XXL Nutrition

Log Jeffa040 part 2: shut up and show some ****ing effort.

Bench gaat goed man! Volgende keer nog wat meer eruit persen omdat je dan wel gespot wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Het was vandaag een vage dag. Vanacht nauwelijks geslapen omdat ik telkens klets nat wakker werd omdat ik het super warm had. 's Ochtends temperatuur opgemeten, bleek dat ik koorts had. Het rare was dat ik me gewoon fit voelde, ik ben dus gewoon gaan trainen.

Ik heb vandaag 2 trainingen in 1 gestopt in verband met de tijd morgen. Helaas best veel last van m'n rug bij het squaten en bij shoulder press. Ik heb al 2 jaar last van mijn rug bij presses, onder de aanhechting van mijn lats. Als ik zware shoulder presses ga doen dan schiet het in mijn rug als de herhalingen niet meer vloeiend gaan. Ik kan er dus ong. 6 zelf duwen maar zodra het tempo naar beneden gaat komt er meer stress op mijn rug. Dit kan voorkomen worden door de spotter, hij moet dan gewoon flink meehelpen als het tempo naar beneden gaat zodat het een vloeiende beweging gaat. Het is niet ideaal maar het is wel te doen op die mainer.

Benen:

Squat:

10 x 70
8 x 100
8 x 120
6 x 120

Leg Press:

8 x 165
8 x 155
8 x 155

Leg extension:

10 x 85
10 x 85
10 x 85

Kuiten:

Standing calf raise:

14 x 110
12 x 110
12 x 110

Seated calf raise:

10 x 50
10 x 50
10 x 50

Schouders/rug superset:

Dumbbell shoulder press:

8 x 30
6 x 30
6 x 28

Cable side raise strict in superset met Pull-ups:

10 x 9 - 14 keer pull-up
10 x 9 - 10 keer
10 x 4.5 - 7 keer

Face pull in superset met dumbbell row:

12 x 65 - 8 x 30 row
10 x 70 - 8 x 30
10 x 70 - 8 x 30

Rope pulldown:

10 x 45
8 x 40
8 x 35

Helemaal kapot.

Laatst bewerkt:
Flinke trainingen kerel! Moet helemaal met die koorts erbij flink wat van je gevraagd hebben.
Vanwaar geen extra hamstrings oeening btw?

Flinke trainingen kerel! Moet helemaal met die koorts erbij flink wat van je gevraagd hebben.
Vanwaar geen extra hamstrings oeening btw?

Ja ben echt helemaal kapot nu. Ik had geen extra hams oefening omdat ik al last had van m'n rug, normaal doe ik stiffed leg deadlift. Daarnaast wil ik meer aandacht leggen op m'n quads omdat ze achter liggen.

weet niet of het slim is om zo hard te trainen jeff als je koorts hebt,er is duidelijk is aan de hand in je lichaam wat ook zijn herstel nodig heeft

Ja ben echt helemaal kapot nu. Ik had geen extra hams oefening omdat ik al last had van m'n rug, normaal doe ik stiffed leg deadlift. Daarnaast wil ik meer aandacht leggen op m'n quads omdat ze achter liggen.

Kun je toch op zijn minst wat hamstrings machine doen, al is het maar 1 setje. (is nog tenminste wat :))

Maar ik ken het, vind quads zelf ook wel belangrijker.
Kuiten lopen zeker achter als ik het zo zie?
Sterk verder, brutaal log.

Kun je toch op zijn minst wat hamstrings machine doen, al is het maar 1 setje. (is nog tenminste wat :))

Maar ik ken het, vind quads zelf ook wel belangrijker.
Kuiten lopen zeker achter als ik het zo zie?
Sterk verder, brutaal log.

Qua massa wel, qua kracht niet. Het was geen plate loaded calf raise he, gewoon in de smith op een step dus dat is niet echt ideaal.

Qua massa wel, qua kracht niet. Het was geen plate loaded calf raise he, gewoon in de smith op een step dus dat is niet echt ideaal.

Ah ok, dan maakt het niet uit :D (wie geeft er nou om kuitkracht). Ik vind de standing calf raise vervelend overigens, veel druk op je wervel als je zwaarder wilt gaan. Daarom pak ik ipv de staande calf raise gewoon calf press in de leg press (zelfde effect).

Pak je die seated ook in de smith?

