AndroidHealthClinic

Log Jeffa040

• Topic Starter Topic Starter
ik heb niet alles gelezen , want dan ben ik wel heel lang bezig , maar je bent goed sterk voor een jongen van 16 jaar - voor het judo is het belangrijk dat je goed staat ( sterke benen dus ) + snelheid en bewegings-snelheid ( dus in de beweging kunnen versnellen ) hou hier rekening mee met je kracht-training

Bedankt voor je reactie!

Wat voor grip zijn je pullups? Wide/medium/small?
Wel goeie training, nette deadlifts ook. Goeie training hoor schaap, ga het niet meteen matig noemen. :p

Hehe thanks kerel. Ik doe mijn pull-ups ongeveer medium, net zo breed als een lat pull down net na 'de knik' om het zo maar even te noemen.

Alleen.. volgens mij zit er meer in met je deadlift, kijk es volg. week of je een set meer kunt maken, 4-5 hh. ofzow... ben benieuwd ;)

Na de reacties op mijn 160 kg DL, ben ik in gewicht geminderd en heb ik erop gelet dat ik verder ging zakken zodat mijn heupen lager zaten en mijn bovenlichaam rechtop. Ik merkte het meteen, ik voelde het veel meer in mijn benen en ik merkte dat het lichter was.

Wel lezen he, ouwe bak caseine. ;)

Bedankt voor je reactie!

Hehe thanks kerel. Ik doe mijn pull-ups ongeveer medium, net zo breed als een lat pull down net na 'de knik' om het zo maar even te noemen.

Na de reacties op mijn 160 kg DL, ben ik in gewicht geminderd en heb ik erop gelet dat ik verder ging zakken zodat mijn heupen lager zaten en mijn bovenlichaam rechtop. Ik merkte het meteen, ik voelde het veel meer in mijn benen en ik merkte dat het lichter was.

Hou je wel rekening dat je met 1RM's niet de optimale techniek nodig hebt?

Hou je wel rekening dat je met 1RM's niet de optimale techniek nodig hebt?

Jep, daar hou ik rekening mee. Maar ik wist gewoon niet dat ik hem zo uitvoerde totdat ik er een filmpje van had gemaakt, ik heb altijd gedeadlift met m'n heupen te hoog.

Jep, daar hou ik rekening mee. Maar ik wist gewoon niet dat ik hem zo uitvoerde totdat ik er een filmpje van had gemaakt, ik heb altijd gedeadlift met m'n heupen te hoog.

Ja zorg dat je iets meer gebukt staat en gebogen met de knieen maar hou je kont gewoon hoog de lucht in, komt alles goed, ga je namelijk eerder je benen gebruiken en komt je rug dan pas in werking. En zorg dat je met je voeten ook onder het stang blijft hé. Tot je middenstuk van je voet dus onder de stang zit.

tuurlijk lees ik, maar wat ik wilde zeggen is, als je meer sets maakt, krijg je meer effect van je oefening... je moet niet vergeten dat de rug een grote spiergroep is, dus meer sets, is betere doorbloeding ;)

tuurlijk lees ik, maar wat ik wilde zeggen is, als je meer sets maakt, krijg je meer effect van je oefening... je moet niet vergeten dat de rug een grote spiergroep is, dus meer sets, is betere doorbloeding ;)

Is het niet de bedoeling om met Deadlift de nadruk op je benen te leggen of heb ik het nou mis? ???

Weet ik, maar als ik op m'n techniek wil oefenen ga ik liever niet te hoog in gewicht. Eerst even de techniek 'onder de knie' krijgen, dan pas verhogen.

Is het niet de bedoeling om met Deadlift de nadruk op je benen te leggen of heb ik het nou mis? ???

