
een bicepsoef
een triceps oef

een beetje laat de reactie :o
succes ermee

Ja maar wel wat ik dacht:rolleyes:;), ik ga die twee dagen nog even scherp stellen en dan kan ik beginnen:D
Heb je je voeten dan ook op een bankje met die dips?

Nieuwe schema ziet er lekker uit zeg. Wel zwaar lijkt me dat, 4 keer per week fullbody.
Dat wordt zittend lesgeven voortaan ;)

Ja mijn voeten rusten op een bankje.
Het wordt wel vier dagen, maar geen fullbody, Moet nog even mijn schema doornemen en aanpassen. Ik moet er altijd even op broeden:rolleyes:

Ik neem tegenwoordig magnesuim, werkt biij mij heel goed, mijn spierpijn is met 50% verminderd. Het extreme is eraf:D

Lekkere combi die front en side raises. Ziet er uit als een flinke workout.:)

Terug
Naar boven