Ah ok, dan maakt het niet uit :D (wie geeft er nou om kuitkracht). Ik vind de standing calf raise vervelend overigens, veel druk op je wervel als je zwaarder wilt gaan. Daarom pak ik ipv de staande calf raise gewoon calf press in de leg press (zelfde effect).

Pak je die seated ook in de smith?

Hehe boeit me ook niks nee. Klopt ja, ik kreeg eerst ook altijd last van m'n wervels maar nu pak ik de stang vast in mijn handen, dan heb je die stress op je wervels niet. Seated is niet in de smith, gewoon plate loaded.

Hehe boeit me ook niks nee. Klopt ja, ik kreeg eerst ook altijd last van m'n wervels maar nu pak ik de stang vast in mijn handen, dan heb je die stress op je wervels niet. Seated is niet in de smith, gewoon plate loaded.

Zo lijkt me ook niet zo fijn. Wel fijn van zo'n seated machine wou dat wij er een hadden :D

Zo lijkt me ook niet zo fijn. Wel fijn van zo'n seated machine wou dat wij er een hadden :D

Ja is wel fijn, alleen wel apart dat ze geen standed calf raise hebben. Met seated spreek je voornamelijk je soleus aan, daarom liep mijn binnenkant kuit oftewel gastrocnemius zwaar achter.

Ja is wel fijn, alleen wel apart dat ze geen standed calf raise hebben. Met seated spreek je voornamelijk je soleus aan, daarom liep mijn binnenkant kuit oftewel gastrocnemius zwaar achter.

Oplossing is imo calf press in de leg press (voel hem heel goed zo).

Standing calf raises deden we met 110 kg he ;)

Vandaag stond borst - biceps op het programa, ik was helaas al kapot voordat ik begon met de training. :rolleyes:

Borst:

8 x 90
6 x 90
8 x 85
8 x 70 (partial reps, dat wil zeggen vanaf je borst tot ongeveer de helft van de ROM)

Al een lekkere pomp.

Incline cable fly:

8 x 23
8 x 23
8 x 23

Incline dumbbell press/fly, excentrische fase flys, concentrische fase press:

10 x 20
8 x 20
8 x 20

Cable cross-over:

10 x 27
10 x 27
10 x 23

Biceps:

Barbell curl:

8 x 40
8 x 50
8 x 50

Single arm hammer curl (dumbbell voor je lichaam):

10 x 20
8 x 20
8 x 20

Overhead cable curl behind the head:

14 x 25
10 x 32
10 x 32

Nette bench en barbell curls bro!

Train jij elke week met een vast trainingsschema en met vaste oefeningen of bekijk je per training wat je doet?

Update.

Ik ben 2 weken geleden een logboek gestart met mijn start gewicht en alle metingen. Ik woog 76.5 kg, nu weeg ik 80.8 dus ik ben 4.3 kg aangekomen in 2 weken tijd. Nu ga ik richting de 85 kg! :)

Ik was vergeten mijn trainingen te posten, dus bij deze:

Woensdag: rug - traps - triceps

Rug:

T-bar row:

12 x 70
10 x 90
10 x 90
10 x 90

Pull-ups:

14 keer BW
10 keer BW
8 keer BW

Single arm cable row:

10 x 45
10 x 45
10 x 45

Chille oefening, nog nooit eerder gedaan. De reden dat ik voor single arm heb gekozen is dat ik m'n rug zelden voel. Aan de hand van een artikel op simplyshredded.com raden ze aan om single arm te trainen als je je target spier niet goed voelt.

Triceps:

Skullcrushers:

10 x 40
10 x 50
8 x 50

Cable skullcrushers op de grond:

10 x 52
10 x 45
10 x 45

Crossover rope extension:

10 x 14
10 x 14
10 x 14

dude wtf, jij gaint echt alsof het niks is. Je bent nu iig zwaarder als mij weer. Heb deze week gegeten als peuter door studie -_-. Anyhow nette training

dude wtf, jij gaint echt alsof het niks is. Je bent nu iig zwaarder als mij weer. Heb deze week gegeten als peuter door studie -_-. Anyhow nette training

Opzich valt dat best mee, ik zit nu op 4500 - 5000 kcal. Dat moet ik ook echt eten als ik aan wil komen, terwijl mijn activiteitsniveau niet zo hoog is. Best raar want in principe moet mijn onderhoud veel lager liggen met mijn gewicht en lengte.

Terug
Naar boven