XXL Nutrition

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon gezond eten en langzaam opbouwen (met gezonde producten) - gaat vanzelf beter

Ik moet zeggen dat het mij goed af ga:), de rotzooi laat ik zitten (uitzindering van soms een wijntje) en ik merk ook dat mijn voedingspatroon langzaam aan het veranderen is en dat ik langzamerhand meer het hongergevoel krijg. Alleen ik hoor dat sommmig na het trainen helemaal leeg zijn, dat gevoel heb ik nog niet.

O-ja waarom moet je na de kt de cardio doen en niet voor de training als opwarming????

p.s. morgen rustdag, ik ga lekker naar de sauna:p:p

Kijk dat is ook dan heel mooi :).. Doe verder rustig aan en kijk waar je lichaam goed op reageert. Ieder lichaam is anders.

zeker waar, maar ik moet zeggen dat ik best tevreden ben, ik ga elke keer vooruit(dat is het voordeel van beginners) gaat. De spierpijn is ook weer redelijk snel weg. Er is nog potentie:D

Hoe gaat het met jou?

zeker waar, maar ik moet zeggen dat ik best tevreden ben, ik ga elke keer vooruit(dat is het voordeel van beginners) gaat. De spierpijn is ook weer redelijk snel weg. Er is nog potentie:D

Hoe gaat het met jou?

Beginners gaan altijd met grote stappen vooruit en dat werkt ook juist motiverend :D.. Op een gegeven moment dan wordt het wat lastiger, maar dan moet je gewoon doorzetten. Alles moet je zien als een uitdaging en dat maakt het leuk :)

Training ging lekker, alleen ik begin nu een dip te krijgen vanwege de weinig nachtrust.

Ik moet ook wel, morgenvroeg gaat om 5.30 de wekker :S. Ik moet morgenvroeg om 7uur beginnen.

bij mij gaat de wekker ook om 5.30....8.45 moet ik in de college banken van de uni zitten, moet van Horst naar Tilburg met de trein:(

weltust

Ik moet zeggen dat het mij goed af ga:), de rotzooi laat ik zitten (uitzindering van soms een wijntje) en ik merk ook dat mijn voedingspatroon langzaam aan het veranderen is en dat ik langzamerhand meer het hongergevoel krijg. Alleen ik hoor dat sommmig na het trainen helemaal leeg zijn, dat gevoel heb ik nog niet.

O-ja waarom moet je na de kt de cardio doen en niet voor de training als opwarming????

p.s. morgen rustdag, ik ga lekker naar de sauna:p:p

Ik ben begonnen met 'afbouwen' door principieel geen alcohol meer te drinken op trainingsdagen, dat werden er uiteindelijk zo veel dat ik maar besloten heb alleen op zaterdag (junkdag) te drinken ;)

WEL cardio als opwarming doen hoor! Alleen is 5 tot 10 minuten dan voldoende, na de krachttraining is een half uur goed. Uitbouwen / verhogen van intensiteit kan altijd nog bij een plateau.

Ik ben begonnen met 'afbouwen' door principieel geen alcohol meer te drinken op trainingsdagen, dat werden er uiteindelijk zo veel dat ik maar besloten heb alleen op zaterdag (junkdag) te drinken

WEL cardio als opwarming doen hoor! Alleen is 5 tot 10 minuten dan voldoende, na de krachttriainng is een half uur goed. Uitbouwen / verhogen van intensiteit kan altijd nog bij een plateau.

Ohh dan gaat het best goed met de wijntjes. Als er een verjaardag of een feestje is:o:o.

Maar wat is dan het verschil met een lange cardio voor of na de kt. Ik snap niet waarom na de kt dat je dan wel uitbouwt en voor de kt niet?

p.s. goed spierpijn, dat is weer fijn, geeft mij het gevoel dat ik goed bezig ben geweest.
Vanavond er lekker uitzweten;).

Door krachttraining put je je glycoceenvoorraden (of hoe die dingen ook heten) uit (niet helemaal, maar wel flink), waardoor bij cardio je dan door kan gaan op vetverbranding. Ofwel: beschikbare voedingsstoffen worden eerst gebruikt voor krachtinspanning waardoor je je spieren flink kunt prikkelen, die direct beschikbare voedingsstoffen zijn 'op', waardoor je lijf door gaat met vet aanspreken.
Voor de kt wil je dat het bloed gaat stromen (opwarmen), maar niet teveel jezelf uitputten om flink met de gewichten aan de weer te gaan - na de kt ga je langer en niet gruwelijk intensief aan de slag. TE intensief is niet goed: kan je lijf niet goed aan (niet goed voor spieren).