Deadlift is een zgn "compound" oefening; een oefening waarbij je een primaire groep traint (rug in dit geval) en een andere (of meerdere) groep(en) "helpen" in dit geval de benen. Primair is deze oefening bedoeld voor de rug. Voor de benen hebben we een andere leuke: Squatten ;)

Weet ik, maar als ik op m'n techniek wil oefenen ga ik liever niet te hoog in gewicht. Eerst even de techniek 'onder de knie' krijgen, dan pas verhogen.

ow, maar je hoeft toch niet perse te verhogen? Ik doe dat ook wel eens, voelt wl lekker hoor! :D

ow, maar je hoeft toch niet perse te verhogen? Ik doe dat ook wel eens, voelt wl lekker hoor! :D

Je zei dit:

Alleen.. volgens mij zit er meer in met je deadlift, kijk es volg. week of je een set meer kunt maken, 4-5 hh. ofzow... ben benieuwd

Ik neem aan dat je bedoelde minder herhalingen - meer gewicht?

Ik snap je niet..

Ik lees wel eens in logjes van mensen dat ze hun lats voelen vollopen / een pomp in hun lats krijgen. Ik voel mijn lats nooit na een training, hebben hier meer mensen last van? Ik voel mijn rug wel als ik mijn schouderbladen naar elkaar toe trek. __________________

Pak 2 sec static hold bovenin en lekker aanspannen.
Minder rust tussen de setjes wilt ook helpen.

Mijn traps branden als de ziekte.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:21 ----------

Lekker gebuffelt overigens! Zo zie je maar hoe lekker een goede DL voelt ;)

Je zei dit:

Alleen.. volgens mij zit er meer in met je deadlift, kijk es volg. week of je een set meer kunt maken, 4-5 hh. ofzow... ben benieuwd

Ik neem aan dat je bedoelde minder herhalingen - meer gewicht?

Ik snap je niet..

Niet noodzakelijkerwijs meer gewicht hoor ;)

als je dieper gaat staan pak je een gedeelte met je benen - in mijn beleving is dit veel zwaarder als je hem hoger pakt - rackpulls is een leuk alternatief hiervoor

als je dieper gaat staan pak je een gedeelte met je benen - in mijn beleving is dit veel zwaarder als je hem hoger pakt - rackpulls is een leuk alternatief hiervoor

Rackpulls is juist een 100% rugoefening. Waarbij je dus het compound gedeelte van het Deadliften wegveegt. Rackpulls dus gewoon pakken als je denkt dat je rug niet genoeg marteling krijgt. ;)

Rackpulls is juist een 100% rugoefening. Waarbij je dus het compound gedeelte van het Deadliften wegveegt. Rackpulls dus gewoon pakken als je denkt dat je rug niet genoeg marteling krijgt. ;)

de beweging daarentegen bij de rackpull is veel korter , hij wordt vaak boven de knie gepakt , terwijl als je hem onder de knie pakt , er meer spieren belast worden

Je kunt de deadlift in 2 delen opsplitsen.
Het deel onder de knie en het deel erboven:
- Halting deadlift
- Rackpull

Zelf doe ik sinds kort de rackpulls net onder de knie, maar de beweging zelf vind zich boven de knie af.
Halting deadlifts bestrijken juist het deel onder de knie. De lift zelf tot net boven de knie trekken zodat je een overlap hebt.

Rackpulls dus doen als je problemen hebt met de lockouts en de halting deadlifts om je heupen laag te leren houden.

Racks zijn idd minder benen en passen daardoor ook goed in een split schema. Het is idd minder compound. Maar geen 100% rug, het is nog steeds compound.

Je kunt de deadlift in 2 delen opsplitsen.
Het deel onder de knie en het deel erboven:
- Halting deadlift
- Rackpull

Zelf doe ik sinds kort de rackpulls net onder de knie, maar de beweging zelf vind zich boven de knie af.
Halting deadlifts bestrijken juist het deel onder de knie. De lift zelf tot net boven de knie trekken zodat je een overlap hebt.

Rackpulls dus doen als je problemen hebt met de lockouts en de halting deadlifts om je heupen laag te leren houden.

Racks zijn idd minder benen en passen daardoor ook goed in een split schema. Het is idd minder compound. Maar geen 100% rug, het is nog steeds compound.

Er is nog een wezenlijk verschil , de explosiviteit van de rackpull is groter dan de deadlift , heeft natuurlijk te maken met de korte snelle beweging die je maakt

Terug
Naar boven