Door krachttraining put je je glycoceenvoorraden (of hoe die dingen ook heten) uit (niet helemaal, maar wel flink), waardoor bij cardio je dan door kan gaan op vetverbranding. Ofwel: beschikbare voedingsstoffen worden eerst gebruikt voor krachtinspanning waardoor je je spieren flink kunt prikkelen, die direct beschikbare voedingsstoffen zijn 'op', waardoor je lijf door gaat met vet aanspreken.
Voor de kt wil je dat het bloed gaat stromen (opwarmen), maar niet teveel jezelf uitputten om flink met de gewichten aan de weer te gaan - na de kt ga je langer en niet gruwelijk intensief aan de slag. TE intensief is niet goed: kan je lijf niet goed aan (niet goed voor spieren).

Thanx, hier ga ik mee aan de slag.

Ik heb een rustdag gehad, maar mijn spierpijn was goed in de weer. Mijn lichaam was blij met een rustdag. Lekker naar de sauna geweest. Ga morgen buiten de cardio uitvoeren(nu maar hopen dat het niet gaat regenen:(.

Vandaag gaat het een stuk beter met mijn spiertjes:p. Ze hebben lekker rust gehad.
Vandaag 5 km buiten tussen de regendruppels gelopen. ging goed. Ik voelde mij er prima bij:woot::dance:. Dat gaat helemaal goed komen op 10 april.

Morgen moet ik tot 14.00 werken daarna ga ik kt uitvoeren. ik wil kijken of het allemaal weer wat zwaarder kan.

Mijn eerste week

Ik ben best tevreden. Eten ging heel goed. Ik heb aan mij omgeving verteld waar ik mee bezig ben en dat ik op mijn eetpatroon aan het letten ben. En sommige heb ik uitgelegd wat het inhoud.
Tot mijn verbazing reageerde mensen heel positief en met respect:bow:.
Uit eten ging goed gezonde vis met rijst. feetje ging oké(alleen mijn wijntje).
Conclusie dit kan ik voor een langer tijd volhouden en mij eigen maken. Ik ga zelfs al iets meer eten:p

De trainingen waren ook goed. Ik had in maanden niet zoveel spierpijn gehad. en ook niet zo voldaan gevoel gehad. Ik merk dat mijn lichaam gaat veranderen. Er is nog zeker vooruitgang in de oefeningen.
Die squat en deadlift zijn echt super.:)

Leuk dat je ook goede reacties uit je omgeving krijgt, dat helpt nog meer om gemotiveerd te blijven! En als je dit verder volhoudt zul je zo blij worden van de veranderingen dat het helemaal geen opgave meer wordt om op alles te letten!

Gaat lekker dus!
En wat ik al zei: 1 avondje in de week wat lekkers is helemaal niet erg - sterker nog: is het beter vol te houden (vind ik zelf). Goed van die positieve reacties ook! :thumb:

Leuk dat je ook goede reacties uit je omgeving krijgt, dat helpt nog meer om gemotiveerd te blijven! En als je dit verder volhoudt zul je zo blij worden van de veranderingen dat het helemaal geen opgave meer wordt om op alles te letten!

Hai, hoe gaat het met je. Het komt ook door de reacties van het forum. Ik weet niet wat mij overkomt, maar super tof. Ik dek me aan alle kanten in.

Gaat lekker dus!
En wat ik al zei: 1 avondje in de week wat lekkers is helemaal niet erg - sterker nog: is het beter vol te houden (vind ik zelf). Goed van die positieve reacties ook! :thumb:

Ik ben geen tiepetje die netjes de zaterdag wat losser gaat, maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden, als het toch soms niet goed gaat:rolleyes:. Dat ik niet gelijk pist op mijzelf ga worden, want daar ben ik wel goed in:mad:.

Ik ben wel een dergelijk type :o
...en dat werkt (gelukkig) prima! :D

Terug
Naar boven